Sárkeresztes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 11- 2021. 09. 13

Sárkeresztes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Sárkeresztes Község Önkormányzata Képviselő-testülete „A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„6/A. Óvodások támogatása

7/A. § (1) A Képviselő-testület a gyermeket nevelő családok anyagi terheinek enyhítése érdekében támogatást biztosít a településen lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő, óvodáskorú és óvodai ellátásban részesülő gyermek szülője, gondviselője, törvényes képviselője részére, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 %-át, gyermekét egyedül nevelő szülő esetében a 900 %-át.

(2) Az óvodások támogatásának összegét a Képviselő-testület évente külön döntés keretében határozza meg.

(3) Az óvodások támogatása iránti kérelmet évente egy alkalommal, augusztus 1-jétől szeptember 30. napjáig lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4) A támogatás iránti kérelmet a rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani.”

2. § A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § Az önkormányzat a következő személyes gondoskodás keretébe tartozó alapellátás formákat biztosítja:

  • a) szociális étkeztetés
  • b) házi segítségnyújtás
  • c) családsegítés.”

3. § (1) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

(6) A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 6. melléklet szerint módosul.

4. § A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet

  • a) 1. §-ában a „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • b) 3. § (1) bekezdésében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • c) 3. § (5) bekezdésében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • d) 5. § (1) bekezdésében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • e) 12. § (1) bekezdésében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • f) 12. § (4) bekezdésében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg,
  • g) 14. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében az „Szt” szövegrész helyébe a „Szoctv” szöveg

lép.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

1. melléklet

KÉRELEM GYÓGYSZERTÁMOGATÁS MEGÁLLAPÍTÁSÁRA

1. Személyes adatok:

1.1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: …………………………………………………………………………………….

1.1.2. Születési neve:…………………………………………………………………………….

1.1.3. Anyja neve:………………………………………………………………………………….

1.1.4. Születés helye, ideje:……………………… Ideje: ………év ……………hó ………nap.

1.1.5. Lakóhely: ………………………………………………………………………………….

1.1.6. Tartózkodási hely:………………………………………………………………………….

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:…………………………………………………….

1.1.8. Állampolgársága:……………………………………………………..…………………….

1.1.9. Bankszámlaszám ……………………………………………………..…………………….

1.1.10. Folyószámlát vezető pénzintézet neve:…………………….……………………………….

1.1.11. Telefonszám (nem kötelező megadni):…………………………….……………………….

1.1.12. E-mail cím (nem kötelező megadni):……………………………………………………….

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

Név
(születési név)

Születés helye, ideje (év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1

2

3

4

5

6

2. Jövedelmi adatok

kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6.

Egyéb jövedelem

7.

Összes jövedelem:

Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.

3. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

életvitelszerűen a lakóhelyemen / a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

közgyógyellátási igazolványra nem vagyok jogosult,

egyszeri támogatás igénylése esetén a felírt gyógyszerkiadásom vagy a gyógyászati segédeszközöm beszerzésének költségét önerőből biztosítani nem tudom,

a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)

…...................................... …............................................................

kérelmező aláírása háztartás nagykorú tagjának aláírása

Igazolás

gyógyszertámogatás megállapításához

(a kérelmező háziorvosa/szakorvosa tölti ki)

Kérjük a hiányzó adatokat kitölteni!

Igazolom, hogy

Neve: ………………………………………………………………………………………

Születési neve: ……………………………………………………………………………

Anyja neve: ………………………………………………………………………………..

Születési helye, ideje (év, hó nap): ……………………………………………………..

Lakóhelye: …………………………………………………………………………………

Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………….

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………….

krónikus beteg, az alábbi gyógyászati eszközre van szüksége rendszeresen, a következő vényköteles gyógyszereket szedi rendszeresen (6 hónapot meghaladóan):

Gyógyszer, gyógyászati eszköz neve: Ára:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Kelt: ………………………, ..... (év) ……….. (hó) …. (nap)

…………………………………..

háziorvos aláírása

PH.

Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)

……………………………………..

gyógyszerész aláírása

PH.”

2. melléklet

2. melléklet

KÉRELEM
születési-, iskolakezdési-, óvodások támogatásának megállapítására

1. A támogatási kérelem mely támogatás igénylésére vonatkozik (kérjük aláhúzni):

Születési támogatás* iskolakezdési támogatás** óvodások támogatása***

2. Személyes adatok:

2.1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:

2.1.1. Neve: _________________________________________________________________

2.1.2. Születési neve: _________________________________________________________

2.1.3. Anyja neve: ____________________________________________________________

2.1.4. Születés helye: ________________________ Ideje: _____év _______hó ______nap

2.1.5. Lakóhely: ______________________________________________________________

2.1.6. Tartózkodási hely: _______________________________________________________

2.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ________________________________________

2.1.8. Állampolgársága: ________________________________________________________

2.1.9. Bankszámlaszám: ________________________________________________________

2.1.10. Folyószámlát vezető pénzintézet neve: _______________________________________

2.1.11. Telefonszám (nem kötelező megadni): ________________________________________

2.1.12. E-mail cím (nem kötelező megadni): _________________________________________

2.2. A támogatást kérem megállapítani alábbi gyermeke(i)mre tekintettel:

Neve: _____________________________________________________________

Születési neve: ________________________________________________________

Születési helye: _____________________Ideje: _______év ____________hó _______nap

Anyja neve: ___________________________________________________________

Neve: _____________________________________________________________

Születési neve: ________________________________________________________

Születési helye: _____________________Ideje: _______év ____________hó _______nap

Anyja neve: ___________________________________________________________

Neve: _____________________________________________________________

Születési neve: ________________________________________________________

Születési helye: _____________________Ideje: _______év ____________hó _______nap

Anyja neve: ___________________________________________________________

3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név (születési név)

Születési hely, idő

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám

4. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi nettó jövedelme forintban:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem:

5. Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)

…......................................

kérelmező aláírása

* Az eredeti születési anyakönyvi kivonatot az igényléskor be kell mutatni.

** 16. életévét betöltött gyermek esetében csatolni szükséges a tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolását, a nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével.

*** Csatolni szükséges az óvoda igazolását az óvodai ellátás igénybevételéről.”

3. melléklet

3. melléklet

KÉRELEM
A 67 év felettiek karácsonyi támogatásának megállapítására

1. Személyes adatok:

1.1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: _________________________________________________________________

1.1.2. Születési neve: _________________________________________________________

1.1.3. Anyja neve: ____________________________________________________________

1.1.4. Születés helye: ________________________ Ideje: _____év _______hó ______nap

1.1.5. Lakóhely: ______________________________________________________________

1.1.6. Tartózkodási hely: _______________________________________________________

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ________________________________________

1.1.8. Állampolgársága: ________________________________________________________

1.1.9. Bankszámlaszám: ________________________________________________________

1.1.10. Folyószámlát vezető pénzintézet neve: _______________________________________

1.1.11. Telefonszám (nem kötelező megadni): ________________________________________

1.1.12. E-mail cím (nem kötelező megadni): _________________________________________

1.2. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név (születési név)

Születési hely, idő

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi nettó jövedelme forintban:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem:

3. Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)
…......................................
kérelmező aláírása”

4. melléklet

4. melléklet

PÉNZBELI RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM

A KÉRELMET NYOMTATOTT NAGYBETŰVEL KELL KITÖLTENI

1. Kérelmező adatai:

1.1. Kérelmező neve:___________________________________________

1.2. születési neve:_____________________________________________

1.3. Születési hely:___________________________ idő: ______ év __________hónap __nap.

1.4. Anyja neve:________________________ kérelmező családi állapota: _________________

1.5. Lakóhely: ___________________ _________________________________________

1.6. Tartózkodási helye és bejelentkezés időpontja: ____________________________________

1.7. TAJ száma: ______________________

1.8. Telefon (nem kötelező megadni): _______________

2. Nyilatkozat a kérelmező és a vele együtt élő családtagokról, és jövedelmekről

Rokonsági fok

Név

Születési hely

szül.idő
év-hó-nap

Anyja neve

jövedelme

kérelmező

Házastárs/
élettárs

3. Ingatlan adatai (amelyben lakik)

Ingatlan alapterülete: ….. m2 szobáinak száma: …….… komfortfokozata: ………………..

Lakáshasználat jogcíme: tulajdonos, tulajdonos rokona, főbérlő, főbérlő rokona, albérlő, ágybérlő, jogcím nélküli lakó, nincs lakása.

Nem saját tulajdon esetén a tulajdonos neve: __________________címe: ______________________

Vagyon hasznosításából, bérbeadásból származó jövedelmem: VAN: ….…….,- Ft/hó, NINCS

4. Nyilatkozat a kérelmező és a vele együtt élő családtagok vagyoni helyzetéről


Tulajdon fajtája


Címe

alapterülete
m2

becsült forgalmi értéke

szerzési éve

Családi ház, öröklakás

Üdülő

telek, hétvégi ház

Garázs

egyéb ingatlan

Gépkocsi típusa

kora:
(év)

szerzési éve:

becsült forg. értéke (Ft.)

5. Rendkívüli élethelyzet indokolása: ______________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

Alulírott kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, (hozzátartozóim adatait) a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.

Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)

---------------------------------------

kérelmező aláírása

6. TÁJÉKOZTATÓ

6.1. A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:

- kérelmező személyi igazolványát, lakcímkártyáját, bevándorlási ill. letelepedési engedélyét

- amennyiben az iratokat fénymásolatban csatolja, azok eredeti példányát

6.2. Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

6.2.1. A kérelmező és a vele együtt élő családtagok nettó jövedelméről szóló igazolást

6.2.1.1. a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

6.2.1.2. a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról szóló igazolást, azzal, hogy azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.

6.2.2. Társas és egyéni vállalkozás esetén a NAV által adott jövedelemigazoláshoz mellékelni kell a vállalkozó NYILATKOZATÁT egy év nettó jövedelméről

6.2.3. Munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

6.2.4. Nyugdíjas kérelmező esetén a januárban a NYUFIG által januárban megküldött éves igazolást

6.2.5. Tankötelezettségét betöltött (16 éven felüli) gyermek tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével.

6.2.6. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot,

6.2.7. gyámság/gondnokság alá helyezett esetében a gyám/gondnok kirendelő határozatot.

6.2.8. gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozatot, és igazolást/nyilatkozatot a jelenleg kézhez kapott tartásdíj összegéről.

6.2.9. albérlet esetén az albérleti szerződés másolatát, szívességi lakáshasználat esetén a lakás tulajdonosának nyilatkozatát a szívességi lakáshasználatról, megosztott lakás esetén bírói ítélet.

6.3. Rendkívüli élethelyzetbe kerül különösen az, aki és akinek a családja nem rendelkezik olyan, az Sztv. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyonnal, amelyet értékesíthetne anélkül, hogy veszélyeztetné lakhatási és megélhetési feltételeit, illetve vagyona hasznosításából jövedelem nem származik és:

a) a lakhatást veszélyeztető krízisállapota miatt lakásfenntartással kapcsolatos legfeljebb 1 havi közüzemi, szolgáltatási díjhátralékkal rendelkezik, vagy a tárgyévi tüzelőanyag-költség kifizetése miatt anyagi többletterhet visel, vagy

b) lakhatását veszélyeztető elemi kár elszenvedése miatt anyagi segítségre szorul, vagy

c) egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó eseti gyógyszerköltségének kifizetése megélhetését súlyosan nehezíti, vagy

d) a társadalombiztosítási nyugellátásról rendelkező jogszabályban meghatározottak szerinti nyugellátásban részesül és megélhetése biztosításához anyagi segítségre szorul, vagy keresőtevékenysége a rendkívüli települési támogatás iránti kérelem előterjesztését megelőző 30 napon belül megszűnt; álláskeresési ellátásra nem jogosult; aktív korúak ellátásában nem részesül vagy

e) elhunyt személy eltemettetése miatt anyagi segítségre szorul vagy

f) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához vagy iskoláztatáshoz, vagy gyermek fogadásának előkészítéséhez vagy a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul.”

5. melléklet

5. melléklet

KÉRELEM köztemetés költségei megállapítására

1. Személyes adatok:

1.1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ………………………………………………………………………………………….

1.1.2. Születési neve: …………………………………..……………………………….…………….

1.1.3. Anyja neve: …………………………………………………………………………………….

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): …………………………………………………………….

1.1.5. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………………………………………………….

1.1.6. Állampolgársága: ………………………………………………………..…………………….

1.1.7. Családi állapota: ……………………………………………………………………………….

1.1.8. Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………….…………………….

1.1.9. E-mail cím (nem kötelező megadni): ………………………………………………………….

1.1.10. Lakóhelye: ….……………………………………………………………………………….

1.1.11. Tartózkodási helye: .....……………………………………………………………………….

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

□ EU kék kártyával rendelkező, vagy

□ bevándorolt/letelepedett, vagy

□ menekült/oltalmazott/hontalan.

2. Kérelem indoka:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Halálesettel összefüggő adatok:

3.1. Az elhunyt neve: ……………………………………………………………………..

3.2. Rokoni kapcsolat: …………………………………………………………………….

3.3. A haláleset ideje: ……………………………………………………………………..

(A kérelemhez szükséges csatolni az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát)

4. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név (születési név)

Születési hely, idő

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám

5. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi nettó jövedelme forintban:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem:

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem …………… ,- Ft.

Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.

6. Egyéb nyilatkozatok:

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Tudomásul veszem, hogy az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 64. § (2) bekezdése szerint az ügyfél, vagy képviselője, aki rosszhiszeműen az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít, eljárási bírsággal sújtható.
Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)
……………………………………..
kérelmező aláírása

7. Vagyonnyilatkozat

7.1. A kérelmező személyes adatai

7.1.1. Neve: .....................................................................................................................................

7.1.2. Születési neve: .........................................................................................................................

7.1.3. Anyja neve: .............................................................................................................................

7.1.4. Születési hely, év, hó, nap: ........................................................................................................

7.1.5. Lakóhely: .................................................................................................................................

7.1.6. Tartózkodási hely: ....................................................................................................................

7.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

7.2. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona

7.2.1. Ingatlanok

7.2.1.1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

7.2.1.2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

7.2.1.3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

7.2.1.4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

7.2.2. Egyéb vagyontárgyak

7.2.2.1. személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

7.2.2.2. tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

................................................

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.”

6. melléklet

1. A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 6/2020. (X.14.) önkormányzati rendelet 6. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„ .………………………………

Kérelmező/képviselő aláírása”