Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (I.28.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 01. 29- 2020. 09. 29

Baracska község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében  meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

  1. A rendelet hatálya

1. §A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.

2. §(1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szerv: Baracskai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Baracskai Bóbita Óvoda (a továbbiakban Óvoda).

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt intézmények külön címet alkotnak. Az önkormányzat címrendjét teljes körűen a 12. melléklet tartalmazza.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

3.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2020. évi költségvetésének összevont

a) kiadási főösszegét 619.578.270 forintban,

b) bevételi főösszegét 619.578.270 forintban állapítja meg,

(2) A 2020. évi költségvetés működési bevételeinek, kiadásainak és a felhalmozási bevételeinek, kiadásainak egyenlege 0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő főösszegekből a képviselő-testület

a) a Baracska község önkormányzata  2020. évi költségvetésének

aa) kiadási főösszegét 505.643.148 forintban,

ab) bevételi főösszegét 505.643.148 forintban állapítja meg,

b) a Polgármesteri Hivatal 2020. évi költségvetésének

ba) kiadási főösszegét 47.356.570 forintban,

bb) bevételi főösszegét 47.356.570 forintban,

c) az Óvoda 2020. évi költségvetésének

ca) kiadási főösszegét 66.578.552 forintban,

cb) bevételi főösszegét 66.578.552 forintban állapítja meg.

4.§ Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2020. évi költségvetési mérlegét a 3. melléklet tartalmazza.

5.§ (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és  az Óvoda 2020. évi költségvetési bevételeit kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban az 1. melléklet, 2020. évi költségvetési kiadásait kiemelt előirányzatok, rovatok és feladatellátás (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) szerinti bontásban a 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónkénti, bevétel-kiadás egyenlege bontását a 11. melléklet tartalmazza.

6. § (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait (1. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési bevételi előirányzata összesen: 305.412.462 forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               171.424.161 forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   107.244.000 forint,

ac) működési bevételek.                                                       26.216.301 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  528.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat összevont felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   19.999.900 forint.

c) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 294.165.908 forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                          182.409.458 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                         0 forint,

cc) irányító szervi támogatás:                                             111.756.450 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési, felhalmozási, finanszírozási bevételi előirányzatait a  képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  működési bevételi előirányzata összesen: 305.407.462 forint, melyből:

aa) működési célú támogatások áht-n belül:                               171.424.161 forint,

ab) közhatalmi bevételek:                                                   107.244.000 forint,

ac) működési bevételek.                                                       26.211.301 forint,

ad) működési célú átvett pénzeszköz:                                  528.000 forint,

ae) működési bevételből  kötelezően ellátott feladat 304.879.462 forint, önként vállalt feladat 528.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat  felhalmozási bevételi előirányzata összesen:   19.999.900 forint.

c) Baracska község önkormányzat finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 180.235.786 forint, melyből :

ca) előző évi költségvetési maradvány:                           180.238.786 forint,

cb) hitel felvétel:                                                                                         0 forint.

(3) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) a Polgármesteri Hivatal működési bevételi  előirányzata összesen: 5.000 forint, melyből

     aa) működési célú támogatások áht-n belül:                                          0 forint,

ab) működési bevételek.                                                     5.000 forint,

ac) működési célú átvett pénzeszköz:                                       0 forint.

b) a Polgármesteri Hivatal finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 47.351.570 forint, melyből:

ba) előző évi költségvetési maradvány:                          2.124.657 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            45.226.913 forint.

(4) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési, finanszírozási bevételi előirányzatait a képviselő-testület  a következők szerint határozza meg:

a) az Óvoda működési bevételi  előirányzata összesen: 0 forint,

b) az Óvoda finanszírozási bevételi előirányzata összesen: 66.578.552 forint, melyből :

ba) előző évi költségvetési maradvány:                                  49.015 forint,

bb) irányító szervi támogatás:                                            66.529.537 forint.

7. § (1) Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda összevont működési, finanszírozási kiadási előirányzatait (2. melléklet) a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat  összevont, működési kiadási  előirányzata összesen: 296.921.961 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            128.667.599 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                22.277.579 forint,

ac) dologi kiadások:                                                106.802.456 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                           4.500.000 forint

ae)egyéb működési célú kiadások:                    34.674.327 forint

b) Baracska község önkormányzat összevont, finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 130.906.868 forint.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Baracska község önkormányzat működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Baracska község önkormányzat működési kiadási  előirányzata összesen: 183.056.839 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            41.406.814 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                6.726.682 forint,

ac) dologi kiadások:                                                95.749.016 forint,

ad) ellátottak juttatásai:                                         4.500.000 forint

ae)egyéb működési célú kiadások:                  34.743.327 forint

af) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 179.056.839 forint, önként  vállalt feladat 4.000.000 forint.

b) Baracska község önkormányzat finanszírozási kiadási előirányzata összesen: 130.906.868 forint,melyből a kötelező feladatellátás 118.506.868 forint, önként vállalt feladat 12.400.000 forint.

(3)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből a Polgármesteri Hivatal működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Polgármesteri Hivatal működési kiadási  előirányzata összesen: 47.356.570 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            36.207.964 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :                6.371.666 forint,

ac) dologi kiadások:                                                  4.776.940 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 0 forint, önként  vállalt feladat 0 forint és államigazgatási feladat 47.356.570 forint.

(4)  Az (1) bekezdésben szereplő összegekből az Óvoda működési kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a) Óvoda működési kiadási  előirányzata összesen: 66.508.552 forint, melyből:

aa) személyi jellegű kiadások:                            51.052.821 forint,

ab) munkaadókat terhelő járulékok :              9.179.231 forint,

ac) dologi kiadások:                                               6.276.500 forint,

ad) működési kiadásokból kötelezően ellátandó feladat 66.508.552 forint, önként  vállalt feladat 0 forint.

8. § (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen (ÁFÁ-val): 191.749.441  forint. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalnál nem tervez beruházást, felújítást. A felújítási és felhalmozási kiadásokból:

a) a beruházások előirányzata:           70.013.286 forint, ebből az Óvoda beruházása 70.000   forint

b) a felújítások előirányzata:                            121.736.155 forint,

c) egyéb felhalmozási kiadás:                               0 forint.

(2) Az önkormányzat a felújítási és felhalmozási kiadások teljesítéséhez nem kíván fejlesztési hitelt  felvenni.

(3) A felhalmozási feladatok kötelezően ellátandó feladatokhoz kapcsolódik.

9. § Baracska Község Önkormányzata a működési kiadások között 2020. évben  általános tartalékot képez, 10.229.327 forint összegben.

10. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek működési és fejlesztési célú bevételeinek és kiadásainak 2021-2025. évi  alakulását az 5. melléklet tartalmazza.

11.§  Önkormányzat és költségvetési szerveinek 2020. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 6. melléklet tartalmazza.

12.§ (1) Az önkormányzat 2020. évi működési, felhalmozási és finanszírozási bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 9. melléklet tartalmazza.

(2) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda 2020. évi bevételeit és kiadásait kormányzati funkció szerinti bontásban a 10. melléklet tartalmazza.

13.§ Az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait, hitelállományát éves bontásban a 7. melléklet tartalmazza.


14.§ (1) A közvetett támogatások (pl. adóelengedések, adókedvezmények) előre behatárolható, 2020. évet érintő adatait a 8. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettségei megállapításához a 13. melléklet tartalmazza.

(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek felsorolását a 14. melléklet tartalmazza.

3. Költségvetési létszámkeret

15.§ (1) Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2020. évi költségvetési engedélyezett álláshelyeit és átlaglétszámát a 4. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerveinek létszám-előirányzatát:

  1. 35,00 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban), melyből az önkormányzat 11,00 fő,
  2. 35,00 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban melyből az önkormányzat 11,00 fő

állapítja meg.

(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál az (1) bekezdés szerinti létszám előirányzatából a közfoglalkoztatott munkavállalók átlagos statisztikai létszámát 5,00 főben állapítja meg.

(3) A Polgármesteri Hivatal átlagos statisztikai létszámát 9,00 főben - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - és az év utolsó napján foglalkoztatható 9,00 fő záró létszámban - ebből a köztisztviselők száma 8,00 fő - határozza meg.

(4) Az Óvoda átlagos statisztikai létszámát 15,00 főben – ebből az óvodapedagógusok száma 9,00 fő, a kisegítő dajkák száma 4 fő, a pedagógus asszisztens száma 1,00 fő és az óvodatitkár száma 1,00 fő- és az év utolsó napján foglalkoztatható 15,00 fő záró létszámban  határozza meg.

4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


16. § (1) Ha év közben - a rendelet készítésekor nem ismert - többletbevétel keletkezik, vagy a bevételek a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) A meghatározott tartalékok előirányzatának módosításáról, felhasználásáról csak a képviselő-testület dönthet a költségvetési rendelet módosítása során.

(3) A képviselőtestület az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegeinek módosítását és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselőtestület a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(4) A (3) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni.

(5) Az önkormányzat és költségvetési szervei az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34. §-ában foglaltak, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 42. §-ban, valamint az e rendeletben foglaltak figyelembevételével módosíthatják egyes kiemelt, ezen belül részelőirányzataikat.

17. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött működési hiány külső finanszírozási módja  likvid hitel felvétele a számlavezető pénzintézettől.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgál az előző év költségvetési maradványának igénybevétele.

18. § (1)A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját külön rendeletben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a köztisztviselők cafeteria éves keretét bruttó 200.000 Ft összegben  állapítja meg.

(3) A képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél közalkalmazotti jogviszonyban és munkaszerződéssel foglalkoztatott dolgozóinak (kivéve: közfoglalkoztatottak) cafeteria éves keretét bruttó 132.500 Ft (nettó 100.000 Ft) összegben  állapítja meg.

19. § A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda részére történő finanszírozás a tényleges szükséglethez igazítva történik.

20. § (1) A kötelezettségvállalók a forrásképződés mértékének, illetve ütemének figyelembe vételével és a költségvetési szerv biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

(2) A működési többletbevétel felhasználása a saját hatáskörű előirányzat-módosítás és az azzal egyidejűleg történő - képviselő-testületi - tájékoztatás után történhet.

 (3) A Polgármesteri Hivatal belső szabályzatban rögzíti a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkori érvényes központi szabályozás figyelembe vételével.

21. §  Az önkormányzat és költségvetési szerveinél a  feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására  csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

22. § A polgármester - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - 200.000 Ft értékhatárig önállóan dönthet forrásfelhasználásról.

5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23.§ (1) A Polgármesteri Hivatal és az Óvoda ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzésről dr. Batka Brigitta belső ellenőrrel kötendő szerződés alapján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján, az önkormányzat költségvetési, illetve zárszámadási rendelete előterjesztésekor bemutatandó mérlegek tartalmára vonatkozó rendelkezéseket a 3., a 6. , a 7., a 8., a 13. és a 14. mellékletek tartalmazzák. A szöveges indoklásukat a 15. melléklet tartalmazza.

6. Záró rendelkezések

24. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.



Szőlősy Béla Attila s.k.                                                                Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

          polgármester                                                                                        jegyző




                A rendelet kihirdetése megtörtént:

                Baracska, 2020. január 28.


                                                                                                              Szeleczkyné Szabó Katalin s.k.

                                                                                                                         jegyző




Mellékletek