Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014 (XI.12..) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 11. 24- 2019. 10. 30

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014 (XI.12..) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben az Alaptörvény (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el

I. FEJEZET Általános rendelkezés

Az önkormányzat jelképei

1. § A Képviselő-testület és szervei számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben ( továbbiakban: Mötv.) és más jogszabályokban meghatározott feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat e rendeletben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hantos Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye és pontos címe: 2434 Hantos, Nagylóki út 3.

(3) Az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet:

Hantos Község Önkormányzata Képviselő-testülete

(4) Illetékességi területe: Hantos Község közigazgatási területe

(5) A település főbb adatait, jellemzőit, sajátosságait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, és a zászló .

(2) Az önkormányzat zászlójának és címerének leírását valamint használatuk rendjét külön

rendelet a 8/1996.(VII.9.) önkormányzati rendelet állapítja meg

4 . § Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeleteket alkotott, melyek a következők :

a)A díszpolgári cím adományozásának rendjéről szóló 16 / 1997. ( XII. 16. ) önkormányzati rendelet

b)A „ Pro Civitate Hantos” kitüntetésről szóló 6 / 1998. ( VIII. 24.) és az azt módosító

7 /1998. (IX. 21.) önkormányzati rendelet.

5. § Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a Dániai Velling település önkormányzatával.

II . fejezet

A helyi önkormányzás általános szabályai

6. § (1) Az önkormányzat önállóan, szabadon, demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit , gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról , a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról .

(2) A Képviselő-testület gyakorolja az önkormányzati jogokat, ellátja a jogszabályokban meghatározott és az önként vállalt feladatokat.

(3) A képviselő-testület egyes hatásköreit átruházhatja:

a)polgármesterre

b)bizottságaira

c)jegyzőre

d)társulására

(4) Az önkormányzat érdekeinek képviselete és védelme céljából tagként belép a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége ( továbbiakban: TÖOSZ) szervezetébe.

A TÖOSZ-ban az önkormányzat képviseletével a polgármestert hatalmazza fel.

(5) A képviselő-testület feladatainak célszerűbb, gazdaságosabb és hatékonyabb megvalósítása, az állampolgároknak nyújtott közszolgáltatásai színvonalának javítása, a térségi kapcsolatok elmélyítése érdekében más önkormányzatok képviselő-testületeivel írásbeli megállapodással az Mötv.-ben meghatározott társulást hozhat létre.

(6) Az önkormányzati társulásokat illetve a kölcsönös együttműködésről szóló megállapodásokat e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

7. § (1) Kölcsönösség estén az önkormányzat támaszkodik a település politikai és érdekközvetítői

szervezeteinek az önkormányzati tevékenységre vonatkozó véleményére .

A kölcsönös együttműködésről szóló megállapodást írásban kell rögzíteni, amelyet a

képviselő-testületi jóváhagyást követően e rendelet 2 . mellékletében is fel kell tüntetni.

(2) Az önkormányzat a kölcsönös érdekek alapján együttműködik a Fejér Megyei

Önkormányzattal, különösen

a)terület és településfejlesztés

b)környezetvédelem

c)megyei intézményi szolgáltatások

d)közös alapítású közüzemek működtetése

(3) Az együttműködés, a folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester feladata.

III. FEJEZET A települési önkormányzat feladata , szervezete és működése

Képviselő-testület

8. § (1) Az Önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja, a képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(2) A Képviselő-testület főbb feladat-,és hatáskörét –benne az önként vállalt feladatokkal és át nem ruházható hatáskörökkel - a 3.melléklet tartalmazza.

(3) Az átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a 4. melléklet tartalmazza

9. § (1) A képviselő-testület figyelembe véve anyagi és személyi lehetőségeit, feltételeit, önként vállalt feladatokat is ellát.

(2) Az önként vállalt feladatok ellátásának feltételeit évente a következő évi költségvetési

koncepció tárgyalásakor áttekinti és a fedezet biztosításáról dönt a feladatellátás

fenntartásáról vagy annak megszüntetéséről .

(3) Az Önkormányzat által önként vállalt feladatokat e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

10. § (1) A Képviselő-testület kizárólagos- át nem ruházható hatásköreit e rendelet 3. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület képviselői kezdeményezésre az átruházott hatáskörben hozott döntést felülvizsgálhatja.

(3) A Képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, illetve a hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

11 .§ (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, melyből 1 fő polgármester, 4 fő települési képviselő.

(2) A Képviselő-testület tagjainak névjegyzékét e rendelet 1. függelék tartalmazza

12 . § (1) A polgármester megválasztása után 60 napon belül köteles olyan program képviselő-testület elé való benyújtására , amely a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait , feladatait tartalmazza a képviselő-testület megbízásának időtartamára .

(2) A program elfogadásáról a képviselő-testület vita után dönt .

13. § (1) A képviselő-testület munkatervét a polgármester és a jegyző készítik el.

(2) A munkaterv összeállításánál javaslatot kérnek :

  • a) a képviselőktől,
  • b) a képviselő-testület bizottságaitól,
  • c) képviselettel nem rendelkező párttól,

A képviselő-testületet a tervezetbe fel nem vett javaslatokról is tájékoztatni kell.

(3) A képviselő-testület munkaterve tartalmazza:

  • a) a fő feladatokat
  • b) a testületi ülések tervezett időpontját, napirendjét,
  • c) meghatározza a témákat, amelyhez bizottsági állásfoglalás szükségesek

(4) A munkatervet írásban meg kell küldeni :

  • a) a települési képviselőknek
  • b) az önkormányzati intézmények vezetőinek
  • c) az abban érdekelt szervek vezetőinek, illetve személyeknek.

14. § ( 1 ) A polgármester a képviselő-testületnek évente tartozik beszámolni .

(2) A jegyző a képviselő-testületnek évente tartozik beszámolni a Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról.

( 3) A bizottság a képviselő-testületnek évente tartoznak beszámolni .

15. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülés tart.

(2) Az alakuló ülést a megválasztott polgármester hívja össze. Az ülés levezetése a polgármester feladata.

(3) Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők az alábbi esküt teszik:

„Én, (eskütevő neve) becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; (a tisztség megnevezése) tisztségemből eredő feladataimat a (megye vagy település vagy kerület) fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom.

(Az eskütevő meggyőződése szerint)

Isten engem úgy segéljen!”

(4) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján az alakuló ülésen megválasztja az Ügyrendi Bizottság elnökét és tagjait, az alpolgármestert és megállapítja a tiszteletdíját és költségtérítését.

16. § (1) A Képviselő-testület a munkatervének megfelelően ülésezik és évente legalább 6 rendes ülést és 1 közmeghallgatást tart. A Képviselő-testület rendes üléseken kívül szükség szerint rendkívüli ülést tarthat.

(2) A Képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyére kell összehívni.

(3) Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy más körülmény indokolja, az ülés a székhelyen kívül is összehívható.

(4) A Képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni:

a)a képviselők egynegyedének vagy valamelyik bizottságának,

b)a Fejér Megyei Kormányhivatal (továbbiakban: Kormányhivatal) vezetőjének írásbeli indítványára.

(5) Az indítványban meg kell jelölni a napirendet, annak előadóját, az ülés helyét, idejét.

(6) Az indítványt a kezdeményező képviselőnek, a bizottság elnökének saját kezűleg alá kell írniuk és az indítványhoz csatolniuk kell az írásos előterjesztést is.

17. § (1) A polgármester a rendkívüli képviselő-testületi ülést az indítvány előterjesztésétől számított 15 napon belüli időpontra köteles összehívni.

(2) Amennyiben a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a képviselő-testület ülését az Mötv. 135. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a kormányhivatal vezetője hívja össze.

A képviselő-testületi ülés összehívásának rendje

18. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő-testületi ülés összehívására a legidősebb képviselő (korelnök) jogosult.

(2) A képviselő-testület tagjait az ülés helyének, napjának, kezdési időpontjának, a napirendi

tárgyaknak és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(3) A meghívót és az írásos előterjesztést a települési képviselők és a tanácskozási joggal

meghívottak részére az ülést megelőzően 5 nappal kell megküldeni, rendkívüli ülésre szóló

meghívót 24 órával az ülés előtt kell kézbesíteni .

(4) A képviselő-testületi ülés nyilvánosságából következően, a lakosságot az ülés

időpontjáról, helyéről és napirendjéről a hirdetőtáblákon és hirdetési helyeken / bolt /

elhelyezett meghívóval kell tájékoztatni .

(5) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni :

a) a jegyzőt,

b) a napirend előadóit,

c) akinek részvételét napirend tárgyalásánál jogszabály előírja,

d) a Fejér Megyei Kormányhivatal Sárbogárdi Járási Hivatala vezetőjét,

e) akiket a polgármester indokoltnak tart.

A jegyzőt az ülés valamennyi napirendi pontjánál tanácskozási jog illeti meg.

(6) A határozatképtelenség miatt elmaradt testületi ülést változtatható napirenddel 5 napon

belül össze kell hívni.

A képviselő-testület ülése, az ülés vezetése

19. § (1) A képviselő-testület ülései nyilvánosak.

(2) A Képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv.46. § (2) bekezdés a) és b) pontjaiban meghatározott esetekben.

(3) A Képviselő-testület zárt ülést rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetekben.

(4) A zárt ülésen hozott döntésekről a következő képviselő-testületi ülésen a polgármester az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény rendelkezéseinek figyelembevételével tájékoztatja a település lakóit.

(5) A zárt ülésen az Mötv. 46. §. (3) bekezdésében foglaltak vehetnek részt.

20. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti .

(2) A polgármester távolléte vagy akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester vezeti .

(3) A polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő-testület

ülését a korelnök vezeti .

21. § (1) A polgármester ülésvezetési feladatai:

  • a) az ülés vezetése,
  • b) szómegadása vagy megtagadása,
  • c) a szómegvonás, tárgyra térésre felszólítás,
  • d) napirend előtti és ügyrendi kérdésben a szó megadása vagy megtagadása,
  • e) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
  • f) a határozatképesség folyamatos figyelemmel kísérése.

(2) A polgármester vitavezetési feladata:

  • a) a napirendi pontként megnyitja és berekeszti s vitát,
  • b) szavazást rendel el,
  • c) megállapítja a szavazás eredményét,
  • d) kimondja a hozott határozatot.

22. § (l) Az ülést a polgármester megnyitja, megállapítja és az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, név szerint a távollévő települési képviselőket.

(2) Az ülés kezdetén a polgármester ismerteti a települési képviselők által benyújtott

kérdéseket, interpellációk tárgyát, közli a benyújtott sürgősségi indítvány tárgyát.

(3) Az ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

A napirendre bármely képviselő is javaslatot tehet, amelyről a testület vita nélkül határoz.

(4) A rendkívüli képviselőtestületi ülés napirendjére más javaslat nem tehető, csak a

meghívóban szereplő napirend tárgyalható.

(5) Írásos előterjesztés esetén az előadó szóbeli kiegészítést tehet.

(6) A polgármester az előterjesztések felett külön-külön nyit vitát.

Az előterjesztőkhöz a képviselőtestület tagjai a tanácskozási joggal rendelkezők kérdést

intézhetnek, melyre a vita előtt válaszol az érintett előterjesztő.

23. § (1) A polgármester vagy bármelyik képviselő kezdeményezésére korlátozható a hozzászólások időtartama és lezárható a vita. A képviselő-testület a javaslatról vita nélkül határoz. A polgármester, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az előterjesztő az elnapolással egyetért, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(3) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(4) A polgármester előbb a módosító, kiegészítő javaslatokat majd a benyújtott határozati

javaslatot bocsátja egyenként szavazásra.

(5) Napirend után a polgármester tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok

végrehajtásáról, az előző ülést követően végzett munkáról, fontosabb intézkedésekről.

(6) Ha a szavazás eredményével kapcsolatban kétség merül fel , akkor az Mötv. 48. § (5) bekezdése szerint kell eljárni

24. § (l) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata, ennek érdekében:

  • a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, a testületi üléshez nem illő ,

sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást

tanúsít,

c) vita lezárása után lehetőséget adhat annak, aki a vitában az ellene szóló sérelmének vélt

megjegyzést kívánja elhárítani, vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült

félreértéseket eloszlatni.

d)a tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismételt rendzavarás esetén pedig az érintettet - települési képviselő kivételével - a terem elhagyására kötelezheti

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a kijelölt helyeket foglalják el. A

polgármester esetenként dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgárok részére a

napirend tárgyalásakor hozzászólási jogot biztosít.

(3) A napirend után az ülésen megjelent állampolgárok részére kérésükre hozzászólást kell

biztosítani.

25. § (l) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztést a megnevezett előadó nyújtja be a képviselő- testületnek.

(2) Bizottsági feladatkörben előkészített döntési javaslatot a bizottság elnöke nyújtja be.

(3) Ha az előterjesztés előadója nem a polgármester, vagy a jegyző ebben az esetben az

előterjesztésnek külön tartalmaznia kell a polgármester, vagy a jegyző véleményét.

(4) Az előterjesztés tartalmi és formai követelményei:

a) az előterjesztés tartalmazza a tárgy pontos meghatározását.

Annak tényét is, hogy a témakör szerepelt-e már korábban napirenden, s ha igen, milyen

döntés született.

b) tartalmazza az előkészítésben résztvevők nevét,

c) tartalmazza a döntés indokait,

d) az előterjesztés határozati javaslat része legyen egyértelműen megfogalmazott,

e) tartalmazza a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését, a határidő pontos

megjelölését.

(5) Egyszerűbb ügyekben elegendő egy jól megszerkesztett, világosan megfogalmazott

határozati javaslat.

(6) Felhatalmazza a képviselő-testület a polgármestert, hogy esetenként engedélyt adjon a

szabályzatban foglaltaktól való eltérésre.

26. § (l) Sürgősségi indítványt terjeszthet elő:

  • a) a polgármester,
  • b) a képviselő-testület valamely bizottsága,
  • c) a képviselő-testület egynegyede ( 2 fő ).

(2) A sürgősségi indítvány tényének rövid indoklásával - legkésőbb a képviselő-testület ülését

megelőző nap 9-óráig - írásban lehet benyújtani a polgármesternél.

(3) Ha a polgármester, vagy valamely képviselő ellenzi a soron kívüli tárgyalást, a sürgősség

kérdését vitára kell bocsátani.

(4) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többségű döntése szükséges.

(5) A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első

napirendként tárgyalja meg.

(6) Ha a sürgősséget a testület nem ismeri el, úgy az ügyet egyszerű napirendként tárgyalja,

vagy tárgyalását nem tartja szükségesnek.

A képviselő-testület döntései

Rendeletalkotás

27. § (1) A Képviselő-testület – az Mötv. 13. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére , továbbá törvény felhatalmazása alapján , annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.

(2) Az önkormányzat rendeletének jelzése:

Hantos Község Önkormányzat Képviselő-testületének

sorszám/ év. (kihirdetés hónapja, napja)

ÖNKORMÁNYZATI R E N D E L E T E

a rendelet címe, tárgya.

(3) A rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) helyi képviselő,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) a jegyző,

e) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői.

(4) A kezdeményezést a polgármesterhez kell eljuttatni, aki a kezdeményezést, majd a

tervezetet a képviselő-testületnek nyújtja be.

(5) A rendelet-tervezetek szakmai előkészítése a jegyző feladata.

(6) A képviselő-testület a rendelet előkészítése során véleményt kérhet a lakosságtól.

28. § (1) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy az önkormányzati rendelet megerősítésére helyi népszavazást rendel el.

(2) Érdemi döntése előtt közmeghallhatást kell tartani az alábbi ügyben alkotandó rendelete

esetén: az éves költségvetés meghatározása.

(3) A polgármester, a jegyző tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés során

felvetett de a tervezetben nem szereplő javaslatokról.

(4) Az önkormányzati rendeletek kötelezést tartalmazó szabályaikhoz jogkövetkezményeket

kell kapcsolni. Az adott rendelet megszegőivel szemben az adott rendeletben

meghatározott pénzbírság, más biztosított jogok megvonása, illetve terhek növelése

alkalmazható.

(5) A rendelet hivatalos szövegét a jegyző szerkeszti, majd gondoskodik a rendeletek

kihirdetéséről.

(6) Az önkormányzati rendeletek közzétételének módja: hirdetőtáblán a Közös Önkormányzati Hivatal Hantosi Kirendeltségén.

A jegyző a közzétételről hirdetményben értesíti a lakosságot.

29. § (1) Az önkormányzati rendeleteket ciklusonként legalább egy alkalommal felül kell vizsgálni.

(2) Az önkormányzati rendeleteket a polgármester és a jegyző írja alá.

A képviselő-testület határozatai ​

30. § (1) A képviselő-testület határozatot hoz az egyedi elbírálást igénylő esetekben, hatósági

jogkörben eljárva és azokban az ügyekben, amelyet a törvény ,vagy kormányrendelet

a hatáskörébe utalt. A határozat számának írása arab számmal, a hónap írása római

számmal történik.

(2) A határozat jelzése:

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testületének

sorszám/év. (megalkotás hónapja, napja) számú

határozata

a határozat címe, tárgya

(3) A határozatokat jegyzőkönyvi kivonati formában, a hatósági hatáskörben

hozott határozatokat a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. Törvény (KET) szerinti formában az érintettek részére meg kell küldeni.

(4) A képviselő-testület a határozatait általában egyszerű szótöbbséggel hozza.

A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több, mint felének igen szavazata

szükséges.

(5) A képviselő-testület a döntéseit nyílt szavazással hozza, a szavazás

kézfelemeléssel történik.

(6) Ha a nyílt szavazás során a javaslat az elfogadáshoz szükséges számú igen szavazatot nem

kapja meg, a képviselő-testület tovább folytatja a vitát, majd a polgármester ismét

szavazásra bocsátja a javaslatot.

31. § (1) A Képviselő-testület a polgármester illetve a képviselő-testület bármely tagja javaslatára névszerinti szavazást is elrendelhet.

(2) A névszerinti szavazásról a képviselő-testület –vita nélkül- egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) A képviselők egynegyedének indítványára névszerinti szavazást kell elrendelni.

(4) Nem lehet névszerinti szavazást elrendelni a bizottság létszáma és összetétele tekintetében és a tanácskozások lefolytatásával összefüggő kérdésekben.

(5) Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ a névsorba rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

32. § [1] (1) Szavaztatni előbb az igen, majd a nem, végül a tartózkodó képviselők megszámlálásával kell. A javaslat akkor elfogadott - minősített többségi esetet kivéve -, ha a jelenlévő képviselők többsége igennel szavazott (egyszerű szótöbbség)

(2) [2]A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik. A jegyző a szavazatok összesítéséről a polgármestert tájékoztatja. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.

(3) [3]A jegyző az elfogadott normatív határozat megalkotását követően hiteles szövegének megszerkesztéséről gondoskodik. Az elfogadott normatív határozat kihirdetéséről és közzétételéről a jegyző gondoskodik. A normatív határozat kihirdetésének napja a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára való kifüggesztés napja

Amennyiben a képviselő ülésvezetői felszólítás ellenére sem akar szavazni, az ülésvezető a szavazást az ő szavazata nélkül zárja le, azzal, hogy a képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.

33. § (1) A minősített többségű szavazáshoz a megválasztott képviselők több mint felének az igen szavazata szükséges.( 3 fő )

(2) A megválasztott képviselők több mint a felének egyetértése szükséges (minősített többség):

  • a) önkormányzati rendelet megalkotásához, módosításához
  • b) a képviselő-testület szervezetének kialakításához, működésének meghatározásához
  • c) továbbá a törvény által hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, vezetői megbízáshoz
  • d) önkormányzati társulás létrehozásához, megszüntetéséhez, abból történő kiváláshoz, a társulási megállapodás módosításához, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozáshoz, abból történő kiváláshoz; ​
  • e) külföldi önkormányzattal való együttműködési megállapodás megkötéséhez, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozáshoz, abból történő kiváláshoz,
  • f) intézményalapításhoz, átszervezéshez, megszüntetéshez
  • g) a képviselő döntéshozatalból történő kizárásához
  • h) összeférhetetlenség, méltatlanság megállapításához
  • i) képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez
  • j) a Rendelet 18. § (4) bekezdésében meghatározott zárt ülés elrendeléséhez
  • k) a képviselő-testület hatáskörének átruházásához

l)kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához

m)hitelfelvételhez, kötvény kibocsátáshoz, önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítéséhez, bármely vagyon-vagyon feletti rendelkezés, meghatározott értékfeletti szerződések megkötéséhez, gazdasági társaságokkal kapcsolatos bármely vagyoni döntés ( gazdasági társaság, alapítvány, közhasznú társaság) önkormányzati kötelezettség vállalás, önkormányzati vagyon, vagy vagyonértékű jogról való lemondás

n) a polgármester tisztségének megszüntetése iránt kereset benyújtásához

o) a képviselő-testület feloszlásának kimondásához

p)a gazdasági program, településfejlesztési koncepció, településszerkezeti terv elfogadásához.

34. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tart a hatáskörébe tartozó alpolgármester választás esetén.

(2) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat:

  • a) kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetve visszavonása, fegyelmi eljárás

megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy

tárgyalásakor, önkormányzati hatósági összeférhetetlenségi és kitüntetési ügy tárgyalásakor,

b)a vagyonnal való rendelkezés és a képviselő-testület által kiírt pályázatról való döntés

esetén.

(3) A titkos szavazás tartására bármely képviselő javaslatot tehet. A javaslatról a képviselő-

testület minősített többséggel határoz.

(4) A titkos szavazás lebonyolítását az ügyrendi bizottság végzi.

(5) A titkos szavazás szavazólapon, urnába elhelyezve történik.

Az eredményét a szavazatszámláló bizottság állapítja meg és közvetlenül a szavazás után

kihirdeti.

(6) Amennyiben a titkos szavazásnál szavazategyenlőség alakul ki a szavazást a képviselő-

testület következő ülésén kell megismételni.

35. § (1) A képviselő-testület döntéshozatalból kizárható az, akit, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő a vele szemben felmerülő kizárási okot köteles bejelenteni

(2) A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére, vagy bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(3) Ha az önkormányzati képviselő a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó

kötelezettségének nem tesz eleget, akkor a Képviselő-testület az érintett önkormányzati képviselőt figyelmeztetésben részesíti.

36. § (1) A képviselők a polgármesterhez, a jegyzőhöz , vagy bármelyik képviselőhöz a napirendek tárgyalása után szóban, vagy írásban kérdést intézhetnek.

(2) A kérdésekre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz, ha a

kérdező a választ nem fogadja el.

(3) Ha a képviselő-testület a kérdésre adott választ nem fogadja el, akkor a képviselő-testület

soron következő ülésén a kérdezett a felvetett kérdéssel kapcsolatban ismét válaszol,

tájékoztatja a testületet a tett intézkedésről.

(4) A kérdésre adott válasz elmondásának az időtartamát a képviselő-testület maximum 2

percben határozza meg.

(5) A képviselő élhet interpellációs jogával.

(6) Ha a képviselő az interpellációját az ülést megelőző nap 9,00 óráig eljuttatja a

polgármesterhez, vagy a jegyzőhöz, akkor arra az ülésen érdemi választ kell kapnia.

37. § (1) Képviselő-testület ülésén írásban benyújtott , vagy szóban elhangzott interpellációra

ugyanazon ülésen szóban, vagy l5 napon belül írásban választ kell adni. Az írásbeli válasz

másolatát egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni.

(2) Az interpelláció és az arra válasz elmondásának az időtartamát a képviselő-testület

maximum l0-l0 percben határozza meg.

(3) A képviselő-testület indokolt esetben elrendelheti az interpellációban foglaltak

részletesebb vizsgálatát. A vizsgálat elvégzésére ideiglenes bizottságot kell alakítani.

A képviselők az interpellációjuk tárgyában indított vizsgálatban részt vehetnek.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő nyilatkozik és a

testület dönt a kérdéseknél tárgyaltak szerint.

38.§ (1)A Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtt névszerinti szavazással, minősített többségű döntéssel kimondhatja a feloszlását. Ebben az esetben a feloszlás szabályszerűségére vonatkozó kormányhivatali nyilatkozat beszerzését követő három hónapon belüli időpontra időközi választást kell kiírni. A képviselő-testület az új képviselő-testület alakuló üléséig, a polgármester az új polgármester megválasztásáig ellátja feladatát, gyakorolja hatáskörét.

(2) A képviselő-testület feloszlása nem mondható ki a választást követő 6 hónapon belül, valamint az általános választást megelőző év november 30. napját követően. Az időközi választás költségeit az önkormányzat viseli.

39. § A polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozata alapján , keresetet nyújthat be a polgármester ellen a helyi önkormányzat székhelye szerinti illetékes közigazgatási és munkaügyi bírósághoz a polgármesteri tisztség megszüntetése érdekében. Egyidejűleg kérheti a polgármesternek e tisztségből történő felfüggesztését is.

40. § (1) A Képviselő-testület üléséről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. Az ülésen elhangzottakat hangfelvételen is lehet rögzíteni. A képviselő-testület zárt üléséről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző őrzi, aki gondoskodik arról, hogy a jegyzőkönyv elektronikusan a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül megküldésre kerüljön a Fejér Megyei Kormányhivatalnak. A jegyzőkönyv második példányát a Községi Könyvtárba, a harmadik példányt pedig az irattárban kell elhelyezni.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

a)az ülés helyét, idejét,

b)az ülésen megjelent képviselők nevét,

c) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét,

d)az ülés végéig, illetőleg annak egyes napirendi pontjainál tanácskozási joggal jelenlévők nevét,

e) a megválasztott jegyzőkönyv hitelesítő nevét,

f) a javasolt és elfogadott napirendet,

g)napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat, döntésenként a szavazás számszerű eredményét,

h) )a döntésből kizárt képviselő nevét, a kizárás indokát,

i) név szerinti szavazás esetén annak részletes eredményét,

j) )az önkormányzati rendeletek és határozatok szó szerinti szövegét,

k) )az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat,

l) a képviselő kérésére külön írásos véleményét,

m) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését,

n) a polgármester és a jegyző aláírását.

o) a jegyzőkönyv hitelesítő aláírását.

(3) A jegyzőkönyvekhez csatolni kell:

a) a meghívót,

b) jelenléti ívet,

c) írásos előterjesztésteket,

d) települési képviselők írásban benyújtott hozzászólásait, kérdéseit, interpellációit.

(4) A jegyzőkönyvet aláírja a polgármester , a jegyző és a kijelölt jegyzőkönyv hitelesítő.

(5) A Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül elektronikus formában a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül meg kell küldeni a Fejér Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztályának. A jegyző köteles gondoskodni a jegyzőkönyvek eredeti példányának megőrzéséről és évente a jegyzőkönyvek és mellékleteik beköttetéséről

(6) A települési képviselők a testületi ülések jegyzőkönyveit a Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségének hivatalában megtekinthetik.

41. § (1) Az állampolgárok a testületi ülések jegyzőkönyveit - zárt ülés kivételével - a Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségének hivatalában munkaidőben, a községi könyvtárban kölcsönzési időben megtekinthetik.

(2) A zárt ülések jegyzőkönyvébe a zárt ülésen résztvevőkön kívül más nem tekinthet be.

A jegyzőkönyvet az általános szabályok szerint, de elkülönítve kell tárolni.

IV. FEJEZET A képviselők és a képviselő-testület bizottsága

42. § (1) A települési képviselők munkájukat társadalmi megbízatásban látják el.

(2) A képviselő-testület egész tevékenysége a települési képviselő munkáján alapul.

(3) A települési képviselőt megilletik a Mötv.-ben és jelen szabályzatban foglalt jogok és terhelik a kötelezettségek. A települési képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.

(4) A települési képviselőt a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartamra,

valamint a képviselő-testület általi meghívás teljesítésének időtartamára a munkahelyét a

munkavégzés alól fel kell menteni. Ezen ok miatt kiesett átlagjövedelmét a munkahelyi

igazolás alapján az önkormányzat köteles esetenként megtéríteni . Az esetleges

megbízás teljesítése során felmerült egyéb költségeket ( utazási, szállás költség, napidíj,

stb.) számla ellenében a pénzügyi szabályok betartása mellett a polgármesteri hivatal

köteles megtéríteni.

(5) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(6) Ha az önkormányzati képviselő a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó

kötelezettségének nem tesz eleget, akkor a Képviselő-testület az érintett önkormányzati képviselőt figyelmeztetésben részesíti.

43. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére kettő állandó bizottságot hoz létre.

(2) Az állandó bizottságok feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, illetve munkájának eredményességét.

(3) A testület által létrehozott állandó bizottság:

Ügyrendi Bizottság:3 fő, melynek tagjai csak képviselő-testületi tagok lehetnek.

(4) A képviselő-testület esetenként felmerülő feladatok ellátására ideiglenes bizottságokat

hozhat létre . Az ideiglenes bizottság összetételére és működésére vonatkozóan az állandó bizottságokra vonatkozó rendelkezéseket értelemszerűen kell alkalmazni.

(5) Az állandó és ideiglenes bizottság (a továbbiakban: bizottság) elnökét és tagjainak több mint a felét a települési képviselők közül kell megválasztani. A polgármester, az alpolgármester és a Közös Önkormányzati Hivatal dolgozója nem lehet a bizottság elnöke, illetve tagja.

(6) A Képviselő-testület figyelemmel az Mötv. 58. § (2) bekezdésére , a kötelezően létrehozandó bizottság kivételével a bizottságot megszüntetheti

44. § (1) A bizottságok nem települési képviselő tagjaira az alábbi szervezetek tehetnek javaslatot:

  • a) a képviselő-testület tagjai,
  • b) pártok,
  • c) egyesületek,
  • d) szervezetek.

(2) A bizottság elnökét, valamint a képviselő és nem képviselő (külső szakértő) tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg. A Képviselő-testület a polgármester előterjesztésére bizottság személyi összetételét, létszámát megváltoztathatja, a bizottsági tagot bizottsági tisztségéből visszahívhatja.

(3) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(4) A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.

(5) A bizottságok legalább 2, legfeljebb 3 tagból állhatnak.

(6) A bizottság nem képviselő tagja a megválasztását követően esküt tesz a képviselő-testület előtt. A bizottság tagja az eskü letételéig jogait nem gyakorolhatja

45. § (1) A bizottság elnökének és tagjainak névsorát e rendelet 3. függeléke tartalmazza.

(2) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltsége látja el.

((3) A képviselő-testület által az állandó bizottságra önkormányzati rendeletben, határozatban átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) A Bizottsági tagság megszűnik:

a) a képviselő-testület megbízatásának lejártával, illetve a képviselői megbízatás megszűnésével

b) amennyiben a képviselő-testület bármikor a polgármester előterjesztésére bizottság személyi összetételét, létszámát megváltoztatja, a bizottsági tagot bizottsági tisztségéből visszahívja

c) a Bizottság elnöke, tagja megbízatásáról írásban lemond és a lemondásáról szóló nyilatkozatot a polgármester részére benyújtja. A megbízatás a lemondásban meghatározott, a lemondást követő egy hónapon belüli időpontban, ennek hiányában az írásbeli nyilatkozat átvételének napján szűnik meg. A lemondás nem vonható vissza, továbbá érvényességéhez nem szükséges a képviselő-testület elfogadó nyilatkozata.

d) a Bizottság elnöke, tagja halálával.

e) Amennyiben a Képviselő-testület figyelemmel az Mötv. 58. § (2) bekezdésére , a kötelezően létrehozandó bizottság kivételével a bizottságot megszünteti

(5) Az Ügyrendi Bizottság feladat és hatáskörét, valamint ügyrendjét a 5. számú és a 6 .

melléklet tartalmazza.

46. § (1) A képviselő-testület jogosult arra, hogy bármely bizottsági ügyet elbírálás végett magához vonjon, módosítson, amíg nem került sor a végrehajtásra.

(2) A polgármester felfüggesztheti a bizottság döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a

képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.

A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.

(3) Azok az ügyek , amelyeknek eldöntésére a képviselő-testület jogosult a polgármester,

vagy összes helyi képviselő egynegyedének javaslatára előkészítés végett az illetékes

bizottság elé terjesztendő.

(4) A bizottsági tagok számára a bizottsági üléseken kötelező a megjelenés. A települési

képviselő tanácskozási joggal részt vehet a bizottság ülésén.

(5) A bizottság határozatait szótöbbséggel hozza.

(6) A bizottság előterjesztéseire a képviselő-testület előterjesztéseire vonatkozó szabályok

az irányadók.

47. § (1) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az ülés helyét és idejét, a jelenlévők felsorolását, a tárgyalt napirendet, a tanácskozás lényegét, az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint – külön indítványra – a kisebbségi véleményeket. A bizottság üléséről hangfelvétel is készíthető. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyző gondoskodik arról, hogy a bizottsági jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül elektronikus formában a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül megküldésre kerüljön a Fejér Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztályának.

(2) A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell – megfelelően – alkalmazni.

(3) A bizottság döntéseiről a Közös Önkormányzati Hivatal nyilvántartást vezet, és gondoskodik az iratanyag szabályszerű kezeléséről

V. FEJEZET Polgármester, alpolgármester, jegyző

48. § (1) [4] A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő.

(3) A polgármester a képviselő-testület alakuló ülésén, illetve a megválasztását követő ülésen esküt tesz a képviselő-testület előtt.

(4) A polgármester megválasztását követően – az eskü tételtől függetlenül – azonnal hivatalba lép.

(5) A polgármester felett a munkáltatói jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

(2) [5]A polgármester illetményét és költségtérítését a képviselő-testület alakuló ülésén kell megállapítani. A polgármester jutalmazására, egyéb juttatásaira az Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot a képviselő-testületnek.

49. § (1) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai:

a)összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,

b)képviseli az önkormányzatot,

c) segíti a képviselő-testület tagjainak a munkáját,

d) )szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,

e) ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal az ülést követő 3 napon belül kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezésről a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.

(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túlmenően:

a)nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek,

b)ellátja az önkormányzat nemzetközi (testvérvárosi) kapcsolataival összefüggő feladatokat,

c)ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.

(3) A polgármesternek a bizottság működésével összefüggő feladatai különösen:

a)indítványozhatja a bizottság összehívását,

b)felfüggesztheti a bizottság döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit, a felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésén határoz,

c)a bizottsági döntéshozatalnál a bizottsági elnök esetében dönt a kizárásról, ha az ügy a bizottság elnökét vagy hozzátartozóját személyesen érinti.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatallal összefüggő polgármesteri feladatok:

a)a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében eljárva –Nagylók Község Polgármesterével együtt- irányítja a hivatalt,

b)a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

c)dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek a gyakorlását átruházhatja,

d)a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

e)hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

f)Nagylók Község Polgármesterével együtt gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézményvezetők tekintetében,

g)gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzat feladatkörébe tartozó közszolgáltatások ellátására – Közös Önkormányzati Hivatalnál – foglalkoztatottak tekintetében.

50. § (1) A képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre átruházhatja. Az átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(2) Amennyiben a polgármester a képviselő-testület döntését a helyi önkormányzat érdekeit sértőnek tartja ugyanazon ügyben - a képviselő-testület önfeloszlatásáról szóló, valamint a z Mötv. 70. § (1} bekezdésében meghatározott ügyben hozott döntése kivételével - egy alkalommal kezdeményezheti az ismételt tárgyalást. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be. A képviselő-testület a benyújtás napjától számított tizenöt napon belül minősített többséggel dönt. A elöntést addig végrehajtani nem lehet, amíg arról a képviselő-testület a megismételt tárgyalás alapján nem dönt

(3) A polgármester helyettesítésére tartós távolléte, illetve tevekénységében való akadályoztatása esetén kerül sor. A polgármestert tartós távolléte, illetve tevekénységében való akadályoztatása esetén az alpolgármester, illetve e tisztség betöltetlensége, vagy az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a korelnök helyettesíti.

(4) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően, 8 munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve e tisztség betöltetlensége, vagy az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a korelnöknek.

51. § A polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozata alapján , keresetet nyújthat be a polgármester ellen a helyi önkormányzat székhelye szerinti illetékes közigazgatási és munkaügyi bírósághoz a polgármesteri tisztség megszüntetése érdekében. Egyidejűleg kérheti a polgármesternek e tisztségből történő felfüggesztését is.

Alpolgármester

52. § (1) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a megválasztásukat követően esküt tesz a képviselő-testület tagjai előtt.

(3) Az alpolgármester tiszteletdíjára és költségtérítésére a megválasztásakor a polgármester, majd annak módosítására az Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.

( 4)Az alpolgármester jutalmazására, egyéb juttatásaira a polgármester tesz javaslatot a képviselő-testületnek.

(5) Az alpolgármester feladatait a polgármester irányításával látja el.

53. § (1) [6] Az alpolgármester megbízatása megválasztásakor kezdődik és a megválasztását követő helyi önkormányzati választás napján, jelöltek hiányában elmaradt választás esetén az időszaki választás napján szűnik meg. Az alpolgármester tisztsége megszűnik továbbá az Mötv. 69. § (1) bekezdés b)-i) pontjában foglalt esetekben valamint ha a képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel megbízását visszavonja.

( 2) A rendelet polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit - eltérő rendelkezés hiányában - az alpolgármesterre is alkalmazni kell.

(3) Az alpolgármester feladatkörét a polgármester határozza meg.

Jegyző

54. § (1) A polgármester Nagylók Község Önkormányzata polgármesterével közösen az Mötv. és a Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal létrehozására és működtetésére vonatkozó Megállapodásban szabályok alapján – pályázat alapján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki.

(2) A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt.

(3) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ebben a körben:

a)előkészíti a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b)ellátja a testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c)tanácskozási joggal vesz részt a testület és a bizottságok ülésein,

d) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, azt a polgármesterrel

együtt írja alá,

e)köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságoknak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel,

f)rendszeresen tájékoztatja a testületet, a bizottságokat és a polgármestert a tevékenységüket érintő jogszabályokról, illetve változásokról,

g)javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,

h)gondoskodik e rendelet függelékeinek naprakész tartásáról,

i)a testületet választási ciklusonként legalább egy alkalommal tájékoztatja a hivatal munkájáról, valamint az ügyintézés helyzetéről.

(4) A jegyző egyéb főbb feladatai:

a) ellátja a jogszabályban előírt államigazgatási feladatokat és hatósági hatásköröket,

b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

c) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

d) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

e) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át,

f) szervezi a Közös Önkormányzati Hivatal jogi felvilágosító munkáját,

g) ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,

h) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,

i.)gyakorolja a munkáltatói jogokat a Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői tekintetében. A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazásához – a polgármesterek által meghatározott körben – a polgármesterek egyetértése szükséges.

(5) [7]

55. § (1) A Képviselő-testület Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel Nagylók Községi Önkormányzat Képviselő-testületével egységes hivatalt hoz létre az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.


(2) A Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét e Rendelet 4. függelék tartalmazza.

VI. FEJEZET A települési önkormányzat társulásai

56. § A képviselő-testület feladatainak célszerűbb, gazdaságosabb és hatékonyabb megvalósítása, az állampolgároknak nyújtott közszolgáltatásai színvonalának javítása, a térségi kapcsolatok elmélyítése érdekében más önkormányzatok képviselő-testületeivel írásbeli megállapodással az Mötv.-ben meghatározott társulást hozhat létre.

A helyi képviselő-testület és más települések

képviselőtestületei között létrejövő koordináció

57. § (l) Az önkormányzat képviselő-testülete feladata hatékonyabb ellátása érdekében

(2) Az együttműködés kiterjedhet:

  • a) tervek fejlesztése koncepciók, programok egyeztetésére,
  • b) lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolására,
  • c) közös áruellátási és fejlesztési problémáknak a szolgáltató szervezetek elé történő együttes

együttműködésre törekszik más települések képviselő-testületével kölcsönösen előnyös

feladat egyeztetés és végrehajtás terén.

terjesztése,

d) közös áruellátási és fejlesztési problémáknak a szolgáltató szervezetek elé történő együttes

terjesztése,

e) közös bizottságok szervezése meghatározott közös érdekű feladatok ellátására,

f) helyi képviselő-testületi és bizottsági munkatervek, helyi rendeletek, fontosabb határozatok

kölcsönös megküldése.

59. §

VII. FEJEZET Az önkormányzat gazdasági alapjai

60. § (1) Az önkormányzat évente meghatározza költségvetési koncepcióját és költségvetését.

(2) A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami

hozzájárulás mértékét a központi költségvetésről szóló törvény határozza meg.

(3) A képviselő-testület a költségvetését rendeletben állapítja meg.

(4) Tárgyalásra a kormány által rendelkezésre bocsátott irányelvek, információk alapján, az

önkormányzat kötelezően előírt és szabadon választott feladatainak a figyelembevételével

tervezetet kell összeállítani, melynek keretében:

a)számításba kell venni a bevételeket, forrásokat, meghatározni a törvényben kötelezően

előírt önkormányzati feladatok megvalósítását, azok szükségleteit,

b)egyeztetni kell a szükséges igényeket, célkitűzéseket, a lehetőségekkel és meg kell

határozni az egyeztetés alapján még vállalható feladatokat,

- meg kell határozni a feladatok megvalósításának sorrendjét.

(5) A polgármester a költségvetési évet követően a költségvetési törvény által meghatározott

részletességgel zárszámadási rendelet tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé.

(6) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad

pénzeszközök lekötéséről - a képviselő-testület tájékoztatása mellett - saját hatáskörben

döntsön.

Az önkormányzat vagyona

61. § (1) Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és a helyi önkormányzatot megillető vagyoni értékű jogokból áll, amelyek az önkormányzati feladatok és célok ellátását szolgálják.

(2) A képviselő-testület - a jogszabályi rendelkezéseken túlmenően - rendeletben állapítja meg a törzsvagyon:

  • a) forgalomképtelen tárgyait,

b)korlátozottan forgalomképes tárgyait, s azokat a feltételeket, amelyek szerint a vagyontárgyakról rendelkezni lehet.

(3) A polgármester évente közmeghallgatás keretében tájékoztatja a lakosságot az önkormányzat vagyon helyzetének alakulásáról.

Ellenőrzés

62. § . (l) Az önkormányzat saját intézményei pénzügyi ellenőrzését a képviselő-testület ellenőrzi.

(2) A képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzéséről a külső belső ellenőrrel kötött megbízásával gondoskodik.

VIII. FEJEZET AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁSRÓL

63. § (1) A Képviselő-testület figyelemmel az Mötv. 23. § (5) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörére, továbbá az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (2) bekezdésének, valamint az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. tv. 2. § (2) bekezdésének rendelkezése alapján, az alapellátás keretében nyújtandó egészségügyi alapellátásról önállóan továbbá egészségügyi feladat - ellátási szerződések, megállapodások útján gondoskodik.

(2) Az egészségügyi alapellátásba tartozó területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi, fogorvosi, területi védőnői továbbá az iskola-egészségügyi , valamint az alapellátáshoz kapcsolódó orvosi ügyeleti egészségügyi szolgáltatás ellátásának módjáról, továbbá ezen egészségügyi szolgáltatások körzeteinek kialakításáról, meghatározásáról a képviselő-testület külön , önálló önkormányzati rendeletet alkotott.

IX. FEJEZET Záró rendelkezések

64. § (l) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-

testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 6/2007.(V.10.) számú rendelete hatályát veszti.

/: Fischer József :/ /: Gálné Papp Erika:/

polgármester jegyző

A rendeletet 2014. november 12- én kihirdettem.

Hantos, 2014.november 12.

/: Gálné Papp Erika:/

jegyző

MELLÉKLETEK:

1.melléklet - A település főbb adatai, jellemzői, sajátosságai

2.melléklet – Önkormányzati társulások, kölcsönös együttműködésről szóló

megállapodások

3.melléklet- A Képviselő-testület főbb feladat- és hatásköre, át nem ruházható

hatáskörök és önként vállalt feladatok

4.melléklet – Átruházott hatáskörök jegyzéke

5.melléklet- Ügyrendi Bizottság ügyrendje

6. melléklet- Ügyrendi Bizottság feladatköre

7.melléklet- A társadalmi megbízatású polgármester munkarendje és fogadóideje

FÜGGELÉKEK:

1.függelék – A Képviselő-testület tagjai névsora

2.függelék- Az Önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladat-rend

szerinti besorolásáról

3.függelék- Ügyrendi Bizottság tagjai névsora

4.függelék - Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal ügyrendje


1. melléklet


Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

A település főbb adatai, jellemzői, sajátosságai

A település a II. világháború befejezéséig Nagylók községhez tartozott.

l950-ben alakult önálló községgé. 1977. március 3l-ig volt önálló, majd l977. április l-től közös Tanácsban társközségként vállalt szerepet.

A rendszerváltás után a helyhatósági választáson 8 tagú települési képviselőt választottak.

A választást követően 1990. december 27-től a képviselő-testület körjegyzőséget hozott létre a korábbi székhely községgel: Nagylókkal.

A körjegyzőség megszüntetését kimondta a képviselő-testület és l992.január l-től önálló hivatalt hozott létre.

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 2008. január 1-vel Sárosd Nagyközségi Önkormányzattal hozott létre körjegyzőséget. 2010. január 1-vel felmondva Sárosd Nagyközségi Önkormányzattal létrehozott körjegyzőségi megállapodást Nagylók Községi Önkormányzattal megalakították Nagylók-Hantos Községek Körjegyzőséget.2013. január 1-től Nagylók Községi Önkormányzattal közösen létrehozta Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatalt.

Az Önkormányzat Képviselő-testülete 2007. szeptember 1-től Mezőfalva Nagyközségi Önkormányzattal- 2008. szeptember 1-től kiegészülve Daruszentmiklós Községi Önkormányzattal- Közoktatási Társulást hozott létre, mely Társulás keretében Hantoson egy vegyes csoportos óvoda, 6 osztályos általános tagiskola működött. Jogszabályi változások miatt az alapfokú oktatási feladatokat 2013. január 1-től a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Dunaújvárosi Tankerületéhez tartozó Mezőfalvi Petőfi Sándor Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola és Alapfokú Művészeti Iskola Hantosi tagiskolája működik 6 évfolyammal. Az óvodai nevelés feladatai ellátásáról 2013. július 1-től az Önkormányzat az általa létrehozott Hantosi Gesztenyés Kert Óvoda és Egységes Óvoda- Bölcsőde intézmény fenntartásával gondoskodik.

A területi védőnői alapellátási és iskola-egészségügyi közszolgáltatási feladatok ellátásáról az Önkormányzat Nagylók Községi Önkormányzattal kötött megállapodás keretében gondoskodik. Az Önkormányzat a központi orvosi ügyelet feladatai ellátásáról Sárbogárd Város Önkormányzatával és Nagylók Községi Önkormányzattal kötött feladat-ellátási szerződéssel gondoskodik.

A településen háziorvosi szolgálat, kultúrház működik.

Az évek során átadásra került az ivóvízrendszer, és a földgáz bevezetése, valamint a telefonhálózat valamint a kábeltévé és szélessávú internet hálózat kiépítése is befejeződött. Jelenleg folyamatban az egészséges ivóvíz biztosítása érdekében a vízbázis arzénmentesítése beruházás.

2. melléklet


Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzati társulások , kölcsönös együttműködésről szóló megállapodások

l. Az Önkormányzat Nagylók Községi Önkormányzattal és Sárbogárd Város Önkormányzatával közösen megállapodást kötött a központi orvosi ügyelet működtetésére

2. Az Önkormányzat Nagylók Községi Önkormányzattal a területi védőnői alapellátási és iskola-egészségügyi közszolgáltatási feladatok ellátására megállapodást kötött.

3. Az Önkormányzat az Mötv. 44. § (1) bekezdése alapján Nagylók Község és Hantos Község Önkormányzatai működésével valamint az Önkormányzatok polgármesterei vagy jegyzői feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása és az Önkormányzatok egymás közötti valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolására Nagylók Községi Önkormányzattal közösen Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatalt tart fenn.

4. Gyermekjóléti szolgálat valamint gyermekek átmeneti nevelésével kapcsolatos- helyettes szülő feladatai továbbá a szociális feladatai - szociális étkezés, házi segítségnyújtás, családsegítés - ellátására Sárbogárd Város Önkormányzatával valamint Nagylók Község Önkormányzatával közösen Sárbogárd- Hantos- Nagylók Szociális és Gyermekjóléti Társulást hozott létre és tart fenn.

5.Az Önkormányzat integrált szilárdhulladék-gazdálkodási feladatainak ellátására több önkormányzattal közösen a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagja.

3. melléklet


Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testülete főbb FELADAT- és hatásköre

I. A helyi közügyek valamint a helyi önkormányzati feladatok:

1. településfejlesztés, településrendezés;

2. településüzemeltetés (köztemetők kialakítása és fenntartása, a közvilágításról való

gondoskodás, kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása a helyi közutak és tartozékainak

kialakítása és fenntartása, közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása,

gépjárművek parkolásának biztosítása);

3. közterületek, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közintézmény elnevezése;

4. egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;

5. környezet-egészségügy {köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar-és rágcsálóirtás);

6. óvodai ellátás;

7. kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház,előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme, a helyi közművelődési tevékenység támogatásai védelme;

8. szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások;

9. lakás- és helyiséggazdálkodás;

10. a területén hajléktalanná vált személyek ellátásának és rehabilitációjának valamint a

hajléktalanná válás megelőzésének biztosítása;

11. helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkár elhárítás;

12.honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem helyi közfoglalkoztatás;

13. helyi adóval, gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok;

14. a kistermelők, őstermelők számára - jogszabályban meghatározott termékeik

értékesítései lehetőségeinek biztosítása ideértve a hétvégi árusítás lehetőségét is;

15. sport, ifjúsági ügyek;

16. nemzetiségi ügyek;

l17. közreműködés a település közbiztonságának biztosításában;

18. helyi közösségi közlekedés biztosítása;

19. hulladékgazdálkodás

20.. távhőszolgáltatás

21. víziközmű-szolgáltatás, amennyiben a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény

rendelkezései szerint a helyi önkormányzat e|látásért felelősnek minősül.

II. Önként vállalt önkormányzati feladatok:

1. méltányos szociális ellátások, helyi lakásfenntartási támogatás nyújtása,

átmeneti segély, temetési segély, méltányossági ápolási díj, méltányossági közgyógyellátás nyújtása

1. első lakáshoz jutók támogatása

3. térítési díjak átvállalása,

4. Gyvt-n felül további kedvezmény biztosítása,

5. nemzetközi kapcsolatok ápolása,

6. kitüntetések adományozása,

7. széles közösséget érintő rendezvények szervezése, támogatása ( falunap,advent stb. )

1. civil szerezetek anyagi támogatása

III. Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.

IV. A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik

1. az önkormányzati rendeletalkotás,

2. az önkormányzat szervezetének kialakítása és működésének meghatározása

3. a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás,

4. a helyi népszavazás elrendelése,

5. az önkormányzati jelképek, kitüntetések és elismerő címek meghatározása használatuk szabályozása díszpolgári cím adományozása,

6. a gazdaság program, a költségvetés megállapítása és a végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása,

7. a helyi adó megállapítása,

8. a településfejlesztési eszközök településszerkezeti terv jóváhagyása,

9. területszervezési kezdeményezés,

10. hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, kölcsönfelvétel vagy más, adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele és átadása,

11. önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése , abból történő kiválás, társulási

12. megállapodás módosítása , társuláshoz, érdek-képviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,

13. intézmény alapítása, megszüntetése, átszervezése,

14. megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,

15. közterület elnevezése, műalkotás és közéri szobor állítása,

16. eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál,

17. a bíróságok ülnökeinek a megválasztása,

18. állásfoglalás intézmény átszerezéséről, megszüntetésről ellátási, szolgáltatási körzeteiről,ha a szolgáltatás a települést érinti,

19. véleménynyilvánítás olyan ügyekben amelyekben a törvény az érdeke|t önkormányzat álláspontjának kikérését írja elő,

20. a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntés,

21. az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés,

22. amit a törvény a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal.

4. melléklet


Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület által átruházott hatáskörökről

A polgármesterre átruházott képviselő-testületi hatáskörökről:

A képviselő-testület az átruházható hatásköreiből az alábbiak gyakorlását a polgármesterre ruházza át:

a) az Szt. 43./B. § (1) bekezdésében foglalt ápolási díj megállapítása,

b) önkormányzati segély megállapítása,

c) méltányossági közgyógyellátás megállapítása

d) köztemetés elrendelése

5. melléklet

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

Hantos Község Önkormányzat Képviselő-testülete

Ügyrendi Bizottságának Ügyrendje

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Ügyrendi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) működésének részletszabályait az alábbiak szerint határozza meg:

I.

l. A bizottság üléseit az elnök írásban hívja össze. Az Mötv. 61. § (1) bekezdése alapján a polgármester indítványára a bizottságot össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított nyolc napon belül.

II.

2. A bizottság elnöke képviseli a bizottságot.

3. A bizottság elnökének feladatai különösen:

a) tervezi és szervezi a bizottság tevékenységét,

b) összehívja és vezeti a Bizottság üléseit,

c) gondoskodik a Bizottság határozatainak, javaslatainak megfelelő továbbításáról,

d) beszámol a képviselő-testületnek a bizottság működéséről,

e) együttműködik a polgármesterrel,

f) javaslatot tesz a bizottsági tagok közötti munkamegosztásra,

g) állást foglal a bizottság nevében a bizottság feladatkörébe tartozó kérdésekben.

4. A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb tagja (a bizottság

korelnöke) helyettesíti.

5. A bizottság elnökét helyettesítő bizottsági korelnök feladatait - esetenként - a bizottság

elnöke határozza meg.

6. A bizottság ülését az elnöke hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén a bizottság

korelnöke gyakorolja az ülés összehívásával, illetőleg vezetésével kapcsolatos

jogosítványokat.

7. A bizottság ülésére meg kell hívni:

a) a polgármestert, jegyzőt.

b) akit a bizottság elnöke megjelöl.

8. A bizottság ülése nyilvános.

a) A bizottság a tagjai többségének javaslata alapján zárt ülést is tarthat.

b) Zárt ülést kell elrendelni, ha a bizottság önkormányzati hatósági ügyben jár el.

9. A bizottsági ülésen előterjesztett írásos dokumentumok ( meghívó, előterjesztés ) sokszorosításáról, postázásáról a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó gondoskodik. Az ülés előkészítésére vonatkozóan a bizottság elnöke feladatokat határozhat meg a Közös Hivatal dolgozója számára.

10. A bizottság elnökét e rendeletben meghatározott ülésvezetői jogosítványok illetik meg.

11. A bizottság döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.

IV.

l4. A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az ülés helyét és idejét, a jelenlévők felsorolását, a tárgyalt napirendet, a tanácskozás lényegét, az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint – külön indítványra- a kisebbségi véleményeket. A bizottság üléséről hangfelvétel is készíthető. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyző gondoskodik arról, hogy a bizottsági jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül elektronikus formában a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül megküldésre kerüljön a Fejér Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztályának.

l5 A bizottság írásos dokumentumait a Közös Önkormányzati Hivatal arra illetékes dolgozója kezeli.

l7. Az itt nem szabályozott kérdésekben az Mötv. valamint e rendelet bizottságra vonatkozó paragrafusait kell alkalmazni.

6. melléklet


Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

Az Ügyrendi Bizottság feladatai és hatásköre

A képviselő-testület az Ügyrendi Bizottság feladatait és hatáskörét az alábbiakban határozza meg:

1. Vizsgálja a szervezeti és működési szabályzat hatályosulását, szükség szerint javaslatot tesz módosítására, vagy új szabályzat alkotására.

1. kivizsgálja a települési képviselők összeférhetetlenségi , méltánytalansági ügyeit,

1. előzetesen állást foglal és javaslatot tesz a képviselő-testület elé kerülő fegyelmi ügyekben,

1. döntés előkészítésében való részvételt a bizottság is kezdeményezhet

5 indítványozhatja – kért napirenddel és előterjesztéssel – a képviselő-testület ülésének összehívását a polgármesternél 15 napon belül

6.kezeli a polgármester és képviselők vagyonnyilatkozatait, s ellátja a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésével kapcsolatos vizsgálatokat





7. melléklet[9]

1. függelék

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

A megválasztott képviselő-testületi tagok névsora és lakcíme

1./ Fischer József polgármester Hantos, Zrínyi utca 29.

2./ Bódi Zoltán Hantos, Kossuth utca 75.

3./ Fischerné Koncz Katalin Hantos, Zrínyi utca 29.

4./ Kertész Mihály Hantos, Dózsa utca 28.

5./ Koncz Ferenc Hantos, Hunyadi utca 41.

2.függelék[10]

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014.(XI.12.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati kód szerinti rendjének meghatározása

Hantos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete megtárgyalta a polgármester előterjesztésében az „ önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati kód szerinti rendjének meghatározása” című előterjesztést és az ügyben az alábbi döntést hozta:

1.Hantos Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete Hantos Községi Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó 2015. évi feladatai kormányzati funkciók szerinti besorolását alábbiak szerint határozza meg:

I. Alaptevékenysége:

a) szakmai alaptevékenység (közfeladat)

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320 Köztemető - fenntartás és – működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

042180 Állat-egészségügy

045120 Út. autópálya építése

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

063020 Víztermelés- kezelés- ellátás

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111 Háziorvosi alapellátás

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

076062 Település-egészségügyi feladatok

081030 Sportlétesítmények , edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi

részvétel fejlesztése

096010 Óvodai intézményi étkeztetés

096020 Iskolai intézményi étkeztetés

104012 Gyermekek átmeneti ellátása

104042 Gyermekjóléti szolgáltatások

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051 Szociális étkeztetés

107052 Házi segítségnyújtás

107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107054 Családsegítés

b) szabad kapacitás terhére végzett nem haszonszerzési célú tevékenység

101150 Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

c) befektetési célú feladat

nincs

d) államháztartáson kívüli támogatás

061030 Lakáshoz jutást segítő támogatások

084031 Civil szervezetek működési támogatása

084032 Civil szervezetek programtámogatása

e) államháztartáson belüli támogatás

094260 Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások

f) technikai feladat

900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

900080 Szabad kapacitás terhére végzett, nem haszonszerzési célú tevékenységek kiadásai és bevétele

II. Vállalkozási tevékenysége:

Hantos Községi Önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.

III. Hantos Község Önkormányzata Képviselőtestülete Hantos Község Önkormányzata 2015. évtől érvényes ténylegesen végzett, adóalanyiságával összefüggő TEÁOR'08 besorolás szerinti egyéb tevékenységeit az alábbiak szerint hagyja jóvá:

Hantos Község Önkormányzata 2015. január 1-től érvényes ténylegesen végzett, adóalanyiságával összefüggő TEÁOR'08 besorolás szerinti egyéb tevékenységei:

fő tevékenység 8411 Általános közigazgatás

a)szakmai alaptevékenység (közfeladat)

egyéb tevékenység 3600 Víztermelés- kezelés- ellátás

egyéb tevékenység 3700 Szennyvíz gyűjtése, kezelése

egyéb tevékenység 3811 Nem veszélyes hulladék gyűjtése

egyéb tevékenység 5610 Éttermi, mozgó vendéglátás

egyéb tevékenység 5621 Rendezvényi étkeztetés

egyéb tevékenység 5629 Egyéb vendéglátás

egyéb tevékenység 6810 Saját tulajdonú ingatlan adás-vétele

egyéb tevékenység 6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan

bérbeadása, üzemeltetése

egyéb tevékenység 8130 Zöldterület-kezelés

b) szabad kapacitás terhére végzett nem haszonszerzési célú tevékenység

egyéb tevékenység 5610 Éttermi és mozgó vendéglátás

egyéb tevékenység 5621 Rendezvényi étkeztetés

egyéb tevékenység 5629 Egyéb vendéglátás

egyéb tevékenység 8219 Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás

egyéb tevékenység 9311 Sportlétesítmény működtetése