Nemesnádudvar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 27.) önkormányzati rendelete

A helyi szociális ellátásokról

Hatályos: 2021. 10. 28- 2024. 03. 06

Nemesnádudvar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 27.) önkormányzati rendelete

A helyi szociális ellátásokról

2021.10.28.

Nemesnádudvar Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 62.§ (2) bekezdésben és a 92.§ (1)-(2) bekezdésében és 132.§ (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a pontjában, 23. § (5) bekezdés 11. a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Nemesnádudvar Község Önkormányzat képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelet 79. § (2) bekezdés f) pontjában meghatározott Nemesnádudvar Község Önkormányzat képviselő-testülete Településfejlesztési és Szociális Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a Nemesnádudvar közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítására irányuló kérelmet, az ellátást igénylő vagy a törvényes képviselő nyújthatja be formanyomtatványon személyesen vagy postai úton a Nemesnádudvari Közös Önkormányzati Hivatalnak címezve (6345 Nemesnádudvar, Szentháromság tér 1.)

(2) A szociális ellátásban részesülő személy vagy törvényes képviselője a jogosultság feltételeit érintő tényleges tények, körülmények megváltozásáról – családi körülményeiben, jövedelmi és vagyoni viszonyaiban – bekövetkezett változást 15 napon belül köteles bejelenteni a Nemesnádudvari Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének.

(3) E rendeletben szabályozott szociális feladat- és hatáskörök gyakorlását a képviselő-testület a Településfejlesztési és Szociális Bizottságra ruházza át.

Települési támogatás

3. § (1) A települési támogatás pénzben vagy természetben nyújtható. A természetbeni ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(2) A pénzbeli támogatás folyósítása készpénzben pénztári kifizetéssel, illetve átutalással nyújtható.

(3) A települési támogatás fajtái:

a) települési gyógyszertámogatás

b) települési támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez

c) rendkívüli települési támogatás

d) települési temetési támogatás.

Települési gyógyszertámogatás

4. § (1) A gyógyszer és gyógyászati segédeszköz kiadások viseléséhez az önkormányzat támogatást nyújt eseti vagy rendszeres formában (továbbiakban: gyógyszertámogatás). A gyógyszertámogatásra jogosult az a személy,

a) akinek a családjában az egy főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülélő esetén 300%-át nem haladja meg, és

b) akinek a rendszeres havi gyógyszerkiadásai, illetve betegségéhez kapcsolódó kiadásai havonta a kérelem benyújtását megelőző két hónapon belül elérik, vagy meghaladják az egy főre jutó jövedelem 15%-át.

(2) Az egy alkalommal megállapított eseti gyógyszertámogatás készpénzben, maximum a jogosult havi gyógyszerkiadása mértékéig, legfeljebb 15.000,-Ft összegig adható.

(3) A rendszeres gyógyszertámogatás a kérelem benyújtását követő hó 1. napjától számított 12 hónapra állapítható meg 6000,-Ft/hó összegig.

(4) A gyógyszertámogatás a Nemesnádudvari Közös Önkormányzati Hivatalban megállapítást követő hónap 15-ig vehető fel a Pénztárban, vagy az igénylő által megjelölt bankszámlára kerül utalásra.

(5) A kérelmező által benyújtott kérelem – a jelen rendelet 1. melléklete – tartalmazza az azonosító adatokon kívül a háziorvos igazolását havi rendszeres gyógyszereiről és a gyógyszerek havi kiadását gyógyszertár által kiállított igazolással vagy a kérelmező nevére kiállított számlákkal. A kérelemhez a kérelmező és a vele egy háztartásban élő személyek jövedelemigazolást is kell csatolni.

Települési támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez

5. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez az önkormányzat települési támogatást nyújt (továbbiakban: lakhatási támogatás) annak a kérelmezőnek, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének 200%-át, egyedülélő esetén 250%-át nem haladja meg és a háztartás tagjai egyikének sincs a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Sztv.) 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona. A lakhatási támogatás a kérelem beérkezését követő hónap 1. napjától egy évre állapítható meg. Egy ingatlan kiadásaira csak egy személy nyújthat be kérelmet.

(2) A lakhatási támogatás a jogosult közüzemi áramszámla kiadásainak kiegészítésére fordítható, melynek összege 3000,-Ft/hó. A támogatás havonta kerül kifizetésre, mely a tárgyhót követő 15. napig vehető fel a Nemesnádudvari Közös Önkormányzati Hivatal pénztárában vagy az igénylő által megjelölt bankszámlára kerül utalásra.

(3) A lakhatási támogatási kérelemhez -a jelen rendelet 2. melléklete - csatolni kell

a) a háztartás tagjai jövedelmének hitelt érdemlő igazolását, a kérelem nyomtatványban szereplő vagyonnyilatkozatát, valamint

b) a kérelem benyújtását megelőző, az adott háztartásban élő bármely személy nevére szóló havi áramszámlát.

Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) Rendkívüli települési támogatásra jogosult az az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy, akinek családjában: a jelen bekezdés a) b) c) d) pontja esetében az egy főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülélő esetén 300%-át, az e) pont esetében, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 1000%-át nem haladja meg és az alábbiak közül legalább egy feltétel fennáll:

a) tartós betegség vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem-kiesése következett be,

b) elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményéből anyagi kára keletkezett,

c) nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásáról és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 3. § (1) bekezdése szerint folyósított ellátás kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.

d) gyermek nevelésével, gondozásával kapcsolatos kiadásai keletkeztek,

e) súlyos fogyatékkal élő személy támogatása.

(2) A rendkívüli települési támogatás maximum adható összege a 6. § (1) bekezdés a) b) c) d) pontok esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszerese, de nem haladhatja meg a tényleges költség mértékét, a 6. § (1) bekezdés e) pontja esetén minimum 40.000,-Ft és maximum 80.000,-Ft lehet.

(3) A rendkívüli települési támogatási kérelmet a jelen rendelet 3. melléklete szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani.

(4) A támogatás a megállapítást követő hónap 15. napjáig vehető fel a Pénztárban, vagy kerül utalásra az igénylő által megjelölt bankszámlára.

Települési temetési támogatás

7. § (1) Települési temetési támogatásra jogosult az a személy, aki meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott és a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hatszorosát, egyedülélő esetén nyolcszorosát nem haladja meg.

(2) A települési temetési támogatást kérelmezni lehet

a) a temetési költségek megelőlegezésére, vagy

b) a temetési költségek utólagos megtérítésére.

(3) A támogatás összege – a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség összegének 10-100% -ig terjedő összegben kell megállapítani.

(4) A kérelmezőnek a kérelemhez csatolni kell a 2. bekezdés a) pont esetén a temetési kiadásokra vonatkozó hivatalos árajánlatot, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot, a 2.bekezdés b) pontja estén a kérelmező nevére kiállított számla fénymásolatát és a halotti anyakönyvi kivonatot.

(5) A települési temetési támogatás jogcímen megítélt települési támogatásról szóló határozatban meg kell jelölni a temetési előleggel – számlával – való elszámolás határidejét, amely a határozat kiadásától számított 30 napnál több nem lehet.

(6) A települési temetési támogatás kérelmet a jelen rendelet 4. melléklete szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani.

(7) A támogatás a megállapítást követő 5. napon belül a Pénztárban vehető fel, vagy kerül utalásra az igénylő által megjelölt bankszámlára.

Személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatások

8. § A személyes gondoskodás fajtái:

a) Házi segítségnyújtás,

b) Étkeztetés,

c) Család-és Gyermekjóléti Szolgálat.

Házi segítségnyújtás

9. § (1) Nemesnádudvar Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a házi segítségnyújtási feladatot a Magyarországi Cédrus Református Egyesített Szociális Intézmény (6500 Baja, Pokorny J. u. 1-3.) által látja el, ellátási szerződés alapján.

(2) A házi segítségnyújtást azok nemesnádudvari lakcímkártyával rendelkező személyek igényelhetik, akik a 65. életévüket betöltötték.

(3) A házi segítségnyújtás igénybevételére vonatkozó kérelmet a Magyarországi Cédrus Református Egyesített Szociális Intézmény Nemesnádudvari Irodájánál (6345 Nemesnádudvar, Petőfi u. 75/a igényelhetik és adhatják le.

(4) A házi segítség nyújtás iránt beérkezett kérelemről a Magyarországi Cédrus Református Egyesített Szociális Intézmény intézményvezetője dönt.

Étkeztetés

10. § (1) Az Önkormányzat az étkeztetés keretében a Sztv. 62. §-ban meghatározott szociálisan rászorult személyeknek a legalább napi egyszeri meleg étkeztetést biztosít.

(2) Az étkeztetés igénybevételét a Nemesnádudvari közös Önkormányzati Hivatalban kell kérelmezni.

(3) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, aki

a) életkora miatt: - nyugdíjban részesül és 65 év feletti, időskorúak járadékában részesül

b) egészségi állapota alapján: mozgásában korlátozott, krónikus vagy akut megbetegedése vagy fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról nem tud gondoskodni és ellátásának szükségességét a háziorvos javasolja,

c) fogyatékossága miatt fogyatékossági támogatásban részesül.

d) pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége miatt rászorult, mely állapotot a Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szervének szakvéleménye igazol,

e) hajléktalansága miatt rászorult, bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, településszintű bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, az éjszakákat közterületen, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségben tölti.

(4) Az igénybevétel lehetőségei:

a) a jogosult gondoskodik az étel elszállításáról,

b) az önkormányzat gondoskodik a kiszállításról.

(5) A kérelemhez csatolni kell a szociális rászorultsági feltétel fennállását igazoló okirat másolatát, és az igénylő jövedelemigazolását. Egészségügyi okra hivatkozás esetén csatolni kell az állapotot igazoló háziorvosi igazolást.

(6) Nemesnádudvar Község Önkormányzata a szociális étkeztetést a Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye (6300 Kalocsa, Szentháromság tér 1.) szolgáltatóval ellátási szerződés útján látja el.

(7) A szociális étkeztetési kérelméről a Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye által megbízott személy, a Szent József Katolikus Integrált Szociális Intézmény vezetője dönt.

(8) A szociális étkeztetés intézményi térítési díja bruttó 620,-Ft, a szállítási költség bruttó 40,-Ft/fő/nap/adag. A szociális étkeztetést évente egyszer felül kell vizsgálni.

Család- és Gyermekjóléti Szolgálat

11. § (1) A Család- és Gyermekjóléti Szolgálat Nemesnádudvar Önkormányzaton belül, kormányzati funkción nyilvántartott, szakmai tekintetben önálló szolgáltatásként működik és feladatát Nemesnádudvar és Érsekhalma községekben látja el.

(2) Címe: 6345 Nemesnádudvar, Szentháromság tér 1.

(3) Feladata: feladatait a Nemesnádudvar Község Önkormányzat Család- és Gyermekjóléti Szolgálatának Szakmai Programja tartalmazza.

(4) A Család- és Gyermekjóléti Szolgálat szolgáltatásainak igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére történik.

(5) A szolgálatnak az egyén és a család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.

Záró rendelkezések

12. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Nemesnádudvar Község Önkormányzat képviselő-testületének a helyi szociális ellátásokról szóló 4/2015. (II.25.) Kth. számú rendelete.

(3) Ez a rendelet 2021. 10. 27. napján kihirdetésre került.

13. § Ez a rendelet 2021. október 28-án lép hatályba.

1. melléklet

Kérelem települési gyógyszertámogatás megállapítására

1. A kérelmező személyes adatai

Neve: ______________________________________________________________________________

Születési neve: _______________________________________________________________________

Születési hely, év, hó, nap: _____________________________________________________________

Anyja neve: _________________________________________________________________________

Családi állapota: _____________________________________________________________________

Lakóhely: ___________________________________________________________________________

Tartózkodási hely: ____________________________________________________________________

Telefonszám: (nem kötelező megadni) ____________________________________________________

TAJ száma: _________________________________________________________________________

2. A háztartásban élők személyére és jövedelmére vonatkozó adatok

(háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége)

Név (születési név)

Születési hely,
év, hónap, nap

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jel

1.

2.

3.

4.

5.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A háztartásban élők

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem

EGY FŐRE JUTÓ HAVI NETTÓ JÖVEDELEM: ________________Ft.

A részemre megállapított támogatást az alábbiak szerint kérem kifizetni:

(A megfelelő rész aláhúzandó!)

posta útján - lakóhelyemre

- tartózkodási helyemre

lakossági folyószámlára utalással:

számlaszám: ________________________________________________________________

a folyószámlát vezető pénzintézet neve: __________________________________________

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem,

- hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- életvitelszerűen lakó / tartózkodási helyemen élek (a megfelelő aláhúzandó)

- hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: _________________________

____________________________

kérelmező aláírása

A kérelemhez minden esetben mellékelni kell:

- A kérelmező, valamint a háztartásában lakó valamennyi személy jövedelmének igazolása,

(rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelme, nem rendszeres jövedelem esetén, illetve, ha alkalmi munkát végeznek, abból származó elmúlt 12 havi jövedelmükről nyilatkozatot).

- Háziorvos vagy szakorvos igazolása a gyógyszerkiadásokról, a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadásokról

- A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, betegséghez kapcsolódó kiadásait kérelmező nevére szóló igazolással, számlával kell igazolni.

HÁZIORVOSI / SZAKORVOSI IGAZOLÁS

gyógyszerkiadás vagy betegséghez kapcsolódó egyéb kiadás szükségességéről

A beteg neve: ____________________________________________________________________________________

Anyja neve: ______________________________ születési helye, ideje: ________________________________

Lakcíme: __________________________________________________________________

Társadalombiztosítási azonosító jele: ___________________________________________

Nevezett betegségeinek kezelésére tartósan, és rendszeresen alkalmazandó gyógyszerek megnevezése:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Gyógyászati segédeszköz megnevezése: _______________________________________________________________________________________________________
Az igazolást kiadó orvos neve: __________________________________________________

Rendelő / munkahely neve, címe: ________________________________________________

Kijelentem, hogy az igazolásban feltüntetett gyógyító ellátásra vonatkozó szükséglet kizárólag a gyógyszertámogatást igénylő személy orvosi dokumentációjában igazolt kezelés alapján került megállapításra.

Kelt: __________________________

PH.

_____________________________

orvos aláírása

a) A háztartásban élők adatai

b) Jövedelmi adatok

2. melléklet

Kérelem települési támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez

1. A kérelmező személyes adatai

Neve: ______________________________________________________________________________

Születési neve: _______________________________________________________________________

Születési hely, év, hó, nap: _____________________________________________________________

Anyja neve: _________________________________________________________________________

Családi állapota: _____________________________________________________________________

Lakóhely: ___________________________________________________________________________

Tartózkodási hely: ____________________________________________________________________

Telefonszám: (nem kötelező megadni) ____________________________________________________

TAJ száma: _________________________________________________________________________


1.1 A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
_ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
_ EU kék kártyával rendelkező, vagy
_ bevándorolt/letelepedett, vagy
_ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2. Kérelmezővel közös háztartásban élők száma: ____________ fő.

2. A háztartásban élők személyére és jövedelmére vonatkozó adatok

2.1. A háztartásban élők adatai (háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége)

Születési hely,
év, hónap, nap

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jel

Név (születési név)

1

2

3

4

5

A lakásban tartózkodás jogcíme: _ tulajdonos, _ haszonélvező, _ családtag, _ bérlő, _ albérlő, _ szívességi lakáshasználó, _ egyéb: ______________________
A lakás nagysága: ____________________________ négyzetméter

2.2. Jövedelmi adatok (Forintban feltüntetve)

A jövedelem típusa

Kérelmező

A háztartásban élők

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem


EGY FŐRE JUTÓ HAVI NETTÓ JÖVEDELEM: ________________Ft.

A részemre megállapított támogatást az alábbiak szerint kérem kifizetni:
(A megfelelő rész aláhúzandó!)

posta útján - lakóhelyemre

- tartózkodási helyemre

lakossági folyószámlára utalással:

számlaszám: ________________________________________________________________

a folyószámlát vezető pénzintézet neve: __________________________________________

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem,

- hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- életvitelszerűen lakó / tartózkodási helyemen élek (a megfelelő aláhúzandó)

- hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: _________________________

____________________________
kérelmező aláírása

A kérelemhez minden esetben mellékelni kell:

- A kérelmező, valamint a háztartásában lakó valamennyi személy jövedelmének igazolása, (rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelme, nem rendszeres jövedelem esetén, illetve, ha alkalmi munkát végeznek, abból származó elmúlt 12 havi jövedelmükről nyilatkozatot).
- Háziorvos vagy szakorvos igazolása a gyógyszerkiadásokról, a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadásokról
- A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, betegséghez kapcsolódó kiadásait kérelmező nevére szóló igazolással, számlával kell igazolni.

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................................
Születési neve: ..............................................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ...........................................................................................................
Lakóhely: ......................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ........................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

II. A kérelmező és a háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ..................................... város/község .................................................................................... út/utca .............. hsz., alapterülete: ............. m2, tulajdoni hányad: .................., a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: …………………………….. (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................................... város/község ............................................................................ út/utca .................... hsz., alapterülete: ............. m2, tulajdoni hányad: ....................., a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték: * .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: …………………………….. (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése: …………………………………………………….….. (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs) címe: .............................................. város/község ............................................. út/utca ............ hsz., alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték: * .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: …………………………….. (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: ................................................................... címe: ..................................................... város/község .......................................... út/utca .................... hsz., (pontos cím hiányában: …………………… helyrajzi szám), alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év.

Becsült forgalmi érték: * .......................................... Ft

Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: …………………………….. (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).

B. Egyéb vagyontárgyak

1. személygépkocsi: ............................................. típus ....................... rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ..................................................................
Becsült forgalmi érték: ** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok: ………………………………………………………... (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog.)

A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn: igen nem
(a megfelelő aláhúzandó)

2. tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ........................... típus ….............. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ..................................................................
Becsült forgalmi érték: ** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok: ………………………………………………………... (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog.)

III. Nyilatkozatok

1. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy

a) fizetési számlával nem rendelkezem vagy

b) az alábbi fizetési számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
2. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem egy háztartásban élő személy

a) fizetési számlával nem rendelkezik vagy

b) az alábbi fizetési számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................

fizetési számla száma: ..............................................................................................................

fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

................................................
aláírás

Megjegyzés:
A vagyoni helyzet vizsgálatakor nem kell figyelembe venni az életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan, illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékeként a fizetési számlára befizetett összeget.
Ha a kérelmező vagy a háztartásának tagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a gépjármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.

3. melléklet

Kérelem rendkívüli települési támogatás megállapítására

1. Kérelem jogcíme

* a kívánt rész aláhúzandó

a) tartós betegség vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem-kiesés

b) elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményéből anyagi kár

c) nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásának kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.

d) gyermek nevelésével, gondozásával kapcsolatos kiadások

e) súlyos fogyatékkal élő személy támogatása

2. A kérelmező személyes adatai

Neve: ______________________________________________________________________________

Születési neve: _______________________________________________________________________

Születési hely, év, hó, nap: _____________________________________________________________

Anyja neve: _________________________________________________________________________

Családi állapota: _____________________________________________________________________

Lakóhely: ___________________________________________________________________________

Tartózkodási hely: ____________________________________________________________________

Telefonszám: (nem kötelező megadni) ____________________________________________________

TAJ száma: _________________________________________________________________________

3. A háztartásban élők személyére és jövedelmére vonatkozó adatok

(háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége)

Születési hely,
év, hónap, nap

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jel

Név (születési név)

1

2

3

4

5

6

7

A jövedelem típusa

Kérelmező

A háztartásban élők

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem


EGY FŐRE JUTÓ HAVI NETTÓ JÖVEDELEM: ________________Ft.

A kérelem indoklása:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

A részemre megállapított támogatást az alábbiak szerint kérem kifizetni:

(A megfelelő rész aláhúzandó!)

posta útján - lakóhelyemre

- tartózkodási helyemre

lakossági folyószámlára utalással:

számlaszám: ________________________________________________________________

a folyószámlát vezető pénzintézet neve: __________________________________________

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem,

- hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- életvitelszerűen lakó / tartózkodási helyemen élek (a megfelelő aláhúzandó)

- hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: _________________________

____________________________

kérelmező aláírása

A kérelemhez minden esetben mellékelni kell:

- A kérelmező, valamint a háztartásában lakó valamennyi személy jövedelmének igazolása,

(rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelme, nem rendszeres jövedelem esetén, illetve, ha alkalmi munkát végeznek, abból származó elmúlt 12 havi jövedelmükről nyilatkozatot).

- Háziorvos vagy szakorvos igazolása a gyógyszerkiadásokról, a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadásokról

- A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, betegséghez kapcsolódó kiadásait kérelmező nevére szóló igazolással, számlával kell igazolni.

a) A háztartásban élők adatai

b) Jövedelmi adatok (Forintban feltüntetve)

4. melléklet

Kérelem települési temetési támogatás megállapítására

1. Kérelem jogcíme

* a kívánt rész aláhúzandó

a) a temetési költségek megelőlegezésére

b) temetési költségek utólagos megtérítésére

2. A kérelmező személyes adatai

Neve: ______________________________________________________________________________

Születési neve: _______________________________________________________________________

Születési hely, év, hó, nap: _____________________________________________________________

Anyja neve: _________________________________________________________________________

Családi állapota: _____________________________________________________________________

Lakóhely: ___________________________________________________________________________

Tartózkodási hely: ____________________________________________________________________

Telefonszám: (nem kötelező megadni) ____________________________________________________

TAJ száma: _________________________________________________________________________

3. A háztartásban élők személyére és jövedelmére vonatkozó adatok

(háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége)

Születési hely,
év, hónap, nap

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jel

Név (születési név)

1

2

3

4

5

6

7

A jövedelem típusa

Kérelmező

A háztartásban élők

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem


EGY FŐRE JUTÓ HAVI NETTÓ JÖVEDELEM: ________________Ft.

A részemre megállapított támogatást az alábbiak szerint kérem kifizetni:

(A megfelelő rész aláhúzandó!)

posta útján - lakóhelyemre

- tartózkodási helyemre

lakossági folyószámlára utalással:

számlaszám: ________________________________________________________________

a folyószámlát vezető pénzintézet neve: __________________________________________

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem,

- hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

- életvitelszerűen lakó / tartózkodási helyemen élek (a megfelelő aláhúzandó)

- hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: _________________________

____________________________

kérelmező aláírása

A kérelemhez minden esetben mellékelni kell:

- A kérelmező, valamint a háztartásában lakó valamennyi személy jövedelmének igazolása,

(rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelme, nem rendszeres jövedelem esetén, illetve, ha alkalmi munkát végeznek, abból származó elmúlt 12 havi jövedelmükről nyilatkozatot).

- Háziorvos vagy szakorvos igazolása a gyógyszerkiadásokról, a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadásokról

- A gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, betegséghez kapcsolódó kiadásait kérelmező nevére szóló igazolással, számlával kell igazolni.

a) A háztartásban élők adatai

b) Jövedelmi adatok (Forintban feltüntetve)