Hidasnémeti Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015. (II.23.) önkormányzati rendelete

A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

Hatályos: 2015. 03. 01- 2021. 10. 19

Hidasnémeti Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015. (II.23.) önkormányzati rendelete

a) A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

Hidasnémeti Község Önkormányzat képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32.cikk (2) bekezdésében , valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja.

I. FEJEZET Általános szabályok

1 § (1) A rendelet hatálya kiterjed a Hidasnémeti Község Önkormányzata illetékességi területén lakóhellyel,tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.

(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény ( továbbiakban:Szt) 3.§ (1)-(3) bekezdéseit és a 7.§ (1) bekezdését.

(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket eltérő rendelkezés hiányában a képviselő-testület gyakorolja.

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szt.4- 16. §-a határozza meg.

(2) Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.

(3) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szt.5.§ (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.

(4) Az eljárást

  • a) az önkormányzati hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy
  • b) hivatalból lehet megindítani.

(5) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal- igazolásokkal,nyilatkozatokkal-együtt kell benyújtani.

(6) Az e rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006(III.27) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét - a nyomtatványon szereplő tájékoztató szövegtől eltekintve- az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.

(7) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított 8 munkanapon belül meg kell tenni.

(8) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő az eljárást hivatalból kell megindítani.

3. § A kérelmezőnek a kérelemben, illetve az annak mellékleteként benyújtott dokumentumokban feltüntetett jövedelem-adatokat az Szt. 10.§-ban meghatározottak szerint kell igazolnia.

4. § (1) A pénzbeli ellátások kifizetése a bankszámlát bejelentők részére utalással történik.

(2) A polgármester joga, hogy az általa rendkívül indokolt esetnek minősülő helyzetben utasítást adjon az eseti pénzbeli ellátások házipénztárból készpénzben történő kifizetésére.

5. § (1) A rendszeres pénzbeli települési támogatásokat utólag, minden hónap 5-ig kell folyósítani.

(2) Az eseti települési támogatásokat a határozatban meghatározott időpontig kell folyósítani.

(3) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.

(4) A rendszeres települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy a jogosultság kezdő hónapjában a havi támogatás teljes összegét kell folyósítani.

II. FEJEZET Pénzbeli szociális ellátások

6 § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján a jogosult részére települési támogatást nyújt.

(2) Az önkormányzat képviselő-testülete az aktív korúak ellátására vonatkozóan - az Szt.22.§ (7) bekezdése alapján- eljárási szabályokat határoz meg.

7. § (3) A pénzbeli települési támogatás formái:

  • a) eseti települési támogatás
  • b) települési létfenntarási támogatás
  • c) települési gyógyszertámogatás
  • d) települési temetési támogatás
  • e) települési támogatás elemi kár elhárításához

1. Települési létfenntarási támogatás

8. § (1) Települési létfenntartási támogatásra jogosult az a személy, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, és akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át nem haladja meg. A képviselő-testület méltányosságból települési létfenntartási támogatást állapíthat meg a jövedelmi feltételeknek nem megfelelő olyan személy részére, aki egyéb okból minősül rászorult személynek.

(2) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a települési létfenntartási támogatásra való rászorultságát.

10. § Az eseti települési létfenntartási támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, rendkívüli esetben átruházott hatáskörben a polgármester dönt 30.000,-Ft erejéig.

2. Települési gyógyszertámogatás

11. § Gyógyszerkiadásokra tekintettel települési támogatásra jogosult az a személy, aki a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

12. § (1) Eseti települési gyógyszertámogatást egy naptári évben maximum 4 alkalommal lehet megállapítani.

(2) Eseti települési gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor jogosult, ha

  • a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át nem haladja meg,és
  • b) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó kiadásai a kérelem benyújtását megelőző két hónapon belül elérik, vagy meghaladják a havi 5.000-Ft-ot.

(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti kiadásokat számlákkal kell igazolni.

(4) Az egy alkalommal megállapított eseti települési gyógyszertámogatás maximális összege 20.000,-Ft.

13. § Az eseti települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testülete dönt.

3. Települési temetési támogatás

13/A. § (1a) Eseti települési létfenntartási támogatást egy naptári évben maximum 4 alkalommal lehet adni.

(1b) Az egy alkalommal megállapított eseti települési létfenntartási támogatás maximális összege 50.000,-Ft.

14. § (1) A temetési költségekre tekintettel települési támogatásra jogosult az eltemettető személy, amennyiben hidasnémeti lakos.

(2) A temetési támogatást kérelmezni lehet

  • a) a temetési költségek megelőlegezésére
  • b) a temetési költségek utólagos megtérítésére.

(3) A támogatás összegét kérelmenként-a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség összegének 10-100%-ig terjedő összegben-kell megállapítani. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 150.000-Ft.

(4) A kérelmezőnek a kérelméhez a (2)bekezdés a) pont esetében csatolnia kell a temetési kiadásokra vonatkozó hivatalos árajánlatot, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.

(5) A kérelmezőnek a kérelméhez a (2) bekezdés b) pont esetében csatolnia kell a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.

(6) A temetési költségek megelőlegezése jogcímen megítélt települési támogatásról szóló határozatban meg kell jelölni a temetési előleggel-számlával- való elszámolás határidejét, amely a határozat kiadásától számított 30 napnál több nem lehet.

(7) A települési temetési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt. A temetkezési költségek megelőlegezése iránti kérelem esetén a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül kell döntést hozni.

4. Települési támogatás elemi kár elhárításához

15. § (1) Elemi kárra tekintettel települési támogatásra jogosult az a személy , akinek a bekövetkezett elemi károk miatt létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.

(2) Elemi kárnak minősül a tűz, robbanás, vihar, viharon kívüli egyéb elemi kár , földcsuszamlás, talajsüllyedés, földrengés, árvíz miatt bekövetkezett kár.

(3) A támogatás összege kérelmenként maximum 100.000-Ft lehet. Egy ingatlanra évente csak egyszer lehet támogatást adni.

(4) Az (1) bekezdés szerint a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet akkor áll fenn, ha

  • a) a kérelmező lakhatását biztosító ingatlan elemi kárt szenvedett,és
  • b) a kérelmezőnek és családjának nincs jelentős vagyona.

(5) Az önkormányzati hivatal jegyzője, vagy a jegyző által kijelölt dolgozója a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül a kérelemmel érintett ingatlanon helyszíni szemlét tart. a kérelmező köteles a helyszíni szemlén közreműködni. A közreműködés hiánya a kérelem elutasítását vonja maga után.

(6) A kérelmezőnek a kérelemhez csatolnia kell a (4) bekezdés b-d) pontokra vonatkozó nyilatkozatokat.

(7) El kell utasítani azt a kérelmet, mely esetében a kérelmező, illetve családjában élő személy

  • a) az elemi kárt szándékosan idézte elő,
  • b) az elemi kár elhárításában, csökkentésében a körülményekhez képest, lehetőségeihez képest nem, vagy nem megfelelő mértékben vett részt.

(8) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete a beérkezéstől számított 20 napon belül dönt.

(9) A támogatást megítélő határozatban-legfeljebb 3 hónapos határidő megadásával- a jogosultat kötelezni kell arra, hogy a támogatási összeg cél szerinti felhasználásáról- a nevére vagy a család valamely tagjának nevére szóló számlával- elszámoljon.

(10) Amennyiben a jogosult a támogatást részben vagy egészben nem a támogatási cél szerint használta fel vagy az elszámolási kötelezettségének határidőig nem tesz eleget határozatban kell kötelezni a támogatás megtérítésére.

5. Aktív korúak ellátása

16. §

(1) Az Szt. 33.§ (7) bekezdése alapján a képviselő-testület az aktív korúak ellátására való jogosultság egyéb feltételeként a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja számára a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozó feltételeket ír elő.

(2) A jegyző az (1) bekezdésben meghatározott feltételek teljesítésére - a 20.§-ban meghatározott- határidő kitűzésével szólítja fel.

17. § A képviselő-testület az aktív korúak ellátására való jogosultság egyéb feltételeként a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja számára a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozóan az alábbi együttes feltételeket határozza meg:

  • a) tiszta legyen
    • aa) a kérelemmel, illetve az ellátással érintett lakás vagy a ház ( továbbiakban: ház)
    • ab) a ház udvara, kertje
    • ac) a ház kerítéssel- kívül- határos területe, a járda
  • b) a ház állag megőrzése biztosítva legyen
  • c) a ház olyan állagú legyen, amely biztosítja a rendeltetésszerű használhatóságot
  • d) a ház vonatkozásában biztosítva legyen a higiénikus állapot.

18. § (1) A 17.§ a) pont aa)alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül,ha

a) ház valamennyi helyiségének padozata tiszta

b) a ház berendezéseinek , felszereléseinek felülete portalan, és

c) a nyílászárók tiszták

(2) A 17.§ a) pont ab) alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül,ha

a) az udvaron, kertben szilárd kommunális hulladék csak az arra rendszeresített tárolóban található, és

b) az udvar, kert zöldfelülete karbantartott, mely alatt évente legalább 2 alkalommal történő kaszálást kell érteni az alábbi időpontokban

ba) az első kaszálás ideje június 1 és június 30 között

bb) a második kaszálás ideje szeptember 1 és szeptember 30 között, és

c) csak fedett mellék épületben találhatóak olyan eszközök, berendezések vagy egyéb holmik, melyek eredeti rendeltetésüknek megfelelően fedett helyen történő tárolást igényelnek, és

d) az udvarban, kertben nincs veszélyesnek minősülő hulladék, építési törmelék, és

e) az udvarban, kertben az udvar és kert összterületének maximum 10 %-át kitevő alapterületén van használaton kívüli fémtárgy, tüzelő anyag, építési anyag, és

f) a kerti hulladék csak komposztáló helyen kerül tárolásra, és

g) az udvarban és kertben nincsenek lábon álló, elszáradt fás szárú növények.

(3) A 17.§ a) pont ac) alpontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha

a) szilárd kommunális hulladéktól mentes a házzal érintett ingatlan ( továbbiakban: ingatlan) kerítéssel-kívül- határos területe és a járda, és

b) a kerítés és a járda közötti terület, járda hiányában a közútig tartó terület karban tartott, mely alatt évente legalább két alkalommal történő kaszálást kell érteni a (2) bekezdés ba) és bb) pontokban meghatározott időpontokban, és

c) a téli hónapokban megtörténik a járda síkosság-mentesítése és a hó eltakarítása, és

d) az érintett területen az őszi lomb eltakarítása legkésőbb november 30-ig megtörténik.

(4) A 17.§ b) pontjában meghatározott feltétel akkor teljesül,ha

a) az ingatlanon a csapadékvíz elvezetése megoldott,és

b) a házon, a melléképületeken, az udvaron tárolt eszközökön, kerítéseken nem lehet észlelni-anyagi kiadást nem igénylő-karbantartási,javítási munkák elvégzésének hiányát,valamint balesetveszélyes állapotot.

(5) A 17.§ c) pontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha a ház megfelel az építésügyi jogszabályok szerinti lakásfennmaradási engedély kiadás feltételeinek.

(6) A 17.§ d) pontjában meghatározott feltétel akkor teljesül, ha

a) a ház tulajdonosa elvégzi a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről szóló 18/1998 (VI.3) NM rendelet 36.§ (4) bekezdése szerinti egészségügyi kártevők elleni védekezést, és

b) a ház lakhatásra szánt helyiségei, valamint élelmiszer tárolására használt helyiségei higiénikusak.

19. § A 17.§-ban meghatározott feltételeket a kérelmező vagy a jogosult által életvitelszerűen lakott lakókörnyezetre kell vonatkoztatni.

20. § A jegyző a 17.§-ban meghatározott feltételek teljesítésére az érintettet

  • a) 5 napos határidő kitűzésével szólítja fel
    • aa) a 18.§ (1) bekezdésében
    • ab) a 18.§ (2) bekezdés a) pontjában
    • ac) a 18.§ (3) bekezdés a) és c) pontjában
  • b) 15 napos határidő kitűzésével szólítja fel
    • ba) a 18.§ (2) bekezdés c)-g) pontjában
    • bb) a 18.§ (4) bekezdésében
    • bc) a 18.§ (5) bekezdésében
    • bd) a 18.§ (6) bekezdésében
  • c) legalább 5 napos határidővel, de a kötelezettség jellegét figyelembe véve szólítja fel
    • ca) a 18.§ (2) bekezdés b) pontjában
    • cb) a 18.§ (3) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott kötelezettségek nem teljesülésekor.

III. FEJEZET Természetben nyújtott szociális ellátások

21. §

A természetben nyújtott szociális ellátások körében az önkormányzat a következőket ellátásokat nyújtja:

a) szociális földprogram

b) köztemetés

6. Szociális földprogram

22. § (1) Az önkormányzat a pályázati támogatási lehetőségek igénybevételével és annak végrehajtására szociális földprogramot működtet. A program célja a településen lakóhellyel rendelkező szociálisan rászorult családok és személyek élelmiszer-szükségletét részben kielégítő gazdálkodás( állattenyésztés és növénytermesztés) segítése és ehhez átmeneti segélyként természetbeni szociális támogatás biztosítása.

(2) A támogatás célja, hogy a kedvezményezett családok az állattenyésztés és növénytermesztés alapjainak elsajátításával és az ehhez nyújtott természetbeni támogatással önellátóvá váljanak illetve ebbe az irányba mozduljanak.

(3) A Szociális Földprogram keretében elsősorban 55 év felettiek foglalkoztatására kerül sor, akiknek a munkaerőpiacra történő visszajutása nehéz.

(4) A természetbeni támogatásra (elsősorban állatszaporulat biztosítása révén) az jogosult, akinek a családjában az egy főre eső havi jövedelem nem éri el a mindenkori öregségi nyugdíjminimumot, de különösen:

  • a) azok a családok amelyekben a gyermekek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak, illetve
  • b) a nagycsaládosok-három vagy több gyermeket nevelők
  • c) azok a családok, ahol az egyedülálló szülő gyermeket nevel.

(5) Fentieken kívül támogatásban részesíthetők a javak megfelelő mennyiségben rendelkezésre állása esetén:

  • a) tartósan munkanélküliek
  • b) jövedelemmel nem rendelkezők
  • c) álláskeresési járadékban, segélyben részesülők
  • d) közcélú foglalkoztatásban részesülők.

(6) Kivételes méltányosságból megállapíthatók a szociális földprogram keretében nyújtott támogatások, ha a kérelmező családjában az egy főre eső jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimumot meghaladja , de a család szociális helyzete a támogatást indokolja.

23. § (1) A szociális földprogram keretében nyújtott természetbeni támogatások:

  • a) 100nöl termőföld
  • b) talaj előkészítés és kisorolás, a termeléshez szükséges vetőmag , növény védőszer térítésmentes felhasználására jogosult . A termés a kedvezményezett tulajdonába kerül.
  • c) az állattenyésztésből származó szaporulat kedvezményezetti kör részére történő térítésmentes vagy kedvezményes áron történő juttatása a képviselő-testület külön döntése alapján.

(2) Ha az ellátásra jogosult a külön megállapodásban szabályozott kötelezettségeinek nem tesz eleget , akkor 1 évig nem veheti igénybe ezt a támogatási formát.

(3) A szociális földprogram szakmai előkészítésében és lebonyolításában a falugazda és szaktanácsadó is közreműködik. A program szakmai és pénzügyi lebonyolításáért a polgármester, mint program koordinátor felelős.

(4) A rendelet 1.sz. függeléke a Szociális Földprogram Szervezeti és Működési Szabályzata.

7. Köztemetés

24. § (1) A köztemetés költségét nem lehet a helyben szokásos legolcsóbb temetési költségnél magasabb összegben megállapítani.

(2) A települési önkormányzat különös méltányosságból az Szt.48.§ (3) bekezdés b) pontjában meghatározott megtérítési kötelezettség alól :

  • a) részben mentesíti az eltemettetésre köteles személyt, amennyiben az érintett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj 150 %-át, egyedül élő esetén a 200 %-át
  • b) egészben mentesíti az eltemettetésre köteles személyt, amennyiben az érintett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj 100 %-át, egyedül élő esetén 150 %-át, és az érintett személy 500.000-Ft értékű vagyonnal nem rendelkezik.

IV. FEJEZET Szociális alapszolgáltatások

25. § (1) A települési önkormányzat a személyes gondoskodás körében

  • a) az étkeztetés,
  • b) a családsegítés és
  • c) a házi segítség nyújtás szociális alapszolgáltatási formák igénybevételi lehetőségét biztosítja.

(2) A szolgáltatást nyújtó intézményvezető külön eljárás nélkül köteles ellátást nyújtani

  • a) ha azzal meg lehet előzni az érintett személy életveszélyes állapotba kerülését, vagy
  • b) az ellátást az (1) bekezdés a), b) és c) pontja esetében rendkívüli időjárási helyzet indokolja.

(3) Külön eljárás keretében akkor lehet ellátást nyújtani, ha az ellátást az érintettnek megállapították, de annak igénybevételével felhagyott, majd az ellátás megállapítását követő 2 hónapon belül ismét kéri az ellátást és közben az ellátás nyújtásának feltételei továbbra is fennállnak.

(4) A személyes gondoskodás keretében nyújtott ellátás megszűnik:

  • a) jogosulatlan igénybevétel esetén, vagy
  • b) amennyiben az ellátásról az érintett lemond.

(5) A szociális törvényben, illetve e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a szociális törvény és e rendelet megsértésével nyújtott szociális alapszolgáltatást a (4) bekezdés a) pontja szerint meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére. Az ellátás megszüntetését és az esetleges megtérítési kötelezettséget határozatba kell foglalni.

26. § A személyes gondoskodásért fizetendő térítési díjak mértékét az önkormányzat az Szt. 92.§ (2) bekezdés f) pontja alapján rendeletben állapítja meg. A térítési díjakat az 1. melléklet tartalmazza.

8. Étkeztetés

27. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, aki megfelelnek az Szt. 62.§ (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek.

(2) Az Szt. 62.§ (1) bekezdés alkalmazásában szociálisan rászorult személy

  • a) a jövedelmi helyzete miatt, akinek a háztartásában az 1 főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át
  • b) kora miatt, ha egyedül élő és betöltötte 62 életévét, vagy nem egyedül élő esetén , ha átlagéletkora eléri 60 évet,vagy
  • c) az egészségi állapota miatt, ha a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést,vagy
  • d) fogyatékossága és pszichiátriai betegsége miatt , ha a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést, vagy
  • e) szenvedélybetegsége miatt, ha a vonatkozó szakorvosi szakvélemények alapján a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést, vagy
  • f) hajléktalansága miatt, ha a személy nyilatkozatában tartózkodási helyként az önkormányzat illetékességi területét jelölte meg, és a hajléktalan étkeztetésének hiánya veszélyezteti a hajléktalan életét.

(3) A képviselő-testület kivételes méltányosságból szociális étkeztetésre való jogosultságot állapíthat meg a 29.§ (2) bekezdésében foglalt feltételeknek meg nem felelő olyan személy részére, aki egyéb okból minősül szociálisan rászorult személynek.

28. § (1) Az önkormányzat az étkeztetési szolgáltatást Hidasnémeti napköziotthonos Óvoda Konyhája nevű, 3876 Hidasnémeti Iskola út 1 szám című intézmény közreműködésével nyújtja.

(2) Az önkormányzat az étkeztetést az (1) bekezdésben meghatározott

  • a) intézményben igénybevehető étkezéssel-ide értve a helyben fogyasztást vagy étel elvitelét-vagy
  • b) intézményből az étel házhoz szállításával biztosítja.

(3) Az étkeztetés nyújtásának konkrét módjáról a szolgáltatást megállapító határozatban kell rendelkezni.

(4) A szociális étkeztetésre való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének jelen felhatalmazás alapján átruházott hatáskörben a polgármester a kérelem beérkezését követően haladéktalanul dönt.

9. Házi segítségnyújtás

29. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtási feladatot az Abaúj-Hegyközi Gyermekjóléti és Szociális Alapszolgáltatási Körzet nevű 3895 Gönc Petőfi út 8. szám intézményi háttérrel látja el.

10. Családsegítés

30. § Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait az Abaúj-Hegyközi gyermekjóléti és Szociális Alapszolgáltatási körzet nevű 3895 Gönc Petőfi út 8. szám intézmény közreműködésével látja el.

V. FEJEZET Egyéb rendelkezések

31. § A rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt., valamint a végrehajtására kiadott kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

VI. FEJEZET Záró rendelkezések

32. § E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.

33. § Hatályát veszti a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 18/2013 (XII.12) önkormányzati rendelet, valamint az azt módosító 8/2014 (IV.23), továbbá a 9/2014(V.14) és 10/2014(VIII.21) önkormányzati rendeletek.