Répáshuta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018.(XII. 19.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 10. 27- 2024. 10. 09

Répáshuta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018.(XII. 19.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról1

2022.10.27.

Répáshuta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Répáshuta Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 3559 Répáshuta, Kossuth út 2.

(3) Az önkormányzat illetékességi területe: Répáshuta község közigazgatási területe.

(4) Az önkormányzat hivatalos bélyegzője: „Répáshuta Község Önkormányzata” feliratú körbélyegző, középen Magyarország címerével.

(5) A helyi címer és zászló használatának rendjét a Répáshuta Község Önkormányzatának Répáshuta község jelképeiről és azok használatáról szóló 6/1997.(IV.14.) számú rendelete állapítja meg.

2. § (1) A Képviselő-testület hivatalos elnevezése: Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület).

(2)2 A képviselő-testület létszáma 5 fő. A képviselő-testület tagjainak felsorolását a rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(3) Répáshuta és Bükkszentkereszt községek képviselő-testülete közös önkormányzati hivatalt alakítanak ki. A képviselő-testület közös önkormányzati hivatalának hivatalos megnevezése: Bükkszentkereszti Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: hivatal).

2. Az önkormányzat feladata és hatásköre

3. § (1)3 Az önként vállalt feladat ellátásáról vagy ellátásának megszüntetéséről a képviselő-testület minősített többséggel határoz, így a menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátásával és támogatásával, az ellátás és támogatás megszüntetésével kapcsolatos döntésekben.

(2)4 5 6Az önkormányzat által ellátott feladatokhoz tartozó kormányzati funkciókat a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

4. § (1) A képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi települési támogatások megállapítását:

a) gyógyszertámogatás

b) lakásfenntartási támogatás

c) települési közlekedési támogatás

d) temetés költségeihez nyújtott támogatás

e) krízis helyzet kezeléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás, amely lehet

ea) esetenként nyújtott települési támogatás

eb) havi rendszerességgel nyújtott létfenntartási települési támogatás

ec) rendkívüli gyermeknevelési támogatás

f) étkeztetés

g) köztemetés

h)7 közútkezelői hozzájárulás megadása, elutasítása,

i)8 közterület-használati engedély iránti kérelmek elbírálása

j)9 településkép-érvényesítési eszközök alkalmazása.

(2) Az önkormányzat feladatainak ellátása céljából társulásokban vesz részt, amelyek megjelölését, feladatukat és hatáskörüket a 2. melléklet tartalmazza.

3. A képviselő-testület üléseinek száma

5. § (1) A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.

(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által elfogadott éves munkaterv tartalmazza. A képviselő-testület munkatervét a polgármester irányításával a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az éves munkaterv elfogadásáról legkésőbb a tárgyév január 31-ig dönt a képviselő-testület.

(3) A határidőhöz kötött, illetve fontos és halaszthatatlan napirend megtárgyalására a polgármester rendkívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze.

4. A képviselő-testületi ülések összehívása

6. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az ülést összehívni, illetve vezetni az Ügyrendi, Szociális és Családügyi Bizottság elnöke jogosult.

(2)10 11 A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája a képviselő-testületi ülésre szóló meghívónak az önkormányzat hirdetőtáblájára történő kifüggesztése, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján (www.repashuta.hu) történő közzététel.

(3) A képviselő-testület ülését - főszabályként -az önkormányzat székhelyére kell összehívni. Indokolt esetben a képviselő-testület ülése az önkormányzat székhelyen kívülre is összehívható, azonban tekintettel kell lenni arra, hogy a nyilvánosság ne sérüljön, az ülés helyszínének elérése a lakosság számára aránytalan terhet ne jelentsen.

7. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendet,

d) a napirendi pontok előadóit,

e) a képviselő-testület ülése összehívóját.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell a jegyző által jogszerűségi szempontból megvizsgált előterjesztéseket.

(4) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonhat külső szakértőt.

(5) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt legalább három nappal ki kell küldeni meghívottaknak.

(6) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:

a) a polgármesternek,

b) képviselőknek,

c) a jegyzőnek,

d) a nemzetiségi önkormányzat elnökének

e)12 a 3. mellékletben megjelölt önszerveződő közösségek vezetőinek, az őket érintő napirendi pont tárgyalása esetén.

f) akiknek a jelenléte a napirendi pont alapos és körültekintő tárgyalásához elengedhetetlenül szükséges és erre az előterjesztő javaslatot tett

g) akiket az ülés összehívója megjelöl.

(7) A (6) bekezdés e) – g) pontjában megjelöltek számára a meghívóban meg kell jelölni azt, illetve azokat a napirendi pontokat, amelyre, amelyekre a meghívásuk történik.

(8) A meghívó és az előterjesztés megküldése papír alapú vagy elektronikus levél formájában történik.

8. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülések szabályai szerint írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.

(2) Indokolt esetben lehetőség van rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívására

a) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

b) elektronikus levélben,

c) szóbeli meghívással.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetekben is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását. Ez esetekben el lehet tekinteni a 7. § (5) bekezdés szerinti határidőtől.

5. A képviselő-testület ülésének vezetése

9. §13 (1) A polgármester megnyitja az ülést és megállapítja a határozatképességet. Amennyiben az ülés nem határozatképes a határozatképesség biztosítása érdekében a polgármester 30 percet meg nem haladó várakozási időt rendelhet el.

(2) A polgármester a határozatképességet az ülés alatt folyamatosan figyelemmel kíséri és a határozatképtelenség bekövetkeztekor az ülést félbeszakítja. Amennyiben a határozatképesség rövid idő alatt ismét biztosítható, úgy a polgármester tárgyalási szünetet rendel el, amennyiben ez eredményre nem vezet az ülést bezárja.

(3) A határozatképtelenség vagy bármely egyéb ok miatt nem megtartható ülést 15 napon belül újból össze kell hívni, melynek napirendjén új napirendi pontok is szerepelhetnek.

10. § (1) A polgármester az ülés megnyitása után előterjeszti a meghívóban szereplő – tárgyalási sorrendet is tartalmazó – napirendi javaslatokat. Az ülés napirendjének végleges megállapítása előtt a képviselő-testület bármely tagja ügyrendi javaslatként kezdeményezheti a meghívóban nem szereplő javaslatok napirendre vételét, vagy a napirendi pont tárgyalásának elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület - vita nélkül - egyszerű szótöbbséggel dönt. Ezt követően kerül sor a végleges napirend elfogadására.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.

11. § (1) Előterjesztés nélkül napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.

(2) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, illetve a rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.

(3) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(4) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is, akkor, ha a tárgyalandó téma fontossága miatt nincs elég idő elkészíteni az írásbeli előterjesztést.

(5) Tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(6) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül

a) azt, akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg, azon napirendi pont tárgyalása során, amelyre meghívása szól,

b) az e rendelet 3. mellékletében meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit tevékenységi körüket érintő napirend tárgyalása során.

12. § (1) Az előterjesztések tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,

c) a téma ismertetése,

d) a jogszabályi háttér bemutatása,

e) érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,

f) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,

g) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,

h) határozati javaslat, vagy határozati javaslatok, amennyiben az előterjesztés határozat meghozatalára irányul

i) rendelettervezet, rendelettervezet indoklása, amennyiben az előterjesztés rendelet megalkotására irányul.

(2) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.

(3) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(4) A polgármester a vita lezárása után a határozati javaslatot illetve rendelet-tervezetet szavazásra bocsátja.

13. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,

b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,

c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót, amelynek következményeként az illető személy ugyanazon napirendi pont tárgyalásánál nem szólalhat fel,

d) a rendbontót –a képviselő-testület tagja kivételével – az ülés helyszínének elhagyására szólíthatja fel,

e) az ülést általa meghatározott időre felfüggeszti, ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi.

(2) A polgármester amennyiben szükséges a tanácskozás hosszabb idejére tekintettel legfeljebb 15 perc szünetet rendelhet el.

(3) Ha a polgármester szünetet rendel el, a tanácskozás nem folytatható. Szünetet kell elrendelni abban az esetben is, ha azt bármelyik képviselő indítványára a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel elfogadja.

6. A képviselőtestület döntései

14. § (1) A képviselő-testület döntései

a) a határozat,

b) a rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

a) a napirend meghatározásáról, elfogadásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről.

15. § (1) A képviselő-testület döntéseit

a) nyílt szavazással

b) név szerinti szavazással,

c) titkos szavazással

hozza.

(2) A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először a polgármester az „igen” válaszra kér szavazást, majd a „nem” szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az egyes szavazatfajtákat külön-külön rögzíteni kell a jegyzőkönyvben. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevő képviselők számával.

(3) A név szerinti szavazás esetén az ülés vezetője betűrend szerinti sorrendben szavazásra hívja fel a képviselőket, akik az előterjesztésre vonatkozóan „igen”; „nem” vagy „tartózkodom” szavazatot adhatnak le. A szavazat leadásának módja szóbeli közlés.

(4) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott három fős Szavazatszámláló Bizottság gondoskodik. A Szavazatszámláló Bizottság tagjaira a polgármester tesz javaslatot. A Szavazatszámláló Bizottság tagjainak megválasztásáról a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt, és a tagok megválasztása csak adott alkalomra vonatkozik.

(5) A titkos szavazás során a képviselők az önkormányzat pecsétjével ellátott szavazólapon a számukra megfelelő válaszlehetőség („igen”, „nem”, „tartózkodom”) aláhúzásával jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazólap, amelyen a képviselő egy válaszlehetőséget sem, vagy egynél több válaszlehetőséget jelölt meg.

(6) A titkos szavazás eredményéről a három fős Szavazatszámláló Bizottság külön jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, a döntési javaslatot, és hogy mi lett a szavazás eredménye. A Szavazatszámláló Bizottság tagjai által aláírt jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.

16. § A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban és a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

17. § (1) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni.

(3) Helyben szokásos módnak minősül az önkormányzat hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

(4) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

18. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől - önkormányzati ügyben - szóban felvilágosítást kérhetnek.

(2) Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, illetőleg valamely önkormányzati irányítás alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás-kérést a napirendi pontok megtárgyalását követően kell előterjeszteni.

(4) A felvilágosítás-kérés tárgyában az érintettnek az ülésen választ kell adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolnia.

19. § Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, ha a jelenlévő képviselőknek, vagy tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, a polgármester az ülést bezárja.

7. A jegyzőkönyv

20. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős.

(2) A határozatképesség és a szavazatszám megállapítása érdekében jegyzőkönyv tartalmazza annak tényét, hogy a képviselő-testületi tag az ülésre megérkezett vagy az ülésről eltávozott.

(3) A szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.

(4) A jegyzőkönyv tartalmazza az előterjesztésre „nem” szavazatot adó képviselő nevét, ha azt kéri.

(5) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és a rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni.

(6) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet.

(7) A jegyzőkönyvet - a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével - az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(8) A választópolgárok jegyzőkönyvbe való betekintési jogának biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát a választópolgárok csak hivatali köztisztviselő jelenlétében tekinthetik meg.

(9) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

8. A közmeghallgatás és a helyi fórumok

21. § (1) Évente egy közmeghallgatást kell tartani.

(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.

(3) A közmeghallgatás időpontjának kitűzése az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján történik. Az időpont kitűzéséről legkésőbb a közmeghallgatás napja előtt 15 nappal kell gondoskodni.

(4) A közmeghallgatás kitűzésére egyebekben a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

22. § (1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.

(3) A polgármester jelentkezési sorrendben lehetőséget ad a megjelentek részére hozzászólásra, javaslatok és kérdések feltevésére.

(4) Az itt elhangzott kérdésekre, javaslatokra a közmeghallgatáson, vagy legkésőbb azt követő 30 napon belül kell választ adni. Ennek érdekében a jegyzőkönyvvezetőnek rögzíteni kell a kérdést feltevő, hozzászóló nevét, lakcímét, és az elhangzott észrevételt, feltett kérdést.

(5) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

23. § (1) A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából falugyűlést tarthat.

(2) A képviselő-testület esetenként egy-egy széles közérdeklődésre számot tartó kiemelt témához kapcsolódóan lakossági fórumot tarthat.

(3) A lakossági fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.

(4) A falugyűlésen és a lakossági fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali köztisztviselő jegyzőkönyvet készít.

9. A képviselő

24. § (1) A képviselő köteles

a) előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

b) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

c) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni,

d) képviselő-testületi vagy bizottsági felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében

e)14 személyes érintettségére vonatkozó bejelentést tenni.

ea) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására –annak ismertté válását követően azonnal –a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat- és hatáskörrel rendelkező Ügyrendi, Szociális és Családügyi Bizottsága hatáskörébe tartozik.

eb) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

ec) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

(2) A képviselő-testület tagjait a rendelet 1. függeléke tartalmazza.

10. A képviselő-testület bizottsága

25. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi Szociális és Családügyi bizottságot hoz létre. A bizottság tagjainak száma 3 fő.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze.

(3) A bizottság határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(4) A bizottság döntésének előterjesztője a képviselő-testület ülésén a bizottság elnöke, távollétében az általa megbízott személy.

(5)15 A bizottság feladatait a 4. melléklet, a bizottság elnökének, tagjainak nevét a 2. függelék tartalmazza.

(6)16 A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) bekezdésének eb) pontja alapján nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.

11. A polgármester és az alpolgármester

26. § (1) A polgármester a településen tisztségét főállásban tölti be.

(2) A polgármester

a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b) meghatározza a jegyzőnek a képviselő-testület tevékenységével kapcsolatos törvényben nem meghatározott feladatait,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel a képviselő-testület hatékonyabb működése érdekében.

d) nyilatkozik a sajtónak.

(3) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha annak elhárítása miatti intézkedést kell hozni.

27. § (1) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint látja el.

12. A jegyző

28. § (1) A jegyző

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

c) az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,

d) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,

e) rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek magasabb szintű jogszabályokkal való harmonizálását, ha ütközést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,

f) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(2) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük vagy működésük jogszabályt sért.

29. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a hivatal állományába tartozó, a képesítési követelményeknek megfelelő köztisztviselőt bíz meg.

13. Az önkormányzat kapcsolata a nemzetiségi önkormányzatokkal

30. § (1) Az önkormányzat együttműködik a nemzetiség életkörülményeinek javítása, kulturális értékeinek megőrzése érdekében a Répáshutai Szlovák Nemzetiségi Önkormányzattal (továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat).

(2) A nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés keretében a polgármester szükség szerint egyeztető megbeszélést kezdeményez a nemzetiségi önkormányzat elnökével.

(3) Az önkormányzat biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működési feltételeit a következő módon:

a) a hivatalban a nemzetiségi önkormányzat munkáját a nemzetiségi feladatokkal megbízott ügyintézők segítik,

b) az önkormányzat biztosítja a nemzetiségi önkormányzat üléseinek összehívásával, lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátását

c) az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat üléseinek megtartásához a hivatalban helyiséget biztosít, továbbá külső helyszínen történő testületi ülés megszervezéséhez igény esetén segítséget nyújt,

d) a hivatal ellátja a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos ügyviteli.

feladatokat.

(4) A (3) bekezdésben foglaltak részletes meghatározására az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat által kötendő együttműködési megállapodásban kerül sor. A megállapodást szükség szerint, de évente legalább egyszer felül kell vizsgálni.

31. § (1) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél kezdeményezheti a képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatást kérhet, továbbá a képviselő-testület részére javaslatot tehet.

(2) A polgármester 30 napon belül köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában válaszadásra a megtett intézkedésekkel kapcsolatban.

(3) Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, a polgármester haladéktalanul tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(4) A nemzetiségi önkormányzat az egyetértési és véleménynyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntését, a kialakított és írásba foglalt véleményét a polgármesternek küldi meg. A véleményezésre, egyetértésre jogosultak nyilatkozatának tartalmáról a képviselő-testületet a polgármester tájékoztatja.

14. Az önkormányzat gazdálkodása, finanszírozása

32. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

15. Záró rendelkezések

33. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(XI.26.) számú önkormányzati rendelete.

1. függelék a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

A polgármester és a települési képviselők névsora

A képviselő neve

Képviselői minősége (polgármester, alpolgármester, képviselő)

Erdős Tamás

polgármester

Kátai Imre

alpolgármester

Mátrai János

képviselő

Offertáler Jánosné

képviselő

Telekes Gábor

képviselő

1. melléklet a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati funkciók:
Kormányzati funkciók

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013320 Köztemető fenntartás és működtetés

3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4. 013 210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

6. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

7. 041232 Start-munkaprogram –Téli közfoglalkoztatás

8. 041233 hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

9. 041236 Országos közfoglalkoztatási program

10. 045120 Út, autópálya építése

11. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

12. 045170 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

13. 064010 Közvilágítás

14. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

15. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

16. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

17. 081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

18. 081071 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

19. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

20. 082044 Könyvtári szolgáltatások

21. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

22. 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

23. 082093 Közművelődési – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

24. 082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

25. 082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység

26. 082062 Múzeumi tudományos feldolgozó és publikációs tevékenység

27. 082063 Múzeumi kiállítási tevékenység

28. 082064 Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

29. 09122 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

30. 092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

31. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

32. 091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

33. 091130 Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

34. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

35. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

36. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

37. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

38. 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

39. 104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

40. 104030 Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

41. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

42. 107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

2. függelék a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

ÜGYRENDI, SZOCIÁLIS ÉS CSALÁDÜGYI BIZOTTSÁG TAGJAI

1. Elnöke: Offertáler Jánosné képviselő

2. Tagjai: Mátrai János képviselő

3. Telekes Gábor képviselő

2. melléklet a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

Répáshuta Község Önkormányzata az alábbi társulásokban vesz részt:

1. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

A Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás látja el a hulladék összegyűjtése, szállítása, feldolgozása, kezelése során jelentkező feladatokat.

2. Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása

Az Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása a házi segítségnyújtással kapcsolatos feladatokat látja el a településen.

3. Nyékládháza és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás

A Nyékládháza és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás az általa koordinált településfejlesztési projektekkel kapcsolatos feladatokat látja el.

3. melléklet a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat képviselő-testületének ülésén az őket érintő napirendi pontoknál tanácskozási joggal rendelkező
önszerveződő közösségek:

1. „Az egészséges életmódért, az ifjúságért, Répáshutáért” Közalapítvány

2. „Velká Bukovinka” Szlovák Nemzetiségi Néptánc Együttes

3. Répáshutai Hagyományőrző Klub

4. melléklet a 7/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület bizottsága és feladata
ÜGYRENDI, SZOCIÁLIS ÉS CSALÁDÜGYI BIZOTTSÁG feladata:

1. titkos szavazások lebonyolítása, összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata,

fegyelmi ügyek lefolytatása, vagyonnyilatkozatok kezelése

2. a lakosság szociális helyzetének elemzése intézkedések kezdeményezése, véleményezése

1

Az önkormányzati rendeletet a Répáshuta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 36. §-a hatályon kívül helyezte 2024. október 10. napjával.

2

A rendelet 1. függeléket a 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelet módosította 2019. november 1-i hatállyal

3

A rendelet 3.§.(1) bekezdését a 6/2022.(V.25.) önkormányzati rendelet módosította 2022. május 25-i hatállyal

4

A rendelet 1. számú mellékletét az önkormányzat 10/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelete módosította 2019. november 26-i hatállyal

5

A rendelet 1. mellékletét az önkormányzat 6/2022.(V.25.) önkormányzati rendelete a 082092 közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása és a 107020 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak kormányzati funkcióval egészítette ki 2022. május 25-i hatállyal

6

A rendelet 1. mellékletét a 9/2022.(X.26.) önkormányzati rendelet módosította 2022. október 27l-i hatállyal

7

A rendelet 4.§.(1) bekezdés h) pontját az önkormányzat 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete iktatta be 2019. november 1-i hatállyal

8

A rendelet 4.§.(1) bekezdés i) pontját az önkormányzat 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete iktatta be 2019. november 1-i hatállyal

9

A rendelet 4.§.(1) bekezdés i) pontját a 11/2021.(XI.9.) önkormányzati rendelete iktatta be 2021. november 10-i hatállyal

10

A rendelet 6.§.(2) bekezdését az önkormányzat 6/2019.(VII.10.) önkormányzati rendelete módosította 2019. július 10-i hatállyal

11

A rendelet 6.§.(2) bekezdését az önkormányzat 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete módosította 2019. október 30-i hatállyal

12

A rendelet 7.§.(6) bekezdés e) pontját a 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete módosította 2019. november 1-i hatállyal

13

A rendelet 9.§-át a 6/2019.(VII.10.) önkormányzati rendelet módosította 2019. július 10-i hatállyal

14

A rendelet 24.§.(1) bekezdés e) pontját a 6/2019.VII.10.) önkormányzati rendelet iktatta be 2019. július 10-i hatállyal

15

A rendelet 2. függelékét az önkormányzat 8/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete módosította 2019. november 1-i hatállyal

16

A rendelet 25.§.(6) bekezdését az önkormányzat 6/2019.(VII.10.) önkormányzati rendelete iktatta be 2019. július 10-i hatállyal