Alsóberecki község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017.(V.2.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól és az anyakönyvi eseményekhez fűződő többletszolgáltatásokért fizetendő díjakról

Hatályos: 2017. 05. 02

Alsóberecki Község Önkormányzata Képviselő–testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §- ban kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya


  1. §


A rendelet hatálya Alsóberecki Község Önkormányzata (a továbbiakban önkormányzat) közigazgatási területén a házasságkötésre (a továbbiakban anyakönyvi esemény) terjed ki.


Értelmező rendelkezések


  1. §


E rendelet alkalmazásában:

   a) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3985 Alsóberecki, Kossuth Lajos utca 29. szám alatti hivatal épületében)


   b) anyakönyvi esemény: házasságkötés


   c) hivatali munkaidő: a Mikóházai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend


    d) rendkívüli körülmény: különösen, ha valamelyik házasuló orvos által igazoltan súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatali helyiségében való megjelenés, vagy megjelenése egyáltalán nem lehetséges


Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés létesítése


  1. §


(1) Anyakönyvi esemény – az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn kívül pénteken 13.30 órától 16.00 óráig, szombaton 11 órától 19 óráig terjedő időszakban tartható.


(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi eseményt a felek írásbeli kérelme alapján a jegyző akkor engedélyezi, ha a felek az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott követelményeket teljesítik.


(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túl a hivatali helyiségen kívüli helyszín akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltóságteljes lebonyolítására, a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított és a lebonyolításhoz szükséges technikai eszközök rendelkezésre állnak.


(4) Szabadtéren az anyakönyvi esemény kizárólag május 1. és október 15. között engedélyezhető.


(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításához a házasulóknak kell biztosítani a (2) - (4) bekezdés szerinti helyszínt, ezen belül a megfelelő létszámú ülőhelyet és a szükséges technikai feltételeket.


(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.


  1. §


Az egyes anyakönyvi események lebonyolítása esetén
az önkormányzat részére fizetendő díj mértéke


(1) Az egyes anyakönyvi esemény hivatali helyiségeiben, valamint a hivatali helyiségen kívül történő szolgáltatásért az egyes anyakönyvi eseményt igénybe vevők ezen rendeletben meghatározott többletszolgáltatási díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.


(2) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény többletszolgáltatási díja 5.000,- Ft, mely díjat az önkormányzat részére kell befizetni.
A díj összege magába foglalja a szervezési költséget, az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.


(3) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn kívül egységesen 15.000,- Ft többletszolgáltatási díjat kell fizetni az önkormányzat részére. A díj összege magába foglalja a szervezési többletköltséget és az anyakönyvvezető hosszabb időtartamú rendelkezésre állását.


(4) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott díjat az anyakönyvi esemény megtartása előtt legalább 5 nappal kell az önkormányzat részére megfizetni és a befizetést az anyakönyvvezetőnek igazolni. A többletszolgáltatási díj megfizetésének hiányában a anyakönyvi esemény nem tartható meg.


  1. §

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke


(1) Amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri,

   a) a hivatali munkaidőn kívül, de hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 5.000,- Ft díjazás illeti meg.

   b) a hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg


(2) Az önkormányzat részére fizetendő díj összege tartalmazza az anyakönyvvezetőt megillető díjazást, melyet az önkormányzat fizet meg az anyakönyvvezető részére.



Hatályba léptető és záró rendelkezések

  1. §


(1) Ez a rendelet 2017. május 02. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályon kívül helyezi Alsóberecki Község Önkormányzat Képviselő-testületének egyes anyakönyvi események engedélyezéséről és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjjak mértékéről szóló 7/2011. (IV.14.) önkormányzati rendeletét.

(2) A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.



Alsóberecki, 2017. május 2.



Emriné Bajnok Zita                                                            Dr. Bényei Norbert

polgármester                                                                               jegyző



Záradék:

A rendelet 2017. május 2. napján kihirdetve.


                                                                                        Dr. Bényei Norbert

                                                                                                  jegyző