Csólyospálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2017. 09. 15- 2018. 03. 29

Csólyospálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

2017.09.15.

Csólyospálos Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Csólyospálos Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 6135. Csólyospálos, Kossuth u. 62.

(3) Az önkormányzat működési területe: Csólyospálos község közigazgatási területe.

(4) Az önkormányzat képviselő-testülete: Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testülete.

(5) A képviselő-testület Kömpöc Község Önkormányzat Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn, Csólyospálosi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: KÖH ) elnevezéssel.

(6) Az önkormányzat által fenntartott további intézmény: Csólyospálosi Nyitnikék Óvoda.

2. § Csólyospálos község testvér-települési kapcsolatot tart fenn Bardoc (Románia) településsel.

3. § Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. A községi jelképek leírásáról, valamint azok használatának rendjéről külön helyi önkormányzati rendelet rendelkezik.

Az önkormányzat feladata, hatásköre

4. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) és az ágazati törvényekben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat.

(2) Az önkormányzat által ellátott alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti felsorolását a rendelet a 1. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat hatáskörét a Képviselő-testület gyakorolja. A Képviselő-testület egyes hatásköreit átruházza

a) a polgármesterre,

b) a jegyzőre,

c) a társulásra - törvényben meghatározottak szerint.

(4) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a 2 . melléklet tartalmazza.

(5) A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatásköröket a 3 . melléklet tartalmazza.

(6) Az átruházott hatáskör gyakorlója - az e kereten belül tett - intézkedéseiről, azok eredményeiről a képviselő-testületnek félévente beszámol.

4/A. §1 (1) Az önkormányzat a közterületi térfigyelő rendszer üzemeltetését és kezelését a Csólyospálosi Közös Önkormányzati Hivatalnál közterület-felügyelői feladatkört ellátó köztisztviselő foglalkoztatásával látja el.

(2) A közterület- felügyelői minőségben eljáró köztisztviselő a közterületi térfigyelő rendszer üzemeltetésére és kezelésére, jogszabály alapján hatáskörébe tartozó ügyekben önálló adatkezelői minőségben az azzal készített felvételek rögzítésére, törlésére, felhasználására, továbbítására, valamint a fentiekben nem említett bármely más adatkezelésre kizárólag a közterület-felügyeletről szóló törvényben és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben, valamint a közterületi térfigyelő rendszer működtetésére vonatkozó adatvédelmi szabályzatban meghatározottak szerint jogosult.

A képviselő-testület működése

5. § (1) A képviselő-testület tagjainak létszáma 7 fő.

(2) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül 4 fő jelen van.

(3) Amennyiben a képviselő-testület ülése határozatképtelen, a polgármester 7 napon belül az ülést ismételten összehívja.

(4) A képviselő-testület nyilvános ülésén bárki részt vehet. Az ülés nyilvánossága a

meghívónak az ülést megelőzően KÖH hirdetőtábláján történő kifüggesztésével biztosított.
(5) A képviselő-testület döntéseit ülésein hozza meg.
(6) Az ülések típusai:
a) alakuló ülés,
b) rendes ülés,
c) rendkívüli ülés.

A képviselő-testület alakuló ülése

6. § (1) A képviselők és a polgármester esküjét a Helyi Választási Bizottság elnöke veszi ki.

(2) Az alpolgármestertől az esküt a polgármester veszi ki.

A képviselő-testület rendes ülése

7. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.

(2) Az ülések helye: Házasságkötő terem Csólyospálos, Kossuth u. 70. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül is összehívható.

(3) A képviselő-testület félévenkénti jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját.

(4) Az munkatervet minden év január 31-ig, illetve július 3-ig a javaslatok alapján a jegyző állítja össze.

(5) Az munkatervre javaslatot tehetnek:

a) a polgármester

b)a települési képviselők,
c) a jegyző,
d) a település önszerveződő közösségei.
(6) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések várható időpontját,
b) napirendjét,
c) a napirendek előterjesztőit.

A képviselő-testület rendkívüli ülése

8. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni azokban az esetekben, mikor az ülés összehívására a munkatervben meghatározott rendes üléseken kívül egyéb okokból szükség van, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában foglalt esetekben.

(2) A képviselő-testület rendkívüli ülése a települési képviselőkre és az ügyben érintettekre kiterjedően formális meghívó nélkül telefonon vagy szóban is összehívható, a sürgősség okát azonban mindenképp közölni kell.

6. A képviselő-testület összehívása, meghívója

9. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését az ügyrendi bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül:

a) 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat,

b) büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés,

c) 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.

(3) A rendes képviselő-testületi ülés meghívóját és a meghívó mellékletét képező írásos anyagot legkésőbb az ülés napját megelőző 4. napon kell a települési képviselőkhöz és a meghívottakhoz eljuttatni.

(4) A rendes képviselő-testületi ülés meghívója tartalmazza:

a) az ülés helyét és kezdési időpontját,

b) a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők nevét,

c) az előterjesztéseket tárgy szerinti felsorolásban,

d) a képviselő-testület ülésének összehívására jogosult aláírását.

(5) A képviselő-testületi ülés időpontját és helyét közzé kell tenni a Csólyospálosi Közös Hivatal hirdetőtábláján (a továbbiakban: helyben szokásos módon), valamint a www.csolyospalos.hu weblapon.

10. § A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) az országgyűlési képviselőt,

f) járási hivatal vezetőjét,

g) nem állandó meghívottakat: előterjesztőket vagy akiket az ülés összehívója megjelöl,

h) tevékenységi körüket érintő napirend tárgyalásakor az alábbi önszerveződő közösségek képviselőjét: Falusi Sportegyesület; Csólyospálos Polgárőrség, Falu és Tanyavédő Egyesület, Csólyospálos Községért Alapítvány, Önkéntes Tűzoltó Egyesület Csólyospálos, Csólyospálosi Diák és Szabadidősport Egyesület .

11. § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt, amely magában foglalja a tanácskozás jogát is.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a jegyzőt,

b) az országgyűlési képviselőt,

c) akit valamely napirendi ponthoz meghívtak, a napirend tárgyalásakor,

d) a 10. §. h) pontban felsorolt önszerveződő közösségek képviselőit a tevékenységi körüket érintő napirendi pont tárgyalásakor

(3) A 10. §. c)-h) pontjaiban megjelölt meghívottak a meghívón kívül csak a tevékenységi körük szerinti napirendekhez kötődő előterjesztést kapják meg mellékelve.

A képviselő-testület napirendje

12. § (1) Az ülés napirendjére - a képviselő-testület munkatervében, valamint a képviselő-testületi ülés meghívójában foglaltak alapján – a polgármester tesz javaslatot. A képviselő-testület a napirendről egyszerű többséggel – vita nélkül - dönt.

Az előterjesztés

13. § (1) Előterjesztést benyújthat:

a) polgármester

b) képviselő

c) bizottság

d) jegyző.

(2) Az előterjesztés főbb elemei:

a) Az első részben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket (testületi megállapodásokat, a hozott határozatok eredményeit), a tárgykört rendező jogszabályokat, az előkészítésben résztvevők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést s a döntést indokolják.

b) A második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza.

(3) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(4) A közérthető, egyszerű határozati javaslat és beszámoló az ülésen szóban is előterjeszthető.

(5) A zárt ülések előterjesztéseit az érintettek kötelesek úgy kezelni, hogy azok tartalmáról

illetéktelenek ne szerezhessenek tudomást, más ne tekinthesse meg.
(6) A zárt ülések előterjesztéseit az ülés végén a jegyzőnek át kell adni.

A képviselő-testületi ülés vezetése, a rend fenntartása

14. § (1) Az ülésvezető a képviselő-testület ülésének vezetése során:

a) megnyitja, vezeti, továbbá berekeszti a képviselő-testület ülését,

b) megállapítja, valamint figyelemmel kíséri a képviselő-testület határozatképességét

c) előterjeszti a napirendi javaslatot,

d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, továbbá lezárja és összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja a döntést igénylő javaslatokat,

e) szót ad jelentkezésük sorrendjében a települési képviselőknek, valamint az általa megállapított sorrendben a tanácskozási joggal megjelenteknek,

f) megállapítja - a titkos szavazás kivételével - a szavazás eredményét,

g) gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.

(2) Az ülésvezető az (1) bekezdés h) pont szerinti feladatkörében eljárva:

a) figyelmezteti a hozzászólót, ha az a tárgytól eltér, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít, a tanácskozás rendjét megzavarja, vagy egyéb módon akadályozza a képviselő-testület munkáját,

c) megvonja a szót attól a felszólalótól, akit hozzászólása során harmadszor szólít fel arra, hogy térjen a tárgyra, vagy másodszor utasít rendre; nem lehet megvonni a szót, ha az ülésvezető a felszólítások alkalmával nem figyelmeztette a képviselőt a felszólítások következményeire,

d) a települési képviselő kivételével a rendzavarót ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti.

15. § (1) Az ülésvezető minden napirendi pontról külön vitát nyit.

(2) Az írásbeli előterjesztést vitára bocsátás előtt szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.

(3) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a

meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő köteles rövid választ adni.

(4) A kérdésekre adott válaszok elhangzását követően a települési képviselők fejthetik ki álláspontjukat, valamint tehetik módosító javaslataikat. A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.

(5) A vita lezárása, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.

(6) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál

az elhangzott észrevételekre.

16. § A képviselő-testület egyszerű többséggel dönt a tanácskozási joggal nem rendelkező jelenlévő számára történő hozzászólási jog biztosításáról, melynek időtartama legfeljebb 5 perc lehet. A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja.

A felvilágosítás-kérés szabályai

17. § (1) Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés

tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott

feladatokkal, illetőleg valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi

körével.

(2) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt

kell bejelenteni.

(3) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a testület ülésén nyújtják be, úgy az

érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a

válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.

(4) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő

képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.

Személyes érintettség

18. § Az Mötv. 49 §-ában rögzített bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

Döntéshozatal

19. § (1) Az ülésvezető a vita lezárását követően először a módosító indítványokat, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra.

(2) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(3) Amennyiben a módosító indítvány száma vagy jellege indokolja, vagy, ha a szóbeli javaslatról hozott döntés megfogalmazása szükségessé teszi, szavazás előtt a jegyző indítványára az ülésvezető az ülést felfüggesztheti.

20. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt vagy titkos szavazással hozza meg.

(2) A települési képviselő “igen”, “nem” vagy “tartózkodom” szavazattal szavazhat.

(3) Szavazni csak személyesen lehet.

21. § A képviselő-testület minősített többséggel dönt az Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl :

a) titkos szavazás elrendeléséről,

b) hatáskör átruházásáról és visszavételéről,

c) az önkormányzati tulajdonban álló vagyon értékesítéséről, megterheléséről,

d) a gazdasági társaság alapításáról, megszüntetéséről, abban való részvételről,

e) fegyelmi ügyekben hozott döntésekről,

f) hitel felvételéről,

g) kötvénykibocsátásról.

Nyílt szavazás

22. § A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással – kézfelemeléssel hozza.

Név szerinti szavazás

23. § (1) A Mötv. 48. §. (3) bekezdésében foglaltakon túl név szerinti szavazást a polgármester is kezdeményezhet. Ebben az esetben a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt a név szerinti szavazásról.

(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők nevük hallatán „igen” vagy „nem” szavazattal szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazástól. A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti

(3) A név szerinti szavazásról mindig kötelező jegyzőkönyvet készíteni. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

Titkos szavazás

24. § (1) Az Mötv. 46. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A titkos szavazás elrendelésére bármely képviselő, a polgármester tehet javaslatot.

(2) Titkos szavazás tartásáról a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(3) A titkos szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata, amely a szavazás során szavazatszámláló bizottságként működik.

(4) A titkos szavazás eljárása: borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiség és urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) szavazás helyét és idejét,

b) a szavazatszedő bizottság jelenlévő tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás körülményeit,

d) a szavazás eredményét.

A képviselő-testület döntései

25. § (1) A képviselő-testület döntései:

a) határozat,

b) rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a döntéshozatal a szavazás módját érintő kérdésekről,

d) a tájékoztató anyagok elfogadásáról,

e) határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket érintő módosításokat, kiegészítéseket tartalmazó kérdésekről,

f) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a kérdésre adott válasz elfogadásáról,

g) névszerinti szavazás elrendeléséről.

26. § (1) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban.

(2) A képviselő-testület hatósági határozataira – az Mötv-ben foglalt

eltérésekkel – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

27. § (1) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni.

(2) A határozatokat a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 13. §-ban foglaltak szerint kell megjelölni.

(3) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.

28. § (1) Rendelet alkotását a polgármester, a képviselő és a jegyző kezdeményezheti.

(2) A rendelet alkotására vonatkozó kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(3) A rendelet szakmai előkészítésének feladatait a jegyző végzi.

(4) Rendeletalkotás esetén a képviselő-testület a beterjesztett javaslat

felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(5) A rendeleteket a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 9. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megjelölni.

(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a Csólyospálosi Közös Hivatal hivatalos hirdetőtábláján való kifüggesztéssel (helyben szokásos mód) valósul meg. A rendelet a hirdetőtáblán 30 napig marad kifüggesztve.

(7) A rendeletet törvényben meghatározottakon túl meg kell küldeni azon szerveknek, szervezeteknek és intézményeknek is, amelyek számára az feladatot, vagy hatáskört állapít meg.

29. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

(2) A képviselő-testület kétévenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.

Jegyzőkönyv

30. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyzőkönyvvezető köteles a

képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.

(3) A jegyzőkönyv 2 példányban történő elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) A jegyzőkönyv valamennyi példányához mellékelni kell.

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) az önkormányzati rendelettervezet szövegét

e) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő elfogadott rendeletet,fe) az írásban benyújtott hozzászólásokat,

f) a titkos szavazási jegyzőkönyv egy példányát,

g) név szerint szavazásról készült névsort, jegyzőkönyvet,

h) a jegyző törvényességi észrevételét, ,

i) az írásban benyújtott hozzászólást (a képviselő kérésére).

31. § (1) A jegyző gondoskodik

a) a jegyzőkönyv eredeti példányának és mellékleteinek, megőrzéséről

c) a zárt ülési jegyzőkönyv kivételével a jegyzőkönyv másik példányának a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára hozzáférhetővé tételéről.

(2) A jegyzőkönyvek betekinthetőségének biztosítása során a jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(3) A jegyzőkönyv másolatáért az önkormányzat térítési díjat kérhet.

(4) Zárt ülés jegyzőkönyvét elkülönítetten kell kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak.

(5) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti

beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit

beköttetni nem szabad.

A települési képviselő

32. § (1) A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv. határozza meg. Ezen felül a képviselő kötelessége

a) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában;

b) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről;

c) lehetőség szerint előre, az ülés előtt bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni; Ez a bejelentés a távollét igazolását szolgálja.

d) a képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni;

e) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(2) A települési képviselő igényelheti az önkormányzat tisztségviselőitől, az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetőitől soron kívüli fogadását, valamint jogosult a község címerével ellátott névjegykártya használatára.

(3) A települési képviselő döntéseit kizárólag meggyőződése alapján hozza meg, szavazatát megindokolni nem köteles, emiatt semminemű hátrány nem érheti.

A bizottságok

33. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre: Ügyrendi Bizottság 3 fővel.

(2) Az Ügyrendi Bizottság által ellátandó feladatok

a) A polgármester és képviselők vagyonnyilatkozataival kapcsolatos feladatok ellátása,

b) Összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,

c) Titkos szavazás lebonyolításában szavazatszámláló bizottsági feladatok ellátása,

d) Ellátja mindazon feladatot, melyre a képviselő-testület esetenkénti megbízást ad.

(3) A bizottság a belső működési szabályait maga állapítja meg. A bizottság működésére

az ügyrendjében meghatározottak az irányadóak.
(4) A tevékenységi körüket érintő napirendet tárgyaló bizottsági ülésre meg kell hívni, azon tanácskozási jog illeti meg az alábbi önszerveződő közösségek képviselőjét: Falusi Sportegyesület; Csólyospálos Polgárőrség, Falu és Tanyavédő Egyesület, Csólyospálos Községért Közalapítvány, Csólyospálos Közbiztonságért Alapítvány, Önkéntes Tűzoltó Egyesület Csólyospálos, Csólyospálosi Diák és Szabadidősport Egyesület .

Polgármester, alpolgármester

34. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester fogadóórát tart a lakosság számára a képviselő-testület hivatalában hétfői napon 8-16 óra között.

35. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg.

(3) Az alpolgármester fogadóórát tart a hónap első hétfőjén 10-11 óra között.

Jegyző

36. § (1) A jegyző képviselő-testületek működésével összefüggő feladatai az Mötv. határozza meg, államigazgatási feladatai törvényben, kormányrendeletben meghatározottak.

(2) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel. Ilyen észrevételét a képviselő-testület jegyzőkönyvének felterjesztésekor a jegyzőkönyvhöz csatolja.

(3) A jegyző fogadóórát tart a lakosság számára az önkormányzat hivatalában hétfőn és csütörtökön 8-12 óra között.

A közös önkormányzati hivatal

37. § (1) Az 1. § (5) bekezdésben foglaltaknak megfelelően Kömpöc Község

Önkormányzatával fenntartott közös önkormányzati hivatal
a) székhelye: Csólyospálosi Közös Önkormányzati Hivatal 6135. Csólyospálos, Kossuth u. 62.
b) telephelye: Csólyospálosi Közös Önkormányzati Hivatal Kömpöci Kirendeltség 6134. Kömpöc, Petőfi u. 10.
(2) A KÖH hivatali munkarendje:
a) hétfő – csütörtök 7.30 – 16.00
b) péntek 7.30 - 13.30
(3) A KÖH belső szervezeti felépítését, részletes feladatait a Képviselő-testületek által
jóváhagyott szervezeti és működési szabályzat (ügyrend) tartalmazza.

A polgármesterre és a települési képviselők vagyonnyilatkozat-tételére vonatkozó szabályok

38. § (1) A vagyonnyilatkozatok kezelésével és őrzésével kapcsolatos feladatokat az ügyrendi bizottság látja el.

(2) A vagyonnyilatkozat tételére köteles polgármester és települési képviselő (továbbiakban képviselő) az ügyrendi bizottság részéről eljuttatott nyilatkozat kitöltésével jelzi az ügyrendi bizottságnak, hogy hány vele közös háztartásban élő személyt érint a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.

(3) A fent nevezett nyilatkozatot az érintett képviselő visszajuttatja az ügyrendi bizottság munkáját segítő hivatali köztisztviselőnek, aki az ügyrendi bizottság elnökének felhatalmazása alapján átveszi a képviselői Nyilatkozatokat és ezzel egyidejűleg átadja a képviselő számára a megfelelő számú vagyonnyilatkozat kitöltésére alkalmas nyomtatványt.

(4) A két példányban kitöltött vagyonnyilatkozatok egyik példányát a képviselő átadja az ügyrendi bizottság munkáját segítő köztisztviselőnek, aki az ügyrendi bizottság elnökének felhatalmazása alapján a vagyonnyilatkozatok átvételét külön nyomtatványon, írásban igazolja a képviselő számára, továbbá a képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát tartalmazó borítékot a KÖH pecsétjével látja el, oly módon, hogy annak megsérülése nélkül az ne legyen felnyitható. A kitöltött vagyonnyilatkozatok második példányát a képviselő, illetve hozzátartozója magánál tartja.

(5) A vagyonnyilatkozat utolsó oldalát a vagyonnyilatkozatot adó képviselő, a képviselő hozzátartozója, illetve a hozzátartozó törvényes képviselője írja alá és ellátja a nyilatkozat megtételének dátumával.

(6) A képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvánosak, melyekbe bárki betekinthet a betekintési lap kitöltését követően, ha a betekintést írásban kéri a jegyzőnél. A kérelem alapján a jegyző köteles 8 napon belül lehetőséget biztosítani a betekintésre a KÖH hivatalos helyiségében.

A betekintést kérőn kívül, legalább két személynek jelen kell lennie a betekintéskor, akik közül az egyik minden esetben az ügyrendi bizottság elnöke, a másik pedig a jegyző, vagy az ügyrendi bizottság munkáját segítő köztisztviselő.
A betekintési jogával csak az élhet, aki kitölti a betekintő lapon szereplő adatokat (név, lakcím, a betekintés célja, a betekintés időpontja, valamint, hogy melyik képviselő vagyonnyilatkozatába tekintett be), és arcképes igazolvánnyal igazolja magát.
A betekintés során másolatot, jegyzetet, fényképet készíteni, vagy egyéb módon a vagyonnyilatkozatról adatot rögzíteni nem szabad.
(7) A képviselők vagyonnyilatkozatáról és az azokba történő betekintésekről, az ügyrendi bizottság munkáját segítő köztisztviselő nyilvántartást vezet. A vagyonnyilatkozatokról kézzel írott nyilvántartás készül, mely a következő adatokat tartalmazza: nyilvántartás sorszáma, a nyilatkozatot adó képviselő, illetve hozzátartozó neve, a nyilatkozattétele, valamint annak átadásának időpontja.
(8) Az átadott vagyonnyilatkozatok és az azokról vezetett nyilvántartás biztonságos őrzéséről az ügyrendi bizottság gondoskodik, a KÖH elhelyezett tűzbiztos lemezszekrényben elhelyezett páncélkazettában, melynek kulcsát az ügyrendi bizottság elnöke őrzi.

A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás szabályai

39. § (1) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, az ügyrendi bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező tizenöt napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, az ügyrendi bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

(2) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló – új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezést az ügyrendi bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásban nem vehet részt az ügyrendi bizottság azon tagja, akivel szemben, illetve a hozzátartozójával szemben az eljárást kezdeményezték.

Társulás

40. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület elsősorban a megyei közgyűlés és más települések önkormányzataival hoz létre társulásokat, a kötelező és önként vállalt önkormányzati feladatok ellátása érdekében.

(2) Az Önkormányzat részvételével működő társulások:

a) Kiskunmajsa Többcélú Kistérségi Társulás

b) „Tiszta Víz” Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás

c) Homokhátsági Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

Lakossági fórum, közmeghallgatás

41. § (1) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében - az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából falugyűlést hívhat össze.

(2) A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a KÖH hirdetőtábláján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 15 nappal.

(3) A gyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.

(4) A gyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

42. § (1) A képviselő-testület a novemberi ülésekor közmeghallgatással egybekötött testületi ülést tart.

A közmeghallgatás olyan fórum, ahol az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek.
(2) A közmeghallgatás időpontját, helyét, napirendjét a helyben szokásos módon kell közzétenni.

Helyi népszavazásra vonatkozó szabályok

43. § A népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény törvényben foglalt helyi népszavazást a képviselő-testület köteles elrendelni, ha azt a választópolgárok legalább 15 %-a kezdeményezi.

Záró rendelkezések

44. § (1) Ez a rendelet 2014. október 21. napján 16 óra 45 perckor lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti

1. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.)rendelet,
2. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.) rendeletet módosító 13/2011.(VIII.21.) rendelet,
3. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.) rendeletet módosító 3/2012.(II.24.) rendelet,
4. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.) rendeletet módosító 17/2012.(XII.28.) rendelet,
5. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.) rendeletet módosító 4/2013.(IV. 12.) rendelet,
6. Csólyospálos Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.29.) rendeletet módosító 10/2014.(V.12.) rendelet.
7. A helyi népszavazás és népi kezdeményezésről szóló 7/1998. (IV.8.)KT. számú rendelet.

1. melléklet a 15/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

Alaptevékenységek:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
feladatai
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása
047320 Turizmus-fejlesztési támogatások és tevékenységek
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
063020 Víztermelés, - kezelés, - ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072311 Fogorvosi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082044 Könyvtári szolgáltatások
082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051 Szociális étkeztetés
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

2. melléklet a 15/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei:
a) dönt az egyes önkormányzati rendeletekben meghatározott ügyekben,
b) dönt Önkormányzati önrészt nem igénylő önkormányzati pályázatok benyújtásáról,
c) Eljár a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott önkormányzati közútkezelői hatáskörbe tartozó ügyekben.
d) dönt a nyomvonal jellegű építmények elhelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról,
e) dönt az éven belül áthidaló hitel (munkabérelőleg) felvételéről, amely a jegyző ellenjegyzésével nyújtható be,
f) dönt a költségvetési tartalék 20 százalékáig terjedő felhasználásáról.

3. melléklet a 15/2014. (X. 21.) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei:
Képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei:
dönt az egyes önkormányzati rendeletekben meghatározott ügyekben
1

Beiktatta a 1/2015.(I.20.) rendelet 1.§ -a, hatályba lépés 2015. január 21.