Ecsegfalva Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2000 (VIII.10..) önkormányzati rendelete

a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről

Hatályos: 2000. 08. 10- 2012. 05. 29

Ecsegfalva Község Önkormányzata az 1990.évi törvény 1.§.(6) bekezdésének a.) pontjában biztosított jogkörében  az Önkormányzat jelképeiről és azok használatának rendjéről az alábbi rendeletet alkotja:


Az önkormányzat jelképei


1.§.


Az Önkormányzat jelképei, mint a település történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer és a zászló.


A címer leírása

2. §.



A címerpajzs kék színű, csücskös talpú reneszánsz pajzsidom, alsó részét az ecsegi tájat  jelképező élénk zöld mező tölti ki, amelyből kettős „fűhalom” emelkedik ki. A pajzs magasság és szélesség aránya: 12:11.

A címer középpontjában a térség jellegzetes madara, a túzokmadár jobbra tekintő, figyelő, büszke képe helyezkedik el. Az ezüst (fehér) színű madáralakot és a címerkép minden részletét arany szegély határolja.

A címer alatt a település nevét tartalmazó szalagdísz található.


3.§.


A címer használatának köre és szabályai



/1/ Az Önkormányzat címerét mint díszítő és utaló jelképet használni lehet:

  1. Az önkormányzat körpecsétjén, amely pecsétnyomó, illetőleg gumibélyegző, pecsétnyomó esetében legnagyobb 35 mm  átmérő, megfelelő körirattal ellátva,
  2. Az Önkormányzat zászlaján és annak változatain,
  3. Az önkormányzat szerveinek, a polgármesternek, alpolgármesternek, jegyzőnek készített levélpapírok  fejlécén, illetve borítékján,
  4. Az önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, kitüntető vagy emlékérmeken,

e.A Községháza épületének bejáratánál, dísztermében (tanácskozótermében) és  más protokolláris célt szolgáló helyiségeibe

f. Az önkormányzat intézményei bejáratánál és vezetőinek irodáiban,

g. Az Önkormányzat és szervei által megjelentetett, a település életével foglalkozó kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon,

h. A községbe vezető utak mellett a közigazgatási határnál lévő táblán.


/2/ Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét az Önkormányzat és más bel-, illetve külföldi önkormányzatok közötti kapcsolatokban protokolláris célból, illetőleg szerződések, megállapodások hitelesítésekor, valamint az Önkormányzat  belső működésével és szervezeti felépítésével kapcsolatos rendelkezések, kitüntető oklevelek  hitelesítésekor használható.


/3/ Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét hatósági eljárás során nem alkalmazható.



4.§.


/1/ A 3.§ /1/bekezdésének g.) pontjában meghatározottakon kívül más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az Önkormányzat címerének használatát – kérelemre – a jegyző javaslata alapján a polgármester engedélyezheti.

/2/ Kereskedelmi vagy reklám célú felhasználás esetében a címer használatáért gyártási és forgalmazási díjat kell fizetni. A díj mértékét a jegyző javaslata alapján a polgármester állapítja meg.

/3/ A díj megállapítása történhet egyösszegben, évi átalány formájában vagy az elért árbevétel arányában.

/4/ A /3/ bekezdésben szereplő átalány összege gazdálkodó szervezeteknél 1.000,-Ft-tól – 100.000,-Ft-ig  terjedhet. Az árbevétel után megállapítható díj mértéke az éves árbevétel 0,1 %-a, de legkevesebb 1.000,-Ft.


5.§.



/1/ A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a kérelmező megnevezését, címét,
  2. a címerhasználat célját,
  3. az előállítani kívánt mennyiséget (darab számot), 


                                                     



  1. a címer előállításának anyagát,
  2. terjesztés, illetve forgalomba hozatal esetén ennek módját,
  3. a használat időtartamát,
  4. a címerrel díszítendő tárgy mintapéldányát (rajzát, fényképmásolatát stb.),
  5. a felhasználásért felelős személy megnevezését.

/2/ A címer használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:

  1. az engedélyek megnevezését és címét,
  2. az előállítás anyagát,
  3. az engedélyezett felhasználás célját,
  4. az előállításra engedélyezett mennyiséget,
  5. a felhasználás idejét, illetőleg érvényességének időtartamát,
  6. a terjesztés, a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket,
  7. a címer  felhasználásáért felelős személy megnevezését,
  8. amennyiben a címer használatáért díjat kell fizetni, a díj összegét.

/3/ A kiadott engedélyekről a  Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

/4/ Indokolt esetben a kiadott engedélyt a polgármester visszavonhatja.



6.§.


/1/Az Önkormányzat címerének kicsinyítése csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.

/2/ Amennyiben nincs lehetőség az Önkormányzat címerének eredeti színben való ábrázolására, akkor az csak a hordozó tárgy anyagának (fém, fa, bőr, kerámia, stb.) színében de a heraldika általános szabályainak és színjelzéseinek megtartásával történhet.


A zászló leírása


7.§.


/1/ A zászlólap fehér színű,  arányában a zászlórúd felől nézve 1:2 arányú téglalap.

/2/ Az Önkormányzat zászlója esetében az arányt meghatározó téglalap rövidebb oldala 1 méter.

/3/ A zászlólap középső harmadában helyezkedik el az Önkormányzat címere.

/4/ A zászlórúd fából készült, a zászlócsúcs aranyozott színű.

/5/ Az Önkormányzat zászlója a Községháza dísztermében kerül elhelyezésre.



                                             




A zászló használata


8.§.

/1/ A zászló lobogó formájában is használható. A zászló (a lobogó) vagy annak méretarányos változatai használhatók:


a.)hivatalos állami ünnepek alkalmával a Magyar Köztársaság zászlajával együtt,

b.)a község életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmából más hivatalos zászlóval (zászlókkal) együtt,

c.) a képviselő-testület ülései alkalmával önállóan az ülés helyszínén,

d.) nemzeti, illetőleg megyei gyászesemények a fekete zászlóval  együtt, félárbocra eresztve,

e.) minden, a községgel összefüggő vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményen.

/2/ A zászló előállításának engedélyezésére, a címerre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


A jogosulatlan használat


9.§.


Aki az Önkormányzat jelképeit jogosulatlanul, az engedélytől eltérő vagy a közösséget sértő módon használja fel, szabálysértést követ el, és 30.000,-Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.


10.§



Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.


Kihirdetés napja: 2000. augusztus  10.




Bakos Mihályné                                                              Dr.Szoboszlai Árpád

      jegyző                                                                              polgármester