Felsőszentiván Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (I.31..) önkormányzati rendelete
a házasságkötés hivatali helyiségen, hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről, valamint az egyéb anyakönyvi családi események társadalmi megünnepléséről
Hatályos: 2020. 02. 01Felsőszentiván Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (I.31..) önkormányzati rendelete
a házasságkötés hivatali helyiségen, hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről, valamint az egyéb anyakönyvi családi események társadalmi megünnepléséről
2020-02-01-tól
Felsőszentiván Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az egyéb családi eseményre vonatkozó rendelkezések tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a házasságkötésre vonatkozó rendelkezések tekintetében az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
- §
A rendelet hatálya Felsőszentiván Községi Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötések létesítésére (továbbiakban: anyakönyvi esemény) terjed ki.
- §
E rendelet alkalmazásában:
- anyakönyvi esemény: a házasságkötés
- egyéb anyakönyvi családi esemény: a névadó és a házassági évforduló.
- hivatali helyiség: az anyakönyvi események lebonyolítására kijelölt helyiségek (6447 Felsőszentiván, Rákóczi u. 60. házasságkötő nagyterme)
- hivatali munkaidő: Felsőszentiváni Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal) Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje,
- alapszolgáltatás: a hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben az anyakönyvvezető által lebonyolított anyakönyvi esemény, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplése, továbbá az 5. § (1)‑(2) bekezdésében foglalt térítésmentes szolgáltatások,
- többletszolgáltatás: hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása, egyéb családi esemény hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívüli társadalmi megünneplése, továbbá az alapszolgáltatáson felül nyújtott, az 5. § (3)-(4) bekezdése szerinti külön szolgáltatások.
3.§
Az engedélyezés szabályai
(1) A hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének engedélyezésére irányuló kérelmet írásban,
a) házasságkötés esetén az 1. mellékletben,
b) házassági évforduló esetén a 2. mellékletben,
c) névadó esetén a 3. mellékletben
meghatározott formanyomtatványon, az anyakönyvvezető útján kell benyújtani az önkormányzat jegyzőjéhez.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének engedélyezése iránti kérelemhez csatolni kell a helyszínnel rendelkezésre jogosult hozzájárulását. Szabadtéri helyszín választása esetében az anyakönyvi esemény lebonyolításának, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének zavartalansága érdekében a felek kötelesek gondoskodni a szélsőséges időjárási körülmények elleni védekezés feltételeiről.
(3) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményt, egyéb anyakönyvi családi eseményt munkanapon a munkaidő lejártát követően 18 óráig, és szombaton 10 és 18 óra között lehet lebonyolítani.
(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény iránti kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvvezető köteles megtekinteni a kérelmezett helyszínt, melynek tapasztalatairól hivatalos feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
(5) Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplése különleges körülmények között, különösen föld alatt, víz alatt, levegőben, sétahajó kivételével mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között, továbbá vallási közösségek vallás gyakorlásához köthető helyszínén.
(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
4.§
(1) Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolítására, az egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésére alkalmas hivatali helyiséget.
(2) A hivatali munkaidőn kívül a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításának, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének szolgáltatási díja 10.000,- Ft.
(3) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának, egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének szolgáltatási díja 20.000,- Ft.
(4) A hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolítása, valamint hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplése tárgyában előterjesztett együttes kérelem esetén a fizetendő szolgáltatási díj a (2)-(3) bekezdésben foglalt szolgáltatási díjak összege.
(5) Díjmentes a szolgáltatás, ha hivatali helyiségen kívüli vagy hivatali munkaidőn kívül anyakönyvvezetői közreműködésre a kérelmezők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt van szükség.
(6) A kérelmező részére az általa igényelt többletszolgáltatásokat
a) anyakönyvi esemény esetében a 4. mellékletben,
b) egyéb anyakönyvi családi esemény esetében az 5. mellékletben
meghatározott, szolgáltatási megállapodás elnevezésű nyomtatványon igény szerint történő megrendelése alapján – az önkormányzat képviselő-testületi határozatában meghatározott mértékű – díj megfizetése ellenében az önkormányzat biztosítja.
(7) A kérelmező megrendelésének szerződésszerű teljesítése az anyakönyvi esemény lebonyolításában, az egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésében közreműködő anyakönyvvezető feladata.
5. §
(1) Az önkormányzat az anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén, térítésmentesen, alapszolgáltatásként, igény szerint biztosítja
a) az ünneplés céljára szolgáló hivatali helyiséget,
b) az ünnepi beszédet és
c) a gépzenét.
(2) Az önkormányzat az egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplése esetén, térítésmentesen, alapszolgáltatásként, igény szerint biztosítja
a) az ünneplés céljára szolgáló hivatali helyiséget,
b) az ünnepi beszédet,
c) a gépzenét és
d) az emléklapot.
(3) Az önkormányzat, anyakönyvi esemény esetén, a 4. § (6) bekezdésben megjelölt térítési díj megfizetése ellenében, többletszolgáltatásként biztosítja
a) a virágdekorációt (asztali díszt),
b) az élőzenét (orgona, szintetizátor),
c) a díszgyertya meggyújtását,
d) a szülők köszöntését virággal,
e) a pezsgőt, ideértve annak felszolgálását is,
f) az A/5-es méretű anyakönyvi kivonat borítót,
g) az esemény előkészítését, szervezését, és egyéb technikai feltételeket.
(4) Az önkormányzat, egyéb anyakönyvi családi esemény esetén, a 4. § (6) bekezdésben megjelölt térítési díj megfizetése ellenében, többletszolgáltatásként biztosítja
a) a virágdekorációt (asztali díszt),
b) az élőzenét (orgona, szintetizátor),
c) a pezsgőt, ideértve annak felszolgálását is,
d) az esemény előkészítését, szervezését, és egyéb technikai feltételeket.
(5) Zeneszolgáltatás esetén szerzői jogdíj fizetendő, melynek mértéke a Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület (ARTISJUS) Magyar Közlönyben megjelentetett, mindenkor hatályos éves közleményében foglaltak szerint kerül megállapításra.
6. §
(1) A többletszolgáltatásért fizetendő díjat készpénz-átutalási megbízással, banki átutalással, vagy a hivatal házipénztárába történő befizetéssel legkésőbb a házasságkötés napját megelőző 5. munkanapig kell teljesíteni.
(2) Ha a többletszolgáltatási díj a hivatal számláján a házasságkötés időpontja előtti 5. munkanapig nem jelenik meg, a díj befizetését igazoló iratot be kell mutatni az anyakönyvvezetőnek legalább a házasságkötés időpontja előtti munkanapon a munkaidő végéig.
(3) A befizetett többletszolgáltatási díjat vissza kell téríteni a megfizető részére, ha a házasságkötés lebonyolítása a hivatal hibájából meghiúsul.
7.§
(1) A 4. § (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenkénti bruttó 8.000,- Ft díjazás illeti meg.
(2) A 4. § (3) és 4. § (4) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenkénti bruttó 16.000,- Ft díjazás illeti meg.
(3) A hivatali munkaidőn vagy hivatali helyiségen kívüli egyéb anyakönyvi családi esemény társadalmi megünneplésének lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.
8.§
(1) A rendelet 2020. február 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése, egyéb családi események társadalmi megünneplésének engedélyezése iránti eljárásokban kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő anyakönyvi eljárásokat a házasságkötés hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól és az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 5/2017. (VI.20.) önkormányzati rendelete alapján kell lefolytatni.
(3) Hatályát veszíti a házasságkötés hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól és az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 5/2017. (VI.20.) önkormányzati rendelet.
Vörös Szilárd dr. Gyenes Gabriella
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet 2020. január 31. napján kihirdetésre került.
dr. Gyenes Gabriella
jegyző