Szabadhídvég Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015 (II.27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 02. 28- 2015. 09. 22

SZABADHÍDVÉG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK

2/2015. (II.27.) számú rendelete

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről


Szabadhídvég Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:

101 871 E Ft

Költségvetési bevétellel

101 871 E Ft

Költségvetési kiadással

0 E Ft

……………….E Ft

……………….E Ft

Költségvetési egyenleggel

-ebből működési

felhalmozási

állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(4) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből /vagy/ az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételével történik.

3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséggel nem rendelkezik.

(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.

(3) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös) hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1.(9.1.1; 9.1.2); 9.3. (9.3.1;- 9.3.3) számú, mellékletek szerint határozza meg.

(4) Az Önkormányzat a kiadások között 0 E Ft általános, 0 E Ft céltartalékot állapít meg.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem került tervezésre. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

(9) A képviselő testület az önkormányzatnál foglalkoztatott köztisztviselők 2015. évi illetményalapját 38 650 Ft-ban állapítja meg a köztisztviselői törvényben foglaltaknak megfelelően. A képviselő-testület az önkormányzatnál foglalkoztatott köztisztviselők részére illetménykiegészítést állapít meg: köztisztviselő illetménykiegészítésének mértéke a köztisztviselő alapilletményének 20 %-a. A képviselő-testület a jegyző részére a vezetői pótlék mértékét az alapilletményének 20 %-ban állapítja meg.

A közalkalmazottak illetményalapját a költségvetési törvényben rögzített módon állapítja meg. A Munka Törvénykönyv hatálya alá tartozó dolgozók részére a munkáltatók egyedi illetményeket állapítanak meg. Az egyedi illetményeket a rendszeres személyi juttatások előirányzatainak figyelembevételével kell megállapítani.

(10) A köztisztviselő a cafeteria szabályzatban felsorolt juttatásokra, legfeljebb az ott meghatározott mértékig és feltételekkel, jogosult bruttó 200.000 Ft mértékig. Egyéb bérrendszer alá tartozó munkavállalók vezetői döntés alapján cafetéria juttatásban részesülhetnek, melyet a szabályzatban foglaltak szerint kell felhasználni.

(11) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetésében szereplő általános tartalék terhére 300 ezer Ft felhasználásáról saját hatáskörben, utólagos beszámolási kötelezettséggel döntsön. A képviselő-testület a beszámoló alapján módosítja költségvetési rendeletét.

(12) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a szociális ellátásokra biztosított előirányzatból rendkívüli segélyezésre 100 ezer Ft felhasználásáról saját hatáskörben, utólagos beszámolási kötelezettséggel döntsön.

(13) A helyben szokásos legolcsóbb temetés összegét a képviselő-testület 150000 forint összegben állapítja meg.

(14) Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét a képviselő-testület 450 forintban állapítja meg.

5. § Az előirányzatok módosítása

(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.

(3) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(4) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. § A gazdálkodás szabályai

(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(3) A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső megbízott útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.