Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 02. 23- 2019. 09. 30

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében  meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

  1. A rendelet hatálya

1.§ A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.

2.§ (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szerv: Baracskai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Baracskai Bóbita Óvoda (a továbbiakban Óvoda).

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt intézmények külön címet alkotnak. Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. melléklet tartalmazza.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

3.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetésének összevont

a) kiadási főösszegét 457.077.866 forintban,

b) bevételi főösszegét 457.077.866 forintban állapítja meg,

(2) A 2019. évi költségvetés működési bevételeinek, kiadásainak és a felhalmozási bevételeinek, kiadásainak egyenlege 0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület

a) a Baracska község önkormányzata  2019. évi költségvetésének

aa) kiadási főösszegét 343.352.283 forintban,

ab) bevételi főösszegét 343.352.283 forintban állapítja meg,

b) a Polgármesteri Hivatal 2019. évi költségvetésének

ba) kiadási főösszegét 47.172.583 forintban,

bb) bevételi főösszegét 47.172.583 forintban,

c) az Óvoda 2019. évi költségvetésének

ca) kiadási főösszegét 66.553.000 forintban,

cb) bevételi főösszegét 66.553.000 forintban állapítja meg.

4.§ Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetési mérlegét a 3. melléklet tartalmazza.

5.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és  az Óvoda 2019. évi költségvetési bevételeit kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban az 1. melléklet, 2019. évi költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónkénti, bevétel-kiadás egyenlege bontását a 11. melléklet tartalmazza.

6.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait (1. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési bevételi előirányzata összesen: 284.357.283 forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               155.441.503 forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   101.962.100 forint,

ac) működési bevételek.                                                       26.425.680 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  528.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat összevont felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   0 forint.

c) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 172.720.583 forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                          59.000.000 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                         0 forint,

cc) irányító szervi támogatás:                                             113.720.583 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait a  képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  működési bevételi előirányzata összesen: 284.352.283 forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               155.441.503 forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   101.962.100 forint,

ac) működési bevételek.                                                       26.420.680 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  528.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat  felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   0 forint.

c) Baracska község önkormányzat finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 59.000.000 forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                           59.000.000 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                          0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) a Polgármesteri Hivatal működési bevételi  előirányzata összesen: 5.000 forint, melyből

     aa) működési célú támogatások áht-n belül:                                          0 forint,

ab) működési bevételek.                                                     5.000 forint,

ac) működési célú átvett pénzeszköz:                                       0 forint.

b) a Polgármesteri Hivatal finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 47.172.583 forint, melyből:

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                           0 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            47.172.583 forint.

(4) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) az Óvoda működési bevételi  előirányzata összesen: 0 forint,

b) az Óvoda finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 66.553.000 forint, melyből :

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                            0 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            66.553.000 forint.

7.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, finanszírozási kiadási előirányzatait (2. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési kiadási  előirányzata összesen: 276.607.045 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            123.092.430 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :               23.491.885 forint,

ac) dologi kiadások:                                                  86.223.106 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                           4.340.000 forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                   39.459.624 forint

b) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 130.610.021 forint, melyből a kötelező feladatellátás 117.210.021 forint, önként vállalt feladat 12.400.000 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat működési kiadási  előirányzata összesen: 163.881.462 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            37.564.272 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                6.678.388 forint,

ac) dologi kiadások:                                                75.839.178 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                         4.340.000 forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                 39.459.624 forint

af) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 162.986.462 forint, önként  vállalt feladat 895.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 130.610.021 forint,melyből a kötelező feladatellátás 117.210.021 forint, önként vállalt feladat 12.400.000 forint.

(3)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Polgármesteri Hivatal működési kiadási  előirányzata összesen: 47.172.583 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            35.473.400 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                6.924.255 forint,

ac) dologi kiadások:                                                  4.774.928 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 0 forint, önként  vállalt feladat 112.400 forint és államigazgatási feladat 47.060.183 forint.

(4)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Óvoda működési kiadási  előirányzata összesen: 65.553.000 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            50.054.758 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :              9.889.242 forint,

ac) dologi kiadások:                                               5.609.000 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 65.553.000 forint, önként  vállalt feladat 0 forint.

8.§ (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 49.860.800  forint. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál nem tervez beruházást, felújítást. A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

a) a beruházások előirányzata:           43.219.800 forint, ebből az Óvoda beruházása 1.000.000   forint

b) a felújítások előirányzata:                                 6.641.000 forint,

c) egyéb felhalmozási kiadás:                               0 forint.

(2) Az önkormányzat a felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez nem kíván fejlesztési hitelt  felvenni.

(3) A felhalmozási feladatok kötelezően ellátandó feladatokhoz kapcsolódik.

9.§ Baracska Község Önkormányzata a működési kiadások között 2019. évben  általános tartalékot képez, 4.407.624 forint összegben.

10.§ Az önkormányzat és költségvetési szerveinek működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2020-2024. évi  alakulását az 5. melléklet tartalmazza.

11.§  Önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6. melléklet tartalmazza.

12.§  (1) Az önkormányzat 2019. évi működési, felhalmozási és finanszírozási bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.

(2) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 10. melléklet tartalmazza.

13.§  Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7. melléklet tartalmazza.


14.§  (1) A közvetett támogatások (pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2019. évet érintő adatait a 8. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához a 13. melléklet tartalmazza.

(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását a 14. melléklet tartalmazza.

3. Költségvetési létszámkeret

15.§  (1) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeit és átlaglétszámát a 4. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

  1. 34,50 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), melyből az önkormányzat 5,50 fő,
  2. 34,50 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban melyből az önkormányzat 5,50 fő

állapítja meg.

(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál az (1) bekezdés szerinti létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát 5,00 főben állapítja meg.

(3) A Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - és az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - határozza meg.

(4) Az Óvoda átlagos statisztikai létszámát 15,00 főben – ebből az óvodapedagógusok száma 9,00 fő, a kisegítő dajkák száma 4 fő, a pedagógus asszisztens száma 1,00 fő és az óvodatitkár száma 1,00 fő- és az év utolsó napján foglalkoztatható 15,00 fő záró létszámban  határozza meg.

4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


16.§  (1) Ha év közben - a rendelet készítésekor nem ismert - többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

(3) A képviselőtestület az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegeinek módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni.

(5) Az önkormányzat és költségvetési szervei az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34. §-ában foglaltak, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 42. §-ban, valamint az e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

17.§  (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja  likvid hitelfelvétele a számlavezető pénzintézettől.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.

18.§  (1)A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját külön rendeletben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben  állapítja meg.

(3) A képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél közalkalmazotti jogviszonyban és munkaszerződéssel foglalkoztatott dolgozóinak (kivéve: közfoglalkoztatottak) cafeteria éves keretét bruttó 134.500 Ft (nettó 100.000 Ft) összegben  állapítja meg.

19.§  A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda részére történő finanszírozás a tényleges szükséglethez igazítva történik.

20.§  (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

(2) A működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Polgármesteri Hivatal belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.

21.§  (1)  Az önkormányzat és költségvetési szerveinél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

22.§  A polgármester - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - 200.000 Ft értékhatárig önállóan dönthet forrásfelhasználásról.

5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23.§  (1) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről dr. Batka Brigitta belső ellenőrrel kötendő szerződés alapján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., a 13. és a 14. mellékletek tartalmazzák. A szöveges indoklásukat a 15. melléklet tartalmazza.

6. Záró rendelkezések

24.§  Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.


Becsei Andrásné s.k.                                                              Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

         alpolgármester                                                                                      jegyző

a polgármester tartós távollétében                               



A rendelet kihirdetése megtörtént:


Baracska, 2019. február 22.




Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

             jegyző













Mellékletek