Hernádkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2021. (III. 10.) önkormányzati rendelete
Hernádkércs Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 03. 11- 2021. 11. 18HERNÁDKÉRCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2021 (III.10.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Hernádkércs Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hernádkércs Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat és hatáskörét gyakorolva Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hernádkércs Község Önkormányzata, székhelye: 3846 Hernádkércs, Kossuth u.72., levelezési címe: 3846 Hernádkércs, Kossuth u.72., e-mail címe: hernadkercsonkormanyzat@gmail.com.
(2) Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Hernádkércs Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
(3) Illetékességi területe: Hernádkércs Község Önkormányzatának közigazgatási területe.
(4) A Szervezeti és Működési Szabályzat hatálya kiterjed az Önkormányzat Képviselő-testületére, eltérő rendelkezés hiányában a települési képviselőkre, a polgármesterre, alpolgármesterre, a jegyzőre, és a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatalra.
(5) Hernádkércs Község Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.
2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.
(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önálló rendelet állapítja meg.
3. § Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására önálló rendeletet alkot.
4. § (1) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben és gazdaságszervező munkában együttműködik a megyei önkormányzattal, valamint a Szikszói kistérség önkormányzataival.
(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester és a jegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.
5. § (1) Az Önkormányzat jogi személy.
(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a közös önkormányzati hivatal, a jegyző, a társulás látják el.
(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli. A képviselő-testületet - megbízás alapján- bármely képviselő képviselheti.
A képviselő testület működése
Az önkormányzati képviselők száma
6. § A képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő + polgármester. A polgármester, az alpolgármester nevét, a települési önkormányzati képviselők névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.
A képviselő-testület feladat-és hatásköre
7. § A Képviselő-testülettől a polgármesterre és a társulásra átruházott hatáskört a rendelet. 1. számú melléklete tartalmazza.
A képviselő-testület munkaterve, üléseinek összehívása
8. § (1) A Képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:
a) a polgármester
b) az alpolgármester
c) a települési képviselők
d) a jegyző
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a Képviselő-testület üléseinek havi időpontját és napirendjét
b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek megnevezését
c) a közmeghallgatás időpontját, helyét
9. § (1) A Képviselő-testület munkaterv szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a napirendi pontok előadóit
d) akit a polgármester meghív
(3) A napirendhez kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg:
a) a napirendi pont előadóját
b) akit a polgármester a napirendhez meghívott
(4) A képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze.
(5) A testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikusan is továbbíthatóak.
(6) A testületi ülés időpontját, helyét és napirendjét az ülés előtt legalább 5 nappal az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján közzé kell tenni. Az ülés napirendi anyagát (zárt ülés kivételével) Hernádkércs Község Önkormányzat hivatalos épületében meg lehet tekinteni.
(7) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a Képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód is igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.
(8) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
A képviselő-testület ülésének vezetése
10. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök.
(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja az ülés határozatképességét
b) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére (1 fő)
c) előterjeszti az ülés napirendjét
d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
(3) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.
Ülésvezetés szabályai, a nyilvánosság biztosítása
11. § (1) A polgármester köteles biztosítani a képviselő-testület ülése működésének rendjét. Ennek keretében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ,
b) ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja,
c) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi ülés rendjét zavaró magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános testület ülésén megjelent állampolgárok csak a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén kötelezheti az érintettet a terem elhagyására.
(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
A előterjesztés
12. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett a képviselő-testület vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató, kérelem, valamint minden olyan ügy, amely a munkatervben nem szerepel, de Képviselő-testületi tárgyalást vagy döntést igényel.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A rendelet-tervezetet, határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. A polgármester engedélyezheti az írásban foglalt rendelet-tervezetnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) Előterjesztést nyújthat be:
A sürgősségi indítvány
13. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel. A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés napirendre vételéről. A képviselő-testület minősített többséggel, soron kívül dönt a sürgősségi indítványról.
(2) A sürgősségi indítványok benyújtásának feltételei: Sürgősségi indítványt – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be: a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, a jegyző.
A napirendek vitája
14. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal
résztvevők kérdéseket tehetnek fel.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(5) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(6) A vita lezárása után, a döntéshozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
A személyes érintettség bejelentésének elmulasztása
15. § (1) Ha a képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a következő jogkövetkezmények alkalmazhatók:
a) az első kötelezettség mulasztást követően a polgármester felhívja a figyelmét, hogy a jövőben tegyen eleget a bejelentési kötelezettségének
b) ismételt kötelezettségszegés esetén a polgármester 5.000.- forint rendbírsággal sújtja, melyet a polgármester erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az önkormányzat költségvetési számlájára köteles befizetni. A közlés időpontjának
ba) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása a képviselő-testület ülésén jut tudomására, az ülésen való szóbeli közlést, vagy
bb) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása az ülést követően jut a képviselő-testület tudomására, úgy a polgármester erről szóló értesítésének érintett általi kézhezvételét kell tekinteni.
(2) Ismételt kötelezettségszegés esetén a rendbírság újra kiszabható.
A szavazás rendje
16. § (1) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület, az elhangzás sorrendjében, majd a végleges határozati javaslatról.
(2) Szavazni igennel, nemmel vagy tartózkodással lehet.
(3) A szavazás nyílt, titkos vagy névszerinti lehet.
(4) A képviselő-testület nyílt szavazással hozott döntéseinél a képviselők kézfelemeléssel szavaznak.
(5) Név szerinti szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a Képviselő- testület vita nélkül határoz.
(6) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét a jelenléti ív sorrendjében, a jelenlévő képviselők, pedig a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik és a szavazás eredményéről a polgármestert tájékoztatja.
(7) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi.
(8) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.
A Képviselő-testület döntései
17. § A képviselő-testület a napirendi pont vitájának lezárása után rendeletet alkot vagy határozatot hoz a rendeletalkotás körébe nem tartozó érdemi döntést igénylő kérdésben.
Önkormányzati rendeletalkotás
18. § (1) Az önkormányzati rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a települési képviselők
b) a polgármester
c) az alpolgármester
d) a jegyző,
(3) A polgármester vagy a jegyző a rendelet-tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) Az önkormányzati rendeletet ki kell hirdetni az önkormányzat hirdetőtábláján és gondoskodni kell a honlapon történő közzétételéről is.
Határozathozatal
19. § (1) A képviselő-testület a rendeletalkotás körébe nem tartozó érdemi döntést igénylő kérdésben határozatot hoz.
(2) A határozatok naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(3) A képviselő-testület határozatáról - a határozat meghozatalától számított 15 napon belül - értesíteni kell az annak végrehajtásában érdekelteket. A határozatot a jegyzőkönyv vezetője hitelesíti.
A jegyzőkönyv
20. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről külön - külön írásbeli jegyzőkönyvet kell készíteni.
(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:
a) a meghívó,
b) az írásos előterjesztések és azok mellékletei,
c) a képviselői önálló indítványok és írásban benyújtott hozzászólások,
d) a nem önálló indítványok,
e) a jelenléti ív,
f) a jegyző törvényességi észrevétele,
g) titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv.
(4) A testületi ülésről készített jegyzőkönyvet a testületi ülés határozatképességének megállapítását követően egyszerű szótöbbséggel megválasztott 1 fő települési képviselő hitelesíti.
(5) A nyilvános testületi ülések hitelesített jegyzőkönyveit, ha ezt jogszabály nem korlátozza, az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján közzé kell tenni az aláírást követő 15 napon belül.
A jegyző törvényességi észrevétele
21. § (1) A jegyző, ha törvénysértő döntési javaslatot vagy működést észlel, köteles erről azonnal tájékoztatni a Képviselő-testületet.
(2) A törvényességi jelzést követően a Képviselő-testület vagy elnapolja a napirend megtárgyalását és a döntéshozatalt, vagy újra tárgyalja az érintett napirendet. Ha a törvényességi jelzés a Képviselő-testület működését érinti, a polgármester intézkedik a törvényes működés helyreállításáért.
(3) Amennyiben a Képviselő-testület a jegyző törvényességi jelzése ellenére sem módosítja a kifogásolt határozati javaslatot vagy rendeleti szövegezést, abban az esetben a jegyző a jegyzőkönyvben a döntéshozatalt követően feltünteti a jogszabálysértés tényét, és annak kapcsán kialakított véleményét.
Közmeghallgatás
22. § (1) A képviselő-testület évente egy alkalommal előre meghirdetett a munkaterv szerinti időpontban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről a lakosságot 15 nappal korábban a település hirdetőtábláján és honlapján kell tájékoztatni.
(2) A közmeghallgatáson kötelesek részt venni a képviselők. A közmeghallgatást a polgármester vezeti, amelyről jegyzőkönyv készül a képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvekre vonatkozó szabályok szerint.
(3) Az ülésen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben szólalhatnak fel.
A települési képviselő
23. § (1) A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(2) A képviselő főbb kötelessége, hogy
a) képviselje választóinak érdekeit,
b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) általa tartott fogadóórán kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel,
d) legjobb tudása szerint részt venni a képviselő-testület munkájában,
e) távolmaradását vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatását előzetesen bejelentse a polgármesternek, a jegyzőnek, vagy a bizottság elnökének, ha az ülésen nem tud részt venni,
f) esküjéhez híven a tudomására jutott állami és szolgálati titkokat megőrizze,
g) titoktartási kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll,
h) bejelentse – a döntéshozatal előtt – a személyes érintettségét, amennyiben az ügy őt, vagy közeli hozzátartozóját személyesen érinti.
A Képviselő-testület bizottsága
24. § (1) A képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot választ. A bizottság munkájában a képviselő-testület által megválasztott képviselők vesznek részt.
(2) A képviselő-testület bizottságának megnevezése, létszáma: Ügyrendi Bizottság, képviselő tag: 3 fő.
(3) A bizottság elnökét és tagjait a Polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg. A bizottság saját tagjai közül elnökhelyettest választhat, akit az elnök akadályoztatása esetén az elnök jogai megilletik.
Az Ügyrendi bizottság feladat és hatáskörének meghatározása
25. § (1) Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, (alpolgármester), a képviselők vagyonnyilatkozatát, eljár a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyekben.
(2) Ellátja a titkos szavazás lefolytatásával kapcsolatos feladatokat.
Polgármester, Alpolgármester, Jegyző
Polgármester
26. § (1) Hernádkércs Községben a polgármester a tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármesterre átruházott feladat- és hatásköröket az 1.számú melléklet tartalmazza.
(3) A polgármester felelős:
a) az önkormányzat demokratikus működésének, széles körű nyilvánosságának biztosításáért,
b) a településfejlesztés és a közszolgáltatások szervezéséért,
c) a társadalmi szervekkel és a lakosság önszerveződő közösségeivel való együttműködésért,
d) a nem önkormányzati tevékenységet végző szervekkel, vállalatokkal, intézményekkel való kapcsolattartásért.
(4) A polgármester a testület működésével kapcsolatban gondoskodik a testületi ülések színvonalas, jól összehangolt előkészítéséért, felelős a javaslatok megalapozottságáért, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséért, irányításáért, a végrehajtásról a testület tájékoztatásáért.
(5) A polgármester fogadóórát kedden 8-12 óráig tart.
Alpolgármester
27. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester a polgármestert távolléte esetén helyettesíti. Az alpolgármester egyebekben a polgármester távollétében gyakorolja mindazon jogokat és ellátja mindazon feladatokat, amelyeket a jogszabály, vagy az önkormányzati rendelet a polgármester részére biztosít.
(3) Az alpolgármester feladatkörét a polgármester határozza meg, erről a testületet tájékoztatja.
A jegyző
28. § (1) A jegyző feladata a Mötv. 81. § (1) és (3) bekezdésében meghatározottakon túl:
a) előkészíti a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket, biztosítja ezek törvényességét;
b) rendszeresen tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról;
c) gondoskodik a munkaterv előkészítéséről, biztosítja az előterjesztések, határozati javaslatok időben történő kézbesítését az érdekeltek részére, felelős a jegyzőkönyvek elkészítéséért, határidőre való felterjesztéséért;
d) gondoskodik arról, hogy a testületi döntésekről az érdekeltek értesüljenek;
e) figyelemmel kíséri a határozatok végrehajtását, gondoskodik arról, hogy a képviselő-testület a határozatok végrehajtásáról tájékoztatást kapjon;
f) rendszeresen kapcsolatot tart azokkal a nem önkormányzati szervekkel, amelyek tevékenységi köre az önkormányzati ügyintézéssel összefügg;
g) felelős az ügyvitel szakszerűségéért, egyszerűsítéséért és korszerűsítéséért.
(2) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői felett.
A társulás
29. § (1) A képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:
a) Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás
b) Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás
c) Borsod-Abaúj-Zemplén Térségi Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulás
(2) A társulásban való együttműködés részletes szabályait a társulási megállapodás, valamint a társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(3) A társulási tanácsokban az Önkormányzatot a polgármester képviseli.
Az Önkormányzat gazdálkodása
Az Önkormányzat gazdasági alapjai
30. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat gazdasági programját, fejlesztési tervét, az Mötv.-ben meghatározott tartalommal fogadja el.
(2) A gazdasági program, fejlesztési terv a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra szól.
Az Önkormányzat költségvetése, vagyona
31. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben állapítja meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a költségvetésről szóló törvény, valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb jogszabályok határozzák meg.
(2) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, s a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(3) A képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel, valamint külső szakmai szervezet szolgáltatásának igénybevételével biztosítja.
(4) A költségvetési évet követően a polgármester a zárszámadási rendeletet a jogszabályban meghatározott időpontban terjeszti a testület elé.
(5) Az önkormányzat vagyonával kapcsolatos rendelkezéseit a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletben szabályozza.
Együttműködés a Települési Nemzetiségi Önkormányzattal
32. § (1) Hernádkércs Községben Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik.
(2) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
(3) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzattal kötött megállapodás szerint biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére a működéshez szükséges személyi feltételeket. A nemzetiségi önkormányzat működését, döntéseinek előkészítését és végrehajtását a jegyző segíti. A települési nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási és adminisztratív feladatok ellátását a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal végzi.
(4) A Képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat működésének segítéséhez biztosított pénzügyi hozzájárulás mértékét az Önkormányzat éves költségvetésében állapítja meg.
(5) Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a 3846 Hernádkércs, Kossuth u. 72. szám alatti épületben biztosít helyiséget ingyenesen.
(6) A helyi nemzetiségi önkormányzatnak az Njtv. -ben rögzített egyetértési, vagy vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlásával hozható döntés esetén a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének az egyetértés tárgyában hozott döntése, a kialakított és írásba foglalt véleménye beszerzéséről a polgármester gondoskodik.
Záró rendelkezések
33. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019.(X.30.) számú önkormányzati rendelet.
(3) Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának mellékletei:
1. melléklet átruházott hatáskörök felsorolása
2. melléklet kormányzati funkciók felsorolása
(4) Hernádkércs Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékei:
1. melléklet
2. melléklet
|
072111 - Háziorvosi alapellátás |
013350 - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041231 - Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041233 - Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 - Közfoglalkoztatási mintaprogram |
051030 - Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása,átrakása |
064010 - Közvilágítás |
066020 - Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074031 - Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
013320 - Köztemető – fenntartás és működtetés |
045160 - Közutak, hidak ,alagutak üzemeltetése,fenntartása |
047410 - Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
063020 - Víztermelés, kezelés,- ellátás |
107055 - Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
104037 - Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
106010 - Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
107051 - Szociális étkeztetés |
1. függelék
1. Kozma István polgármester
2. Geletóczki István képviselő
3. Ádám Zsolt alpolgármester
4. Varga Józsefné képviselő
5. Petró Zsolt képviselő
2. függelék
1. Petró Zsolt bizottsági elnök, képviselő
2. Geletóczki István bizottsági tag, képviselő
3. Varga Józsefné bizottsági tag, képviselő