Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 10. 01- 2020. 07. 16

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében  meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

  1. A rendelet hatálya

1.§ A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.

2.§ (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szerv: Baracskai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Baracskai Bóbita Óvoda (a továbbiakban Óvoda).

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt intézmények külön címet alkotnak. Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. melléklet tartalmazza.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

3.§[1] (1) A képviselő-testület az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetésének összevont

a) kiadási főösszegét 519.665.108  forintban,

b) bevételi főösszegét 519.665.108 forintban állapítja meg,

(2) A 2019. évi költségvetés működési bevételeinek, kiadásainak és a felhalmozási bevételeinek, kiadásainak egyenlege 0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület

a) a Baracska község önkormányzata  2019. évi költségvetésének

aa) kiadási főösszegét 402.326.501  forintban,

ab) bevételi főösszegét 402.326.501 forintban állapítja meg,

b) a Polgármesteri Hivatal 2019. évi költségvetésének

ba) kiadási főösszegét 48.729.485 forintban,

bb) bevételi főösszegét 48.729.485 forintban,

c) az Óvoda 2019. évi költségvetésének

ca) kiadási főösszegét 68.609.122  forintban,

cb) bevételi főösszegét 68.609.122 forintban állapítja meg.

4.§ Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetési mérlegét a 3. melléklet tartalmazza.

5.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és  az Óvoda 2019. évi költségvetési bevételeit kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban az 1. melléklet, 2019. évi költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónkénti, bevétel-kiadás egyenlege bontását a 11. melléklet tartalmazza.

6.§ [2](1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait (1. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési bevételi előirányzata összesen:

288. 492.488 forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               158.814.265  forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   102.162.100  forint,

ac) működési bevételek.                                                        26.995.210  forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  520.913  forint.

b) Baracska község önkormányzat összevont felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   0 forint.

c) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 224.656.295  forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                          108.938.990  forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                         0 forint,

cc) irányító szervi támogatás:                                                115.717.305 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait a  képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  működési bevételi előirányzata összesen: 287.526.698  forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               157.858.475 forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   102.162.100 forint,

ac) működési bevételek.                                                       26.985.210 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  520.913  forint.

b) Baracska község önkormányzat  felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   0 forint.

c) Baracska község önkormányzat finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 108.283.478 forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                           108.283.478 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                          0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) a Polgármesteri Hivatal működési bevételi  előirányzata összesen: 960.790 forint, melyből

     aa) működési célú támogatások áht-n belül:                                          955.790  forint,

ab) működési bevételek.                                                     5.000 forint,

ac) működési célú átvett pénzeszköz:                                       0 forint.

b) a Polgármesteri Hivatal finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 47.259.305   forint, melyből:

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                           0 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            47.259.305  forint.

(4) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) az Óvoda működési bevételi  előirányzata összesen: 5.000 forint,

b) az Óvoda finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 68.604.122  forint, melyből :

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                            146.122  forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            68.458.000 forint.

7.§[3] (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, finanszírozási kiadási előirányzatait (2. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési kiadási  előirányzata összesen: 306.148.562  forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            123.871.725  forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                23.661.470 forint,

ac) dologi kiadások:                                                  97.496.327  forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                            5.948.000  forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                   55.171.040  forint

b) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 132.606.743  forint, melyből a kötelező feladatellátás 120.206.743  forint, önként vállalt feladat 12.400.000 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat működési kiadási  előirányzata összesen: 189.745.185  forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            37.564.272 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                6.678.388 forint,

ac) dologi kiadások:                                                84.383.485 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                          5.948.000  forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                 55.171.040  forint

af) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 162.986.462 forint, önként  vállalt feladat 895.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 132.606.743   forint,melyből a kötelező feladatellátás 120.206.743  forint, önként vállalt feladat 12.400.000 forint.

(3)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Polgármesteri Hivatal működési kiadási  előirányzata összesen: 48.729.485 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            36.252.695  forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                 7.093.840  forint,

ac) dologi kiadások:                                                    5.382.950  forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 0 forint, önként  vállalt feladat 112.400 forint és államigazgatási feladat 48.617.085  forint.

(4)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Óvoda működési kiadási  előirányzata összesen: 68.609.122  forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            50.054.758  forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :              9.889.242 forint,

ac) dologi kiadások:                                               7.729.892 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 68.609.122  forint, önként  vállalt feladat 0 forint.

8.§[4] (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 80.909.803 forint. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál nem tervez beruházást, felújítást. A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

a) a beruházások előirányzata:           63.792.626  forint, ebből az Óvoda beruházása 935.230   forint

b) a felújítások előirányzata:                                 17.117.177 forint,

c) egyéb felhalmozási kiadás:                               0 forint.

(2) Az önkormányzat a felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez nem kíván fejlesztési hitelt  felvenni.

(3) A felhalmozási feladatok kötelezően ellátandó feladatokhoz kapcsolódik.

9.§[5] Baracska Község Önkormányzata a működési kiadások között 2019. évben  általános tartalékot képez, 19.395.452  forint összegben.

10.§ Az önkormányzat és költségvetési szerveinek működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2020-2024. évi  alakulását az 5. melléklet tartalmazza.

11.§  Önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6. melléklet tartalmazza.

12.§  (1) Az önkormányzat 2019. évi működési, felhalmozási és finanszírozási bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.

(2) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 10. melléklet tartalmazza.

13.§  Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7. melléklet tartalmazza.


14.§  (1) A közvetett támogatások (pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2019. évet érintő adatait a 8. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához a 13. melléklet tartalmazza.

(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását a 14. melléklet tartalmazza.

3. Költségvetési létszámkeret

15.§  (1) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeit és átlaglétszámát a 4. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

  1. 34,50 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), melyből az önkormányzat 5,50 fő,
  2. 34,50 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban melyből az önkormányzat 5,50 fő

állapítja meg.

(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál az (1) bekezdés szerinti létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát 5,00 főben állapítja meg.

(3) A Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - és az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - határozza meg.

(4) Az Óvoda átlagos statisztikai létszámát 15,00 főben – ebből az óvodapedagógusok száma 9,00 fő, a kisegítő dajkák száma 4 fő, a pedagógus asszisztens száma 1,00 fő és az óvodatitkár száma 1,00 fő- és az év utolsó napján foglalkoztatható 15,00 fő záró létszámban  határozza meg.

4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


16.§  (1) Ha év közben - a rendelet készítésekor nem ismert - többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

(3) A képviselőtestület az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegeinek módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni.

(5) Az önkormányzat és költségvetési szervei az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34. §-ában foglaltak, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 42. §-ban, valamint az e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

17.§  (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja  likvid hitelfelvétele a számlavezető pénzintézettől.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.

18.§  (1)A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját külön rendeletben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben  állapítja meg.

(3) A képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél közalkalmazotti jogviszonyban és munkaszerződéssel foglalkoztatott dolgozóinak (kivéve: közfoglalkoztatottak) cafeteria éves keretét bruttó 134.500 Ft (nettó 100.000 Ft) összegben  állapítja meg.

19.§  A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda részére történő finanszírozás a tényleges szükséglethez igazítva történik.

20.§  (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

(2) A működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Polgármesteri Hivatal belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.

21.§  (1)  Az önkormányzat és költségvetési szerveinél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

22.§  A polgármester - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - 200.000 Ft értékhatárig önállóan dönthet forrásfelhasználásról.

5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23.§  (1) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről dr. Batka Brigitta belső ellenőrrel kötendő szerződés alapján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., a 13. és a 14. mellékletek tartalmazzák. A szöveges indoklásukat a 15. melléklet tartalmazza.










6. Záró rendelkezések

24.§  Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.



Becsei Andrásné s.k.                                                                      Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

         alpolgármester                                                                                      jegyző

a polgármester tartós távollétében                                



A rendelet kihirdetése megtörtént:

Baracska, 2019. február 22.


Szeleczkyné Szabó Katalin s.k. 

               jegyző




















12. melléklet a  2/2019.(II. 22.) önkormányzati rendelethez

Baracska Község Önkormányzat 2019. évi Címrendje

1. Helyi önkormányzat: Baracska Község Önkormányzata

1.1 Általa irányított költségvetési szervek:

1.1.1 Baracskai Polgármesteri Hivatal

1.1.2 Baracskai Bóbita Óvoda





















15. melléklet a 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelethez


Szöveges indoklás a  …./2019.(II.22.) önkormányzati rendelet 3.,  6., 7.,  8., 13. és a 14. mellékletéhez

3. melléklet: 1. táblázat: Baracska község önkormányzatának összevont, módosított 2019. évi költségvetési mérlege közgazdasági tagolásban: A költségvetés egyenlege 0,  hitelfelvétel sem került betervezésére. A bevételek 62,3 %-a működési, 0 %-a felhalmozási, 37,7 %-a finanszírozási bevétel. Az összes bevétel 34,1 %-működési c. támogatás áht-n belül, 22,3 %-a közhatalmi bevétel, 0,06 %-a a működési  bevételek. A kiadásoknál a működésre a főösszeg 60,6 %-át fordítjuk, felhalmozásra 10,9 %-át, a finanszírozási kiadás 28,5 %. A felhalmozási, felújítási tervezett összegből nincs önként vállalt feladat. A kiadási főösszegből személyi kiadásokra és járulékokra fordítunk 32,0 %-ot. Az összes kiadás 18,9 %-a a dologi kiadás.  A ellátottak pénzbeli juttatására a működési kiadásokból 1,6 % jut, az összes kiadásból számítva 0,9 %.  Az egyéb működési célú kiadásunk 14,4 %-a a működési kiadásnak, és 8,7 %-a az összes kiadásunknak.

2. táblázat: Az önkormányzatnál az összes bevétel 82,8 %-a működési, 0 %-a felhalmozási és 17,2 %-a finanszírozási bevétel. A működési bevételek 54,7 %-a az áht-n belüli támogatás, 35,8 %-a közhatalmi bevétel, 9,3 %-a áht-n kívüli bevétel, és 0,20 %-a egyéb működési bevétel.  Az összes kiadás 47,5 %-a működési, 14,2%-a felhalmozási és 37,9 %-a finanszírozási kiadás. A működési kiadások között 22,9 % a személyi juttatás, 4,1 % munkaadókat terhelő járulék, 46,2 % a dologi kiadás, 2,6 % az ellátottak pénzbeli juttatása, és 24,2 % az egyéb működési kiadás. A felhalmozási kiadások között a beruházások 86,4 %-ot, a felújítások 15,6 %-ot képviselnek. A dologi kiadások közül 895.000 Ft az önként vállalt feladat, ez a Kidoboló c. újság kinyomtattatása.  A civil szervezetek működéséhez 1.500 eFt értékben járulunk hozzá.

3. táblázat: A Polgármesteri Hivatal bevételének 99,99 %-át az irányító szervi támogatás teszi ki, 0,01 %a kerekítési különbözet.  A kiadások teljes összege működési kiadás. A működési kiadáson belül 75,1 % a személyi juttatás, 14,7 % a munkaadói járulék, 10,2 % a dologi kiadás. A Polgármesteri Hivatalnál államigazgatási feladatellátás van, önként vállalt feladat csak a kegyeleti, szociális támogatás, melyet annak a köztisztviselőnek fizetünk, aki közeli hozzátartozóját veszíti el.

4. táblázat: A Baracskai Bóbita Óvoda bevételének 100 %-át az irányító szervi támogatás teszi ki. A kiadások  főösszegéből 97,47 % a  működési kiadás, 2,53 % a felhalmozási kiadás.  A működési kiadáson belül 76,4 % a személyi juttatás, 15,1 % a munkaadói járulék, 8,5 % a dologi kiadás. A Baracskai Bóbita Óvodánál kötelező feladatellátás van.

6. melléklet: Előirányzat felhasználási terv: A bevételek és kiadások nagy része havonta ismétlődik. A kiadások között a felhalmozásra, felújításra  várhatóan márciustól kezdődően kell megkezdeni a költségek kifizetését. 

A költségvetési maradvány záró pénzkészleti része már januárban a költségvetési számlán megtalálható.  A bevételeknél eltér az adóbeszedés, ami március és szeptember, illetve iparűzési adónál még a december, a feltöltés miatt.

7. melléklet: Több éves kihatással járó feladatok: Az első kormányengedélyes fejlesztési hitelünket 2021. évig törlesztjük. A másodikat 2024-ig.


8. melléklet: Közvetett támogatások: Az adóügyi kolléganő által közölt adatokat tartalmazza. A helyi adórendeletünkben szereplő kedvezmények  a magánszemélyek kommunális adójánál 6 főt érintenek.  Részletfizetés engedélyezése történt meg 2 főnél a magánszemélyek kommunális adójánál, 3 főnél a gépjárműadóban és 2 vállalkozónál az iparűzési adóban. Továbbra is fizetjük az 50 % kedvezményt a hulladékszállítási díjnál a kérelmet benyújtott időseknél.


13. melléklet: Baracska község önkormányzat saját bevételeinek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségek megállapításához: 2019. évben nem tervezünk hitel felvétellel, a már felvett hiteleknek a tőkerészét és kamatait törlesztjük.


14. melléklet: EU-s támogatással megvalósuló programok:

Jelenleg nincs ilyen projektünk.



[1]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 3.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(X.01.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2019. október 1-től.

[2]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendeletének 6.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(X.01.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2019. október 1-től.

[3]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendeletének 7.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(X.01.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2019. október 1-től.


[4]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 8.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(X.1.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2019. október 1-től.

[5]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 9.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019.(X.1.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2019. október 1-től

Mellékletek