Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (III.13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 07. 30- 2015. 07. 30

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében  meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre.

2. § (1). Az önkormányzat költségvetési szervei:

      - Baracskai Polgármesteri Hivatal

      - Baracska önkormányzat

 (2). Az (1) bekezdésben felsorolt  intézmények külön-külön címet alkotnak.

Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. számú melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2015. évi költségvetése

3. § (1). A képviselő-testület az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal   2015. évi költségvetésének

a) kiadási főösszegét                           317.954 ezer forintban,

             ebből önként vállalt feladat        5.182 eFt,

b) bevételi főösszegét                         317.954 ezer forintban állapítja meg,

             ebből önként vállalt feladat      12.271 eFt.

A 2015. évi költségvetés 0 ezer forint költségvetési egyenlegű, mivel 50 millió Ft hosszú lejáratú hitelt tartalmaz.

(2). A (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület a Baracska község önkormányzata  2015. évi költségvetésének

            a) kiadási főösszegét               276.084 ezer forintban,

                        ebből önként vállalt feladat   5.182 eFt,

            b) bevételi főösszegét             276.084 ezer forintban állapítja meg,

                        ebből önként vállalt feladat  12.271 eFt.

A (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület a Baracskai Polgármesteri Hivatal 2015. évi költségvetésének

            a) kiadási főösszegét               41.870 ezer forintban,

            b) bevételi főösszegét             41.870 ezer forintban állapítja meg,

                        ebből államigazgatási feladat 41.870 ezer forint.


I. A költségvetési bevételek és kiadások

4. §  Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal 2015. évi költségvetési mérlegét a 3., 3/1, és a 3/2 .sz. mellékletek tartalmazzák.

5. § Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal kormányzati funkciónkénti bevételeit és kiadásait a 11.sz melléklet, a mérlegszerű, kiemelt előirányzatok, rovatok, azon belül kötelező, önként vállalt, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a  2015. évi költségvetési bevételeit az 1.,  1/1, 1/2. sz. mellékletek, kormányzati funkciónkénti, mérlegszerű, kiemelt előirányzatok, rovatok szerinti  2015. évi költségvetési  kiadásait a 2., 2/1, 2/2. sz. mellékletek tartalmazzák.

6. § (1) Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal  működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

Baracska önkormányzat   összevontan:

            Megnevezés   

- Működési kiadások előirányzata összesen:    185.543 ezer forint.

  Ebből:

- személyi jellegű kiadások:                 50.736 ezer forint

        ebből önként vállalt feladat                                   0 ezer forint,

- munkaadókat terhelő járulékok:                      13.688 ezer forint

         ebből önként vállalt feladat                       ezer forint,

- dologi jellegű kiadások:                     71.682 ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat:                       0  ezer forint,

- ellátottak pénzbeli juttatásai:                24.745  ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat                                     0 ezer forint

- egyéb működési c.kiadás                  24.692 ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat:                   5.182 ezer forint.

(2) A (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzata működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

            Megnevezés   

- Működési kiadások előirányzata összesen:      143.673 ezer forint.

  Ebből:

- személyi jellegű kiadások:                 27.795 ezer forint

        ebből önként vállalt feladat                                0 ezer forint,

- munkaadókat terhelő járulékok:               7.473 ezer forint

         ebből önként vállalt feladat                                0  ezer forint,

- dologi jellegű kiadások:                      62.820 ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat:                    0  ezer forint,

- ellátottak pénzbeli juttatásai:                 20.855 ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat                                   0 ezer forint,

-: egyéb működési c.kiadás                 24.692 ezer forint

      -ebből önként vállalt feladat:                    5.182 ezer forint.

        Működési kiadásokból - kötelezően ellátandó feladat:      138.491 ezer forint

                                             - önként vállalt feladat                       5.182 ezer forint.

 (3) A (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracskai Polgármesteri Hivatal működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

            Megnevezés   

- Működési kiadások előirányzata összesen:    41.870 ezer forint.

  Ebből:

- személyi jellegű kiadások:                             22.941 ezer forint

- munkaadókat terhelő járulékok:                        6.215 ezer forint

- dologi jellegű kiadások:                                   8.824 ezer forint

- ellátottak pénzbeli juttatásai:                              3.890 ezer forint

         Működési kiadásokból  államháztartási feladat          41.870 ezer forint.

7. § (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 90.541 ezer forint

 A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

- a beruházások előirányzata:   22.503  ezer forint,

- a felújítások előirányzata:        58.000 ezer forint,

- egyéb felhalmozási kiadás:    10.038 ezer forint.

7. § (2) Az önkormányzat a felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez 50.000 eFt fejlesztési hitelt kíván felvenni.

8. §  Az általános és céltartalék előirányzatok:

a) Az Önkormányzat 2015.évben  1.565 ezer forint  tartalékot  képez, melyet az év közben felmerülő, előre nem látható kiadások fedezetére fordít.

9. §  Az önkormányzat és költségvetési szervének működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2016-2021. évi ( a hitel visszafizetési ideje alatti) alakulását az 5.,  5/1, 5/2, sz. mellékletek tartalmazzák.

10.§ Az Önkormányzat és költségvetési szervének 2015. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6., 6/1, 6/2, .  számú mellékletek tartalmazzák.

11.§ (1)  Az önkormányzat elemi költségvetés részét képezi a 9/M1 - 9/M29- ig, 9/F1 – 9/F5-ig–sz. mellékletek.

(2) A Polgármesteri Hivatal elemi költségvetésének részét képezi 10/Be., 10/Be1.,10/Ki, 10/Ki1-10/Ki4-ig sz. mellékletek.

12.§ Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7 sz. melléklet szemlélteti.

13.§ (1) A 8. számú mellékletben közöljük a közvetett támogatások ( pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2015. évet érintő adatait.

(2) A 13. sz. mellékletben közöljük  az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához.

(3) A 14. sz. mellékletben közöljük az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását.

 14.§  Baracska község Önkormányzatának költségvetési egyenlegét a képviselőtestület 0 Ft-ban állapítja meg.


II. A költségvetési létszámkeret

15. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervének 2015. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeinek számát a 4., 4/1, és a 4/2, sz. mellékletek tartalmazzák.

A képviselő-testület az önkormányzat és  költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

- 21,00 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), és

               ebből az önkormányzat 5,00 fő,

- 21,00 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban

              állapítja meg, ebből az önkormányzat 5,00 fő.

(2) A képviselő-testület  az önkormányzatnál a 15.§ (1) bek. létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát  7,00 főben állapítja meg.

(3) A Baracskai  Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben, ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő, az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban határozza meg.


 A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

I. Általános szabályok

16. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

17. §  (1) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

(2) Ha év közben -  a  rendelet készítésekor nem ismert -  többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

Az előirányzat módosításról  a polgármester a képviselő-testületet – az első negyedév kivételével - negyedévenként köteles tájékoztatni. A képviselő-testület az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal dönt a költségvetési rendeletének  módosításáról. Ha év közben az Országgyűlés  az önkormányzatot érintő módon költségvetési támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően  a polgármester haladéktalanul  köteles a képviselőtestület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

 (3) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

(4) A képviselőtestület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 200.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(5) A (4) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat módosítási jogkör 2015. december 31-ig gyakorolható.

18. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja  likvid hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.

(2) A hitelfelvétellel kapcsolatos szerződés megkötésének jogát a képviselő-testület nem ruházza át a polgármesterre, ez a hatáskör kizárólagosan a képviselőtestületet illeti meg.

(3) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.

19. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többlet  pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható a számlavezető banknál. A lekötéssel kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítása a  képviselő-testület hatáskörében marad, arról határozatban dönt.

20. § (1) A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját a jogszabályban meghatározott mértékben (38.650 Ft) állapítja meg.

(2) A képviselőtestület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben ( 147.384,- Ft + 52.616,-Ft jár.) állapítja meg.

(3) Az Erzsébet-utalvány értéke nettó 8.000 Ft/fő/hó.

(4) A képviselőtestület az önkormányzatnál és a költségvetési szervénél foglalkoztatottak részére létszámarányos jutalomkeretet határoz meg, melynek fedezete a  bankszámla-hozzájárulás összege.

21. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szerve költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatain belül a rovatok közötti átcsoportosításra az elemi költségvetés jóváhagyására jogosult személy, - az önkormányzatnál  a polgármester -  vagy az általa írásban kijelölt, az Áht. 27. §-a szerinti szerv állományába tartozó személy jogosult.

 (2) Az önkormányzat és költségvetési szervei / intézményei szabadon a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 42. §-ban, a 2011. évi CXCV.törvény 34. §-ában foglaltak, valamint e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

22. §   A finanszírozás terv szerinti teljesítéséről a polgármester és a jegyző gondoskodik.

23. § (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget. Az önkormányzat költségvetési szervei működésre szabadon használhatják fel a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételüket. A többletbevételük terhére a költségvetési szervek a felhalmozási jellegű kiadási előirányzatukat saját hatáskörben nem emelhetik fel, csak a képviselőtestület jóváhagyását követően.

(2) A  működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Baracskai Polgármesteri hivatal  belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat,  a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.

24. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervénél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

(2) A képviselőtestület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi  költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

25.§ (1) Az önkormányzat és költségvetési szervénél keletkezett bérmaradványból jutalom kifizetésére – a képviselőtestület engedélyével – csak abban az esetben kerülhet sor, ha valamennyi jogszabály szerinti fizetési kötelezettséget teljesítette.

(2) A Baracskai Polgármesteri Hivatalnál a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg az elemi költségvetésben megállapított, eredeti  rendszeres személyi juttatások (törvény szerinti illetmények, munkabérek) előirányzatának 12 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

26.§ (1) Az önkormányzatnál és  költségvetési szerveinél a következő kifizetések, befizetések teljesíthetők készpénzzel a házipénztáron keresztül:

1/. Jogszabályban meghatározott szociális és gyermekvédelmi pénzbeli ellátás.

2/. Személyi juttatás körében:

            a) közfoglalkoztatottak személyi juttatása,

3/. Karbantartással, működtetéssel kapcsolatos bevételek, kiadások, előlegek.

4/. Készletbeszerzéssel kapcsolatos bevételek, kiadások, előlegek.

5/. Reprezentáció.

6/. Természetes személy részére pénzbeli kártalanítás vagy kártérítés.

7/. Ellátottak részére térítési díj bevétel, visszafizetés.

8/. Ellátottak szociális és egyéb pénzbeli juttatása, ellátása, a jogtalan igénybevétel visszafizetése.

9/. Társadalmi ünnepek, rendezvények költsége, kiadása, támogatási bevétele.

 (2). A folyamatos és zavartalan gazdálkodás érdekében indokolt esetben a polgármester, a költségvetési szervek esetében a költségvetési szerv vezetője külön, egyedi engedélyt adhat a készpénzben történő teljesítés 26.§.(1). bekezdésben foglalt esetein felül, legfeljebb 500.000 Ft értékhatárig.

27.§ A polgármester  a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett  200.000 Ft értékhatárig dönthet rendkívüli, halaszthatatlan esetekben.

28. § (1) A képviselőtestület 2015. évben - továbbra is - lekötött betétként kívánja kezelni a Környezetvédelmi Alap számlán levő, elkülönítetten kezelt összeget, az nem kerül felhasználásra.

(2). Az Alap felhasználásáról a képviselőtestület dönt, a döntések végrehajtását a képviselőtestület ellenőrzi.

(3). Az Alap számviteli szabályoknak megfelelő elszámolásáért a polgármester a felelős.

(4). Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. §. (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., és a 13. számú mellékletek tartalmazzák. Szöveges indoklásuk a 15. sz. melléletben található.



A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


29.§ (1) A Baracskai Polgármesteri Hivatal ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző  a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.











Záró rendelkezések

30. § (1) Ez a rendelet 2015. március 13-án lép hatályba.

(2) Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015.(I.30.) önkormányzati rendelete hatálya 2015. március 12. napjáig terjed ki, mely rendelet rendelkezéseit 2015. január 1. napjától 2015. március 12. napjáig kellett alkalmazni.








Boriszov Zoltán s.k.                                                                     Szeleczkyné Szabó Katalin sk.

    polgármester                                                                                           jegyző






A rendelet kihirdetése megtörtént: 2015. március 13-án.




Szeleczkyné Szabó Katalin sk.

                  jegyző