Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2016. (I.29.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015. (III.13.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2016. 01. 29- 2016. 01. 29

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. § Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015.(III.13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban R.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Baracska Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat), melynek főbb adatait a rendelet 3. melléklete tartalmazza”.

  1. § Az R. 1. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (6) A képviselők és a bizottság tagjainak névjegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza”.

  1. § Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § (1) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira az Mötv. 10. § (1) és (2) bekezdése az irányadó. Az önkormányzat által önként vállalt feladatokat a rendelet 1. melléklete tartalmazza”.

(2) A képviselő-testület szerveit az Mötv. 41. § (2) bekezdése sorolja fel.

(3) A képviselő-testület hatásköreit az Mötv. 41. § (4) bekezdése szerinti szerveire ruházhatja át, mely hatáskörök az Mötv. 41. § (5) bekezdése alapján tovább nem ruházhatók.

(4) Az átruházott hatáskör gyakorlója a képviselő-testületnek évente egy alkalommal beszámol.

(5) A képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(6) Baracska község Önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 5. melléklete

               tartalmazza”.

  1. §  Az R. 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (2) A képviselő-testület a polgármesterből és 6 fő képviselőből áll”.

  1.  § Az R. 59. § helyébe következő rendelkezés lép:

„59. § (1) A polgármester az Mötv. 82. § (1) bekezdésében foglaltak alapján nevezi ki a jegyzőt.

(2) A jegyző – a polgármester irányításával – vezeti a Baracskai Polgármesteri Hivatalt.

(3) A polgármesterrel egyeztetve gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, melynek keretében:

a) törvényességi szempontból véleményezi a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,

b) előkészíti a képviselő-testület, a Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottság elé kerülő előterjesztéseket,

c) ellátja a képviselő-testület, a Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottság működésével kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatokat,

d) tanácskozási joggal vehet részt a képviselő-testület és a Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottság ülésein,

e) jelzési kötelezettség terheli, ha a testület, a polgármester, a Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottság döntéseinél jogszabálysértést észlel,

f) gondoskodik a testületi ülések és a Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottság jegyzőkönyveinek elkészítéséről és a Kormányhivatal felé határidőre történő továbbításáról,

g) gondoskodik az önkormányzati rendelet-tervezetek szakmai előkészítéséről,

h) évente egy alkalommal tájékoztatja a képviselő-testületet a Baracskai Polgármesteri Hivatal munkájáról, a lakossági ügyintézés helyzetéről,

i) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

j) gyakorolja a munkáltatói jogokat a Baracskai Polgármesteri Hivatal köztisztviselői és egyéb munkavállalói tekintetében,

k) kezeli a polgármester személyi anyagát, ellátja a foglalkoztatási jogviszonyokkal kapcsolatos ügyviteli feladatokat”.

              6. § Az R. 64. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

              „64. § A képviselő-testület feladatai hatékonyabb, célszerűbb megoldása érdekében 

              társulásokban vesz részt. A társulások típusait a rendelet 4. melléklete tartalmazza”.

  1. § Az R. 46. §-a a következő (6)-(7)- (8) bekezdéssel egészül ki:

„ (6) A képviselő-testület köteles kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről. A képviselő ezen kötelezettségének írásbeli beszámolás útján tesz eleget, melyet közölni kell az önkormányzat www.baracska.hu honlapján,valamint a Kidoboló c. önkormányzati helyi lapban.

(7) A képviselő az írásbeli beszámolóját a december havi soros ülésre terjeszti be.

 (8) Amennyiben a képviselő a (6) bekezdésben foglalt kötelezettségét a (7) bekezdésben foglalt határidőre nem teljesíti, a tárgyévet követő január havi tiszteletdíját 50 %-ban csökkenteni kell”.

8.  § Az R. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

9.  § (1) Az R. a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

(2) Az R. a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(3) Az R. a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(4) Az R. az 5. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

10. § Hatályát veszti                     

(1) az R. XVII. Fejezete

(2) az R. 61. § (3) bekezdése

(3) az R. 24. § (1) bekezdés f) pontja


Záró rendelkezések




               11. § Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.





 Boriszov Zoltán s.k.                                                                                          Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

  polgármester                                                                                                                     jegyző


Záradék


A rendelet kihirdetése megtörtént:




2016. január 29-én



Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

                    jegyző

Mellékletek