Lak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (VI.26.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015.(III. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 06. 27- 2019. 06. 26Lak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (VI.26.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015.(III. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
2019-06-27-tól 2019-06-27-ig
Lak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 3/2015.(III.19.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R.) 9.§ (6) (7) és (8) bekezdései helyére a következő rendelkezések lépnek:
„9. § (6) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
(7) A képviselő-testület eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(8) A képviselő-testület az eljárás lefolytatása után a vizsgálat eredményének ismeretében külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.”
2. §
Az R. 27.§-a helyére a következő rendelkezés lép:
„A képviselő - testület bizottsága
27. §.
(1) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselő tagból áll. Tagjainak névsorát e rendelet 3. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes (ad hoc) bizottságot
hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben képviselő lehet.
(3) A bizottság tevékenységéről évente legalább egy alkalommal beszámol a képviselő -testületnek.
(4) A bizottság éves munkaterv alapján végzi tevékenységét, amelyet tájékoztatás céljából a képviselő-testületnek bemutat.
(5) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(6) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a képviselő-testület határozatára.
(7) Az Ügyrendi Bizottság álalános feladatai:
a) a képviselő-testület munkatervéhez javaslattétel,
b) előterjesztés vagy önálló indítvány soron kívüli tárgyalásának kezdeményezése,
c) bizottsági ajánlástétel,
d) mindazoknak a feladatoknak az ellátása, amelyeket törvény vagy az Önkormányzat a kötelezően létrehozandó bizottság hatáskörébe utal.
e) önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése
f) önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálása,
g) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításának kezdeményezése
h) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő- testületet.
i) a település szociális és egészségügyi helyzetének figyelemmel kísérése
j) mindazoknak a hatásköröknek az ellátása, amelyeket törvény vagy az önkormányzat a bizottság hatáskörébe utal.
3. §
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Garai Bertalan Dr. Fodor Szilvia
polgármester jegyző