Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő – Testülete

Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő Testület Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról

Hatályos: 2013. 11. 30- 2014. 05. 26

 Sajóvelezd   Község Önkormányzat Képviselő – Testülete

14/2013.( XI.29.  ) Önkormányzati rendelete

Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő Testület Szervezeti és

                                         Működési Szabályzatának módosításáról

Sajóvelezd  Község Önkormányzat Képviselő – Testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv) 143.§ (4) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján,az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d./pontjában megfogalmazott feladatkörében Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő – Testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról  az alábbi rendeletet fogadja el.

  1. Fejezet

Általános rendelkezések

                                                            1. §

(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sajóvelezd  Község Önkormányzata

                                                  székhelye:3656.Sajóvelezd,Rákóczi F u. 10.

(2) Az önkormányzati jogköröket  gyakorló testület  megnevezése:

Sajóvelezd  Község Önkormányzat

                                                                 Képviselő-Testülete

(3) Weblapjának címe:www.sajovelezd.hu

      E-mail címe: velezd @gomortel.hu

 (4) Az önkormányzat működése Sajóvelezd  község közigazgatási területére terjed ki.


(5) Az önkormányzat jelképeit, azok használatának rendjét, külön önkormányzati rendelet szabályozza.


                                             A képviselő-testület működése

1.A képviselő testület

                                                    2.§

 A képviselő testület tagjainak száma 5 fő (polgármester és 4 képviselő) névsorát az 1. függelék tartalmazza.

.



                                                                -2-

                               2. A képviselő- testület alakuló ülése

                                                    3. §

(1) A képviselő testület alakuló ülését a korelnök nyitja meg.A  Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad az önkormányzati választásról, majd átnyújtja a megbízóleveleket a mandátumot szerzett képviselőknek.

(2) A megbízólevelet átvett képviselők, a Helyi Választási Bizottság elnöke előtt esküt tesznek.A polgármester a Képviselő-Testület előtt tesz esküt.

(3) A korelnök bejelenti a Képviselő-testület megalakulását,ezt követően az ülést a polgármester vezeti

(4) A Képviselő – Testület bizottsága tagjainak megválasztása is az alakuló ülésen történik. A bizottság elnökének, tagjainak  névsorát a 2. függelék tartalmazza.

3. A Képviselő – Testület feladatai és hatásköre

                                                                   4. §

(1) A képviselő testület önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:

a) közfoglalkoztatás elősegítése

b) településrehabilitáció és környezetvédelmi feladatok ellátása

c) civil szervezetek támogatása

d) közművelődési feladatok ellátása.

e) közrend,vagyonvédelmi feladatok ellátása

(2) Az önkormányzat által ellátandó szakfeladatok felsorolását az 3. számú függelék tartalmazza.

(3) A képviselő testület által átruházott hatásköröket a 1. számú melléklet tartalmazza.

4. A település képviselő jogai és kötelezettségei,az interpelláció

                                                                  5. §

A települési képviselő jogait és kötelezettségeit a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény tartalmazza.

                                                                   6.§

(1) A képviselőt megilleti az interpellációs jog, melyet bármely önkormányzati ügyben előterjeszthet.

(2) Interpellációt a képviselő – testületi ülést megelőzően legalább 3 munkanappal, írásban lehet benyújtani a polgármesterhez.


                                                               -3-

(3) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő nyilatkozata után a Képviselő – Testület határoz.

(4) Amennyiben a Képviselő – Testület a választ nem fogadja el, azt a következő ülésen újra kell tárgyalni kell.

(5) A bonyolult vizsgálatot igénylő ügyben az interpellációra 15 napon  belül írásban történhet válaszadás, melyről a következő ülésen a Képviselő – Testületet tájékoztatni kell.

                                                                   7.§

(1) A képviselő köteles tevékenyen részt venni a Képviselő – Testület munkájában és olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.

(2) A képviselő köteles felkérésre részt venni a testületi, illetve a bizottsági ülések előkészítésében, határozatai végrehajtásának ellenőrzésében, valamint bejelenteni az ülésekről való távolmaradását és azok okát, illetve egyéb akadályoztatását.

(3) A képviselő köteles bejelenteni személyi érintettségét a döntéshozatalban.

(4) Amennyiben személyes érintettségét az ülés vezetőjének felhívására sem jelenti be, illetve úgy nyilatkozik, hogy ő személyesen nem érintett az ügyben, de a körülmények arra következtetnek, hogy személyi érintettsége fennáll, az érintett képviselő kizárásáról a polgármester javaslatára a Képviselő – Testület dönt.

(5) A döntéshozatalból kizárt képviselő határozatképesség szempontjából jelenlévőnek számít.

5. A Képviselő – Testület működése szabályai

8. §

A Képviselő – Testület az alakuló ülést követő  hat hónapon belül megalkotja gazdasági programját, melynek elkészítésében a polgármester javaslatot kér a képviselőktől, a jegyzőtől, az önkormányzat intézménye vezetőjétől.

9. §

(1) A Képviselő – Testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja, amelytől indokolt esetben el lehet térni.

(2) A munkaterv tartalmazza:

                a./ az ülés tervezett időpontját

                b./ az ülések napirendjét, az előterjesztők megnevezését

                c./ a közmeghallgatás tervezett időpontját.



                                                                   -4-

                                                                  10. §

(1) A Képviselő – Testület ülése nyilvános. Az ülések idejéről, helyéről és napirendjéről a település lakosságát a meghívónak a hirdetőtáblára történő kifüggesztésével (továbbiakban: helyben szokásos módon) tájékoztatni kell.

(2) A Mötv. 46.§ (2) bekezdés c.) pontjában meghatározott esetben történő zárt ülés elrendelésére  bármely képviselő terjeszthet elő javaslatot, mely döntéshez a Képviselő – Testület  minősített többséggel hozott határozata szükséges.

(3) A zárt ülésről egyéni hangfelvétel nem készíthető.

(4) Zárt ülésen hozott döntésekről felvilágosítást - a közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének biztosítása céljából - a polgármester adhat, amely tájékoztatás nem sértheti a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló jogszabályi előírásokat, valamint azon érdekeket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.

                                                                    11.§

A Képviselő-Testület ülését a polgármester,akadályoztatása esetén az alpolgármester,mindkettő akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.


                                                                    12.§

(1) A Képviselő-Testület ülésére a testület tagjainak és a meghívottaknak az ülés előtt legalább 5 nappal korábban,papír alapú meghívót kell küldeni,mely tartalmazza:

                         a./ az ülés helyét,időpontját,

                         b./ a javasolt napirendi pontokat,

                         c./ a napirend előterjesztőjének,valamint a napirendhez meghívott személy

                             nevét,beosztását,tisztségét.

(2) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

                        a./ a jegyzőt,

                        b./ azt a személyt,valamint szervezet vezetőjét,akinek jelenléte a napirend

                             tárgyalásához szükséges,

                       c./ az adott témában közreműködő szakértőt.

                                                               -5-

(3)A Képviselő-testület ülésére a polgármester döntése szerint más személy (pld.országgyűlési képviselő,) is meghívható,akit szintén tanácskozási jog illet meg.

(4) A zárt ülés anyagát csak a zárt ülésre meghívottaknak kell megküldeni.

(5) A képviselők részére a napirendek előterjesztéseit lehetőség szerint a meghívóval együtt szintén papír formátumban kell megküldeni.

                                                                  13.§

(1) Fontos,halaszthatatlan napirend megtárgyalására  a polgármester rendkívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze.

(2) A rendkívüli ülés összehívására a rendes ülésre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni,azzal az eltéréssel,hogy a meghívót és az előterjesztést legkésőbb  az ülés napja előtti napon ki kell küldeni.

                                                                 14.§

(1) A Képviselő-Testület  ülésére előterjesztést tehet:

    a./ a polgármester,

    b./ az alpolgármester,

    c./ a bizottsági elnök,

    d./ a képviselő,

    e./ a jegyző,

    f./ az,akit a tárgyalandó napirend szerint az előterjesztésre a polgármester felkér.

(2) Az előterjesztés lehet:

     a./ önkormányzati rendelet-tervezet

     b./ határozati javaslat ( a munkaterv szerinti ügyekben,valamint a döntést igénylő   ügyek-

         ben.)

    c./ beszámoló

    d./ tájékoztató


                                                            -6-

    e./ közérdekű kérdés,bejelentés,indítvány,javaslat

(3) A Képviselő-testület elé előterjesztés általában írásban tehető. Szóbeli előterjesztésre csak

     kivételes esetben kerülhet sor.

(4) Az előterjesztés sajátos formája a sürgősségi indítvány.

(5) Sürgősségi indítványt a csatolt írásos határozati javaslattal a polgármesternél kell benyújtani,legkésőbb az ülés megkezdése előtt egy órával.

(6)A Képviselő-testület a napirend vitája során határoz arról, hogy napirendre tűzi-e a sürgősségi indítványt.

                                                                 15.§

(1) Az előterjesztések közül a rendelet-tervezet és a határozati javaslat szakmai előkészítése a jegyző feladata.

(2) Az előterjesztések szövegének elkészítésénél alapvető követelmény a világos, áttekinthető szerkezet, egyszerű, közérthető, rövid, tömör megfogalmazás.


                                      6. A Képviselő-testület tanácskozási rendje

                                                                   16.§

(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Mindkettő egyidejű akadályoztatása esetén az ülést a korelnök vezeti.(továbbiakban: ülést vezető elnök)

(2) Az ülés megnyitását követően az ülést vezető elnök megállapítja a határozatképességet, melyet az ülés egész ideje alatt folyamatosan figyelemmel kísér. Amennyiben azt állapítja meg, hogy a Képviselő-testület nem határozatképes, az ülést legfeljebb 30 percre felfüggesztheti. Ha ezt követően sincs meg a szükséges létszám az ülést vezető az ülést elnapolja

(3) A Képviselő-testület ülése akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van.

(4) A rendes ülés napirendjére az ülést vezető elnök - a munkaterv figyelembevételével - tesz javaslatot, melynek alapján a tárgyalandó napirendeket a Képviselő-testület egyszerű többségű szavazással állapítja meg.

                                  

                                                                   -7-      

                              7.A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása

                                                             17.§

(1) A Képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők és minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.

(2) A Képviselő-testületi ülés rendjének zavartalansága biztosításáról az ülést vezető elnök gondoskodik.

(3) Az ülést vezető elnök a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti.

a.)figyelmezteti azt a hozzászólót,aki eltér a tárgytól,a tanácskozáshoz nem méltó,másokat sértő kifejezést használ,magatartást tanúsít,

b. )rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő - Testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít,

c.) rendreutasíthatja és szükség esetén megvonja a hozzászólási jogot attól a felszólalótól,akinek magatartása figyelmeztetés ellenére ismételten kifogás alá esik.

(4) Az ülést vezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett - e rendelet szerinti- indokolt intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

(5) Tartós rendzavarás, állandó lárma vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén az ülést vezető elnök az ülést felfüggesztheti.

(6) A felfüggesztést követően folytatott ülésen az (5) bekezdésben említett rendzavarás ismétlődése esetén az elnök az ülést berekesztheti és a még nem tárgyalt napirendek tárgyalását a soron következő ülésre elnapolhatja.


                                                                18.§

(1) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el.

(2) A hallgatóság tetszését, vagy nemtetszését nem nyilváníthatja ki.

(3) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülést vezető elnök rendreutasíthatja a rendzavarót, akit ismételt rendzavarás esetén kötelezhet az ülésterem elhagyására.

(4) Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.

                    


                                                                -8-

                                    8. A felszólalás és hozzászólás szabályai

                                                                19.§

(1) A Képviselő-testületi ülésen az alábbi felszólalásokra kerülhet sor:

a./ napirend előtti felszólalás,

b./ napirendhez kapcsolódó felszólalás,

c./ felszólalás ügyrendi kérdésben,

d./ interpelláció,

e./ közérdekű kérdések,bejelentések javaslatok


(2)A Képviselő-testület ülésein a képviselők és a tanácskozási joggal résztvevő meghívottak kaphatnak szót.

(3)A napirend előtti felszólalásra irányuló képviselői szándékot az ülés megkezdése előtt kell az ülést vezető elnöknek jelezni. A felszólalás biztosításáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(4) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő,a jegyző,valamint a tanácskozási joggal meghívott bármikor szót kérhet.


                                         9.Állampolgár hozzászólása

                                                           20.§

Az ülést vezető elnök indokolt esetben hozzászólási jogot adhat a Képviselő-testület ülésén megjelent olyan személynek is, aki nem szerepel a testületi ülésre meghívottak között. A megadott szót a felszólalás időtartama alatt az ülést vezető bármikor megvonhatja,ha a hozzászóló a tárgytól eltér.

                                    

                                          10.A vitavezetés szabályai

                                                           21.§

(1)Minden napirendi pont felett külön-külön vitát kell nyitni.

(2) A napirend előterjesztője, vagy bármely képviselő a napirendhez módosító javaslatot tehet.

(3) Az előterjesztőhöz a képviselő és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, az előterjesztéssel kapcsolatosan ismertethetik észrevételeiket,javaslataikat.

(4) Az ülést vezető elnök a vitát akkor zárja le, ha a napirendhez nincs további felszólaló.


                                                             -9-

                                        11.A döntéshozatal szabályai

                                                           22.§


(1)A döntések többségét egyszerű többséggel kell hozni.

(2) Minősített többség-a megválasztott képviselők több mint felének szavazata-szükséges a Mötv - ben megfogalmazottakon kívül:

a./ fegyelmi eljárás megindítása

b./ fegyelmi büntetés kiszabása

c./ kitűntetés adományozása

esetén.

(3) A döntési javaslatot szavazásra úgy kell feltenni, hogy arra „igen”-nel,vagy „nem”-mel lehessen szavazni.

(4) Szavazni csak személyesen lehet.

(5) A szavazás nyílt vagy titkos lehet.

(6) Az ülést vezető elnök előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő javaslatokat, majd a határozati javaslatot összességében bocsátja szavazásra, végül megállapítja a szavazás eredményét.

                                    

                                                    12. A szavazás

                                                             23.§

(1)A nyílt szavazás kézfelnyújtással történik.

(2) Titkos szavazás alkalmazásáról a Képviselő-testület indítványra egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) Titkos szavazás során a technikai eszközök biztosításáról a jegyző gondoskodik. A szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata. A bizottság elnöke  a titkos szavazás eredményéről tájékoztatja a testületet.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást tart, melynek során a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét,akik nevük felolvasásakor „igen”-nel,vagy „nem”-mel szavaznak,vagy tartózkodnak a szavazástól.

    

                              13.A Képviselő-testület döntései, közzététele, végrehajtása

                                                            24.§

(1) A Képviselő-testület döntései:

                                                               -10-

a./önkormányzati rendelet

b./ határozat

(2)A rendeleteket és a határozatokat külön-külön, évenként folyamatos sorszámmal kell ellátni, nyilvántartásuk a jegyző feladata.

(3) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja: az önkormányzat hivatala hirdetőtábláján való kifüggesztés.

( 4)A jegyző gondoskodik arról, hogy az önkormányzat rendeleteiről és fontosabb határozatairól a település lakossága a helyben szokásos módon értesüljön.

(5) A testületi határozatokat a felelősként megjelölt szerv, vagy személy köteles végrehajtani.

(6)A határozatok végrehajtásáról azok határidejének lejártát követő testületi ülésen kell beszámolni. Folyamatos végrehajtás esetén a téma újabb napirendre tűzésekor kell számot adni a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló napirend keretében.

                                    14.A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

                                                                  25.§

(1)A Képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52.§ (1)bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket,interpellációkat,kérdéseket és az azokra adott válaszok lényegét.

(2)A jegyzőkönyv két példányban készül, melyből egy példányt mellékleteivel együtt az önkormányzat hivatala kezeli.

                                                  

                                   15.A közmeghallgatás és lakossági fórum

                                                          26.§

(1) A Képviselő-testület éves közmeghallgatását előre meghirdetett időpontban tartja, melyről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(2) A közmeghallgatáson hozzászólni kívánó állampolgárnak a polgármester a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.

(3) A képviselő-testület a lakosság tájékoztatása illetve a fontosabb döntések meghozatala előtt a lakosság minél szélesebb körű bevonása érdekében szükség szerint lakossági fórum (falugyűlés)intézménye lehetőségét is biztosítja.

                                                          III.Fejezet

                                   Az önkormányzat szervei, jogállása, feladatai

                                           16. A polgármester, alpolgármester


                                                                  -11-

  

                                                               27.§

 A polgármester megbízatását főállásban látja el

                                                                  28.§

A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ,aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.


                                                17. Állandó bizottság

                                                                  29.§

(1) A Képviselő-testület egy állandó bizottságot működtet- Ügyrendi Bizottság –elnevezéssel.

(2) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 3 fő képviselő.

(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:

a./ a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,

b./ a titkos szavazás lebonyolítása,

c./ javaslatot tesz  a Képviselő-testületnek a polgármester illetményemelésére ,illetve egyéb javadalmazására,

(4)Az Ügyrendi Bizottság tagjai közül elnököt választ, aki az üléseket is vezeti.


                                                 18. Ideiglenes bizottság

                                                                 30.§

(1) A Képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre, melynek feladatát és létszámát esetenként  határozza meg.

(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával, vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.


                                                        19. A jegyző

                                                               31.§

(1) A Képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti.



                                                            -12-

(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület munkájával összefüggő, az Mötv 81.§ (3) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról, valamint

a./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,

b./ szakmai segítséget nyújt, illetve elkészíti az ülések előterjesztéseit,

c./ gondoskodik a képviselők munkájának segítéséről, a polgármester megbízása alapján a hozott döntések végrehajtásáról,

d./ elkészíti a testületi éves munkaterv javaslatát, és biztosítja az ülésekről készült jegyzőkönyvek elkészítését és határidőn belüli felterjesztését.


                                                20.  A Képviselő-testület hivatala

                                                               32.§

 A Képviselő-testület hivatala a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal,mely  szervezeti egységekre nem tagolódik,munkarendjét  a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.

                                                             IV. Fejezet

                                             Az önkormányzat gazdálkodása

                                                             33.§

(1)A Képviselő-testület gazdálkodását külön törvények figyelembevételével végzi.

(2) A Képviselő-testület által fenntartott intézmények:

      - Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal

      - Sajóvelezdi Napközi Otthonos Óvoda

V. Fejezet

                Népszavazásra,népi kezdeményezésre vonatkozó szabályok

                                                          34. §

(1)Helyi népszavazást a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény 47.§ (1)bekezdése a) –c ) pontjaiban felsoroltakon kívül a helyi önkormányzati választáson választásra jogosultak húsz százaléka kezdeményezhet..

(2)A helyi népszavazás kezdeményezésére irányuló állampolgári kezdeményezést (aláírásgyűjtő íveket) az átvételtől számított három napon belül a polgármester köteles átadni a helyi választási bizottságnak


                                                             -13-

(3) A helyi népszavazás eredményét a helyi választási bizottság állapítja meg,melynek  eredményről  tájékoztatja a testületet. A képviselő-testület  a helyi népszavazás eredményét legközelebbi ülésén határozatba foglalja és a helyben szokásos módon közzéteszi.

(4) A helyi népszavazás költségei az önkormányzat költségvetését terhelik.

(5)A Képviselő-testület a népi kezdeményezést akkor köteles tárgyalni,ha azt a választópolgárok tíz százaléka kérte

                                                       VI. Fejezet

                                               Záró rendelkezések

                                                           35.§

(1)A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/1999.(IV.6.) önkormányzati rendelet, valamint módosításai a 7/2001.(X.30.), a 6/2002.(X.10.), a 10/2003.(IV.30.) ,a 14/2005.(XII.30.), a 3/2006.(II.10.), a 14/2009.(XI.27.),az 1/2011.(II.8.) és a 6/2011.(III.30.) önkormányzati rendeletek



Pál Katalin                                                          Schlögl Zoltánné

polgármester                                                                jegyző



Záradék:

A rendelet kihirdetésre került.

Sajóvelezd,2013. november 29.

                                                                               Schlögl Zoltánné

                                                                                    jegyző

  Sajóvelezd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 14 /2013.(XI.29  ) önkormányzati rendelete   I. számú melléklete                                                                                                       


             A Képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke




1./ Munkáltatói jogok gyakorlása a közalkalmazotti munkaviszonyban, munkaviszonyban és egyéb foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott nem intézményi alkalmazottak felett.


2./ Temetési segély megállapítása a szociális ellátásokról szóló külön rendelet szerint.


3./Döntés a közterületekről szóló önkormányzati rendelet szerinti hatáskörébe utalt ügyekben


4./ Közművelődési, közgyűjteményi tevékenységgel kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatok ellátása.


5./ Esetenként a selejtezési bizottság elnökének és tagjainak kijelölése.















 Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2013.(XI.29. )  önkormányzati rendelet  l. függeléke



                                      A Képviselő-testület tagjainak felsorolása




1./ Pál Katalin  polgármester  3656. Sajóvelezd,Kilián Gy. u. 15.


2./ Molnárné Kasza Rózsa alpolgármester 3656.Sajóvelezd,Kossuth L.u. 40.


3./ Győrfi István                                       3656.Sajóvelezd,Széchenyi I. u. 26.


4./ Tóth Lajos                                         3656.Sajóvelezd,Május l.u.3.


5./ Vadnai Sándor                                  3656.Sajóvelezd,Május l.u. 1.















 Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete 14 /2013.(XI.29.) önkormányzati rendelete  2.számú függeléke.



                   Az Ügyrendi Bizottság tagjainak felsorolása



l./ Tóth Lajos    elnök


2./ Győrfi István  tag


3./ Vadnai Sándor tag

Előzetes hatásvizsgálat



A Képviselő testület Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásáról  szóló önkormányzati rendelet tervezethez



A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a következők:


1. Társadalmi hatások

A Tervezet társadalmi hatásai nem mutatható ki


2. Gazdasági, költségvetési hatások

nincs.


3. Környezeti hatások

A rendeletben foglaltak végrehajtásának környezetre gyakorolt hatása nincs.


4. Egészségi követelmények

A rendeletben foglaltak végrehajtásának egészségügyi követelményei nincsenek.


5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások:nem mutathatóak ki.


6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei

A rendelet megalkotásának szükségességét  törvényi kötelezettség indokolja.


7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti és pénzügyi feltételek

Nincs ilyen feltétel




Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2013.(XI.29.)önkormányzati                                                                rendelet 3.függeléke


       Sajóvelezd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete szakfeladat rendje :

381103  Települési hulladék vegyes(ömlesztett)begyűjtése,szállítása,átrakása

522001  Közutak,hidak,alagutak üzemeltetése,fenntartása

562917  Munkahelyi étkeztetés

562919   Egyéb étkeztetés

841126   Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége

841402   Közvilágítás

841403   Város,- községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841901   Önkormányzatok és társulások elszámolásai

841902   Központi költségvetési befizetések

841907   Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel

842541   Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

882111   Aktív korúak ellátása

882113   Lakásfenntartási támogatás normatív módon

882117   Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás

882119   Óvodáztatási támogatás

882122   Átmeneti segély

882123   Temetési segély

882124   Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129   Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882203   Köztemetés

889921   Szociális étkeztetés

890301   Civil szervezetek működési támogatása

890441   Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442   Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú 

   közfoglalkoztatása

890443   Egyéb közfoglalkoztatás

890444   Start - munkaprogram – téli közfoglalkoztatás

910502   Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése

960302   Köztemető- fenntartás és működtetés

Mellékletek