Tataháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2019.(III.13.) önkormányzati rendelete
Tataháza Községi Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 03. 13- 2019. 10. 10Tataháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2019.(III.13.) önkormányzati rendelete
Tataháza Községi Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
2019-03-13-tól 2019-10-10-ig
Tataháza Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya Tataháza Községi Önkormányzat képviselő-testületére és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervre terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetését:
153.635.543 Ft | Költségvetési bevétellel |
254.280.653 Ft | Költségvetési kiadással |
-100.645.110 Ft | Költségvetési bevételek és kiadások egyenlegét |
Ezen belül | |
5.114.287 Ft -105.759.397 Ft | működési célú egyenlegét és |
felhalmozási célú egyenlegét | |
Továbbá | |
103.181.941 Ft | Finanszírozási bevételek összegét |
2.536.831 Ft | Finanszírozási kiadások összegét |
100.645.110 Ft | Finanszírozási bevételek és kiadások egyenlegét |
állapítja meg.
(2) | A Képviselő-testület a 105.759.397 Ft felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében az előző évi felhalmozási célú költségvetési maradvány igénybevételét rendeli el 103.181.941 Ft összegben, a fennmaradó 2.536.831 Ft-ot a működési célú költségvetési bevételek terhére rendeli el finanszírozni. |
3. A költségvetés részletezése 3. § | |
A költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti bontásban. | |
Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek 2019. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, és feladattípusok szerinti bontásban e Rendelet 1/a. melléklete tartalmazza. | |
A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatainak mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2. melléklet részletezi. | |
Az önkormányzat részére a 2019. évi általános működési és ágazati feladatok ellátására biztosított támogatásokat jogcímenként a képviselő-testület a 3. melléklet alapján hagyja jóvá. | |
Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg. | |
Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként az 5. melléklet részletezi. | |
A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek forrásonkénti megoszlását az önkormányzat, illetve költségvetési szerve esetében a 6. és a 6/a mellékletek szerint határozza meg. | |
A 2. § (1) bekezdésében megállapított kiadások jogcímenkénti megoszlását az önkormányzat, továbbá költségvetési szerve esetében a 7. és a 7/a. mellékletek szerint határozza meg. | |
A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások feladatonkénti megoszlását az önkormányzat, továbbá költségvetési szerve tekintetében a 8. és a 8/a mellékletek szerint határozza meg. | |
Az önkormányzat által adott egyéb működési támogatásokat államháztartáson kívülre a 9. melléklet szerint hagyja jóvá. | |
Az önkormányzat által adott egyéb működési támogatásokat államháztartáson belülre a 10. melléklet szerint hagyja jóvá. | |
Az önkormányzat a kiadások között 500.000 Ft általános tartalékot állapít meg a 11. melléklet szerint. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának. | |
A több éves kihatással járó kötelezettségek (feladatok) előirányzatait éves bontásban a 12. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg. | |
Az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 13. melléklet szerint állapítja meg. | |
A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét havi bontásban a 14. melléklet szerint hagyja jóvá. | |
A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerve engedélyezett létszámát a 15. melléklet szerint állapítja meg. | |
Az Eu-s támogatással megvalósuló programokat és a projektek bevételeit, kiadásait a 16. melléklet szerint hagyja jóvá. | |
4. Finanszírozási bevételek és kiadások 4. § |
Az önkormányzat 2019. évben adósságot keletkeztető ügyletből származó és kezességvállalásból fennálló kötelezettséget nem tervez. |
Az Önkormányzat 2019. évi költségvetési évet követő 3 év várható bevételeit és kiadásait a 17. melléklet részletezi |
5. A költségvetés végrehajtásának szabályai 5. § |
Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős. |
Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős. |
A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg törvény szerinti illetmények előirányzatának 10%-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat. |
Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki. Rendkívüli támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik külön képviselő-testületi döntés alapján. |
A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja. |
6. Előirányzatok módosítása 6. § |
A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának. |
A képviselő-testület a költségvetési rendelet előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a mérlegkészítés időpontjáig december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását. |
Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja. |
A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belül a rovatok között átcsoportosítást hajthat végre. A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat az önkormányzat valamennyi költségvetési szerve köteles betartani. |
A Gazdálkodás szabályai 7.§ (1) Az önkormányzat költségvetési szerve részére e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmény vezetője előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik. |
| (2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli. |
| (3) Az önkormányzat, valamint a költségvetési szerve évközi előirányzat-módosításáról naprakész nyilvántartást kell vezetni a jegyző által elrendelt formában. |
8. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése 8. § | |
(1) | Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézménye esetében az intézményvezető a felelős. |
(2) | Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízási szerződés útján gondoskjodik . A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni. |
9. Záró és vegyes rendelkezések.
9.§
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
10. § E rendelet rendelkezéseit 2019. január 1-jétől kell alkalmazni. |
Tataháza, 2019. március 13.
Vörös István Pozsgainé dr Juhász Ildikó
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet kihirdetése a mai napon a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel megtörtént.
Tataháza, 2019. március 13.
Pozsgainé dr Juhász Ildikó
jegyző