Iszkaszentgyörgy Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2013.(XII.20.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2016. 11. 21- 2016. 12. 14

Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének

12/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról



Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában kapott feladatkörében eljárva és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

I. FEJEZET


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK



1. §      [1](1)     Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Iszkaszentgyörgy Község  Önkormányzata ( a továbbiakban: önkormányzat). Az önkormányzat székhelye: 8043. Iszkaszentgyörgy, Kossuth tér 1.


(2)       Az önkormányzat jelképei: címer, zászló, bélyegző (leírását az 1. melléklet tartalmazza).


II. FEJEZET


Önkormányzat, hatáskörök


2. §        [2](1)   Az önkormányzat illetékességi területe megegyezik a település  közigazgatási területével.


             [3](2)     Az Önkormányzat honlapja a www.iszkaszentgyorgy.hu.


 [4](3)     A képviselő-testület tagjainak névsorát a Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SzMSz) 1. függeléke tartalmazza.


  (4)   Az önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladat rend szerinti besorolását a 2. függelék tartalmazza.


3.§      A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

           

(1)      Önkormányzati segély megállapítása.


.          (2)      Szociális tüzifa juttatás elbírálása.


           (3)      Közterület-használati engedélyek elbírálása


III. FEJEZET


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET


A képviselő-testület működésének szabályai


4. §     (1)       A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

         [5](2)      A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű be töltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén                       a képviselő-testület üléseit a Pénzügyi bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(3)       A képviselő-testület éves munkatervet készít a tárgyévet megelőző év december 31-ig az előre látható  

          feladatok meghatározására, amelyhez a települési képviselőktől előzetesen véleményt kér.

          (4)       A munkaterv megküldésre kerül:

                    a)        a települési képviselőknek,

                    b)        a nem képviselő bizottsági tagoknak,

                    c)         a munkatervben érintett előadóknak,

valamint közzé kell tenni a www.iszkaszentgyorgy.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon.

A képviselő-testület összehívásának rendje


5. §      (1)       A polgármester a képviselő-testület üléseit az ülés helyének és napjának, a   kezdés időpontjának

          megjelölését és a javasolt napirendet tartalmazó írásbeli meghívóval hívja össze.

 [6](2)   A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 3 naptári                   nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig egy naptári nappal előbb kell az érdekelteknek megküldeni.

 (3)      Rendkívül indokolt esetben meghívó nélkül, elsősorban telefonon, SMS, vagy e-mail küldésével is

           összehívható a képviselő-testület.

 (4)      A képviselő-testület ülésének időpontjáról a nyilvánosságot – a település lakosságát – a meghívó

           hirdetőtáblára való kifüggesztésével és a www. iszkaszentgyorgy.hu, valamint a

           www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon való megjelentetésével biztosítja.

Az előterjesztések



[7]6. §    (1)       A meghívóhoz az előterjesztéseket és a rendelet-tervezeteket     mellékelni kell. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület rendes, vagy rendkívüli ülése elé kerülő rendeleti javaslat, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.


(2)    A képviselő-testülethez előterjesztést jogosult benyújtani – amennyiben          az adott kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges – a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület bizottsága, a jegyző.


                      (3) Rendelet-tervezet csak írásban terjeszthető be.


(4)  Az írásbeli előterjesztés tartalmazza a tárgyat és a tényállást, a   lehetséges döntési alternatívákat és azok indokolását, a rendeleti, vagy határozati javaslatot, szükség szerint a határidő megjelölését, jogszabályi hivatkozást és a felelős nevét.


(5)      Az előterjesztéshez csatolni kell a Pénzügyi bizottság véleményét, és javaslatát, amennyiben az a bizottság feladatkörét érinti.


 (6)     Az írásbeli előterjesztéseket az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőzően legalább 10 naptári nappal kell a jegyzőnél leadni.


 (7)   A meghívót és írásos előterjesztéseket a képviselőknek az általuk megadott elektronikus címre kell megküldeni, ennek hiányában papíralapon megküldeni.


 (8)    A zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést csak a képviselő-testület tagjai és a jegyző kapják kézhez.


(9)      Az előterjesztéseket a testületi ülés előtt közzé kell tenni a www. iszkaszentgyorgy.hu ,valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.huhonlapon.


Rendes ülés



7. §   (1)         A képviselő-testület szükség szerint,de évente legalább  8 rendes ülést      tart.


(2)A rendes, nyílt ülés kötelező napirendi pontja a polgármester írásos beszámolója a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző rendes ülést követő fontosabb eseményekről.


(3)[8]A polgármester a képviselő-testületi ülést köteles összehívni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában foglalt esetekben


(4)[9]A képviselő-testület más települések képviselő-testületeivel együttes ülést tarthat.​

Rendkívüli ülés


8. §  A polgármester- a képviselő-testület döntését igénylő- indokolt esetben rendkívüli ülést hív össze.

       Az összehívás indokát a rendkívüli ülésen ismertetni kell.


9. §     (1)       A képviselő-testület nyilvános ülésein bárki részt vehet.


(2)A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a rendes képviselő- testületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait  a www. iszkaszentgyorgy.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapon  közzé kell tenni.


(3)[10]A képviselő-testület nyilvános ülésének jegyzőkönyveit a képviselő-testület hivatalában ügyfélfogadási időben bárki megtekintheti​

Az ülés rendjének fenntartásáról és az annak érdekében

hozható intézkedésekről


10. §   [11](1)      A levezető elnök biztosítja az ülésen a tanácskozás rendjének   fenntartását melynek keretében:

  1. megadja a szót,
  2. felszólítja azt, aki eltért a tárgytól, ennek eredménytelensége esetén megvonja a szót,
  3. szükség esetén javasolja a képviselő-testületi ülés félbeszakítását,

            tárgyalási szünetet rendelhet el.

[12](2)      A nyilvános ülésen megjelent polgárok a számukra az ülésteremben kijelölt helyen tartózkodhatnak.

                        vita nélkül – a hozzászólási jogot megvonhatja.

     (3)       Ha a testületi ülésen rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a                              polgármester  javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbségű szavazással szünetet                     rendel el. Ha az ülés félbeszakad, csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.

Zárt ülés


11. §   [13](1)      A képviselő-testület zárt ülést tart az önkormányzati törvény 46. § (2) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt esetekben.


 [14](2)  A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el az önkormányzati törvény 46. § (2) bekezdésének c) pontjában foglalt esetekben

 [15](3)  Zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, aljegyző és a jegyzőkönyvvezető, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő  vesznek részt.


[16](4)  Aki zárt ülésen jogtalanul tartózkodik, azt az ülés elnöke az ülésről való távozásra szólítja fel.

Az ülés tanácskozási rendje, az ülés vezetése


12. §   (1)       A polgármester

                    a)        az ülést megnyitja, illetőleg berekeszti,

b)         az igazoltan, illetve igazolatlanul távollévők nevének felsorolásával megállapítja az ülés határozatképességét,

c)         tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követő fontosabb eseményekről,

d)         javaslatot tesz az ülés napirendjére, a [17]pénzügyi bizottság, a polgármester, valamint a települési képviselők szóban, a napirend elfogadása előtt indítványozhatják valamely kérdés napirendre tűzését. A napirend felett a testület vita nélkül határoz.

e)         napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát, az előadókhoz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.

f)          szót ad a szavazás előtt a jegyzőnek, amennyiben  törvényességi észrevételt kíván tenni. A jegyző megalapozott válaszadása érdekében kérheti a döntés elhalasztását.

g)         az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról dönt előbb a testület és ezek figyelembe vételével az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról

                     h)        megállapítja a szavazás eredményét,

                     i)          a zárt ülésen hozott határozatokat kihirdeti.

Határozatképesség


13. §   (1) Amennyiben az ülést határozatképtelenség miatt el kell halasztani, annak 8 naptári napon

               belül – az előzetesen kitűzött napirend szerinti – ismételt összehívásáról a polgármester

               gondoskodik.

          (2)  Az ülésről igazoltan van távol az a települési képviselő, aki, bármely okból akadályoztatva van és

               ezt a tényt a polgármesternek előzetesen bejelentette.

Döntéshozatali eljárás


14. §  Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet és felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére.

          A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rö

            [18]A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával érintett témát ismételten napirendre                tűzheti.


15. §   (1) Ha a képviselő-testület szavazategyenlőség, vagy tartózkodás miatt hoz elutasító döntést, abban az esetben

               – ha az érintett fenntartja kérelmét – a soron következő testületi ülésen ismételten napirendre kell tűzni az ügyet.

(2)  Amennyiben ismételten elutasító döntés születik, az esetben csak olyan új tény, vagy adat felmerülése esetén 

     lehet a testület elé egy éven belül előterjeszteni az ügyet, amitől a döntés megváltoztatása várható.

A szavazás módja


16. §   (1) A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyilt szavazással hozza.

          (2) A nyílt szavazás történhet:

               a) kézfelemeléssel ,

               b) név szerinti szavazással.

           (3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármely képviselő azt kéri, a polgármester köteles a

                szavazást megismételtetni.

           (4) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a

               képviselő-testület vita nélkül határoz.


 17.§  (1) Név szerint kell szavazni, ha azt a jelenlévő képviselők egynegyede kéri.

         (2) A név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor

             „igen”-nel, vagy „nem”-mel, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

         (3) A jegyző a szavazatokat a névsoron – az elhangzottak szerint -feltünteti, összeszámlálja és a szavazás

             eredményét átadja a polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

             A kihirdetett névsort a jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

 18.§ (1) Törvényben meghatározott esetekben a képviselő-testület titkos szavazást tarthat. A titkos szavazás megtartását  

             bármelyik képviselő kezdeményezheti.

          

        (2) A tikos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik

        (3)  A titkos szavazást 3 tagú ideiglenes szavazatszámláló bizottság bonyolítja, melynek megbízatása a szavazás

             eredményének ismertetéséig szól..

        (4) A bizottság tagjaira a képviselő-testületi ülést vezető személy tesz javaslatot, elnökét és tagjait a képviselő-testület

            minősített többséggel választja meg.

        (5) A titkos szavazás eredményét az erre létrehozott szavazatszámláló                             bizottság átadja a

             polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

        6) A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

            a) a szavazás helyét, idejét,

            b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét,

            c) a szavazás során felmerült körülményeket,

            d) a szavazás eredményét.


        (7) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság elnöke és a jegyzőkönyvvezető köztisztviselő

             írja alá, amelyet az ülésről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

Az önkormányzat rendelet alkotása, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége


19. §   (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

               a) a polgármester

               b) a képviselő,

               c) a képviselő-testület bizottsága és

               d) a jegyző.

(2)  A rendelet tervezetét a tárgy szerint illetékes bizottság előzetesen megtárgyalja és állásfoglalását, javaslatait a

     képviselő-testület elé terjeszti.

               A polgármester javaslatot tesz arra, hogy a rendelet megalkotása egy, vagy két fordulóban történjen. A két 

               fordulóban történő rendeletalkotásról a képviselő-testület dönt.

           (3) A rendeleti javaslat kidolgozásához a jegyző segítséget nyújt.

20. § A rendelet-tervezeteket és azok indokolását – a 21 §-ban foglalt kivételekkel – társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, 

        melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

21. § (1)  Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

       a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,

       b) a helyi adókról

       c) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról,

       d) a kiemelkedő közérdek miatt sürgős döntésről szóló tervezeteket.

(2) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős hátrány

      érné.

22 § (1) A tervezetet az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 15. napon 16.00 órtától kell közzétenni a

            www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu című honlapján a véleményezésre kialakított oldalon. A tervezetre benyújtött

            véleményket a képviselő-testületi ülést megelőző 7. nap 12.00 óráig bezárólag veszi figyelembe a Képviselő-testület.

       (2) A véleményeket az erre a célre létrehozott e-mail címre kell megküldeni.

       (3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:

  a) véleményadó nevét,

  b) a véleményadó lakhelyét,

  c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.

       (4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást

           megadottnak kell tekinteni.

       (5) A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület

           csorbítására, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezett

           tárgyhoz.

       (6) A beérkező véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket,

           illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait. Az erről szóló dokumentumot a honlapon a képviselő-

           testületi ülést megelőző nap 24.00 óráig közzé kell tenni.

23. § (1) A vélemény hagyományos módon írásban, papírlapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 17. § (3)

             bekezdésében foglaltakat.

        (2) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében

            lakossági fórum szervezhető. A lakossági fóru, elhangzottak összefoglalóját a helyben szokásos módon közzé kell

            tenni.

        (3) A tervezetről szóló döntést követő három hónap elteltével a rendelet szerint közzétett dokumentumok eltávolításra,

            a papíron beküldött vélemények megsemmisítésre kerülnek.

24. §  (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.

         (2) Ha a rendeleti javaslathoz módosító javaslat érkezik, szavazás során módosító indítványról kell először szavazni.

         (3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

25. §  Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző

         gondoskodik. Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

         A kihirdetés tekintetében a közzététel az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztést jelenti. Az önkormányzati

         rendelet a kifüggesztés napján tekinthető kihirdetettnek.

26. § Törvényben meghatározott esetekben túl a határozat hozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

        a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,

        b) titkos szavazás elrendeléshez, amennyiben az nem kötelező,

        c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

        d) településrendezési tervek jóváhagyásához, területi-felhasználáshoz,

        e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

27. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben  

        haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelenteni a Képviselő-tetület felé:


[19]28.§  (1) A képviselő-testület döntéseit egyszerű, vagy minősített döntéssel hozza.


(2) Minősített többség az Mötv. 50.§-ában, egyéb jogszabályokban, és e   rendelet (3) bekezdésében foglalt ügyek eldöntéséhez szükséges.


 (3)  Minősített többség szükséges:

a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,

b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,

c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

d) településrendezési tervek jóváhagyásához, területi-felhasználáshoz,

e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.


29.§ (1) Az önkormányzati rendeletet a jegyző az önkormányzat hirdetőtábláján,            kihirdeti, valamint a valamint a

       www.iszkaszentgyorgy.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapján is közzéteszi.

30. §   (1) A jegyző köteles biztosítani, hogy a kihirdetett rendeleteket a Közös Hivatalban bárki ügyfélfogadási időben

              megtekinthesse.

(2) A rendeletek nyilvántartásáról és naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.

[20]31. §   (1)      Az önkormányzati rendeletek és határoztatok megjelölésére és közzétételére a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII.14.) IRM rendelet szabályait kell alkalmazni.

Interpellációk [21]és kérdések


32. §   (1)  A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármestertől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati

               ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 munkanapon belül írásban – érdemi

                választ kell kapnia.

(2) Az interpellációkkal a képviselő-testület a napirendi pontok tárgyalását követően foglalkozik.

(3) Az interpellációt az ülés napját megelőzően, legalább 2 naptári nappal korábban kell a polgármesternél írásban

     bejelenteni.

(4) A bejelentésnek tartalmaznia kell: az interpelláló nevét, az interpelláció tárgyát, illetve azt, hogy az interpellációját

     szóban is elő kívánja-e adni.

(5) Az interpelláció írásos bejelentésétől el lehet tekinteni, de ilyen esetben az ülésen szóban elhangzó

    interpellációval is foglalkozni kell.

(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és erről vita nélkül, külön dönt a képviselő-

    testület is.

(7) Az írásban adott választ az interpelláló képviselőnek, a válasz másolatát pedig egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. A válasz elfogadásáról a soron következő rendes ülésen kell dönteni.

(8) A képviselő-testület az interpelláció alapján – az illetékes bizottság bevonásával és az interpelláló részvételének

     lehetőségével – részletes vizsgálatot is elrendelhet.

     A vizsgálat eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén, de legalább 30 naptári napon belül számot

     kell adni.

     A vizsgálat eredményének elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

Jegyzőkönyv


33. §   [22](1)  A képviselő-testületi ülésekről 1 példányban jegyzőkönyv készül.


[23](2) A jegyzőkönyv tartalmazza az önkormányzati törvény 52. § (1)  bekezdésében foglaltakon túl:

a) a meghívót,

b) jelenléti ívet,

c) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példányát,

d) képviselők által írásban benyújtott hozzászólását.


(3)  A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző aláírja.


(4) A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit (a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével) hivatali idő alatt az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.



34. §   (1)       A képviselő-testület legalább évente egy alkalommal – az általa külön meghatározott és 15 naptári nappal megelőzően meghirdetett időpontban – közmeghallgatást tart.

(2)       A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról a település lakosságát a képviselő-testületi ülések összehívására vonatkozó szabályok szerint kell értesíteni.

            [24](3)      Közmeghallgatást kell tartani

- a települési képviselők egynegyede,

- a képviselő-testület bizottsága kezdeményezése alapján.

(4)       A közmeghallgatáson az állampolgárok kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a jelenlévő települési képviselőkhöz, illetve közérdekű bejelentéseket, javaslatokat tehetnek.

(5)       A közérdekű bejelentéseket, javaslatokat a képviselő-testület értékeli, majd meghatározza azt a személyt (bizottságot), aki (amely) a vizsgálat után a szükséges intézkedést kezdeményezheti. Az intézkedés eredményéről a polgármester az érintettet, vagy érintetteket köteles tájékoztatni.


IV. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI





Polgármester, [25]alpolgármester




35. §    (1) A polgármester feladatát főfoglalkozású megbízatásként látja el.

 (2) A polgármester minden hónap első szerdai napján 8-12 óráig, minden hónap harmadik szerdai napján 13-17 óráig

    ügyfélfogadást tart.

 (3) A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.

 (4) Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás

     tényére.

 (3) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen

      beszámol.

36. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) ivóvízellátás,

b) önkormányzati út felújítása

37. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. rövény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennálása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) közvilágításról való gondoskodás,

b) a helyi köztutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása,

c) környezeti –egészségügyi ( köztisztasági, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és régcsálóirtás);

d) szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,

e) lakás- és helyiséggazdálkodás,

f) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,

g) honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás,

h) település közbiztonság

38. § (1) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízásban látja el feladatait.

(2) Az alpolgármester minden hónap második szerdai napján 8-12 óráig, minden hónap negyedik szerdai napján 13-17  óra között ügyfélfogadást tart.

A képviselő-testület bizottsága


39. §   (1)   A képviselő-testület létrehozza az alábbi bizottságokat:

                        a)  Pénzügyi Bizottság:

                                    Tagjainak száma: 5 fő, ebből 3 fő képviselő, 2 fő nem képviselő

                        [26]b)


         (2) A bizottságok feladat- és hatáskörét jogszabály, valamint e rendelet állapítja meg.

                      A bizottságok tagjainak nevét az SZMSZ 4. függelék tartalmazza.

         (3) Az esetenként felmerülő feladatok ellátása érdekében ideiglenes bizottság is létrehozható, de ekkor is be kell

             tartani e rendelet 28. §-ában meghatározott szabályokat.

         (4) A bizottságok javaslattevő, véleményező, ellenőrző, összehangoló munkát végeznek, melynek keretében

            különösen:

  a) előkészítik, illetve véleményezik a képviselő-testület elé kerülő fontosabb előterjesztéseket,

  b) javaslatot tesznek az önkormányzat feladat- és működési körébe tartozó ügyekben,

            c) feladataik körében vizsgálatot folytatnak.

          (5) A bizottságok feladatait az SZMSZ  2. melléklete tartalmazza.

40. §   [27](1) A bizottság összehívására, működésére az Mötv. 60.§-ában foglaltakat kell alkalmazni.


            (2)  A bizottság tagjaira bármelyik települési képviselő javaslatot tehet.


  (3)  A bizottság, feladatainak ellátásához munkájába bármikor bevonhat nem bizottsági tagot (külső szakértőt) is. A bizottság munkájában közreműködő résztvevőket esetenként az elnök kéri fel.

41. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

        (2) A bizottság ügyrendet alkot, és annak megfelelően tartja üléseit.

        (3) A bizottság ülésein bármelyik települési képviselő és a jegyző tanácskozási joggal részt vesz.

        (4) Bármelyik települési képviselő javaslatot tehet a bizottság hatáskörébe tartozó ügy megtárgyalására. A javaslatot

            tárgyaló bizottsági ülésre a képviselőt meg kell hívni.

        (5) A bizottság ülése határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van. A bizottság a döntéseit egyszerű

            szótöbbséggel hozza.

        (6) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a jelenlévők nevét, a tárgyalt témák megnevezését, a

            felszólalások lényegét és a hozott döntéseket.

        (7)A bizottság ügyviteli teendőit a Iszkaszentgyörgy Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal



42. § (1) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata,, Csór Község

             Önkormányzata, Bakonykúti Község Önkormányzata közös hivatala, „Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati

             Hivatal” elnevezéssel, (továbbiakban: Hivatal). A Hivatal jogállását, feladatait az Alapító Okirat tartalmazza, amely

             az SZMSZ 4. függeléke.

Jegyző, aljegyző


43. § (1) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője köteles a jogszabálysértő döntéseket,

             jogszabálysértő működést jelezni.

        (2) A jegyző:

   a) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

             b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

   c) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

   d) dönt a hatáskörébe tartozó hatósági ügyekben, valamint előkészíti azokat az önkormányzati és államigazgatási

       hatósági ügyeket, amelyekben a polgármester dönt.

   e) rendszeres tájékoztatást ad az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

    f) végzi az önkormányzati rendelet előkészítésével kapcsolatos szakmai munkát,

             g) jogi felvilágosítást végez, rendszeres ügyfélfogadást tart.

      (3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.

  [28](4) A jegyző és aljegyző egyidejű akadályoztatása esetén, vagy az   álláshelyek be töltetlensége estén az                              Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal SzMSz-ben megjelölt ügyintéző látja el a jegyzői feladatokat.


A települési képviselők


44. § (1) A települési képviselőket a polgármester, a jegyző és a Hivatal ügyintézői – képviselői jogkörük gyakorlásakor –

             soron kívül fogadni kötelesek.

        (2) A települési képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjainak e tevékenységük során ténylegesen felmerülő

             költségeit (például: utazás) a mindenkor hatályos jogszabályok alapján téríti meg az önkormányzat.

        (3) A (2) bekezdésben foglalt költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.

VI. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE




45. §   (1)       A költségvetés tárgyalása a jegyző által összeállított tervezet alapján, polgármester előterjesztésében kerül a képviselő-testület elé.


(2)       Az első fordulóban a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján a Hivatal [29]előzetes költségvetési javaslatot állít össze, melyben:

a)        számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítési lehetőségeit,

b)        meghatározni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

                    c)         egyeztetni az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel,

                    d)        megfogalmazható a szükségletek kielégítésének sorrendje.


[30](3) Az előzetes költségvetési javaslatot a Pénzügyi bizottság tárgyalja meg és javaslatot tesz a képviselő-testület elé kerülő rendelet tervezet kidolgozására.


(4) A tervezetben elsődlegesen a törvényben előírt kötelező önkormányzati feladatok megvalósítását kell szerepeltetni, ezek után a bevételek függvényében, a biztonságos gazdálkodás elveit figyelembe véve a további, még vállalható önkormányzati feladatokat. A költségvetés bevételeit a források, kiadásait a célok szerint tartalmazza.



VII. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA



62. §(1) Az önkormányzat törzsvagyonával és üzleti vagyonának vagyontárgyaival, vagyoni értékű jogaival a hatályos

            jogszabályok alapján, a jó gazda gondosságával gazdálkodik.

       (2) Az önkormányzati vagyon hasznosításával, vagyongazdálkodással összefüggő szabályokat a képviselő-testület

           külön rendeletben szabályozza.    


VIII. FEJEZET


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK



47. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

        (2) Hatályát veszti: Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat és szervei

             szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2007.(III. 28.) önkormányzati rendelete.





                        Gáll Attila                                                      Parajdi Cecília

                         polgármester                                                      jegyző


Az SZMSZ mellékletei



1.  melléklete:                        Az önkormányzat jelképei.


2.  melléklete:                        A bizottságok feladatai.

Az SZMSZ függelékei




1. függeléke:                          A képviselő-testület névsora

2. függeléke:                          Az önkormányzat szakfeladatrendje

                                                      

3. függeléke:                         Község Önkormányzata Képviselő-testületének bizottsági tagjai.


4. függeléke:                         Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Alapító Okirata (Elfogadta:

Az SZMSZ 1. melléklete




AZ ÖNKORMÁNYZAT JELKÉPEI




1.)       Címer leírása.


            A címerpajzs álló helyzetű háromszögű pajzs. A pajzsmező veressel és kékkel hasított. A pajzs alját egy arany ék harmadolja. A jobb oldali veres pajzsmezőben zöld halomból három arany búzakalász nő ki. A veres pajzsmező felső részén stilizált ezüst ekevas és csoroszja lebeg. A bal oldali kék pajzsmezőben zöld halmon, két lábon ágaskodó ezüst lovon, ezüst páncélú lovag látható. A lovag bal oldalán kerektalpú veres pajzs függ. A veres pajzs közepén egy nyolccsücskű (máltai) ezüst kereszt lebeg. A lovag jobbjában zászlós lándzsát tart. A veres zászlót ezüst kereszt négyeli. Az alsó arany pajzsmezőben egy zöld szőlőfürt lebeg, jobb és bal oldalán egy-egy zöld szőlőlevéllel.


2.)       Zászló leírása.


            A zászlólap - arányában a zászlórúd felől nézve 1:2 arányú téglalap - osztatlan zöld mezejének közepén egy kerek fehér (ezüst) mezőben az önkormányzat címere függőlegesen található eredeti színeiben, amelyet a község nevét feltüntető felirat boltoz arany hímzéssel. A zászlólap vége 10 cm hosszúságú arannyal rojtozott. A zászló anyaga selyem.


3.)       Bélyegzők lenyomata.

Az SZMSZ 2. melléklete




A BIZOTTSÁGOK FELADATAI





1./ PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG


            a./ véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves,

                 háromnegyedéves-éves beszámoló tervezeteit, valamint a költségvetési koncepciót,


            b./ figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját

                 bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli

                 az azt előidéző okokat,


            c./ vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a

                 pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem

                 érvényesítését,


            d./ előzetesen véleményezi a költségvetést érintő előterjesztéseket,


            f./ titkos szavazás esetén ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatait,


            g./ javaslatot tesz a polgármester illetményére, annak emelésére, egyéb juttatásaira, valamint az alpolgármester

                tiszteletdíjára,

           

            h./ kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kezdeményezésben foglaltakat,


            i./ nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait,


  j./ A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás kezdeményezése esetén a bizottság elnöke öt napon belül köteles

     soron kívüli ülést tartani, és az eljárást lefolytatni,


  k./ közreműködik az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatában, szükség

      esetén javaslatot tesz módosításra, vagy új szabályzat alkotására.

Az SZMSZ 1.  függeléke





Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének

névsora




Sor-szám

Tisztség megnevezése

Név

Lakcím

1.

Polgármester

Gáll Attila

8043 Iszkaszentgyörgy, Rákóczi u. 31.

2.

Alpolgármester

Ampli Ferenc

8043 Iszkaszentgyörgy, Kisiszka 3.

3.

Képviselő

Kadlecsik Gabriella

8043 Iszkaszentgyörgy, Rákóczi F u 11.

4.

Képviselő

Kisné Szonn Ibolya

8043 Iszkaszentgyörgy, Erkel F u. 18.

5.

Képviselő

Validuda Ferenc

8043 Iszkaszentgyörgy, Kossuth L u 29.

6.

Képviselő

Pallag Róbert

8043 Iszkaszentgyörgy, Szabadság u 40

7.

Képviselő

Tóth Károly

8043 Iszkaszentgyörgy,

Ibolya u. 8.







Az SZMSZ 2. függeléke[31]


ISZKASZENTGYÖRGY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KORMÁNYZATI FUNKCIÓi


Kormányzati funkció megnevezése

Kormányzati funkció száma

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011130

Adó-, vám  - és jövedéki igazgatás

011220

 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013210

Köztemető – fenntartás – és működtetés

013320

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013350

Más szerv részére végzett pénzügyi – gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013360

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választáshoz kapcsolódó tevékenységek

016010

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016020

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

016080

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018010

Támogatási célú finanszírozási műveletek

018030

Tűz-és katasztrófavédelmi tevékenységek

032020

Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

032060

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041231

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041232

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041233

Út, autópálya építése

045120

Közutak,hidak, alagutak üzemeltetése,fenntartása

045160

Parkoló,garázs üzemeltetése, fenntartása

045170

 Vízi létesítmények építése ( kivéve: árvízvédelmi létesítmények)

045220

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052020

 Víztermelés, - kezelés, - ellátás

063020

Közvilágítás

064010

Zöldterület - kezelés

066010

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066020

Háziorvosi alapellátás

072111

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072112

Járóbetegek gyógyító szakellátása

072210

Járóbetegek rehabilitációs szakellátása

072220

Fogorvosi alapellátás

072311

Egészségügyi laboratóriumi szolgáltatások

072420

Foglalkozás- egészségügyi alapellátás

074011

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

074031

 Ifjúsági-egészségügyi gondozás

074032

Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

074040

 Nem fertőző megbetegedések megelőzése

074051

 Kábítószer-megelőzés programjai, tevékenységei

074052

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

074054

Település-egészségügyi feladatok

076062

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081030

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081043

Szabadidősport-(rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

081045

Színházak tevékenysége

082020

Könyvtári szolgáltatások

082044

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082091

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082092

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

084070

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086020

Tankönyv- és jegyzettámogatás

094250

Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások

094260

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096015

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

096025

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

101150

Időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

102050

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104037

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

104042

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

105010

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

105020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

106020

Szociális étkeztetés

107051

Házi segítségnyújtás

107052

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107053

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107055

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

107060

Központi költségvetés funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

900010

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

900020

Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

900060


                                                                                               




 

Az SZMSZ 3. függeléke



ISZKASZENTGYÖRGY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

 PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI TAGJAI






Sor- szám

Tisztség megnevezése

N é v

1.

Elnök

Tóth Károly

2.

Tag

Szonn Ibolya Mária

3.

Tag

Validuda Ferenc

4.

Külsős tag

Ifj. Kálmán József

5.

Külsős tag
































[1]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[2]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[3]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[4]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től


[5]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[6]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[7]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[8]

Beiktatta a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[9]

Beiktatta a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[10]

Beiktatta a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[11]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[12]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[13]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[14]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[15]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[16]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[17]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[18]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[19]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[20]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[21]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től​

[22]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[23]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[24]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[25]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től​

[26]

Hatályon kívül helyezte  a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2014. december 12-től

[27]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[28]

Beiktatta a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[29]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[30]

Módosította a 9/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 12-től

[31]

Hatályos 2016. július 1-től