Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 07. 17

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében  meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

  1. A rendelet hatálya

1.§ A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.

2.§ (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szerv: Baracskai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Baracskai Bóbita Óvoda (a továbbiakban Óvoda).

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt intézmények külön címet alkotnak. Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. melléklet tartalmazza.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

3.§[1] (1) A képviselő-testület az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetésének összevont

a) kiadási főösszegét 622.508.372   forintban,

b) bevételi főösszegét 622.508.372 forintban állapítja meg,

(2) A 2019. évi költségvetés működési bevételeinek, kiadásainak és a felhalmozási bevételeinek, kiadásainak egyenlege 0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület

a) a Baracska község önkormányzata  2019. évi költségvetésének

aa) kiadási főösszegét 509.319.049   forintban,

ab) bevételi főösszegét 509.319.049  forintban állapítja meg,

b) a Polgármesteri Hivatal 2019. évi költségvetésének

ba) kiadási főösszegét 47.007.499  forintban,

bb) bevételi főösszegét 47.007.499  forintban,

c) az Óvoda 2019. évi költségvetésének

ca) kiadási főösszegét 66.181.831   forintban,

cb) bevételi főösszegét 66.181.831 forintban állapítja meg.

4.§ Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi költségvetési mérlegét a 3. melléklet tartalmazza.

5.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és  az Óvoda 2019. évi költségvetési bevételeit kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban az 1. melléklet, 2019. évi költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónkénti, bevétel-kiadás egyenlege bontását a 11. melléklet tartalmazza.

6.§ [2](1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait (1. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési bevételi előirányzata összesen:

326.706.447  forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                             169.361.972   forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                  124. 615.550 forint,

ac) működési bevételek.                                                         31. 962.665 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                     766.260   forint.

b) Baracska község önkormányzat összevont felhalmozási bevételi előirányzata összesen:  

70.901.711 forint.

c) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 224.900.221   forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                         108.938.990  forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                        0 forint,

cc) irányító szervi támogatás:                                               110. 284. 573 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait a  képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  működési bevételi előirányzata összesen: 324.457.202  forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                             167.142.685  forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                 124.615.550  forint,

ac) működési bevételek.                                                         31.932.707 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                    766.260  forint.

b) Baracska község önkormányzat  felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   70.901.711 forint.

c) Baracska község önkormányzat finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 113.960.136  forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                          108.283.478 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                         0 forint.

cc) ÁHT-n belüli megelőlegezés:                                           5.676.658 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) a Polgármesteri Hivatal működési bevételi  előirányzata összesen: 2.225.334 forint, melyből

     aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               2.219.287 forint,

ab) működési bevételek.                                                            6.047  forint,

ac) működési célú átvett pénzeszköz:                                      0 forint.

b) a Polgármesteri Hivatal finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 44.782.165    forint, melyből:

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                         509.390 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                           44.272.775  forint.

(4) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) az Óvoda működési bevételi  előirányzata összesen: 23.911 forint,

b) az Óvoda finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 66.157.920   forint, melyből :

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                          146.122  forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                           66.011.798  forint.

7.§[3] (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, finanszírozási kiadási előirányzatait (2. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési kiadási  előirányzata összesen: 622.508.379  forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                          110.023.528  forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok               :                21.071.030  forint,

ac) dologi kiadások:                                               107.247.470   forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                             7.057.969  forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                  191.710.789  forint

b) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 129.274.011  forint, melyből a kötelező feladatellátás 129.274.011  forint, önként vállalt feladat 0 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat működési kiadási  előirányzata összesen: 324.743.727 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                          27.834.248 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok               :                 5.362.007  forint,

ac) dologi kiadások:                                                 92.778.714 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                           7.057.969  forint

ae) egyéb működési célú kiadások:                191.710.789   forint

af) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 324.743.727 forint, önként  vállalt feladat 0 forint.

b) Baracska község önkormányzat finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 129.274.011 forint,melyből a kötelező feladatellátás  129.274.011 forint, önként vállalt feladat  0 forint.

(3)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Polgármesteri Hivatal működési kiadási  előirányzata összesen: 47.007.499 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                          33.892.443   forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok               :                 6.417.011  forint,

ac) dologi kiadások:                                                  6.698.045  forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 47.007.499 forint, önként  vállalt feladat 0 forint és államigazgatási feladat 0 forint.

(4)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Óvoda működési kiadási  előirányzata összesen: 66.181.831   forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                          48.296.837 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok               :                9.292.012 forint,

ac) dologi kiadások:                                              7.770.711 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 47.007. 499  forint, önként  vállalt feladat 0 forint.

8.§[4] (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 56.123.582 forint. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál nem tervez beruházást, felújítást. A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

a) a beruházások előirányzata:          46.717.332  forint, ebből az Óvoda beruházása 822.271    forint

b) a felújítások előirányzata:                                9.406.250  forint,

c) egyéb felhalmozási kiadás:                              0 forint.

(2) Az önkormányzat a felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez nem kíván fejlesztési hitelt  felvenni.

(3) A felhalmozási feladatok kötelezően ellátandó feladatokhoz kapcsolódik.

9.§[5] Baracska Község Önkormányzata a működési kiadások között 2019. évben  általános tartalékot képez, 176.655.185   forint összegben.

10.§ Az önkormányzat és költségvetési szerveinek működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2020-2024. évi  alakulását az 5. melléklet tartalmazza.

11.§  Önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6. melléklet tartalmazza.

12.§  (1) Az önkormányzat 2019. évi működési, felhalmozási és finanszírozási bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.

(2) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2019. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 10. melléklet tartalmazza.

13.§  Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7. melléklet tartalmazza.


14.§  (1) A közvetett támogatások (pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2019. évet érintő adatait a 8. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához a 13. melléklet tartalmazza.

(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását a 14. melléklet tartalmazza.

3. Költségvetési létszámkeret

15.§  (1) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2019. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeit és átlaglétszámát a 4. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

  1. 34,50 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), melyből az önkormányzat 5,50 fő,
  2. 34,50 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban melyből az önkormányzat 5,50 fő

állapítja meg.

(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál az (1) bekezdés szerinti létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát 5,00 főben állapítja meg.

(3) A Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - és az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - határozza meg.

(4) Az Óvoda átlagos statisztikai létszámát 15,00 főben – ebből az óvodapedagógusok száma 9,00 fő, a kisegítő dajkák száma 4 fő, a pedagógus asszisztens száma 1,00 fő és az óvodatitkár száma 1,00 fő- és az év utolsó napján foglalkoztatható 15,00 fő záró létszámban  határozza meg.

4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


16.§  (1) Ha év közben - a rendelet készítésekor nem ismert - többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

(3) A képviselőtestület az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegeinek módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni.

(5) Az önkormányzat és költségvetési szervei az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34. §-ában foglaltak, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 42. §-ban, valamint az e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

17.§  (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja  likvid hitelfelvétele a számlavezető pénzintézettől.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.

18.§  (1)A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját külön rendeletben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben  állapítja meg.

(3) A képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél közalkalmazotti jogviszonyban és munkaszerződéssel foglalkoztatott dolgozóinak (kivéve: közfoglalkoztatottak) cafeteria éves keretét bruttó 134.500 Ft (nettó 100.000 Ft) összegben  állapítja meg.

19.§  A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda részére történő finanszírozás a tényleges szükséglethez igazítva történik.

20.§  (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

(2) A működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Polgármesteri Hivatal belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.

21.§  (1)  Az önkormányzat és költségvetési szerveinél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

22.§  A polgármester - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - 200.000 Ft értékhatárig önállóan dönthet forrásfelhasználásról.

5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23.§  (1) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről dr. Batka Brigitta belső ellenőrrel kötendő szerződés alapján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., a 13. és a 14. mellékletek tartalmazzák. A szöveges indoklásukat a 15. melléklet tartalmazza.










6. Záró rendelkezések

24.§  Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.



Becsei Andrásné    s.k.                                                                  Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

         alpolgármester                                                                                     jegyző

a polgármester tartós távollétében                               



A rendelet kihirdetése megtörtént:

Baracska, 2019. február 22.


Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

               jegyző


[1]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 3.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2020.(VII.17.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2020. július 17-től

[2]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendeletének 6.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2020.(VII.17.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2020. július 17-től.

[3]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendeletének 7.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2020.(VII.17.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2020. július 17-től.


[4]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 8.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2020..(VII.17.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2020. július 17-től.

[5]

Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(II.22.) önkormányzati rendeletének 9.§-a Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2020..(VII.17.) önkormányzati rendeletének megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2020. július 17-től