Csabaszabadi Község Önkormányzata 5/2013. (X.15.) önkormányzati rendelete

Csabaszabadi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (X. 15.) önkormányzati rendelete a 2014. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 03. 04

Csabaszabadi Község Önkormányzata

Képviselő-testületének 5 / 2013. (X. 15) önkormányzati rendelete
a 2014. évi átmeneti gazdálkodásról




Csabaszabadi Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. §


Csabaszabadi Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az átmeneti gazdálkodás időszakában - a 2014. évi költségvetés elfogadásáig -, hogy az önkormányzatot megillető bevételeket folytatólagosan beszedje, és kiadásait fedezze.



2. §


(1)  Csabaszabadi Község Önkormányzata a támogatást a következő szempontok alapján vehetik igénybe:


a)működési kiadások fedezetére a 2013. évi alap-előirányzat időarányos része kerülhet felhasználásra, biztosítva a zavartalan működést,


b)fejlesztési kiadások fedezetére a 2013. évben vállalt kötelezettségek teljesülésének megfelelő mértékű összeg felhasználása lehetséges,


c)a 2013. évi kötelezettségvállalások 2014. évre áthúzódó, ki nem egyenlített kiadásaira a 2013. évi pénzmaradvány fog fedezetet nyújtani.


(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően fedezetet kell biztosítani új kiadásként jelentkező feladatokra (2013. évi testületi döntések folyamodványaként), valamint az előző évi kiadásokon felüli többletigényekre az 1. mellékelt szerint, melyek a 2014. évi költségvetésbe beépülnek.


(3) Új fejlesztési kötelezettségvállalás (beruházás, felújítás, beszerzés) – kivéve a már elnyert pályázatok, vagy folyamatban lévő közbeszerzési eljárások sikeres lefolytatása esetében - az átmeneti gazdálkodás időszakában csak a képviselő-testület egyedi döntése alapján történhet.






3. §


  1. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert  rulírozó folyószámla hitelkeret szükség szerinti lehívására legfeljebb 500 eFt értékhatárig. A hitelkeret felhasználására akkor kerül sor, amikor a fizetési kötelezettségek keletkezése megelőzi a bevételek beérkezését. A hitelkeret visszapótlására a beszedett bevételek nyújtanak fedezetet.


(2) A Képviselő-testület saját kizárólagos hatáskörében tartja a közép- és hosszú lejáratú hitel (kölcsön) felvételére vonatkozó jogot.




4. §


  1. A polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat.


(2)  Átmeneti intézkedésnek minősül különösen

a)    az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, és következményeinek elhárítása,

b)    a költségvetés végrehajtását veszélyeztető események, és

  1. a likviditás egyensúlyára kedvezőtlenül ható események.


(3) A polgármester az (1)-(2) bekezdésekben meghozott intézkedéseiről köteles a
Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni.




5. §


Ez a rendelet  2014. január 1-jén lép hatályba.








                        Szeverényi Attiláné                                          Dr. Csatlós László

                    polgármester                                                       jegyző


INDOKOLÁS




Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1)-(2) bekezdései értelmében, ha a költségvetési rendeletet a képviselő-testület a költségvetési évben legkésőbb március 15-ig nem fogadta el, az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkot, amelyben felhatalmazást ad, hogy a helyi önkormányzat és költségvetési szervei a bevételeiket folytatólagosan beszedhessék, kiadásaikat teljesítsék. Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletben meg kell határozni a felhatalmazás időtartamát. A felhatalmazás az új költségvetési rendelet hatálybalépésének napján megszűnik


Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (3)-(4) bekezdése szerint ha a képviselő-testület a költségvetési rendeletet a költségvetési év kezdetéig vagy az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet hatályvesztéséig nem alkotta meg, és az átmeneti gazdálkodásról rendeletet nem alkotott, vagy az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet hatályát vesztette, a polgármester jogosult a helyi önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.

(4) A (3) bekezdés alapján folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület részére a polgármester beszámol. A képviselő-testület az új költségvetési rendeletet az (1) és (3) bekezdés szerint beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe beépítve fogadja el.


A rendelet-alkotás Európai Uniós jogot nem érint.