Halmaj Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2022. 11. 25- 2023. 05. 31

Halmaj Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

2022.11.25.

Halmaj Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Halmaj Községi Önkormányzat

(2) Az önkormányzat székhelye: 3842 Halmaj, Kossuth út 1.

(3) Az önkormányzat telephelyei:

Petőfi Sándor Közösségi Ház (3842 Halmaj, Petőfi út 14.)
Mária Ház (3842 Halmaj, Kossuth út 1.)
(4) Az önkormányzat e-mail címe: korjegyzoseg.halmaj@gmail.com

2. § Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.halmaj.hu

3. § (1) Az önkormányzat által alapított díj: „Halmaj Község Díszpolgára” cím.

(2) Az önkormányzat által alapított elismerés adományozásával kapcsolatos szabályokat az önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

4. § Az Önkormányzat testvértelepülései: Nyárádköszvényes (Románia), Nagyida (Szlovákia)

5. § (1) Az önkormányzat jelképei: címer és a zászló.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét az önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

A Képviselő-testület feladat- és hatáskörei

6. § (1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályban megállapított és az önként vállalt feladat- és hatásköröket.

(2) A Képviselő-testület a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 4/2015. (II.27.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: szociális rendelet) meghatározott egyes feladat-, illetve hatásköreit átruházza a polgármesterre és a jegyzőre.

(3) A Képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése alapján egyes hatásköreit átruházza azokra a társulásokra – a társulások döntéshozó szerveire – , amelyeknek tagja az önkormányzat.

(4) Az átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

(5) Bármely képviselő írásban kezdeményezheti, hogy a Képviselő-testület vizsgálja felül a Képviselő-testület szerveinek – átruházott hatáskörben – önkormányzati ügyben hozott döntését.

A Képviselő-testület működése

7. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 6 fő képviselő és 1 fő polgármester.

(2) A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.

Ülések tervezése, előkészítése

8. § (1) A Képviselő-testület évenként elfogadott munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 6 alkalommal tart rendes ülést (a továbbiakban: rendes ülés).

A polgármester a Képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja (rendkívüli ülés).

(2) A polgármester az Mötv. 44. §-ában foglaltakon kívül, a téma sürgősségére tekintettel, rendkívüli ülést hívhat össze.

(3) Sürgősség, valamint katasztrófa esetén, az ok megjelölésével a Képviselő-testületi ülés eltérő időpontra is összehívható. Halaszthatatlan döntést igénylő ügyben az ülés napján, egyéb esetben az ülést megelőző napon a képviselőt értesíteni kell

(SMS, telefon, e-mail). Az így összehívott ülésen csak az ülést összehívó által előterjesztett napirendi pont(ok) tárgyalhatók.

(4) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, kezdésének időpontját, a javasolt napirendi pontokat és azok előadóit.

(5) A rendes ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket, a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 nappal, míg rendkívüli ülés esetén az ülést megelőzően legalább 24 órával előbb kell kézbesíteni.

(6) A meghívót a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, valamint a település hivatalos honlapján is közzé kell tenni.

(7) A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meghívandók

a) jegyző,

b) intézményvezetők,

c) a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal napirendi ponttal érintett ügyintézője,

d) a napirendi pontok előterjesztői és a tárgyban illetékes vagy érintett szervezet vezetője,

e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke,

f) akiket a polgármester indokoltnak tart.

(8) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármester és alpolgármester tartós akadályoztatása esetén Palásti László képviselő hívja össze és vezeti azt.

(9) A Képviselő-testület éves munkatervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.

Képviselő-testület ülése

9. § (1) A Képviselő-testület ülésének megnyitásakor a polgármester – a jelenléti ív alapján – számszerűen megállapítja a jelenlévő képviselők létszámát, és megállapítja

a határozatképességet.

(2) A polgármester a határozatképesség biztosítása érdekében az ülés megkezdésére

30 percet meg nem haladó várakozási időt rendelhet el. Amennyiben az ülés ezen idő alatt sem határozatképes, az ülést – haladéktalanul - 5 napon belüli időpontra újra össze kell hívni, ugyanazokkal a napirendekkel. A határozatképtelenség miatt megismételt testületi ülésen csak az elmaradt napirendek tárgyalhatóak.

(3) A polgármester határozatképtelenség esetén az ülést félbeszakítja. Amennyiben a határozatképesség rövid idő alatt biztosítható, úgy a polgármester tárgyalási szünetet rendel el. A tárgyalási szünet után az ülés tovább folytatható. Amennyiben a határozatképesség a szünet után sem állítható helyre, a (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.

10. § (1) Az ülésen a polgármester minden előterjesztés felett – a tájékoztatók kivételével – vitát nyit. Előtte az előterjesztő vagy a polgármester rövid kiegészítést tehet.

(2) Az előterjesztés feletti vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzott észrevételekre, javaslatokra.

(3) Az észrevételekre adott válasz után a polgármester összefoglalja a vitát, az előterjesztett határozati javaslatot érintő módosításokat és azt szavazásra bocsátja.

11. § (1) A polgármester köteles biztosítani a Képviselő-testület működésének rendjét. Ennek keretében figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ. Ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja, rendre utasíthatja azt, aki a

Képviselő-testületi ülés rendjét zavaró magatartást tanúsít.

(2) Amennyiben a Képviselő-testület ülésén az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik, úgy a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról

a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

Döntéshozatali eljárás

12. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nyílt szavazással, általában egyszerű szótöbbséggel hozza, amely kézfelemeléssel történik.

(2) Minősített szótöbbség szükséges az Mötv-ben meghatározott eseteken kívül, az önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítése, megterhelése esetén.

(3) A polgármester az előterjesztésben és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület.

(4) Az alternatívákat tartalmazó döntési javaslatok esetében, ha bármelyik javaslat a szavazás során megkapta az elfogadáshoz szükséges számú igen szavazatot, úgy a többi javaslatot nem kell szavazásra bocsátani.

(5)1 Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadáshoz szükséges szavazati arányt, úgy elutasító döntés születik.

(6)2

(7) A Képviselő-testület esetenként, egyszerű szótöbbséggel dönthet név szerinti szavazás elrendeléséről. A név szerinti szavazás során a jegyző névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ írásban rögzíti (igen, nem, tartózkodás).

13. § (1) A Képviselő-testület – indítvány alapján – esetenként dönt a titkos szavazásról.

(2) A titkos szavazást az ügyrendi bizottság bonyolítja le.

(3) Titkos szavazást tart

a) választás,

b) kinevezés,

c) felmentés,

d) vezetői megbízás adása illetőleg visszavonása,

e) fegyelmi eljárás megindítása,

f) fegyelmi büntetés kiszabása tárgyában.

(4) Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást a Képviselő-testület ügyrendi szünet elrendelése után azonnal megismételheti.

14. § (1) A Képviselő-testület rendeleteit és határozatait – naptári év elejétől kezdődően – folyamatosan újrakezdi. A számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat tartalmazza:

a) A határozat megjelölését (minta)

Halmaj Községi Önkormányzat Képviselő-testületének

12/2019. (XII. 2.) határozata

(cím)

b) a Képviselő-testület döntését,
c) amit még a testület fontosnak tart,
d) a végrehajtásra szolgáló határidőt, mely lehet határnap, vagy határozatlan idő,
e) a végrehajtásért felelős(ök) megnevezését
f) e §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
(3) Rendelet alkotását kezdeményezheti a Képviselő-testület tagja, a jegyző, társadalmi szervezet.
(4) A rendelettervezetet, illetőleg a rendeletalkotásra vonatkozó javaslatot
a polgármesterhez kell benyújtani.
(5) A rendelettervezetet a polgármester irányításával a jegyző, valamint a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal tárgy szerint érintett dolgozója készíti el. Megbízható az előkészítéssel ideiglenes bizottság, továbbá külső szakértő is.
(6) A polgármester gondoskodik a rendelettervezetnek érdekeltekhez történő eljuttatásáról.
(7) A Képviselő-testület által elfogadott rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
(8) A rendeletek kihirdetéséről, a határozatok érdekeltek részére történő eljuttatásáról, a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(9) 3 Az önkormányzati rendeletek kihirdetésének helyben szokásos módja a Halmaj község hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A kihirdetés napja azonos a kifüggesztés időpontjával. A rendeletet a hivatalos honlapon (www.halmaj.hu) is közzé kell tenni.

15. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni az Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

(2) A testületi ülések jegyzőkönyvei a lakosság által – a zárt ülési jegyzőkönyvek kivételével – a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatalban, valamint Halmaj község honlapján megtekinthető.

(3)4

Együttes ülésre vonatkozó szabályok

16. § (1) A Képviselő-testület más önkormányzat(ok) Képviselő-testületével (testületeivel) az önkormányzatokat közösen érintő kérdésben szükség szerint együttes ülést tart.

(2) Együttes ülést kell tartani a közösen fenntartott és működtetett intézményeket érintő napirendek tárgyalásakor és a döntések meghozatalakor.

(3) A Képviselő-testületek együttesen megtartott ülését – eltérő megállapodás hiányában – annak a településnek a polgármestere vezeti, ahol az együttes ülés megtartásra kerül.

A Képviselő-testületi tag jogai és kötelezettségei

17. § (1) A képviselő közfunkciójával összefüggő tevékenységéhez igényelheti a szükséges tájékoztatást és adminisztratív segítséget a jegyző útján, a Halmaji Közös Önkormányzati Hivataltól.

(2) A képviselő, amennyiben a testület ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízásban akadályoztatva van, azt köteles a polgármesternek bejelenteni.

(3) A képviselő köteles a tevékenysége során tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.

(4) A képviselő köteles részt venni a testület munkájában és elvégezni a polgármester által rábízott feladatot.

(5) A Képviselő-testület személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására, annak ismertté válását követően azonnal, ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozik. A bizottság eljárása során biztosítja az érintett személyes meghallgatását.

(6) Ha a képviselő személyes érintettségének bejelentését elmulasztotta, tiszteletdíját maximum 3 hónapig 50 %-al csökkentett mértékben folyósítja.

(7) A bizottság eljárásának lefolytatása után, a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti.

A Képviselő-testület bizottsága

18. § (1) A Képviselő-testület 3 főből álló ügyrendi bizottságot hoz létre.

(2) A bizottság tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.

(3) A bizottság feladata:

a) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása,

b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,

c)5 a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására vonatkozó javaslat előkészítése,

d) a titkos szavazások lebonyolítása,

e) a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása.

(4) Az Ügyrendi Bizottság ülését, szükség szerint, az elnök hívja össze és vezeti azt. Akadályoztatása esetén a korelnök látja el az elnöki teendőket.

(5) A Képviselő-testület egy-egy feladat végrehajtására céljelleggel ideiglenes bizottságot hozhat létre egyszerű szótöbbséggel elfogadott határozatával. Létszámát és működésének időtartamát a létrehozáskor állapítja meg.

(6) A bizottságok ügyviteli működési feltételeit a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal biztosítja.

A tanácsnokok

18/A. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselők közül meghatározott önkormányzati feladat ellátásának felügyeletére tanácsnoko(ka)t választhat.

(2) A tanácsnok megválasztása szólhat az önkormányzati ciklus időtartamára vagy meghatározott időre.

(3) A tanácsnok szükség szerint, de évente legalább egyszer beszámol a Képviselő-testületnek feladatának ellátásról.

(4) A Képviselő-testület a tanácsnokot bármikor, indokolás nélkül, minősített többséggel visszahívhatja.

(5) Az önkormányzati képviselő önkormányzati ügyben felvilágosítás kérése céljából kérdést intézhet a tanácsnokhoz a feladatkörébe tartozó ügyben.

(6) A tanácsnok megbízatásának idejére tiszteletdíjra jogosult, melyet a Képviselő-testület külön rendeletben szabályoz.

A polgármester

19. § (1) A polgármester szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat, biztosítja az önkormányzat demokratikus működését. Tevékenységével hozzájárul Halmaj község fejlődéséhez, az önkormányzat szervei munkájának hatékonyságához. Biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését. Gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, a helyi fórumok szervezéséről, támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit, kapcsolatot tart a megyei önkormányzat, az egyházak és civil szervezetek vezetőivel.

(2) A polgármester szervezi az önkormányzat és az állami szervek, valamint az önkormányzat és a külföldi partnertelepülések kapcsolatait és együttműködését.

(3) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(4) A polgármester illetményéről és jutalmazásáról, törvényi keretek között, az Ügyrendi Bizottság javaslatára, a Képviselő-testület dönt.

(5) A polgármester minden héten, hétfői napon 8.00 órától 12.00 óráig lakossági fogadóórát tart.

(6) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése értelmében a polgármester, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, két ülés közötti időszakban, halasztást nem tűrő, önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következőkre terjed ki:

A polgármester jogosult arra, hogy az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a költségvetés körében, átmeneti intézkedéseket hozzon.
(7) Az Mötv. 68. § (4) bekezdése értelmében a polgármester saját hatáskörében az önkormányzat költségvetését, vagyonát, tulajdonát érintő ügyben az éves költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig, alkalmanként dönthet forrásfelhasználásról.

Az alpolgármester

20. § (1) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg.

Közös Önkormányzati Hivatal, jegyző

21. § .

(1) A Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése: Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal.

(2) A hivatal működésével kapcsolatos szabályokat a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatás esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselő látja el.

(4) A jegyző Halmaj településen, munkanapokon minden szerdán 8-12 óráig, míg Kiskinizs társtelepülésen minden hét keddjén 8-12 óráig ügyfélfogadást tart.

(5) Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testületi ülésen szóban jelezni.

A társulások

22. § (1) A Képviselő-testület feladatainak hatékonyabb és gazdaságosabb ellátása érdekében társulásokban vehet részt.

(2) A Képviselő-testület a társulásokban történő részvételéről, annak feltételeiről határozattal dönt.

(3) A polgármester a társulási szerződés tervezetet köteles a Képviselő-testület elé terjeszteni, melyben a társulás jogállása, feladatai rögzítésre kerülnek.

(4) A társulások esetleges tagdíjait az Önkormányzat költségvetése tartalmazza.

(5) A Képviselő-testület az Mötv. 87. §-a alapján az alábbi jogi személyiségű önkormányzati társulások tagja:

a) Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás (3800 Szikszó, Kálvin tér 1.)

b) Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulás

(3860 Encs, Petőfi 75.)
c) Halmaj, Kiskinizs Községek Önkormányzatainak Intézményfenntartó Társulása (3842 Halmaj, Kossuth út 1.)

Nemzetiségi Önkormányzattal való együttműködés

23. § (1) Az önkormányzat a helyi nemzetiség életkörülményeinek javítása, kulturális értékeinek megőrzése érdekében, folyamatos együttműködésre törekszik a településen működő Cigány Nemzetiségi Önkormányzattal. Igény és lehetőség szerint – a jogszabályi keretek között – támogatja annak a működését. A működésükhöz szükséges helyiséget a 3842 Halmaj, Kossuth út 1. szám alatt található, önkormányzat tulajdonát képező épületben biztosítja.

(2) Az önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat működési feltételeit a következő módon biztosítja:

a) a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: hivatal) a Nemzetiségi Önkormányzat munkáját a jegyző által megbízott ügyintézők segítik.

b) az önkormányzat biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek összehívásával, lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátását.

c) az önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek megtartásához a hivatalban helyiséget biztosít, továbbá külső helyszínen történő testületi ülés megszervezéséhez – pl. közmeghallgatás – igény esetén segítséget nyújt.

d) a hivatal, mint a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, ellátja a gazdálkodási feladatokat.

(3)6 A (2) bekezdés a)-d) pontjaiban foglaltak részletes meghatározására az önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat által kötött megállapodásban kerül sor. A megállapodást szükség szerint, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő harminc napon belül felül kell vizsgálni.

Lakossági fórumok

24. § (1) Lakossági fórumot lehet tartani a település lakosságának egészét, vagy jelentős részét érintő döntések sokoldalú előkészítése érdekében.

(2) A lakossági fórum előkészítése, összehívása, vezetése a polgármester feladata.

(3) A lakossági fórum helyét, időpontját, témáját a fórum előtt legalább 5 nappal a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

Közmeghallgatás

25. § (1) A Képviselő-testület évente egyszer előre meghirdetett - a munkatervben rögzített időpontban és helyszínen - közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás tartásáról a lakosságot legalább öt nappal előbb, a helyben szokásos módon értesíteni kell.

Az önkormányzat gazdálkodása

26. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásával, költségvetésével és vagyonával kapcsolatos kérdéseket a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben szabályozza.

Záró rendelkezések

27. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.01.) önkormányzati rendelet.

2. melléklet8

A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott hatáskörök

1. Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez biztosított temetési támogatás a szociális rendelet 6. §-a alapján.

2. Köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesítés a szociális rendelet 7. §-ban foglaltak alapján.

3. Szociális étkeztetés megállapítása a szociális rendelet 10. §-ban foglaltak alapján.

4. Házi segítségnyújtás megállapítása a szociális rendelet 11. §-ban foglaltak alapján.

5. Iskolakezdési támogatás megállapítása a gyámügyi rendelet 5. §-ban foglaltak alapján.

A Képviselő-testület által a Jegyzőre átruházott hatáskörök

1. Rendszeres települési támogatás (gyógyszertámogatás, lakásfenntartási támogatás) megállapítása a szociális rendelet 8-9. §-ai alapján.

A Képviselő-testület által a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök

1. Központi háziorvosi ügyelet szervezése.

2. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztosítása.

A Képviselő-testület által az Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

1. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megszervezése, működtetése és általában hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztése, szükség esetén közvetlen üzemeltetése.

2. Hulladékgazdálkodási, illetve hulladékkezelési rendszer hatékony működéséhez szükséges indokolt fejlesztések, a célok megvalósításához szükséges beruházások szervezése.

3. Települési hulladék elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása, vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása, egyéb szennyeződés-mentesítési tevékenység, igazgatási tevékenység.

A Képviselő-testület által a Halmaj, Kiskinizs Községek Önkormányzatainak Intézményfenntartó Társulására átruházott hatáskörök

1. Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai.

2. Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben.

3. Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben.

4. Szociális étkeztetés szociális konyhán.

5. Közterület rendjének fenntartása, bűnmegelőzés, közbiztonság.

1. függelék

HALMAJ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLET
2019. október 13-án megválasztott Képviselő-testületi tagok névsora
Tóth József polgármester Halmaj, Alkotmány út 36.
Béres Sándor képviselő Halmaj, Szent István tér 24.
Palásti László képviselő Halmaj, Május 1 út 16.
Slyizs Péter képviselő Halmaj, Rákóczi út 2.
Szalipszki József képviselő Halmaj, Alkotmány út 43.
Dr. Tóth Gergő József képviselő Halmaj, Alkotmány út 36.
Zsiga Éva képviselő Halmaj, Fő út 59.

2. függelék

HALMAJ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
BIZOTTSÁGA
Ügyrendi Bizottság
Dr. Tóth Gergő József elnök
Béres Sándor tag
Zsiga Éva tag
1

A 12. § (5) bekezdése a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 12. § (6) bekezdését a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A (9) bekezdés a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 15. § (3) bekezdését a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

5

A 18. § (3) bekezdés c) pontja a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

A 23. § (3) bekezdése a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

Az 1. melléklet a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Halmaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

8

A 2. melléklet a Halmaj Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.