Abaújvár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2017 (VI.30.) önkormányzati rendelete

a településfejlesztés, településrendezés, településkép védelem feladataival összefüggő partnerségi egyeztetés szabályairól

Hatályos: 2017. 07. 01

Abaújvár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2017 (VI.30.) önkormányzati rendelete

a településfejlesztés, településrendezés, településkép védelem feladataival összefüggő partnerségi egyeztetés szabályairól

2017.07.01.

Abaújvár Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában, valamint a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes területrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 29. §-ában és a 29/A. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A szabályzat célja, hatálya

1.  § (1) E rendelet célja - a településfejlesztéssel, településrendezéssel, településképpel kapcsolatos önkormányzati döntések előkészítése és meghozatala során - a teljes körű nyilvánosság és a partnerek alkotó közreműködésének biztosítása. A partnerségi egyeztetést a polgármester a Főépítész közreműködésével végzi.

(2) E rendelet hatálya Abaújvár Község közigazgatási területére készülő településfejlesztési koncepció, integrált településfejlesztési stratégia, településrendezési eszközök, településképi arculati kézikönyv és településképi rendelet (a továbbiakban együtt: dokumentum) készítésének és módosításának partnerségi egyeztetésére terjed ki.

2. Az egyeztetésben résztvevők köre, a partnerek tájékoztatásának módja és eszközei

2.  § (1) A partnerségi egyeztetésben résztvevők:

1. a településen állandó bejelentett lakcímmel, vagy ingatlantulajdonnal rendelkező magánszemély,
2. valamennyi, a településen székhellyel, telephellyel rendelkező gazdálkodó szervezet
3. valamennyi, a településen működő elismert egyház,
d.valamennyi, a településen működő és bejegyzett érdekképviseleti, civil szervezet,
(2) A tájékoztatás és észrevételezés helye:
a polgármester - a dokumentum fajtájától és egyeztetési eljárási típusától függően - teljeskörű avagy célzott tájékoztatási formában bonyolítja le a partnerségi egyeztetést az 1. mellékletben meghatározottak szerint.
(3) Teljes körű eljárás esetén:
a) Az önkormányzat a www.kozadat.hu honlapon (a továbbiakban: honlap) történő megjelentetéssel biztosítja a partnerségi egyeztetést és a kapcsolódó dokumentációk nyilvánosságát;
b) Értelmezéshez szükséges tartalmú és részletezettségű tájékoztatást tölt fel a 2. § (3) bekezdés a) pont szerinti tárhelyre, melynek megjelenéséről felhívást tesz közzé Abaújvár Község Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) hirdetőtábláján (Abaújvár Petőfi út 4. szám).
c) Értelmezéshez szükséges tartalmú és részletezettségű tájékoztatást jelenít meg az önkormányzat hirdetőtábláján.
d) Lakossági fórumot hív össze, melyet 8 nappal megelőzően az előzetes tájékoztató anyagot, illetve az elkészült tervezetet közzé teszi a honlapon és az önkormányzat hirdetőtábláján.
e) A Partnerek az anyagok közzétételétől, illetve a lakossági fórum megtartásától számított 8 napon belül papír alapon avagy elektronikusan tehetik meg javaslataikat, észrevételeiket.
(4) Célzott eljárás esetén: a teljes körű eljárás szerinti eljárás kerül lefolytatására, a lakossági fórum megtartása kivételével.
A javaslatok, vélemények dokumentálásának, nyilvántartásának módja

3.  § (1) A beérkezett javaslatokat a Gönci Közös Önkormányzati Hivatal a 2. § (3) bekezdés a) pont szerinti tárhelyre feltölti és papír alapon is gyűjti és tárolja az eljárás végéig.

(2) A beérkezett javaslatokat a véleményezési anyag szerzője (településtervező) a főépítész előterjesztése alapján a polgármesterrel egyeztetve írásban értékeli. Az értékelés elektronikus úton elérhető a 2. § (3) bekezdés a) pont szerinti tárhelyen, papír alapon pedig a főépítésznél.

(3) A 3. § (2) bekezdés szerinti, papír alapú értékelés az ügy aktájában kerül iktatásra.

Az el nem fogadott javaslatok, vélemények indokolásának módja, a dokumentálásuk, nyilvántartásuk rendje

4.  § (1) A 3. § (2) bekezdés szerinti értékelésben szereplő, el nem fogadott javaslatokat a véleményezési anyag szerzője a főépítész előterjesztése alapján a polgármesterrel egyeztetve írásban megindokolja; az indokolás elektronikus úton elérhető a 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott tárhelyen, papír alapon pedig a főépítésznél.

(2) Az el nem fogadott javaslatok indokolása az ügy aktájában kerül iktatásra.

Az elfogadott dokumentumok nyilvánosságát biztosító intézkedések

5.  § Az önkormányzat a dokumentumot az elfogadást követő tíz naptári napon belül közzéteszi a 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott tárhelyen, valamint papír alapon biztosítja annak megismerhetőségét a főépítésznél.

Záró rendelkezések

6.  § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.