Sajóvelezd Község Képviselő-testülete 1/2017(I.13.) önkormányzati rendelet
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól.
Hatályos: 2017. 01. 14- 2017. 02. 14Sajóvelezd Község Képviselő-testülete 1/2017(I.13.) önkormányzati rendelet
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól.
2017-01-14-tól 2017-02-15-ig
Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete
1/2017. ( I.13.) önkormányzati rendelete
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól.
Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (6) és (7) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Sajóvelezd Község Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, házassági évforduló, házasságkötés megerősítésére (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).
2. Értelmező rendelkezések
2. §
(1) Alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a hivatali munkaideje alatt a házasságkötés során jogszabályban rögzített eljárása és szövege.
(2)Hivatali helyiség: a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége Sajóvelezd,Rákóczi u. 10. szám alatti tárgyaló helyisége, melyben kizárólag alapszolgáltatás nyújtható, valamint a Sajóvelezd,Széchenyi u 2.szám alatt található Művelődés Háza.
(3) Hivatali munkaidő: a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.
(4)Többletszolgáltatás: az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli vagy hivatali munkaidőn túli, a házasságkötés során jogszabályban rögzített eljárása és szövege, továbbá az anyakönyvvezető közreműködésével megtartott anyakönyvi esemény társadalmi megünneplése.
3. A hivatali munkaidőn és helyiségen kívüli anyakönyvi események megtartása szabályai
3.§
(1) Hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a házasságkötésre történő bejelentkezéskor kell kérni
(2) Az erre vonatkozó kérelem előterjesztésekor a házasulandóknak nyilatkozni kell arról,hogy az esemény méltósága, tekintélye ,valamint a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme a külső helyszínen biztosított.
-2-
(3)Anyakönyvi esemény a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével- hétfő-csütörtök napokon 16.00-17.00,pénteken 14.00-15.00,szombaton 11.00-18.00 terjedő időszakban engedélyezhető
4.§
Az anyakönyvi esemény megszervezéséért és lebonyolításáért az érintetteknek nem kell díjat fizetniük
5.§
A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint 10.000.-Ft/nap összegű díjazás,vagy a kormányzati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott mértékű szabadidő illeti meg
4.Záró rendelkezések
6. §
(1) E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépést követően induló eljárásokban kell alkalmazni.
(2)Hatályát veszti Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-Testülete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól szóló 5/2014.(IV.30.) önkormányzati rendelet
Pál Katalin Schlögl Zoltánné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került
Sajóvelezd,2017.január 13. Schlögl Zoltánné
jegyző