Selyeb Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (XI.18.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2019. 12. 06- 2020. 08. 15

(egységes szerkezetben a 11/2017. (X.5.), a 14/2017.(XII.2.), az 5/2018.(III.9.), a 6/2019.(VIII.24.) és a 10/2019. (XII.6.) önkormányzati rendelettel)


Selyeb Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésben, 45. § (1) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésben, 50. § (3) bekezdésben, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben és a 132. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


E rendelet hatálya kiterjed Selyeb Község közigazgatási területén lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.


Eljárási rendelkezések

2. §


(1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.


(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást mellékelni azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.


(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, átutalásáról és a természetbeni juttatások kiadásáról a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási előadója gondoskodik.


Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

3. §


(1) A jogosulatlanul felvett ellátást az Szt. 17. §-ában megjelölt szerint kell megtéríteni.

(2) Ha polgármester, illetve a képviselő - testület hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítést rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét az ellátásban részesült személy kérelemére – amennyiben a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át – méltányosságból:

a) elengedheti,

b) csökkentheti,

c) részletekben fizettetheti meg.


A pénzbeli és természetbeni ellátások formái

4. §


(1) A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli illetve természetbeni szociális ellátás nyújtható.

(2) A szociális ellátások formái:

a) települési támogatás:

                 -lakhatási támogatás

  1. rendkívüli települési támogatás
  2. temetési támogatás
  3. köztemetés
  4. nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
  5. iskolakezdési támogatás
  6. három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása
  7. lakossági támogatás
  8. közfoglalkoztatottak támogatása

(3) A képviselő-testület hatáskörébe tartozik a rendkívüli települési támogatás megállapítása, az egyéb e rendeletben meghatározott ellátások megállapítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja.

  1. (4) A rendelet 5.§-a, 7.§-a, valamint a 9.§-13.§-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 400 %-át, egyedül élő esetében a 500 %-át.

[1](5) A rendelet 5.§-a, valamint a 9.§-13.§-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet 4. számú melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.


Lakhatási támogatás

5. §


(1) Az önkormányzat természetbeni formában lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatásban részesíti a településen életvitelszerűen élő azon személyeket, akiknek a településen szilárd hulladék- kezelési fizetési költségük keletkezik.

(2) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma.

(3) A támogatás mértéke az ingatlan használat után keletkező havi rendszeres szilárd hulladékszállítási költség 100%-a.

(4) A támogatás pénzbeli formában nem nyújtható.

(5) A mindenkori szilárd hulladékszállítást ellátó szolgáltató a szilárd hulladékszállítással kapcsolatban keletkezett fizetési kötelezettséget Selyeb Község Önkormányzat fizető fél részére, egyösszegű számla kiállításával teszi, melyen feltüntetett fizetési kötelezettségnek az Önkormányzat átutalással tesz eleget.

[2](6) -


Rendkívüli települési támogatás

6. §


(1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítható.

(3) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így különösen az

a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani, melynek mértéke 50.000 Ft-ig terjedhet;

  1. aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személy hozzátartozója és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 30.000 Ft-ig terjedhet;
  2. akinek betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000.- Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége vagy 10.000.- Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászat költsége keletkezik, és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000 Ft-ig terjedhet.
  3. aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000.- Ft-ig terjedhet.
  1. A rendkívüli települési támogatás kérelemre indul, jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
  2. A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást. A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyógyszer, gyógyászati költség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt. A (3) bekezdés d) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.

(6) Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.

[3](7) Amennyiben a rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet olyan indokkal nyújtják be (pl.: haláleset, kórházi kezelés stb.), mely esetben a késedelmes elbírálás súlyos hátrányt okoz a kérelmező életkörülményeiben, úgy a kérelem elbírálását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. Az így megítélt támogatásokról a polgármester a soron következő testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.


Temetési támogatás

7. [4]


[5](1) Az önkormányzat támogatást nyújt az elhunyt hozzátartozójának, vagy a temetésről gondoskodó személynek, amennyiben az eltemettetésről gondoskodik.

(2) A temetési támogatás iránti kérelmet a jelen rendelet 2. számú mellékletében foglalt formanyomtatványon lehet igényelni, legkésőbb a temetést követő 30. napig. A határidő jogvesztő.

(3) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.

(4) A temetési támogatás a köztemetés igénybevétele esetén nem illeti meg a jogosultat.

(5) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 100.000.Ft-.

(6) A támogatás mértéke a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 20%-a.


Köztemetés

8.§.


(1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48.§.-ban meghatározott személyt.

(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.

(3) Az eljárás mind hivatalból mind kérelemre- a 2. számú melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával- indulhat.

(4)  A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.


Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása

9.§


(1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújhat.

(2) A támogatást évi egy alkalommal nyújtható, személyenként egységesen, legfeljebb 5.000.-Ft összegben.

[6](3) -


Iskolakezdési támogatás

10.§


(1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülők iskolás és óvodás gyermekeit iskolakezdési támogatásban részesítheti.

(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke egységes és legfeljebb

  1. óvodás gyermekek esetében 10.000.-Ft gyermekenként
  2. általános iskolás gyermekek esetében 15.000.- Ft gyermekenként,
  3. középiskolás gyermekek esetében 25.000.- Ft gyermekenként,
  4. felsőfokú oktatásban résztvevő tanulók esetében 30.000.- Ft tanulónként.

(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.

[7](4) -


Három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása

11.§


(1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülőknek, akik három év alatti gyermeket nevelnek, támogatást nyújthat.

(2) A támogatás évente egyszer kerülhet megállapításra, gyermekenként egységesen, legfeljebb 5.000.-Ft összegben.

[8](3) -


Lakossági támogatás

12.§


  1. Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig lakossági támogatást nyújthat.
  2. A lakossági támogatás formái:
  1. étkezési Erzsébet utalvány,
  2. élelmiszercsomag,
  3. tűzifa.

[9](3) –

  1. A képviselő-testület a támogatást az étkezési Erzsébet utalvány, valamint az élelmiszercsomag esetén családonként, a tűzifa támogatás esetén ingatlanonként nyújtja.
  2. A támogatás évente egyszer kerülhet megállapításra, mértéke az étkezési Erzsébet utalvány, valamint az élelmiszercsomag nyújtása esetén legfeljebb 5.000.- Ft, a tűzifa nyújtása esetén legfeljebb 2 m3 mennyiség.


Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása

13.§


  1. Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig támogatást nyújthat az önkormányzatnál közfoglalkoztatási jogviszonyban álló személyek részére.

[10](2) A támogatás étkezési Erzsébet utalvány formájában, legfeljebb 10.000.- Ft értékig nyújtható.

(3) A támogatás évente egyszer kerülhet megállapításra.





Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

14. §


Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

            a) étkeztetés,

            b) házi segítségnyújtás,

  1. családsegítés.


Étkeztetés

15. §


(1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:

  1. szociális étkeztetés,
  2. szünidei gyermekétkeztetés.

(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

[11](3) A szociális étkeztetést a CAPTUS Humanitarius Alapítvány biztosítja az Szt. 120-122. §-a alapján az önkormányzattal kötött ellátási szerződésben foglaltaknak megfelelően. A szociális étkeztetés térítési díja az Alapítvány által kerül megállapításra.

[12](4)

(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki

a) a 62. életévét betöltötte, vagy

b) egészségi állapota tartósan megromlott, vagy

c) hajléktalansága

miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.

[13](6) A szociális étkezés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet 3. számú melléklete szerinti formanyomtatványnak az önkormányzat hivatalához (3809 Selyeb, Hunyadi u. 21.) történő benyújtásával.

(7) A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.

(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, melynek megállapításához a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozat benyújtása szükséges.


Házi segítségnyújtás

16. §


Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül igény szerint térítésmentesen biztosítja.


Családsegítés

17. §


(1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Gyermekjóléti Szociális Alapszolgáltatási Körzet.

(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.

(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.


Záró rendelkezések

18. §


  1. Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
  2. Hatályát veszti a 1/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet, valamint ennek módosítása.



Aranyosi György sk.                                                                 dr. Nevelős Zita sk.

              polgármester                                                                                   jegyző




A rendelet 2016. november 18. napján kihirdetésre került.



dr. Nevelős Zita

     jegyző



Egységes szerkezetbe foglalva 2019. december 7. napján



dr. Nevelős Zita

     jegyző
















  1. számú melléklet a 12/2016.(XI.18.) önkormányzati rendelethez



RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM


Kérelmező adatai:


Kérelmező neve:________________________________


Születési neve: _____________________________________


Születési hely:_________________________idő: ________ év_____________hónap________nap.


Anyja születési neve:______________________________


Kérelmező családi állapota: □egyedülálló

                                           □ nem egyedülálló


Kérelmező állampolgársága: ___________________


Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):__________________________


Lakóhely:___________________________________________________________________


Tartózkodási helye ________________________________________________________


Telefon (nem kötelező megadni):_____________________



Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai


Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:



Neve,

Születési neve:


Születési hely, idő:


Anyja születési neve:

Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):

Házastárs/élettárs







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek







A kérelmező lakáskörülményei


A lakás alapterülete:   ………… m²

A lakáshasználati jogcím:  tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag

A lakás komfortfokozata:  összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli



Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását ( a megfelelő rész jelölendő) :


a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;


b)betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;


c)betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000.-Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége, vagy 10.000.- Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászati költsége keletkezett;


d)gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul;


A kérelem rövid szöveges indoklása:


………………………………………………………………………………………………...


………………………………………………………………………………………………...


………………………………………………………………………………………………


A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:

  A IV. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén  a rendőrség jegyzőkönyve.

A IV. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.

A IV. pont c) esetben a gyógyszer, gyógyászati eszköz költsége, orvosi vény.


Jövedelmi adatok:


A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme



Közeli hozzátartozók jövedelme


1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz








2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem






3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem






4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások






5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)






6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)






7. Föld bérbeadásából származó jövedelem






8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)






9. Összes bruttó jövedelem






10. A család havi nettó jövedelme







Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó



 Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.



Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.




Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap





………………………………………                       ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy                                      cselekvőképes hozzátartozó

törvényes képviselőjének aláírása                                                aláírása



  1. számú melléklet a 12/2016.(XI.18.) önkormányzati rendelethez


TEMETÉSI TÁMOGATÁS/KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM

(A megfelelő aláhúzandó)


I.KÉRELMEZŐ ADATAI:

Név:……………………………………………………………………………………………………….

Születési név:……………………………………………………………………………………………..

Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………

Szül.-i idő, hely: ………………………………………………………………………………………….

Állandó lakcím:………………………………………………………………………………………….

Személyi igazolvány száma:……………………………………………………………………………..


II.ELHUNYT ADATAI:


Név:……………………………………………………………………………………………...

Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………

Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….


III.KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:




Neve,

Születési neve:


Születési hely, idő:


Anyja születési neve:

Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):

Házastárs/élettárs







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek









Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………


A kérelem indokolása:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.


Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, valamint a kérelemben szereplő személyek személyes adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.



Melléklet:- halotti anyakönyvi kivonat




Kelt:………………..év…………hó…….nap.


……………………………………………..

kérelmező aláírása






















  1. számú melléklet a 12/2016.(XI.18.) önkormányzati rendelethez



A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés

igénybevétele iránti

KÉRELEM



 Az ellátást igénybevevő adatai:


Név: ……………………………………………………………………………………

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………….………

Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………

Személyi igazolvány száma: ………………………….. TAJ: ……………….……….

Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………

Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..

Telefonszáma: …………………………………………………………………………


2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)

neve: ………………………………………………………………………..

lakóhelye: ……………………………………………………………………

telefonszáma: ………………………………………………………………..


3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás  - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:

       milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ………………………………..

      


4. Jövedelmi adatok:


A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

Összesen







1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz









2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem









3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem









4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások









5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)









6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)









7. Föld bérbeadásából származó jövedelem









8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)










9. Összes bruttó jövedelem









10. A család havi nettó jövedelme










Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó


5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.



Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.




Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap





………………………………………                 ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy                                         cselekvőképes hozzátartozó

           törvényes képviselőjének aláírása                                                       aláírása




  1. számú melléklet a 10/2019.(XII.6.) önkormányzati rendelethez[14]


KÉRELEM

szociális támogatás nyújtása iránt


  1. Név: ……………………………………………………………..

Születési hely, idő:     …………………………………………….

Selyeb,            ………….. utca           ……………szám alatti lakos,

kérem, hogy részemre a Selyeb Község Önkormányzat képviselő–testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 12/2016.(XI.18.) önkormányzati rendeletének 5.§-a, valamint a 9.§-13.§-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.


  1. Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:



Neve,

Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

(TAJ szám):

Házastárs/élettárs







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek







Gyermek








  1. Ügyfél jövedelmi adatai

Ellátás megnevezése:                                                                                                                                           

Összege:                                                                                                                                           


Nyilatkozom, hogy Selyeb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2016.(XI.18.) önkormányzati rendeletének 4.§- (4) bekezdése alapján meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem érem el.


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fent közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Selyeb, …..………………….                                                                                   ……………………………………




[1] Beiktatta a 6/2019. (VIII.24.) önkormányzati rendelet 1 §-a. Hatályos 2019. augusztus 25-től.

[5] Módosította a 10/2019. (XII.6.) önkormányzati rendelet 1 §. (2) bekezdése. Hatályos 2019. december 7-től.

[6] Hatályon kívül helyezve a 10/2019.(XII.6.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2019.12.7-től.

[7] Hatályon kívül helyezve a 10/2019.(XII.6.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2019.12.7-től.

[8] Hatályon kívül helyezve a 10/2019.(XII.6.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2019.12.7-től.

[9] Hatályon kívül helyezve a 10/2019.(XII.6.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2019.12.7-től.

[10] Módosította a 14/2017.(XII.2.) önkormányzati rendelet 1.§-a.

[11] Módosította a 11/2017 (X.5) önkormányzati rendelet 1 § (2) bekezdése

[12] Hatályon kívül helyezte a 11/2017 (X.5.) önkormányzati rendelet 1 § (3) bekezdése

[13] Módosította a 11/2017 (X.5) önkormányzati rendelet 1 § (4) bekezdése

[14] Beiktatta a 10/2019. (XII.6.) önkormányzati rendelet 1 §. (1) bekezdése. Hatályos 2019. december 7-től.