HERNÁDKÉRCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2018 (II.13.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Hernádkércs Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2018. 06. 20- 2019. 10. 29HERNÁDKÉRCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2018 (II.13.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Hernádkércs Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hernádkércs Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hernádkércs Község Önkormányzata
2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.
(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önálló rendelet állapítja meg.
3. § (1) Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására önálló rendeletet alkot.
4. § (1) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben és gazdaságszervező munkában együttműködik a megyei önkormányzattal, valamint a Szikszó-i kistérség önkormányzataival.
(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester és a jegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.
5. § (1) Az Önkormányzat jogi személy.
(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a képviselő-testület hivatala látják el.
(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli. A képviselő-testületet –megbízás alapján- bármely képviselő képviselheti.
A képviselő-testület működése
Az önkormányzati képviselők száma
6. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő + polgármester. A polgármester, az alpolgármester nevét, a települési önkormányzati képviselők névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.
A Képviselő-testület üléseinek összehívása, munkaterve
7. § (1) A Képviselő-testület munkaterv szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a napirendi pontok előadóit
d) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,
e) akit a polgármester meghív
f) a lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőjét
(3) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:
a) a jegyzőt,
b) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,
c) akit a polgármester a teljes ülésre meghívott,
d) a lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőjét.
(4) A napirendhez kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg:
a) a napirendi pont előadóját
b) akit a polgármester a napirendhez meghívott
(5) A képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze.
(6) A testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikusan is továbbíthatóak.
(7) A testületi ülés időpontját, helyét és napirendjét az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni. Az ülés napirendi anyagát (zárt ülés kivételével) a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltségén meg lehet tekinteni.
(8) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a Képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód is igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.
8. § (1) A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:
a) a polgármester
b) az alpolgármester
c) a települési képviselők
d) a jegyző,
e) a nemzetiségi önkormányzat
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a Képviselő-testület üléseinek havi időpontját és napirendjét
b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek megnevezését
A Képviselő-testület ülésének vezetése
9. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök.
(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja az ülés határozatképességét
b) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére (1 fő)
c) előterjeszti az ülés napirendjét
d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
(3) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.
10. § (1) A polgármester köteles biztosítani a képviselő-testület ülése működésének rendjét. Ennek keretében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ,
b) ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja,
c) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi ülés rendjét zavaró magatartást tanúsít.
(2) A testület ülésén megjelent állampolgárok csak a hallgatóság részére kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja az illetőt, ismétlődő rendzavarás esetén kötelezi az érintetteket a terem elhagyására.
(3) Amennyiben a képviselő-testületi ülésen az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik, a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
Az előterjesztés
11. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett és fel nem vett új, napirenden kívüli anyag, a képviselő-testület által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A rendelet-tervezetet, határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. A polgármester engedélyezheti az írásban foglalt rendelet-tervezetnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) Előterjesztést nyújthat be:
A sürgősségi indítvány
12. § (1) A képviselő-testület minősített többséggel, soron kívül dönt a sürgősségi indítványról.
(2) A sürgősségi indítványok benyújtásának feltételei: Sürgősségi indítványt – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be: a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, a jegyző.
A napirendek vitája
13. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
14. § (1) Amennyiben egy képviselő nem tesz eleget az ügyben való személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettségének, úgy a Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára a képviselőt egyhavi tiszteletdíjától megfoszthatja. A kérdésben a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(2) A Képviselő-testület az egyhavi tiszteletdíj megvonásáról a mulasztást megalapozó körülményekről való tudomásszerzéstől számított legkésőbb 60 napon belül dönthet.
A döntéshozatal - határozathozatal
15. § (1) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület, az elhangzás sorrendjében, majd a végleges határozati javaslatról.
(2) Szavazni személyesen, igennel, nemmel vagy tartózkodással lehet.
(3) A szavazás nyílt, titkos vagy névszerinti lehet.
16. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
17. § (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a Képviselő- testület vita nélkül határoz.
(2) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét a jelenléti ív sorrendjében, a jelenlévő képviselők, pedig a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik.
18. § (1) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi.
(2) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.
Önkormányzati rendeletalkotás
19. § (1) Az önkormányzati rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a települési képviselők
b) a polgármester
c) az alpolgármester
d) a jegyző,
(3) A rendelet-tervezet képviselő-testületi elfogadása: A polgármester vagy a jegyző a rendelet-tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) Az önkormányzati rendeletet ki kell hirdetni az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel.
(5) A minősített többség: 3 fő települési képviselő egybehangzó szavazata.
20. § (1) A jegyző, ha törvénysértő döntési javaslatot vagy működést észlel, köteles erről azonnal tájékoztatni a Képviselő-testületet.
(2) A törvényességi jelzést követően a Képviselő-testület vagy elnapolja a napirend megtárgyalását és a döntéshozatalt, vagy újratárgyalja az érintett napirendet. Ha a törvényességi jelzés a Képviselő-testület működését érinti, a polgármester intézkedik a törvényes működés helyreállításáért.
(3) Amennyiben a Képviselő-testület a jegyző törvényességi jelzése ellenére sem módosítja a kifogásolt határozati javaslatot vagy rendeleti szövegezést, abban az esetben a jegyző a jegyzőkönyvben a döntéshozatalt követően feltünteti a jogszabálysértés tényét, és annak kapcsán kialakított véleményét.
A tanácskozás rendje
21. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester – illetve a mindenkori levezető elnök – gondoskodik, ennek során:
A jegyzőkönyv
22. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről külön - külön írásbeli jegyzőkönyvet kell készíteni, melyeket archiválni kell.
(2) A testület üléséről készült jegyzőkönyv a megjelent képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntést tartalmazza. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(3) A testületi ülésről készített jegyzőkönyv első példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
(4) A testületi ülésről készített jegyzőkönyvet a testületi ülés határozatképességének megállapítását követően egyszerű szótöbbséggel megválasztott 1 fő települési képviselő hitelesíti.
(5) A nyilvános testületi ülések hitelesített jegyzőkönyveit, ha ezt jogszabály nem korlátozza, az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni.
A képviselő-testületi tag jogai és kötelezettségei
23. § A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
24. § (1) A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet a bizottság ülésein.
(2) A települési képviselő megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet.
(3) A képviselő-testület hivatalától igényelheti az aktuális képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Tartózkodnia kell a képviselőnek az indokolatlan, rosszhiszemű dokumentum igénylésektől, melyek munkájához nem szükségesek. Ilyen esetekben a jegyző megtagadhatja a dokumentumok másolatának kiadását, viszont a képviselő, iratbetekintési jogával ilyen esetekben is élhet. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal tizenöt napon belül érdemi választ köteles adni.
(4) A települési képviselő köteles részt venni a képviselő-testület munkájában.
25. § (1) A képviselő amennyiben a képviselő-testület, vagy bizottságainak ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van, ezt köteles előzetesen jelezni a polgármesternek.
(2) A képviselő köteles a tevékenysége során tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.
(3) A képviselő az elfogadott napirendi tárgysorozathoz nem tartozó közérdekű ügyben jogosult legfeljebb 2 perces - napirenden kívüli - hozzászólásra.
(4) A képviselő gyakorolhatja az előterjesztés jogát a települési képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben, javaslatot tehet a képviselő-testület felé az esetleges összeférhetetlenség megállapítására vonatkozóan.
Az önkormányzat szervezet
A Képviselő-testület tisztségviselői,
polgármester, alpolgármester
Polgármester
26. § (1) Hernádkércs Községben a polgármestert a lakosság közvetlenül választja, a polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő.
(3) A polgármester amennyiben a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény vonatkozó szabályai alapján jár el.
(4) A polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületi bizottság elnöke és tagjai személyére, választásukra, illetve visszahívásukra vonatkozóan és javaslatát - állásfoglalásával együtt - a képviselő-testület elé terjeszti.
(5) A polgármester javaslatot tesz a képviselő-testület részére helyi kitüntetések adományozására, megvonására, illetve újabb kitüntetések alapítására.
(6) A polgármester fogadóórát kedden 8-10 óráig tart.
Alpolgármester
27. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester megbízatása a megválasztásával kezdődik és amennyiben az önkormányzati választáson települési képviselőnek megválasztották, akkor az új képviselő-testület alakuló üléséig tart.
(3) Az alpolgármester a polgármestert távolléte esetén helyettesíti. A polgármester távollétében - átruházott jogkörben - gyakorolja mindazon jogokat és ellátja mindazon feladatokat, amelyeket a jogszabály, vagy az önkormányzati rendelet a polgármester részére biztosít.
(4) Az alpolgármester általános feladatai a következők:
a) Felelős a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő, a polgármester által meghatározott feladataikkal összefüggő előterjesztések határidőben történő elkészítéséért, a hozott határozatok végrehajtásáért, figyelemmel kíséréséért,
b) Képviseli a képviselő-testületet, a polgármestert - annak külön megbízása alapján - a megadott keretek között,
c) Részt vesz a tisztségviselői ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás időbeli rendje szerint.
(5) A polgármester és az alpolgármesterek egyidejű és tartós akadályoztatása esetén a halaszthatatlan képviselő-testületi döntések meghozatala érdekében a képviselő-testület összehívásáról és ülésének vezetéséről a korelnök gondoskodik.
28. § (1) A jegyző feladata a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben, valamint egyéb az önkormányzat működésével összefüggő jogszabályokban meghatározottakon túl:
a) közreműködés a képviselő-testület munkatervi javaslatainak elkészítésében,
b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,
c) biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
d) jóváhagyásra elkészíti a polgármesteri hivatal SZMSZ-ét,
e) segíti a képviselő-testület bizottságainak munkáját,
f) ellátja mindazon feladatokat, amellyel a képviselő-testület, a polgármester, megbízza.
(2) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Szervezési, Hatósági és Humánigazgatási Osztályvezető látja el a jegyzői feladatokat.
A képviselő-testület bizottsága, a bizottság működése
29. § (1) A képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot választ. A bizottság munkájában a képviselő-testület által megválasztott képviselő - erre vonatkozó képviselő-testületi döntés és választás esetén - és nem képviselő tagok vesznek részt.
(2) A képviselő-testület bizottságának megnevezése, létszáma:
Az Ügyrendi Bizottság feladat és hatáskörének meghatározása
30. § (1) Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, (alpolgármester), a képviselők vagyonnyilatkozatát, eljár a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyekben.
(2) Ellátja a titkos szavazás lefolytatásával kapcsolatos feladatokat.
31. § (1) A Társulások alapítására, bármely Társulásba történő belépésre vagy onnét történő kiválásra a polgármester tesz javaslatot a Képviselő-testület részére.
(2) A társulási megállapodásokat a jegyző készíti elő, illetve a jegyző véleményezi azokat.
32. § (1) Hernádkércs Községben Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik.
(2) A nemzetiségi önkormányzat bizottságot hozhatnak létre.
(3) A nemzetiségi önkormányzat tagjai közül társadalmi megbízatású elnököt, és az elnök helyettesítésére, munkájának segítésére elnökhelyettest választ. Az elnök képviseli a nemzetiségi önkormányzatot, tanácskozási joggal részt vesz a települési önkormányzat képviselő-testülete ülésén.
33. § (1) A Képviselő-testület és szervei, valamint a nemzetiségi önkormányzat közötti rendszeres kapcsolat biztosítása érdekében a nemzetiségi önkormányzat:
a) elnöke (elnökhelyettes) tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testületi üléseken,
b) elnöke (elnökhelyettes) tanácskozási joggal részt vehet a bizottság ülésén, ha a bizottság nemzetiséget érintő napirendet tárgyal,
c) véleményt nyilváníthat és javaslatot tehet az éves költségvetéshez, a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóhoz, valamint a nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő képviselő-testületi határozat, illetve rendelet tervezetéhez,
d) javaslatot tehet a Képviselő-testület éves munkatervének összeállításához.
(2) A Képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat működésének segítéséhez biztosított pénzügyi hozzájárulás mértékét az Önkormányzat éves költségvetésében állapítja meg.
(3) A nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatalban történik.
(4) Hernádkércs Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatának székhelye: 3846 Hernádkércs, Kossuth u. 72.
(6) Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat üléseinek megtartásához a 3846 Hernádkércs, Kossuth u. 72. szám alatti épületben helyiséget biztosít ingyenesen.
(7) Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásához szakmai segítséget nyújt a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal útján. Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolattartást a Jegyző és a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési, Hatósági és Humánigazgatósági Osztályvezetője koordinálja.
(8) A Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti egysége – feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben – segíti a nemzetiségi önkormányzat munkáját.
(9) A jegyző vagy megbízottja jelzi a nemzetiségi önkormányzat testületének, illetőleg elnökének, ha döntéseiknél jogszabálysértést észlel.
(10) A Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatokkal megbízott ügyintézője elkészíti a nemzetiségi önkormányzat költségvetését, amit a Gazdálkodási Osztályvezető ellenőriz.
(11) A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodási feladatainak végrehajtó szerve a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal.
(12) A Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal a kötelezettségvállalásokhoz kapcsolódóan, olyan analitikus nyilvántartást vezet, amelyből megállapítható az évenkénti kötelezettségvállalás összege, erről igény szerint adatot szolgáltat.
(13) A Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal a nemzetiségi önkormányzat vagyoni és számviteli nyilvántartásait a rendelkezésre bocsátott adatok alapján vezeti. A szükséges információkat és dokumentációkat a nemzetiségi önkormányzat elnöke biztosítja.
(14) A nemzetiségi önkormányzat vagyonának leltározása, illetve vagyonának selejtezése a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal szabályzataiban meghatározottak alapján történik.
34. § A törvényben nem szabályozott - a helyi népszavazásra és népi kezdeményezésre vonatkozó - viszonyokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
12. Közmeghallgatás
35. § (1) A képviselő-testület évente egy esetben közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre kerülő tárgykörökről a rendezvény előtt 5 nappal tájékoztatni kell a lakosságot.
13. Az önkormányzat vagyona
36. § A Képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására önálló rendeletet alkot.
14. Az önkormányzat költségvetése
37. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.
15. Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
38. § A saját intézmények pénzügyi ellenőrzését a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
Záró rendelkezések
39. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2014.(XI.10.) számú rendelete, és az azt módosító 8/2016.(XI.30.) számú, 2/2017.(II.07.) számú önkormányzati rendelet.
(3) Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának mellékletei:
1. számú melléklet átruházott hatáskörök felsorolása
2. számú melléklet kormányzati funkciók felsorolása
(4) Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékei:
|
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása,átrakása |
064010 |
Közvilágítás |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
013320 |
Köztemető – fenntartás és működtetés |
045160 |
Közutak,hidak ,alagutak üzemeltetése,fenntartása |
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
063020 |
Víztermelés, kezelés,-ellátás |
107055 |
Falugondnoki,tanyagondnoki szolgáltatás |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
107051 |
Szociális étkeztetés |