Klárafalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

A 2026. évi költségvetési gazdálkodás átmeneti szabályairól

Hatályos: 2026. 01. 01- 2026. 02. 14

Klárafalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

A 2026. évi költségvetési gazdálkodás átmeneti szabályairól

2026.01.01.

[1] Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet átmenetet képez a két költségvetési rendelet között, és megakadályozza, hogy az önkormányzat likviditási problémákkal szembesüljön, miközben biztosítja a fontos kiadások folytathatóságát.

[2] Klárafalva Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköréről szóló 1991. évi XX. tv. 138. § (1) bekezdése l.) pontja, továbbá az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (3) bekezdése által biztosított feladatkörében eljárva a 2026. évi átmeneti költségvetési gazdálkodásról a következőket rendeli el:

1. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (3) bekezdésében foglaltakra tekintettel a polgármester és a költségvetési szervek vezetői 2026. január 1. napjától – a 2026. évi végleges költségvetési rendelet megalkotásáig – az önkormányzatot és a költségvetési szerveket megillető bevételeket folytatólagosan beszedi, az alapműködéshez szükséges kiadásokat teljesíti.

(2) 2026. évi költségvetési rendelet megalkotásáig az előző években vállalt fejlesztési célú kötelezettségeken túl a pályázatokhoz tartozó feladatok megrendelésére irányuló kötelezettségvállalás teljesíthető.

(3) 2026. január 1-től esedékes bérintézkedések különösen:

a) a központi bérintézkedések (minimálbéremelés, garantált béremelés),

b) a munkajogi jogviszonyt szabályozó jogszabályok által meghatározott bérintézkedések (soros előrelépés).

(4) Az a) és b) pontok esetében az önkormányzat és a költségvetési szervek dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajtható.

2. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek – ideértve a közös önkormányzati hivatalt is – folyamatos működéséhez szükséges pénzeszköz alapját időarányosan a 2025. évi költségvetési rendeletben megállapított 2025. évi támogatási főösszeg képezi. A szerződés alapján vállalt, és 2025. évben teljesített, de 2026. évre áthúzódó kifizetéseket teljesíteni kell.

(2) A képviselő-testület jelen rendelet hatályban lévő ideje alatt a költségvetés 2025. évi kifizetési főösszegétől rendkívüli, a költségvetési szerv működőképességét veszélyeztető esetben eltérhet.

(3) Önkormányzati társulásokba időarányos támogatásokat biztosít.

3. § A 2026. évi költségvetés átmeneti gazdálkodásáról szóló rendelet alapján végrehajtott gazdasági események költségvetési kihatását a 2026. évi végleges költségvetésbe be kell építeni.

4. § Ez a rendelet 2026. január 1-jén lép hatályba, és 2026. február 15-én hatályát veszti.