Sajóvelezd Község Képviselő-testülete 7/2018(IX.14.) önkormányzati rendelet
Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2018. 09. 15- 2018. 10. 18Sajóvelezd Község Képviselő-testülete 7/2018(IX.14.) önkormányzati rendelet
Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2018-09-15-tól 2018-10-19-ig
Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete
7 /2018. (IX. 14.) önkormányzati rendelete
Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk(2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d./pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I.Fejezet
Általános rendelkezések
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sajóvelezd Község Önkormányzata
székhelye:3656.Sajóvelezd,Rákóczi F.u.10.
(2) Az önkormányzati jogköröket gyakorló testület megnevezése:
Sajóvelezd Község Önkormányzata
Képviselő-Testülete
(3) Weblapjának címe:www.sajóvelezd.hu
E-mail címe: velezd @gomortel.hu
(4) Az önkormányzat működése Sajóvelezd község közigazgatási területére terjed ki
II.Fejezet
A képviselő-testület működése
1.A képviselő testület
2. §
A képviselő testület tagjainak száma 5 fő (polgármester és 4 képviselő) névsorát az 1. függelék tartalmazza.
.
2. A képviselő- testület alakuló ülése
3. §
(1) Az alakuló ülésen a Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad az önkormányzati választásról, majd átnyújtja a megbízóleveleket a megválasztott polgármesternek és képviselőknek.
-2-
(4) A Képviselő – testület bizottsága tagjainak megválasztása az alakuló ülésen történik. A bizottság elnökének, tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.
3. A Képviselő – Testület feladatai és hatásköre
4. §
(1) A képviselő testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX.törvényben (továbbiakban: Mötv.) megfogalmazott kötelező feladatain kívül saját bevételi forrása terhére,egyedi döntés alapján önként vállalt feladatokat is ellát
(2) Az önkormányzat által ellátandó feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását az 3. függelék tartalmazza.
(3) A képviselő testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a 1. melléklet tartalmazza.
4. A település képviselő jogai és kötelezettségei,az interpelláció
5. §
A települési képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv tartalmazza.
6.§
(1) A képviselőt megilleti az interpellációs jog, melyet bármely önkormányzati ügyben előterjeszthet.
(2) Interpellációt a képviselő – testületi ülést megelőzően legalább 3 munkanappal, írásban lehet benyújtani a polgármesterhez.
(3) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő nyilatkozata után a Képviselő – Testület határoz.
(4) Amennyiben a Képviselő – testület a választ nem fogadja el, azt a következő ülésen újra kell tárgyalni kell.
(5) A bonyolult vizsgálatot igénylő ügyben az interpellációra 15 napon belül írásban történhet válaszadás, melyről a következő ülésen a Képviselő – testületet tájékoztatni kell.
7.§
(1) A képviselő köteles tevékenyen részt venni a Képviselő – Testület munkájában és olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.
(2) A képviselő köteles felkérésre részt venni a testületi, illetve a bizottsági ülések előkészítésében, határozatai végrehajtásának ellenőrzésében, valamint bejelenteni az ülésekről való távolmaradását és azok okát, illetve egyéb akadályoztatását.
-3-
(4) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható akit, vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére,vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület – minősített szótöbbséggel – dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
5. A Képviselő – Testület működése szabályai
8. §
A Képviselő – testület az alakuló ülést követő hat hónapon belül megalkotja gazdasági programját, melynek elkészítésében a polgármester javaslatot kér a képviselőktől, a jegyzőtől, az önkormányzat intézménye vezetőjétől.
9. §
(1) A Képviselő – testület rendes üléseit éves munkaterv szerint kéthavonta, általában csütörtöki napon tartja, amelytől indokolt esetben el lehet térni.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a./ az ülés tervezett időpontját
b./ az ülések napirendjét, az előterjesztők megnevezését
c./ a közmeghallgatás tervezett időpontját.
10. §
(1) A Képviselő – testület ülése nyilvános. Az ülések idejéről, helyéről és napirendjéről a település lakosságát a meghívónak a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Sajóvelezdi Kirendeltsége hirdetőtáblára történő legalább 5 nappal korábban történő kifüggesztésével (továbbiakban: helyben szokásos módon) tájékoztatni kell.
(2) A Mötv. 46.§ (2) bekezdés c.) pontjában meghatározott esetben történő zárt ülés elrendelésére bármely képviselő terjeszthet elő javaslatot, mely döntéshez a Képviselő – Testület minősített többséggel hozott határozata szükséges.
(3) A zárt ülésről egyéni hangfelvétel nem készíthető.
11.§
A Képviselő-testlet ülését a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze és vezeti.
- 4 -
12.§
(1) A Képviselő-Testület ülésére a testület tagjainak és a meghívottaknak az ülés előtt legalább 5 nappal korábban,papír alapú meghívót kell küldeni,mely tartalmazza:
a./ az ülés helyét,időpontját,
b./ a javasolt napirendi pontokat,
c./ a napirend előterjesztőjének,valamint a napirendhez meghívott személy
nevét,beosztását,tisztségét.
(2) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a./ azt a személyt,valamint szervezet vezetőjét,akinek jelenléte a napirend
tárgyalásához szükséges,
b./ az adott témában közreműködő szakértőt.
(3)A Képviselő-testület ülésére a polgármester döntése szerint más személy (pld.országgyűlési képviselő,) is meghívható,akit szintén tanácskozási jog illet meg.
(4) A zárt ülés anyagát csak a zárt ülésre meghívottaknak kell megküldeni.
(5) A képviselők részére a napirendek előterjesztéseit lehetőség szerint a meghívóval együtt szintén papír formátumban kell megküldeni.
13.§
(1) Fontos,halaszthatatlan napirend megtárgyalására a polgármester rendkívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze.
(2) A rendkívüli ülés összehívására a rendes ülésre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni,azzal az eltéréssel,hogy a meghívót és az előterjesztést legkésőbb az ülés napja előtti napon ki kell küldeni.
14.§
(1) A Képviselő-Testület ülésére előterjesztést tehet:
a./ a polgármester,
b./ az alpolgármester,
c./ a bizottsági elnök,
-5-
d./ a képviselő,
e./ a jegyző,
f./ az,akit a tárgyalandó napirend szerint az előterjesztésre a polgármester felkér.
(2) Az előterjesztés lehet:
a./ önkormányzati rendelet-tervezet
b./ határozati javaslat ( a munkaterv szerinti ügyekben,valamint a döntést igénylő ügyek-
ben.)
c./ beszámoló
d./ tájékoztató
e./ közérdekű kérdés,bejelentés,indítvány,javaslat
(3) A Képviselő-testület elé előterjesztés általában írásban tehető. Szóbeli előterjesztésre csak
kivételes esetben kerülhet sor.
(4) Az előterjesztés sajátos formája a sürgősségi indítvány.
(5) Sürgősségi indítványt a csatolt írásos határozati javaslattal a polgármesternél kell benyújtani legkésőbb az ülés megkezdése előtt egy órával.
(6)A Képviselő-testület a napirend vitája során határoz arról, hogy napirendre tűzi-e a sürgősségi indítványt.
15.§
(1) Az előterjesztések közül a rendelet-tervezet és a határozati javaslat szakmai előkészítése a jegyző feladata.
(2) Az előterjesztések szövegének elkészítésénél alapvető követelmény a világos, áttekinthető szerkezet, egyszerű,közérthető,rövid,tömör megfogalmazás.
-6-
6. A Képviselő-testület tanácskozási rendje
16.§
(1) A Képviselő-testület ülését a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége,tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a korelnök vezeti.(továbbiakban: ülést vezető elnök)
(2) Az ülés megnyitását követően az ülést vezető elnök megállapítja a határozatképességet,melyet az ülés egész ideje alatt folyamatosan figyelemmel kisér. Amennyiben azt állapítja meg,hogy a Képviselő-testület nem határozatképes,az ülést legfeljebb 30 percre felfüggesztheti. Ha ezt követően sincs meg a szükséges létszám az ülést vezető az ülést elnapolja
(3) A Képviselő-testület ülése akkor határozatképes,ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van.
(4) A rendes ülés napirendjére az ülést vezető elnök - a munkaterv figyelembevételével tesz javaslatot,melynek alapján a tárgyalandó napirendeket a Képviselő-testület egyszerű többségű szavazással állapítja meg.
7.A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása
17.§
(1) A Képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők és minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(2) A Képviselő-testületi ülés rendjének zavartalansága biztosításáról az ülést vezető elnök gondoskodik.
(3) Az ülést vezető elnök a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti.
a.)figyelmezteti azt a hozzászólót,aki eltér a tárgytól,a tanácskozáshoz nem méltó,másokat sértő kifejezést használ,magatartást tanúsít,
b.)rendre utasíthatja azt,aki a Képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít,
c.) rendreutasíthatja és szükség esetén megvonja a hozzászólási jogot attól a felszólalótól,akinek magatartása figyelmeztetés ellenére ismételten kifogás alá esik.
- 7 -
(4) Az ülést vezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett -e rendelet szerinti- indokolt intézkedései ellen felszólalni,azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
(5) Tartós rendzavarás,állandó lárma vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén az ülést vezető elnök az ülést felfüggesztheti.
(6) A felfüggesztést követően folytatott ülésen az (5) bekezdésben említett rendzavarás ismétlődése esetén az elnök az ülést berekesztheti és a még nem tárgyalt napirendek tárgyalását a soron következő ülésre elnapolhatja.
18.§
(1) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el.
(2) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülést vezető elnök rendreutasíthatja a rendzavarót,akit ismételt rendzavarás esetén kötelezhet az ülésterem elhagyására.
(3) Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.
8. A felszólalás és hozzászólás szabályai
19.§
(1) A Képviselő-testületi ülésen az alábbi felszólalásokra kerülhet sor:
a./ napirend előtti felszólalás,
b./ napirendhez kapcsolódó felszólalás,
c./ felszólalás ügyrendi kérdésben,
d./ interpelláció,
e./ közérdekű kérdések,bejelentések javaslatok
(2)A Képviselő-testület ülésein a képviselők és a tanácskozási joggal résztvevő meghívottak kaphatnak szót.
(3)A napirend előtti felszólalásra irányuló képviselői szándékot az ülés megkezdése előtt kell az ülést vezető elnöknek jelezni. A felszólalás biztosításáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(4) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő, a jegyző,valamint a tanácskozási joggal meghívott bármikor szót kérhet.
- 8 –
9.Állampolgár hozzászólása
20.§
Az ülést vezető elnök indokolt esetben hozzászólási jogot adhat a Képviselő-testület ülésén megjelent olyan személynek is, aki nem szerepel a testületi ülésre meghívottak között. A megadott szót a felszólalás időtartama alatt az ülést vezető bármikor megvonhatja, ha a hozzászóló a tárgytól eltér.
10.A vitavezetés szabályai
21.§
(1)Minden napirendi pont felett külön-külön vitát kell nyitni.
(2) A napirend előterjesztője, vagy bármely képviselő a napirendhez módosító javaslatot tehet.
(3) Az előterjesztőhöz a képviselő és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, az előterjesztéssel kapcsolatosan ismertethetik észrevételeiket, javaslataikat.
(4) Az ülést vezető elnök a vitát akkor zárja le, ha a napirendhez nincs további felszólaló.
11.A döntéshozatal szabályai
22.§
(1)A döntések többségét egyszerű többséggel kell hozni.
(2) Minősített többség-a megválasztott képviselők több mint felének szavazata-szükséges a Mötv-ben megfogalmazottakon kívül:
a./ fegyelmi eljárás megindítása
b./ fegyelmi büntetés kiszabása
c./ kitűntetés adományozása
esetén.
(3) A döntési javaslatot szavazásra úgy kell feltenni,hogy arra „igen”-nel,vagy „nem”-mel lehessen szavazni.
(4) Szavazni csak személyesen lehet.
(5) A szavazás nyílt vagy titkos lehet.
(6) Az ülést vezető elnök előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő javaslatokat,majd a határozati javaslatot összességében bocsátja szavazásra,végül megállapítja a szavazás eredményét.
12. A szavazás
23.§
(1)A nyílt szavazás kézfelnyújtással történik.
(2) Titkos szavazás alkalmazásáról a Képviselő-testület indítványra egyszerű szótöbbséggel dönt.
- 9 -
(3) Titkos szavazás során a technikai eszközök biztosításáról a jegyző gondoskodik. A szavazás lebonyolítása a képviselő-testület bizottsága feladata. A bizottság elnöke a titkos szavazás eredményéről tájékoztatja a testületet.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást tart,melynek során a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét,akik nevük felolvasásakor „igen”-nel,vagy „nem”-mel szavaznak,vagy tartózkodnak a szavazástól.
13.A Képviselő-testület döntései,közzététele,végrehajtása
24.§
(1) A Képviselő-testület döntései:
a./önkormányzati rendelet
b./ határozat
(2)A rendeleteket és a határozatokat külön-külön, évenként folyamatos sorszámmal kell ellátni ,nyilvántartásuk a jegyző feladata.
(3) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja : a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége hirdetőtábláján való kifüggesztés.
( 4)A jegyző gondoskodik arról, hogy az önkormányzat rendeleteiről és fontosabb határozatairól a település lakossága a helyben szokásos módon értesüljön.
(5) A testületi határozatokat a felelősként megjelölt szerv, vagy személy köteles végrehajtani.
(6)A határozatok végrehajtásáról azok határidejének lejártát követő testületi ülésen kell beszámolni. Folyamatos végrehajtás esetén a téma újabb napirendre tűzésekor kell számot adni a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló napirend keretében.
14.A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
25.§
(1)A Képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52.§ (1) bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket,interpellációkat,kérdéseket és az azokra adott válaszok lényegét.
(2)A jegyzőkönyv egy példányban készül ,melyet mellékleteivel együtt az önkormányzat hivatala kezeli.
15.A közmeghallgatás és lakossági fórum
26.§
(1) A Képviselő-testület éves közmeghallgatását előre meghirdetett időpontban tartja, melyről a lakosságot előtte legalább 5 nappal, a meghívónak a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége hirdetőtáblájára,valamint a település területén elhelyezett hirdetőtáblákra történő kifüggesztésével tájékoztatni kell.
(2) A közmeghallgatáson hozzászólni kívánó állampolgárnak a polgármester a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
-10-
(3) A képviselő-testület a lakosság tájékoztatása illetve a fontosabb döntések meghozatala előtt a lakosság minél szélesebb körű bevonása érdekében szükség szerint lakossági fórum(falugyűlés)intézménye lehetőségét is biztosítja
III.Fejezet
Az önkormányzat szervei,jogállása,feladatai
16. A polgármester, alpolgármester
27.§
(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadási rendje megegyezik a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége ügyfélfogadási rendjével.
28.§
A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ,aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
17. Állandó bizottság
29.§
(1) A Képviselő-testület egy állandó bizottságot működtet- Ügyrendi Bizottság –elnevezéssel.
(2) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 3 fő képviselő.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:
a./ a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,
b./ a titkos szavazás lebonyolítása,vizsgálata,
c./ a képviselői összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekben a törvényben
meghatározott feladatok ellátása,
d./ javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a polgármester illetményemelésére ,illetve
egyéb javadalmazására,
18. Ideiglenes bizottság
30.§
(1) A Képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre,melynek feladatát és létszámát esetenként határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával ,vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.
-11-
19. A jegyző
31.§
(1) A Képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti.
(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület munkájával összefüggő,az Mötv 81.§ (3) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról,valamint
a./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
b./ szakmai segítséget nyújt, illetve elkészíti az ülések előterjesztéseit,
c./ gondoskodik a képviselők munkájának segítéséről, a polgármester megbízása alapján a hozott döntések végrehajtásáról,
d./ elkészíti a testületi éves munkaterv javaslatát,és biztosítja az ülésekről készült jegyzőkönyvek elkészítését és határidőn belüli felterjesztését.
(3) A jegyzői tisztség be nem töltése, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal székhely települése belügyi-igazgatása feladatokat ellátó köztisztviselője látja el.
20. A Képviselő-testület hivatala
32.§
(1)A Képviselő-testület hivatala a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal,mely szervezet szervezetét és működési rendjét a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.
(2)A Közös Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szerint Sajóvelezd településen kirendeltség működik.
IV.Fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása,a képviselő-testület által fenntartott intézmények fenntartása,a kötelező önkormányzati feladatok biztosítása
33.§
(1)A Képviselő-testület gazdálkodását a hatályos jogszabályok figyelembevételével végzi.
(2) A Képviselő-testület által fenntartott intézmények:
- Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal
- Sajóvelezdi Napközi Otthonos Óvoda
(3) Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete szilárd hulladékgazdálkodási kötelező feladatait a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás (3700.Kazincbarcika,Fő tér 4.) tagjaként látja el.
(4) A Képviselő-testület a szociális étkeztetés és házi segítségnyújtás kötelező szociális feladatait a Putnok és Térsége Önkormányzati Társulás(3630.Putnok,Kossuth u. 5.) tagjaként biztosítja.
(5) A Képviselő-testület kötelező gyermekjóléti,egészségügyi és szociális ,valamint óvodai étkeztetési feladatait Putnok Város Önkormányzatával kötött feladatellátási szerződés keretei között oldja meg.
-12-
V.Fejezet
Záró rendelkezések
34.§
(1)A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Sajóvelezd Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról szóló 4/2018.(III.9) önkormányzati rendelete.
Pál Katalin Schlögl Zoltánné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került
Sajóvelezd,2018. szeptember 14. Schlögl Zoltánné
jegyző
1.melléklet a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2018.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
1./ Az egyéb munkáltatói jogok gyakorlása a vezetői közalkalmazotti munkaviszonyban, valamint munkaviszonyban és egyéb foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott nem intézményi alkalmazottak felett.
2./ Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a települési támogatásról,valamint az önkormányzat által nyújtott szociális és egyéb ellátásokról szóló 11/2017.(XII.15.) önkormányzati rendeletben megfogalmazott döntések meghozatala.
3./Döntés a közterületekről szóló önkormányzati rendelet szerinti hatáskörébe utalt ügyekben
4./ Közművelődési, közgyűjteményi tevékenységgel kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatok ellátása.
5./ Esetenként a selejtezési bizottság elnökének és tagjainak kijelölése.
1.függelék a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2018.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület tagjainak felsorolása
Pál Katalin polgármester
Mervenszki Julianna alpolgármester
Juhász Ferenc képviselő
Endrésik Zsolt képviselő
Takács József Györgyné képviselő
2. függelék a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2018.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
Az Ügyrendi Bizottság tagjainak felsorolása
Endrésik Zsolt elnök
Juhász Ferenc tag
Takács József Györgyné tag
3.függelék a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Sajóvelezd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2018.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
Sajóvelezd Község Önkormányzata gazdálkodása keretében alkalmazott kormányzati funkciók felsorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és-működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start –munka program- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
045120 Út, autópálya építés
045160 Közutak,hidak,alagutak üzemeltetése,fenntartása
047410 Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051030 Nem veszélyes (települési)hulladék vegyes(ömlesztett) begyűjtése,szállítása,átrakása
064010 Közvilágítás
066020 Város-,községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
082091 Közművelődési-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
107051 Szociális étkeztetés