Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (I.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 01. 27- 2017. 09. 28Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (I.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 01. 27- 2017. 09. 28
Baracska Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervre.
2. § (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szerv: Baracskai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal).
(2) Az (1) bekezdésben felsorolt intézmény külön címet alkot. Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. melléklet tartalmazza.
2. A költségvetés bevételei, kiadásai
3.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal 2017. évi költségvetésének összevont
a) kiadási főösszegét 609.564.131 forintban,
b) bevételi főösszegét 609.564.131 forintban állapítja meg,
(2) A 2017. évi költségvetés működési bevételeinek, kiadásainak, és a felhalmozási bevételeinek, kiadásainak egyenlege 0 millió Ft.
(3) Az (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület
a) a Baracska község önkormányzata 2017. évi költségvetésének
aa) kiadási főösszegét 569.073.855 forintban,
ab) bevételi főösszegét 569.073.855 forintban állapítja meg,
b) a Polgármesteri Hivatal 2017. évi költségvetésének
ba) kiadási főösszegét 40.490.276 forintban,
bb) bevételi főösszegét 40.490.276 forintban állapítja meg.
4.§ Az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal 2017. évi költségvetési mérlegét a 3. melléklet tartalmazza.
5.§ (1) Az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal 2017. évi költségvetési bevételeit kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban az 1. melléklet, 2017. évi költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónkénti, bevétel – kiadás egyenlege bontásban a 11. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal összevont működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait (1. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a)Baracska község önkormányzat összevont, működési bevételi előirányzata összesen: 210.019.232 forint, melyből:
aa) működési célú támogatások áht-n belül: 91.972.687 forint
ab) közhatalmi bevételek: 90.420.000 forint
ac) működési bevételek: 27.598.545 forint
ad) működési célú átvett pénzeszköz: 28.000 forint.
b) Baracska község önkormányzat összevont, felhalmozási bevételi előirányzata összesen: 0 ezer forint.
c) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 399.544.899 forint, melyből:
ca) előző évi ktgv-i maradvány: 359.064.623 forint
cb) hitel felvétel: 0 forint
cc) irányító szervi támogatás: 40.480.276 forint.
2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska önkormányzat működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a) Baracska önkormányzat működési bevételi előirányzata összesen: 210.009.232 forint, melyből:
aa) működési célú támogatások áht-n belül: 91.972.687 forint
ab) közhatalmi bevételek: 90.420.000 forint
ac) működési bevételek: 27.588.545 forint
ad) működési célú átvett pénzeszköz: 28.000 forint.
b) Baracska önkormányzat felhalmozási bevételi előirányzata összesen: 0 forint.
c) Baracska önkormányzat finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 359.064.623 forint, melyből:
ca) előző évi ktgv-i maradvány: 359.064.623 forint
(3) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a) Polgármesteri Hivatal működési bevételi előirányzata összesen: 10 ezer forint, melyből:
a) működési célú támogatások áht-n belül: 0 ezer forint
b) működési bevételek: 10 ezer forint
d) működési célú átvett pénzeszköz: 0 ezer forint.
b) Polgármesteri Hivatal finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 40.480.276 forint, melyből:
ca) előző évi ktgv-i maradvány: 0 ezer forint
cb) irányító szervi támogatás: 40.480.276 forint.
(4) Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal összevont működési, finanszírozási kiadási előirányzatait (2. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a) Baracska község önkormányzat összevont, működési kiadási előirányzata összesen: 233.247.345 forint, melyből:
aa) személyi jellegű kiadások: 66.140.343 forint
ab) munkaadókat terhelő járulékok: 14.975.488 forint
ac) dologi jellegű kiadások: 71.535.241 forint
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai: 26.422.000 forint
ae) egyéb működési c. kiadás 54.174.273forint
b) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 48.880.276 forint.
(5) A (4) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska önkormányzat működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a) Baracska önkormányzat működési kiadási előirányzata összesen: 192.757.069 forint, ebből:
aa) személyi jellegű kiadások: 37.010.066 forint
ab) munkaadókat terhelő járulékok: 8.365.489 forint
ac) dologi jellegű kiadások: 66.785.241 forint
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai: 26.422.000 forint
ae) egyéb működési c. kiadás 54.174.273 forint
af) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat: 533.327.555 forint, önként vállalt feladat 35.746.300 forint.
b) Baracska önkormányzat finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 48.880.276 forint, melyből a kötelező feladat ellátás 40.480.276 forint, önként vállalt feladat 8.400.000 forint.
(6) A (4) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
a) Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzata összesen: 40.490.276 forint, ebből:
aa) személyi jellegű kiadások: 29.130.277 forint
ab) munkaadókat terhelő járulékok: 6.609.999 forint
ac) dologi jellegű kiadások: 4.750.000 forint
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai: 0 forint
ae) működési kiadásokból államháztartási feladat 40.361.964 forint, az önként vállalt feladat 128.312 forint.
7. § (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 327.436.510 forint. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál nem tervez beruházást, felújítást. A felújítási és felhalmozási kiadásokból:
a) a beruházások előirányzata: 297.390.000 forint,
b) a felújítások előirányzata: 28.296.510 forint,
c) egyéb felhalmozási kiadás: 1.750.000 forint.
d) a felhalmozási feladok kötelezően ellátandóak.
(2) Az önkormányzat a működési, felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez nem vesz fel hitelt.
8. § Baracska Község Önkormányzata a működési kiadások között 2017. évben 5.489.217 forint tartalékot képez, melyből az általános tartalék összege 2.996.794 Ft, mely az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgál. A céltartalék összege 2.492.423 Ft, melyből a víztermelés és kezelés feladataira 343.926 Ft, a szennyvíz gyűjtés és tisztítás feladataira 2.148.497 Ft fordítandó.
9. § Az önkormányzat és költségvetési szervének működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2018-2021. évi (a hitel visszafizetési ideje alatti) alakulását az 5. melléklet tartalmazza.
10.§ Az Önkormányzat és költségvetési szervének 2017. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6. melléklet tartalmazza.
11.§ (1) Az önkormányzat 2017. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.
(2) A Polgármesteri Hivatal 2017. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 10. melléklet tartalmazza.
12.§ Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7. melléklet tartalmazza.
13.§ (1) A közvetett támogatások (pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2017. évet érintő adatait a 8. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához a 13. melléklet tartalmazza.
(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását a 14. melléklet tartalmazza.
3. Költségvetési létszámkeret
14.§ (1) Az önkormányzat és költségvetési szervének 2017. évi költségvetési engedélyezett létszámát a 4. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:
- 23,00 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), melyből az önkormányzat 4,00 fő,
- 23,00 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban, melyből az önkormányzat 4,00 fő
állapítja meg.
(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál az (1) bekezdés szerinti létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát 10,00 főben állapítja meg.
(3) A Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - és az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - határozza meg.
4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
15. § (1) Ha év közben - a rendelet készítésekor nem ismert - többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.
(3) A képviselőtestület az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegeinek módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 200.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni.
(5) Az önkormányzat és költségvetési szerve a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 42. §-ban, az Áht. 34. §-ában foglaltak, valamint e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.
16. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja likvid hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.
17. § (1) A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját a 24/2016.(XII.19.) önkormányzati rendeletben meghatározott mértékben 52.177 Ft-ban állapítja meg.
(2) A képviselőtestület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben ( 149.009,- Ft + 50.991,-Ft jár.) állapítja meg.
(3) Az önkormányzat közalkalmazotti jogviszonyban és munkaszerződéssel foglalkoztatott dolgozói (kivéve: közfoglalkoztatottak) béren kívüli juttatása 100.000,- forint/év étkezési hozzájárulás lehet.
18. § A Polgármesteri Hivatal részére történő finanszírozás a tényleges szükséglethez igazítva történik.
19. § (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.
(2) A működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.
(3) A Polgármesteri Hivatal belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.
20. § Az önkormányzat és költségvetési szervénél a feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.
21. § A polgármester - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - 200.000 Ft értékhatárig önállóan dönthet forrásfelhasználásról.
5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
22.§ (1) A Polgármesteri Hivatal ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., a 13. és a 14. mellékletek tartalmazzák. A szöveges indoklásukat a 15. melléklet tartalmazza.
6. Záró rendelkezések
23. § Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.
Boriszov Zoltán s.k. Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetése megtörtént: 2017. január 27-én.
Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.
jegyző