Az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (II.01.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 11. 01- 2013. 12. 30

Baracska  község Önkormányzat Képviselő-testületének

3/2013. (II.01.) önkormányzati

rendelete az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről


Baracska községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §  kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvényének „Az állam” 32. cikkében meghatározott feladatkörében eljárva Baracska község Önkormányzatának  2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.


A rendelet hatálya

1. §. A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre.

2. § (1). Az önkormányzat költségvetési szervei:

a ) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve:    

      - Baracskai Polgármesteri Hivatal

      - Baracska önkormányzat

 (2). Az (1) bekezdésben felsorolt önállóan működő és gazdálkodó intézmények külön-külön címet alkotnak.

Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 10. számú melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2013. évi költségvetése

3. § (1)[1].A képviselő-testület az önkormányzat és a hozzátartozó önállóan működő és gazdálkodó valamint az önállóan működő költségvetési szerveinek   2013. évi költségvetésének módosított

a) kiadási főösszegét                 271.395 ezer forintban,

b) bevételi főösszegét               271.395 ezer forintban állapítja meg.

(2). A (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület a Baracska község önkormányzata  2013. évi költségvetésének módosított

            a) kiadási főösszegét               217.905 ezer forintban,

            b) bevételi főösszegét             217.905 ezer forintban állapítja meg.


A (2) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület a Baracskai Polgármesteri Hivatal 2013. évi költségvetésének

            a) kiadási főösszegét              53.490 ezer forintban,

            b) bevételi főösszegét             53.490 ezer forintban állapítja meg.


I. A költségvetési bevételek és kiadások

4. § . Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó szervének 2013. évi költségvetési mérlegét az 1/1, 1/2,  1/3 .sz.. mellékletek tartalmazzák.

5. §. Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó szervének szakfeladatonkénti, mérlegszerű, közgazdasági és funkc. szerinti  2013. évi költségvetését a 3/1, 3/2, 3/3.sz. mellékletek tartalmazzák.

6. § [2](1) Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó, illetve önállóan működő költségvetési szerveinek működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

 Baracska önkormányzat  összevontan:

                          Megnevezés                                                             

- Működési kiadások előirányzata összesen:                  243.311 ezer forint.

  Ebből:

- személyi jellegű kiadások:                                            41.264 ezer forint

- munkaadókat terhelő járulékok:                                   10.858 ezer forint

- dologi jellegű kiadások:                                                80.738 ezer forint

- ellátottak pénzbeli juttatásai:                                          43.452 ezer forint

- műk.c.p.e. átadások:                                                    66.999 ezer forint

- ebből önként vállalt feladat                                              2.500 ezer forint.

(2) A (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzata működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

                          Megnevezés                                                             

- Működési kiadások előirányzata összesen:                           190.919 ezer forint.

  Ebből:

- személyi jellegű kiadások:                                             19.620 ezer forint

- munkaadókat terhelő járulékok:                                      5.060 ezer forint

- dologi jellegű kiadások:                                                 72.682 ezer forint-

- ellátottak pénzbeli juttatásai:                                           26.558 ezer forint

- műk.c.p.e. átadások:                                                     66.999 ezer forint

-  ebből önként vállalt feladat                                              2.500 ezer forint.


7. §[3] Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val):

 26.986 ezer forint.

       Ebből önként vállalt feladat:                     10.400 ezer forint.   

A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

      - a beruházások előirányzata:                     14.306 ezer forint,

        Ebből önként vállalt feladat           400 eFt.

      Kerékpár tároló                                                  400 ezer forint,

      Közvilágítás kiép.                                              1.810 ezer forint,

      Vizkár elhárítási terv                                            762 ezer forint,

     Integr.Ter,fejl.Stratégia                                         250 ezer forint,

     Ingatlan vásárlás                                               9.300 ezer forint,

     Fűnyíró vásárlás                                                  153 ezer forint,

- a felújítások előirányzata:                             2.600 ezer forint,

     Esővíz elvezetés orv.rend – óvoda                    2.600 ezer forint

- felhalmozási célú pénzeszköz átadás           10.080 ezer forint

    Felhalmozáci célú kölcsön                              10.000 ezer forint

     Közműfejl.hozzájárulás                                          80 ezer forint.

      Ebből önként vállalt feladat           10.000 eFt.


8. §[4]  Az általános és céltartalék előirányzatok:

a) Az Önkormányzat 2013.évben nem képez  általános tartalékot.

b) A Polgármesteri Hivatal  2013. évben 1.098 ezer forint általános tartalékot képez, melyet az év közben felmerülő, előre nem látható kiadások fedezetére fordít.”


9. §  Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó szervének működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2014-2015-2016. évi alakulását a 4/1, 4/2, 4/3.sz. mellékletek tartalmazzák.

10.§. Az Önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó szervének 2013. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 5/1, 5/2, 5/3.  számú mellékletek tartalmazzák.

11.§. Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervének működési és fejlesztési  kiadásainak kiemelt előirányzatok szerint a 6/1.K., 6/2.K., 6/3K. sz.mellékletek tartalmazzák.

12.§. Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervének bevételeit feladatonként forint összegben a 9.sz.melléklet, forrásonként ezer forintban a  6/1.B., 6/2.B., 6/3.B. mellékletek tartalmazzák.

13.§[5] (1)  Az önkormányzat elemi költségvetés részét képezi a 3/2/M1 - 3/2/M45- ig, 3/2/F1 – 3/2/F7-ig–sz. mellékletek.

(2) A Polgármesteri Hivatal elemi költségvetésének részét képezi 3/3/B , 3/3/K, 3/3/1-3/3/9. mellékletek.

 14.§. Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7/1 sz. melléklet szemlélteti.

15.§. A 8/1. számú mellékletben közöljük a közvetett támogatások ( pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2013. évet érintő adatait.


II. A költségvetési létszámkeret

16. § (1) Az önkormányzat és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervének 2013. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeinek számát a 2/1, 2/2, és 2/3 sz. mellékletek tartalmazzák.

A képviselő-testület az önkormányzat és az önállóan működő költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

- 18,25 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), és

- 18,25 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban

állapítja meg.

(2) A képviselő-testület  az önkormányzatnál a 16.§ (1) bek. létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát  4,00 főben állapítja meg.

(3) A Baracskai  Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben, ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő, az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban határozza meg.


 A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

I. Általános szabályok

17. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

18. §  (1) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

(2) Ha év közben -  a  rendelet készítésekor nem ismert -  többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

Az előirányzat módosításról a polgármester a képviselő-testületet – az első negyedév kivételével - negyedévenként köteles tájékoztatni. A képviselő-testület legalább félévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal dönt a költségvetési rendeletének  módosításáról. Ha év közben az Országgyűlés  az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedés, a normatív hozzájárulások, támogatások, valamint  a juttatandó egyéb költségvetési támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően  a polgármester haladéktalanul  a képviselőtestület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(3) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül az egyes tételek előirányzataitól  a költségvetési szerv előirányzat-felhasználási hatáskörben az előirányzatok megváltoztatása nélkül is eltérhet.

(4) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

19. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.

(2) A hitelfelvétellel kapcsolatos szerződés megkötésének jogát a képviselő-testület nem ruházza át a polgármesterre, ez a hatáskör kizárólagosan a képviselőtestületet illeti meg.

20. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többlet  pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható a számlavezető banknál. A lekötéssel kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítása a  képviselő-testület hatáskörében marad, arról határozatban dönt.

21. § (1) A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját a jogszabályban meghatározott mértékben (38.650 Ft) állapítja meg.

(2) A képviselőtestület a köztisztviselők cafeteria keretét bruttó 200.000 Ft összegben ( 147.384,- Ft + 52.616,-Ft jár.) állapítja meg.

(3) Az Erzsébet-utalvány értéke nettó 8.000 Ft/fő/hó.

II. Az önállóan működő és gazdálkodó illetve az  önállóan működő intézményekre vonatkozó szabályok

22. § (1) Az önkormányzat és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve saját hatáskörben előirányzat-módosítást hajthatnak végre. Az előirányzat-módosításról a jegyző előkészítésében a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatni köteles. A képviselő-testület a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-változások miatt a költségvetési rendeletet legalább félévenként - adott év június 30-ai, illetve december 31-i hatállyal, de  legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig módosítja.

(2) Az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó illetve önállóan működő költségvetési szervei / intézményei szabadon, de a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 42. §-ban, a 2011. évi CXCV.törvény 34. §-ában foglaltak, valamint e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

23 §   A finanszírozás terv szerinti teljesítésről a polgármester és a jegyző gondoskodik.

24. § (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget. Az önkormányzat költségvetési szervei működésre szabadon használhatják fel a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételüket. A többletbevételük terhére a költségvetési szervek a felhalmozási jellegű kiadási előirányzatukat saját hatáskörben nem emelhetik fel, csak a képviselőtestület jóváhagyását követően.

(2)működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Baracskai Roma Nemzetiségi Önkormányzat kötelezettségvállalásának ellenjegyzésére, valamint az utalvány ellenjegyzésére a Baracskai Roma Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodását végrehajtó szervének a gazdasági vezetője, Baracskai Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője  jogosult.

25. (1) Az önkormányzat és költségvetési szervénél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

(2) A képviselőtestület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

26.§. Az önkormányzat és költségvetési szervénél keletkezett bérmaradványból jutalom kifizetésére – a képviselőtestület engedélyével – csak abban az esetben kerülhet sor, ha valamennyi jogszabály szerinti fizetési kötelezettséget teljesítette.


A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

27.§. (1) A költségvetés végrehajtását az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek tekintetében a Polgármesteri Hivatal köteles ellenőrizni, az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a képviselőtestületet tájékoztatni.

(2) A jegyző köteles gondoskodni valamennyi önállóan működő és gazdálkodó, továbbá önállóan működő költségvetési szerv tekintetében  a FEUVE rendszer és a belső ellenőrzés megszervezéséről és működtetéséről.

27/A.§[6](1) Az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a következő kifizetések, befizetések teljesíthetők készpénzzel a házipénztáron keresztül:

1/. Jogszabályban meghatározott szociális és gyermekvédelmi pénzbeli ellátás.

2/. Személyi juttatás körében:

            a) foglalkoztatottak személyi juttatása,

            b) fizetési előleg,

            c) alkalmazottak munkába járási költségtérítése,

            d) védőnőknek területi pótlék,

            e) belföldi kiküldetés,

            f) megbízási díj.

3/. Karbantartással, működtetéssel kapcsolatos bevételek, kiadások, előlegek.

4/. Készletbeszerzéssel kapcsolatos bevételek, kiadások, előlegek.

5/. Reprezentáció.

6/. Természetes személy részére pénzbeli kártalanítás vagy kártérítés.

7/. Ellátottak részére térítési díj bevétel, visszafizetés.

8/. Ellátottak szociális és egyéb pénzbeli juttatása, ellátása, a jogtalan igénybevétel visszafizetése.

9/. Társadalmi ünnepek, rendezvények költsége, kiadása, támogatási bevétele.

10/. Jogcímtől függetlenül 100.000 Ft összegig történő kifizetés, befizetés.

(2). A folyamatos és zavartalan gazdálkodás érdekében indokolt esetben a polgármester, a költségvetési szervek esetében a költségvetési szerv vezetője külön, egyedi engedélyt adhat a készpénzben történő teljesítés 28.§.(1).  bekezdésben foglalt esetein felül, illetve   28.§.(1).10./ pontjában meghatározott értékhatárok túllépése esetén, legfeljebb 500.000 Ft értékhatárig.

(3) A polgármester a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett  200.000 Ft értékhatárig dönthet rendkívüli, halaszthatatlan esetekben.”


Záró rendelkezések

28.§ (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. §. (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 1/1., az 5/1 , a 7/1., és a 8/1. számú mellékletek tartalmazzák. Szöveges indoklásuk a 11. sz. melléletben található.

29. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.






Boriszov Zoltán                                                                      Szeleczkyné Szabó Katalin

  polgármester                                                                                        jegyző




A rendelet kihirdetve: 2013. október 31-én.



Szeleczkyné Szabó Katalin

             jegyző




[1] Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 01.) önkormányzati rendeletének 3. §-a, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013 (X.31.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2013. november 1-től

[2] Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 01.) önkormányzati rendeletének 6. §-a, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013 (X.31.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2013. november 1-től


[3] Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 01.) önkormányzati rendeletének 7. §-a, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013 (X.31.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2013. november 1-től


[4] Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 01.) önkormányzati rendeletének 8. §-a, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013 (X.31.)  önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2013. november 1-től


[5] Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 01.) önkormányzati rendeletének 13. §-a, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013 (X.31.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2013. november 1-től


[6] Beiktatta Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013 (IX.17.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2013. szeptember 18-tól