Csabaszabadi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 25- 2023. 05. 26

Csabaszabadi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2023.05.25.

Csabaszabadi Község Önkormányzat Alaptörvénye 32. cikk 1) bekezdésének d.) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 44. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:)

„a) Ügyrendi- és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság, létszáma: 2 fő a képviselő-testület tagjai közül.”

2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A bizottság működésének ügyviteli feladatait az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.”

3. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. függeléke helyébe a 3. melléklet lép.

4. § Hatályát veszti A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet

5. § Ez a rendelet 2023. május 25-én lép hatályba.

1. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez

Az Ügyrendi- és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság feladatköre

1. Összegyűjti, nyilvántartja a polgármester, alpolgármester és az önkormányzati képviselők által tett vagyonnyilatkozatokat,

2. Közreműködhet a képviselő-testület rendeleteinek előkészítésében,

3. Elvégzi a képviselő-testület titkos szavazással történő döntései esetén a szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket,

4. Ellátja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését.”

2. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez

AZ ÚJKÍGYÓSI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL SZERVEZETI TAGOZÓDÁSA

1. Az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatalra háruló feladatokat az egységes szervezeten belül két osztály és egy csoport, valamint a Csabaszabadi és a Telekgerendási Kirendeltségek látják el.

1.1. Pénzügyi Osztály

Műszaki Csoport

1.2. Igazgatási Osztály

1.3. Csabaszabadi Kirendeltség

1.4. Telekgerendási Kirendeltség

Az osztályok egymás között és a kirendeltségekkel való munkamegosztását és a dolgozók munkaköri leírásai tartalmazzák.

2. AZ ÚJKÍGYÓSI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL MUNKARENDJE

a) A hivatali munkaidő hétfőtől-csütörtökig 7,30 órakor kezdődik és 16,00 óráig tart.

b) Pénteken a hivatali munkaidő 7,30 órától 13,30 óráig tart, munkaközi szünet nélkül.

3. A POLGÁRMESTERI HIVATAL ÜGYFÉLFOGADÁSI IDEJE

a) Hétfő 8,00 órától 16,00 óráig

b) Szerda 8,00 órától 16,00 óráig

c) Csütörtökön 8,00 órától 12,00 óráig

d) Pénteken 8,00 órától 12,00 óráig.

e) A jegyző – távolléte esetén az aljegyző – Csabaszabadi Kirendeltségen szükség szerint előzetes jelzés alapján, 10,30 órától 12,00 óráig a Telekgerendási Kirendeltségen ügyfélfogadást tart.”

3. melléklet az 5/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez

1. függelék
Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság ÜGYRENDJE

1. Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság a Csabaszabadi Község Önkormányzat Képviselő-testületének állandó bizottsága.

A Bizottság 2 főből áll, melyből az elnök és a tag települési képviselő. A Bizottság elnökét és tagját a Képviselő-testület választja meg. A bizottsági üléseken a Bizottság tagjainak jogai és kötelezettségei azonosak.

2. A Bizottság feladat- és hatásköre

3. § A Bizottság feladatkörében az egyes önkormányzati döntések jogi előkészítésében részt vehet, ezáltal is elősegítve a Képviselő-testület és szervei jogszabályok szerinti működését, hatáskörei gyakorlását.

4. § A Képviselő-testület hatáskörei gyakorlásának elősegítése érdekében a Bizottság az alábbi feladatokat látja el:

1) megtárgyalhatja és véleményezheti az önkormányzati rendeletek tervezeteit,

2) a Képviselő-testület tevékenységével kapcsolatban felmerülő ügyrendi kérdésekben véleményt nyilvánít:

3) összegyűjti, nyilvántartja a polgármester, alpolgármester és az önkormányzati képviselők által tett vagyonnyilatkozatokat;

4) elvégzi a képviselő-testület titkos szavazással történő döntései esetén a szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket;

5) ellátja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését.

5. § A Bizottság véleményét, állásfoglalását az elnök, akadályoztatása esetén a bizottsági tag ismerteti a Képviselő-testület ülésén, illetve - ha erre lehetőség van - a napirend előadója belefoglalja előterjesztésébe.

6. § Amennyiben a Bizottságnak nem volt lehetősége vélemény kialakítására, úgy a

Bizottság elnökének ezt is jeleznie kell a Képviselő-testület ülésén.

7. § Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság feladatai továbbá:

1) kivizsgálja a - tudomására jutott - személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának okait, és meghozza döntését;

2) vizsgálja és döntésre előkészíti a polgármester által elé terjesztett összeférhetetlenségi indítványokat,

3) az önkormányzati választást követően előkészíti az önkormányzat SZMSZ-ének felülvizsgálatát, a későbbiekben - indítványra - vizsgálja annak hatályosulását,

Működési rend

8. § A Képviselő-testület bizottsága működésének általános szabályait a Magyarország

helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény és az Önkormányzat SzMSz- e tartalmazza.

9. § Az Ügyrendi-és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság üléseit évente egyszer

kötelezően - vagyonnyilatkozatok átvétele kapcsán-, illetve szükség szerint a képviselő testületi üléssel azonos napon 8:00 órától tartja

10. § Az ülést a Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott képviselő

bizottsági tag hívja össze. A Bizottság ülését a Polgármester indítványára is össze kell hívni.

11. § A meghívó, illetve a napirendekhez kapcsolódó előterjesztések kézbesítésére az SzMSz 18. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

12. § Rendkívüli ülés összehívásáról a Bizottság elnöke az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatalt az ülés időpontja előtt értesíti. Rendkívüli ülésre a Bizottság tagjai személyes értesítéssel vagy telefonon is hívhatók.

13. § A Bizottság ülései nyilvánosak, az Mötv-ben és az Önkormányzat SzMSz-ében szabályozott ügyekben zárt ülést tart, illetve tarthat.

14. § Az ülés napirendi javaslatát a Bizottság elnöke határozza meg és a meghívó útján közli a Bizottság tagjával. A Bizottság a napirend elfogadásáról közvetlenül az ülés

megkezdését követően dönt. A Bizottság az ülés kezdetén tagjai közül jegyzőkönyv hitelesítőt választ.

15. § A Bizottság határozatképességére, határozathozatalára, valamint zárt ülés tartására a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

16. § A napirendek előadóinak - és indokolt esetben más személyeknek- az ülésre történő meghívásáról a Bizottság elnöke az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal útján gondoskodik.

17. § A bizottsági tagok rendelkezésére kell bocsátani - a meghívóval együtt - a véleménykialakításhoz szükséges iratokat, adatokat. Amennyiben az nem lehetséges, akkor a kiegészítő tájékoztatást a napirend előadója - a Bizottság elnökének hozzájárulásával - szóban teszi meg a bizottsági ülésen.

18. § A Bizottság a döntéseit az elnök által elrendelt szavazás során, minden esetben egyszerű szótöbbséggel hozza.

19. § Az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt:

1) bármelyik önkormányzati képviselő,

2) a jegyző, aljegyző,

3) polgármester

4) alpolgármester, külsős alpolgármester

5) az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője,

6) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke

7) az, akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,

8) az akinek a meghívását az elnök vagy az előterjesztő az egyes napirendi pont megtárgyalásához indokoltnak tartja.

20. § A Bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét és a hozott döntéseket. A döntés meghozatalánál a jegyzőkönyv rögzíti a szavazatok arányát, valamint a kisebbségi véleményeket is.

21. § A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

1) az ülés helyét és idejét,

2) az ülésen résztvevők nevét,

4) a tanácskozási joggal résztvevők nevét,

5) a tárgyalt napirendi pontokat, az előadók nevét,

6) napirendi pontonként a bizottság határozatának szó szerinti szövegét, számát,

7) külön kérésre a bizottsági tag hozzászólásának, valamint kisebbségi véleményének

lényegét vagy szószerinti szövegét

22. § A jegyzőkönyv 15 napon belüli elkészítéséről az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az

ülést levezető elnök, valamint a jegyzőkönyv hitelesítésével megbízott bizottsági tag írja alá. Zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.”