Csabaszabadi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 25- 2023. 05. 25Csabaszabadi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Csabaszabadi Község Önkormányzat Alaptörvénye 32. cikk 1) bekezdésének d.) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 44. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:)
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A bizottság működésének ügyviteli feladatait az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.”
3. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. függeléke helyébe a 3. melléklet lép.
4. § Hatályát veszti A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet
a) 44. § (3) bekezdése,
b) 47. § (4) és (5) bekezdése,
c) 55. § (3) bekezdése,
5. § Ez a rendelet 2023. május 25-én lép hatályba.
1. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez
1. Összegyűjti, nyilvántartja a polgármester, alpolgármester és az önkormányzati képviselők által tett vagyonnyilatkozatokat,
2. Közreműködhet a képviselő-testület rendeleteinek előkészítésében,
3. Elvégzi a képviselő-testület titkos szavazással történő döntései esetén a szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket,
4. Ellátja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését.”
2. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez
1. Az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatalra háruló feladatokat az egységes szervezeten belül két osztály és egy csoport, valamint a Csabaszabadi és a Telekgerendási Kirendeltségek látják el.
1.1. Pénzügyi Osztály
1.2. Igazgatási Osztály
1.3. Csabaszabadi Kirendeltség
1.4. Telekgerendási Kirendeltség
2. AZ ÚJKÍGYÓSI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL MUNKARENDJE
a) A hivatali munkaidő hétfőtől-csütörtökig 7,30 órakor kezdődik és 16,00 óráig tart.
b) Pénteken a hivatali munkaidő 7,30 órától 13,30 óráig tart, munkaközi szünet nélkül.
3. A POLGÁRMESTERI HIVATAL ÜGYFÉLFOGADÁSI IDEJE
a) Hétfő 8,00 órától 16,00 óráig
b) Szerda 8,00 órától 16,00 óráig
c) Csütörtökön 8,00 órától 12,00 óráig
d) Pénteken 8,00 órától 12,00 óráig.
e) A jegyző – távolléte esetén az aljegyző – Csabaszabadi Kirendeltségen szükség szerint előzetes jelzés alapján, 10,30 órától 12,00 óráig a Telekgerendási Kirendeltségen ügyfélfogadást tart.”
3. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez
1. Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság a Csabaszabadi Község Önkormányzat Képviselő-testületének állandó bizottsága.
2. A Bizottság feladat- és hatásköre
3. § A Bizottság feladatkörében az egyes önkormányzati döntések jogi előkészítésében részt vehet, ezáltal is elősegítve a Képviselő-testület és szervei jogszabályok szerinti működését, hatáskörei gyakorlását.
4. § A Képviselő-testület hatáskörei gyakorlásának elősegítése érdekében a Bizottság az alábbi feladatokat látja el:
1) megtárgyalhatja és véleményezheti az önkormányzati rendeletek tervezeteit,
2) a Képviselő-testület tevékenységével kapcsolatban felmerülő ügyrendi kérdésekben véleményt nyilvánít:
3) összegyűjti, nyilvántartja a polgármester, alpolgármester és az önkormányzati képviselők által tett vagyonnyilatkozatokat;
4) elvégzi a képviselő-testület titkos szavazással történő döntései esetén a szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket;
5) ellátja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését.
5. § A Bizottság véleményét, állásfoglalását az elnök, akadályoztatása esetén a bizottsági tag ismerteti a Képviselő-testület ülésén, illetve - ha erre lehetőség van - a napirend előadója belefoglalja előterjesztésébe.
6. § Amennyiben a Bizottságnak nem volt lehetősége vélemény kialakítására, úgy a
Bizottság elnökének ezt is jeleznie kell a Képviselő-testület ülésén.
7. § Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság feladatai továbbá:
1) kivizsgálja a - tudomására jutott - személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának okait, és meghozza döntését;
2) vizsgálja és döntésre előkészíti a polgármester által elé terjesztett összeférhetetlenségi indítványokat,
3) az önkormányzati választást követően előkészíti az önkormányzat SZMSZ-ének felülvizsgálatát, a későbbiekben - indítványra - vizsgálja annak hatályosulását,
8. § A Képviselő-testület bizottsága működésének általános szabályait a Magyarország
helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény és az Önkormányzat SzMSz- e tartalmazza.
9. § Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság üléseit évente egyszer
kötelezően - vagyonnyilatkozatok átvétele kapcsán-, illetve szükség szerint a képviselő testületi üléssel azonos napon 8:00 órától tartja
10. § Az ülést a Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott képviselő
bizottsági tag hívja össze. A Bizottság ülését a Polgármester indítványára is össze kell hívni.
11. § A meghívó, illetve a napirendekhez kapcsolódó előterjesztések kézbesítésére az SzMSz 18. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
12. § Rendkívüli ülés összehívásáról a Bizottság elnöke az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatalt az ülés időpontja előtt értesíti. Rendkívüli ülésre a Bizottság tagjai személyes értesítéssel vagy telefonon is hívhatók.
13. § A Bizottság ülései nyilvánosak, az Mötv-ben és az Önkormányzat SzMSz-ében szabályozott ügyekben zárt ülést tart, illetve tarthat.
14. § Az ülés napirendi javaslatát a Bizottság elnöke határozza meg és a meghívó útján közli a Bizottság tagjával. A Bizottság a napirend elfogadásáról közvetlenül az ülés
megkezdését követően dönt. A Bizottság az ülés kezdetén tagjai közül jegyzőkönyv hitelesítőt választ.
15. § A Bizottság határozatképességére, határozathozatalára, valamint zárt ülés tartására a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
16. § A napirendek előadóinak - és indokolt esetben más személyeknek- az ülésre történő meghívásáról a Bizottság elnöke az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal útján gondoskodik.
17. § A bizottsági tagok rendelkezésére kell bocsátani - a meghívóval együtt - a véleménykialakításhoz szükséges iratokat, adatokat. Amennyiben az nem lehetséges, akkor a kiegészítő tájékoztatást a napirend előadója - a Bizottság elnökének hozzájárulásával - szóban teszi meg a bizottsági ülésen.
18. § A Bizottság a döntéseit az elnök által elrendelt szavazás során, minden esetben egyszerű szótöbbséggel hozza.
19. § Az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt:
1) bármelyik önkormányzati képviselő,
2) a jegyző, aljegyző,
3) polgármester
4) alpolgármester, külsős alpolgármester
5) az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője,
6) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke
7) az, akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,
8) az akinek a meghívását az elnök vagy az előterjesztő az egyes napirendi pont megtárgyalásához indokoltnak tartja.
20. § A Bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét és a hozott döntéseket. A döntés meghozatalánál a jegyzőkönyv rögzíti a szavazatok arányát, valamint a kisebbségi véleményeket is.
21. § A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
1) az ülés helyét és idejét,
2) az ülésen résztvevők nevét,
4) a tanácskozási joggal résztvevők nevét,
5) a tárgyalt napirendi pontokat, az előadók nevét,
6) napirendi pontonként a bizottság határozatának szó szerinti szövegét, számát,
7) külön kérésre a bizottsági tag hozzászólásának, valamint kisebbségi véleményének
lényegét vagy szószerinti szövegét
22. § A jegyzőkönyv 15 napon belüli elkészítéséről az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az
ülést levezető elnök, valamint a jegyzőkönyv hitelesítésével megbízott bizottsági tag írja alá. Zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.”