Jenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelete
Jenő Község Önkormányzat képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. ((XII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 14- 2025. 03. 14Jenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelete
Jenő Község Önkormányzat képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. ((XII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Jenő Község Önkormányzat képviselő-testülete a helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 31. cikke és 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
1. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet I. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK”
2. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A rendelet hatálya kiterjed az (1) bekezdésben említett szervek és személyek feladat- és hatáskörére, továbbá a Képviselő-testület és szervei – bizottságok, polgármester, alpolgármester, polgármesteri hivatal, jegyző, aljegyző – működési rendjére.”
3. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzat
a) székhelye: 8146 Jenő Batthyány u. 53.
b) működési területe: Jenő Község Közigazgatási területe
c) törzsszáma: 364483
d) adószáma:15364438-2-07
e) KSH statisztikai számjele: 15364438-8411-321-07
f) költségvetési elszámolási pénzforgalmi számla száma: 11736006-15364438”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testület által létrehozott hivatal
a) megnevezése: Úrhidai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal)
b) székhelye: 8142 Úrhida, Kossuth Lajos utca 66.”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester,
b) az Ügyrendi Bizottság,
c) a Polgármesteri Hivatal,
d) a jegyző,
e) az önkormányzat tagságával működő Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás”
4. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Jelképek” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„Az önkormányzat jelképei, kitüntetései”
5. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § Az Önkormányzat hivatalos jelképei: az önkormányzati címer és zászló. ”
6. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A Képviselő-testület által adományozható díjak és kitüntetések alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének a díszpolgári cím, kitüntetések adományozásáról szóló 6/2016. (VII. 15.) önkormányzati rendelete tartalmazza.”
7. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Bélyegzőhasználat” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„Önkormányzati bélyegző”
8. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § Az Önkormányzat, a jegyző és az aljegyző bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.”
9. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Bélyegzőhasználat” alcíme a következő 5/A. §-sal egészül ki:
„5/A. § (1) Az Önkormányzat bélyegzőjének körirata: Jenő Község Önkormányzata.
(2) A jegyző és az aljegyző hivatalos kör alakú bélyegzőjének körirata:
a) Úrhidai Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője,
b) Úrhidai Közös Önkormányzati Hivatal Aljegyzője.
(3) Az önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésre
a) a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről szóló oklevélen,
b) az önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,
c) az önkormányzat nevében tett nyilatkozaton.
(4) Az önkormányzat bélyegzőjét kell továbbá használni
a) a képviselő-testület és bizottsága meghívóján,
b) a képviselő-testület és bizottsága határozatán,
c) a képviselő-testület és bizottsága üléséről készült jegyzőkönyvön,
d) önkormányzati rendelten
a kiadmányozó neve mellett az aláírás hitelesítésére.
(5) Az 5/A. § (1) bekezdése szerinti bélyegzőt kell használni a polgármester, az önkormányzat, valamint a képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon, a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: meghívó, levél, intézkedés, utasítás, határozat.
(6) A jegyző, az aljegyző, a Polgármesteri Hivatal bélyegzőjének használatára vonatkozó szabályokat a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(7) A jegyző gondoskodik a 5/A. §-ban használt bélyegzők nyilvántartásáról.”
10. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás
5/B. § (1) A helyben szokásos módon történő kihirdetésnek a hirdetmény Polgármesteri Hivatal Jenői Kirendeltségének hirdetőtábláján történő elhelyezése minősül.
(2) Az önkormányzat honlapjának címe: www.jeno.hu.
(3) A lakossági tájékoztatás szervezése, saját feladatkörül figyelembe vételével a polgármester és a jegyző feladata.
5/C. § (1) A zárt ülés dokumentumainak - beleértve az ülésről készült hangfelvételt is - a kezelése során kiemelt figyelmet kell fordítani az adatvédelmi, titokvédelmi szabályok betartására.
(2) A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést és - amennyiben csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen - az adott napirendre vonatkozó jegyzőkönyvi részt.
5/D. § (1) A zárt ülésre beterjesztendő iratot, az irattári példányon felül, csak annyi példányban kell elkészíteni, ahány példány a döntésben résztvevők és a kormányhivatal tájékoztatásához elengedhetetlen.
(2) A zárt ülés tartásának indokaira figyelemmel a zárt ülés dokumentumának megismerésére jogosult illetéktelennek nem adhat felvilágosítást annak tartalmáról, számára azt nem továbbíthatja, annak megtekintését, hangfelvétel meghallgatását nem teheti lehetővé.
(3) Az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés esetében az érintett, a kérését tartalmazó nyilatkozatot az ülést megelőzően írásban, vagy az ülésen szóban teheti meg. Az ülést megelőzően írásban benyújtott nyilatkozatot mellékletként az ülésről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni, az ülésen tett szóbeli nyilatkozatot az ülés jegyzőkönyvébe kell rögzíteni.”
11. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Együttműködés a lakossággal
5/E. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.
(2) A lakossággal, annak önszerveződő közösségével való együttműködés célja, rendeltetése:
a) a tervek, fejlesztési koncepciók, programok, akciók ismertetése, egyeztetése,
b) a lakossági szükségletek kielégítését szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek véleményeztetése,
c) a lakosságnak a közügyek intézésébe történő bevonása.
5/F. § A képviselők fogadó óráinak megtartására a Polgármesteri Hivatal áll rendelkezésre. A képviselői fogadó órák lebonyolításához szükséges feltételeket a Polgármesteri Hivatal biztosítja.”
12. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Együttműködés egyéb szervekkel
5/G. § (1) A képviselő-testület feladatai körében – különösen a településfejlesztéssel, településüzemeltetéssel, turizmussal, a lakossági közszolgáltatások szervezésével, a társadalom- és gazdaságszervezéssel, valamint a környezetvédelemmel összefüggő ügyekben – együttműködik a területi és országos közigazgatási (államigazgatási) és önkormányzati szervekkel, társadalmi szervezetekkel.
(2) Ennek célja a települést is érintő tervek, koncepciók, programok, akciók kidolgozásában, megvalósításában való részvétel, és azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.
(3) A rendszeres együttműködés és folyamatos kapcsolattartás, és annak szervezése a képviselő-testület egyedi határozatával tagjai közül megbízott önkormányzati képviselő feladata.”
13. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Az önkormányzat feladata, hatásköre
5/H. § (1) A képviselő-testület Mötv. 10. § (2) és 13. § (1) bekezdésében foglalt - feladatai ellátásának mértékét – a lakosság igényei és az Önkormányzat anyagi lehetőségei figyelembevételével – az éves költségvetési rendeletében határozza meg.
(2) Önként vállalt feladat – amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe – önálló megoldását az önkormányzatnak saját bevétele terhére kell teljesíteni. Az Önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3) A feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi, technikai és tárgyi feltételeit. Az eljárás során az Ügyrendi Bizottság véleményét ki kell kérni. Jelentősebb költségkihatással járó feladatvállalás előtt ideiglenes bizottság is létre hozható, és külső szakértő közreműködése is igénybe vehető. Az előkészítő eljárást a Képviselő-testület döntésétől függően a polgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(4) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha az tartalmazza az elérendő célokat, a (3) bekezdésben rögzített feltételeket és a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat.
(5) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.”
14. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Véleménynyilvánítás a helyi közösséget érintő ügyekben
5/I. § (1) A képviselő-testület véleményt nyilvánít és kezdeményez a feladat- és hatáskörébe nem tartozó, a helyi közösséget érintő ügyekben. E jogával különösen abban az esetben él, ha az ügy településfejlesztéssel és üzemeltetéssel, a lakossági közszolgáltatások fejlesztésével áll szoros kapcsolatban.
(2) Az Ügyrendi Bizottság indítványára a közvetlenül érintett lakosság, érdekképviseleti szerv, vagy civil szervezet meghallgatása után nyilvánít véleményt, valamint tesz kezdeményezést az önkormányzat.”
15. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Általános szabályok” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A képviselő-testület létszáma, ülésformáinak meghatározása”
16. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(2) A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő.”
17. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet II. Fejezete a 7. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„A képviselő-testület alakuló ülése”
18. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 7. §-a a következő (1a)–(1c) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A képviselő-testület ünnepélyes alakuló ülésére szóló meghívót az ülés előtt legalább öt nappal kell kiküldeni, és erről a helyben szokásos módon tájékoztatni kell a lakosságot.
(1b) Az alakuló ülés összehívásáról és az ülés vezetéséről a polgármester, akadályoztatása esetén a megválasztott legidősebb képviselő, mint korelnök gondoskodik.
(1c) Az alakuló ülés meghívójának és az előterjesztéseknek a megválasztott képviselők részére történő eljuttatásáról a jegyző a Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 7. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az alakuló ülés napirendi pontjai a következők:
1. az alakuló ülés ünnepélyes megnyitása a polgármester által, a Himnusz elhangzása,
2. az alakuló ülés határozatképességének megállapítása,
3. két fő jegyzőkönyv-hitelesítő megválasztása,
4. a helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás végleges eredményéről,
5. a megválasztott képviselők és a polgármester eskütétele külön-külön, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,
6. a Polgármesteri program ismertetése,
7. a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata, a képviselő-testület döntése alapján annak módosítása vagy új rendelet megalkotása,
8. Szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak megválasztása,
9. alpolgármester megválasztása,
10. az alpolgármester eskütétele, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,
11. a polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,
12. az alpolgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítása,
13. a képviselő-testület bizottságainak – elnökének, tagjainak - megválasztása,
14. a képviselő-testület nem képviselő-testületi tagjainak eskütétele melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,
15. képviselői, bizottsági tiszteletdíjakról, természetbeni juttatásokról döntés,
16. az önkormányzat társulásokban történő képviseletéről döntés,
17. tájékoztatás a képviselői összeférhetetlenségi szabályokról,
18. tájékoztatás a képviselőkre vonatkozó méltatlansági szabályokról,
19. tájékoztatás a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség szabályairól,
20. az alakuló ülés bezárása.
(3) Az alakuló ülésen a 7. § (2) bekezdésében meghatározott napirendeken kívül más napirend is tárgyalható a képviselő-testület döntése alapján.
(4) Az esküvevő - eskü szövegét előmondó - a helyi választási bizottság elnöke vagy elnökhelyettese, távolléte, akadályoztatása esetén a polgármester, mindkettejük távolléte vagy akadályoztatása esetén a korelnök. ”
19. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet II. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„A képviselő-testület rendes ülése
7/A. § (1) A képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint évente legalább hat alkalommal tart rendes ülést.
(2) A képviselő-testület - rendkívüli ülés kivételével - július 1. napja és augusztus 31. napja között nem ülésezik.
(3) A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott időpontban - lehetőleg csütörtöki napon - tartja. ”
20. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 7. § (1)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület rendes ülésének időpontjait a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.
(2) Az éves munkaterv jogszabályokba foglalt vagy képviselő-testületi döntések alapján előre tervezett napirendeket tartalmazza.
(3) Az éves munkaterv tervezetével kapcsolatosan a tárgyévet megelőző december 15. napjáig javaslatot tehetnek a következők:
a) a polgármester, az alpolgármester,
b) a képviselők,
c) a képviselő-testület bizottsága,
d) a jegyző, az aljegyző,
e) az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke,
f) a település országgyűlési képviselője,
g) a kormányhivatal vezetője.
(4) Az éves munkatervet a polgármester állítja össze és az Ügyrendi Bizottság írásos véleményével terjeszti a Képviselő-testület elé a tárgyév február 28. napjáig.
(5) A munkaterv tartalmazza:
a) a képviselő-testületi ülések és a közmeghallgatás tervezett időpontját,
b) az ülések napirendjeit,
c) az előterjesztő megnevezését
d) az előzetes véleményezésben részt vevő bizottság megnevezését.
(6) Az elfogadott munkatervet a helyben szokásos módon közzé kell tenni, valamint a település honlapján nyilvánosságra kell hozni. ”
21. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 9. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„A képviselő-testület rendkívüli ülése”
22. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 9. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.
(2) A rendkívüli ülést kell összehívni
a) az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben,
b) ha a képviselők több mint fele, vagy az Ügyrendi Bizottság azt a polgármesternél írásban kezdeményezi,
c) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi. ”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (3)–(7) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A polgármester saját hatáskörében összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.
(4) A rendkívüli ülésre vonatkozó meghívót az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.
(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, e-mail, levél, személyes kézbesítés. Az ülés időpontjáról a képviselőket telefonon keresztül is értesíteni szükséges.
(6) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat számára.
(7) A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé. ”
23. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Közmeghallgatás
9/A. § (1) A közmeghallgatásra a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a közmeghallgatás időpontjáról, helyéről, napirendjéről a lakosságot legalább 8 nappal korábban az erről szóló hirdetménynek a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a település közterületein található hirdetőtáblákon való kifüggesztésével, valamint az önkormányzat honlapján történő közzétételével tájékoztatni kell.
(2) A közmeghallgatáson a polgármester az elmúlt évben elvégzett feladatokról, és a következő évi tervekről ad tájékoztatást. A közmeghallgatáson a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket, javaslatokat tehetnek.
(3) A képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdés k) pontja szerinti kötelezettségének, választása szerint, a közmeghallgatás keretében is eleget tehet.”
24. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Lakossági fórumok
9/B. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó közérdekű témában lakossági fórumot tart jogszabály előírása, vagy a lakosság, társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, adott tevékenységre, területre vonatkozó döntés előkészítésébe való bevonása okán.
(2) A lakossági fórum meghirdetésére a közmeghallgatás szabályai vonatkoznak.”
25. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. ”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ha a polgármesteri tisztség betöltetlen, vagy a polgármester tartósan akadályoztatva van, akkor az alpolgármester látja el az (1a) bekezdés szerinti feladatokat. ”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (2a)–(2e) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester tartós - 30 napot meghaladó - akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő, mint korelnök hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.
(2b) Tartós akadályoztatásnak minősülnek a következő esetek:
a) a 30 napot meghaladó betegség,
b) a 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság,
c) a külszolgálat, vagy
d) az Mötv. 70. §-a szerinti felfüggesztés,
e) a képviselő-testület által megállapított önkormányzati képviselő összeférhetetlensége, méltatlansága, kizárása tárgyában hozott képviselő-testületi határozatára vonatkozó bírósági eljárás időtartama a jogerős bírósági döntés napjáig.
(2c) A képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyére, vagy a Jenő Andrássy u. 25. sz. alatti címre kell összehívni.
(2d) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más fontos körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a (2c) bekezdésben meghatározott címeken kívül máshová is összehívható.
(2e) Amennyiben a képviselő-testület a (2c) bekezdésben foglalt helyszíntől eltérő helyszínre kerül összehívásra, az ülés megtartásának helyét a helyben szokásos módon közzé kell tenni. ”
(4) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület ülésére szóló meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és idejét, jellegét -rendes, rendkívüli, közmeghallgatás, nyilvános, zárt;
b) a javasolt napirendi pontokat és azok előadójának megjelölését;
c) a meghívó kiadmányozójának nevét,
d) a meghívó kiadásának időpontját és az önkormányzat bélyegző lenyomatát ”
26. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó képviselőknek történő megküldésével egyidejűleg a Hivatal a lakosságot a meghívó helyben szokásos módon történő közzétételével értesíti. ”
27. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. § (1) A Képviselő-testület ülésére szóló meghívót meg kell küldeni:
a) a képviselőknek;
b) a jegyzőnek;
c) az aljegyzőnek;
d) az önkormányzati intézmények vezetőinek a feladatkörükbe tartozó, valamint a feladatkörüket érintő képviselő-testületi előterjesztések tárgyalásakor;
e) annak, akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.
(2) A rendes ülésre szóló meghívót és az írásos előterjesztéseket fő szabályként elektronikus úton kell a képviselők részére postázni a képviselő-testület ülésének napját megelőző legkésőbb 5 nappal.
(3) Az elektronikus postázás során a képviselők és a bizottsági tagok részére az általuk megadott e-mail címre kell megküldeni a meghívót és az előterjesztéseket.
(4) A képviselő-testület nyílt ülése meghívottai részére az ülés meghívóját és az adott napirendhez kapcsolódó előterjesztéseket kell megküldeni az általuk megjelölt postai vagy elektronikus kézbesítési címre.
(5) A képviselő-testület rendes ülésének meghívójában szereplő napirendi javaslatok sorrendjét elsősorban az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) a rendeletalkotással kapcsolatos előterjesztések,
b) a napirend témájához kapcsolódó meghívottak részvételével zajló előterjesztések,
c) sorrendben azok az előterjesztések, melyek az előzőekben felsoroltak körébe nem tartoznak.
(6) A képviselő-testület nyilvános ülésére meghívottak közül a képviselő-testület és a bizottság ülésein tanácskozási jog illeti meg valamennyi napirend tekintetében a jegyzőt és az aljegyzőt. ”
28. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Napirend
13/A. § (1) A polgármester, levezető elnök a jegyzőkönyv-hitelesítő kijelölése után terjeszti elő a napirendi pontokat. A polgármester, a képviselő és a bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.
(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt. ”
29. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a 14. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„Előterjesztések”
30. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Szóbeli előterjesztés csak kivételesen indokolt esetben kerülhet a Képviselő-testület elé akkor, ha a sürgősségi indítvány benyújtására a 13. § (2) bekezdésében megállapított határidő és a Képviselő-testület ülésének kezdő időpontja között olyan halaszthatatlan döntést igénylő ügyről szerzett az előterjesztő tudomást, amely esetében a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne.”
31. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 15. § a)–c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:)
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő d)–i) ponttal egészül ki:
(Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:)
32. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő 15/A. §-sal egészül ki:
„15/A. § Az előterjesztéssel szemben alapvető követelmény, hogy:
a) a téma kifejtéséhez és kellő áttekintéséhez szükséges legrövidebb terjedelemben készüljön,
b) megfogalmazása precíz, tömör, szakszerű és közérthető legyen,
c) csak a téma szempontjából lényeges körülmények bemutatására szorítkozzon elemző és értékelő módon, és
d) ha az ügyben dönteni kell, akkor döntési javaslatot tartalmazzon. ”
33. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § (1) Előterjesztésre jogosult:
a) a polgármester;
b) az alpolgármester;
c) a Képviselő-testület bizottságai nevében a bizottságok elnökei;
d) a képviselők;
e) a jegyző;
f) az aljegyző,
g) az önkormányzat költségvetési szerveinek vezetői (intézményvezetők) az általuk vezetett intézményt érintő ügyekben;
h) a Képviselő-testület vagy a polgármester által felkért személy vagy szerv vezetője.
(2) Amennyiben a benyújtandó előterjesztés témája bizottsági feladatkörbe tartozik, az csak az érintett bizottság előterjesztésében vagy véleményével ellátva kerülhet a Képviselő-testület elé.
(3) Az írásos előterjesztéseket a jegyzőhöz kell leadni a Képviselő-testület ülését megelőző 10 nappal korábban.
(4) Kizárólag írásban nyújtható be
a) a rendeletalkotás,
b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
c) helyi népszavazás kezdeményezése
tárgykörökben előterjesztés.
(5) A jegyző a Polgármesteri Hivatal Jenői Kirendeltsége útján gondoskodik valamennyi anyag kézbesítéséről, érintettekhez való eljuttatásáról. ”
34. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet III. Fejezete a 17. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„Sürgősségi indítvány”
35. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Sürgősségi indítványnak minősül az olyan – az ülés meghívójában nem szereplő, vagy az ülés összehvását követően felvetődött és döntést igénylő – írásos előterjesztés, melyet annak előterjesztője a 13. § (2) bekezdésében meghatározott időpontot követően, de az ülést megelőző nap 10:00 óráig ad le a jegyző részére.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 17. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Sürgősségi indítványt szóban is elő lehet terjeszteni, de az előterjesztő részletesen köteles ismertetni az ügy körülményeit, a döntési igény sürgősségét. ”
36. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Az ülés vezetése” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A képivselő-testület ülésének rendje”
37. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 18. § (1)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontjában, továbbá zárt ülést rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában foglalt rendelkezések alapján.
(3) A polgármester ülésvezetői feladatai és jogkörei a következők:
1. az ülés megnyitása,
2. a határozatképesség megállapítása, majd folyamatos figyelemmel kísérése az ülés során,
3. javaslattétel 2 fő jegyzőkönyv hitelesítő képviselő személyére,
4. javaslattétel a nyilvános és a zárt ülés napirendi pontjaira,
5. a szó megadása annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót,
6. napirendi pontonként
a) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
b) a vita összefoglalása,
c) indítványok szavazásra való feltevése,
d) a szavazás számszerű eredményének megállapítása,
e) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
7. az ülés rendjének fenntartása,
8. a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsító személy rendre utasítása,
9. az ülés határozott idejű félbeszakítása, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi,
10. javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
11. tárgyalási szünet elrendelése,
12. napirendi pontok összevont tárgyalására javaslattétel,
13. felszólalási jog a képviselő-testület ülésén bármikor,
14. az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
15. az időszerű kérdésekről és a két ülés között történt fontosabb eseményekről tájékoztatás,
16. tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,
17. tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről,
18. az ülés bezárása.
(4) A polgármester vagy bármelyik képviselő jogosult kezdeményezni a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Erről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
(5) Valamely napirendi pont tárgyalása során egy alkalommal bármelyik bizottság elnökének kérésére tárgyalási szünetet kell elrendelni. ”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (6)–(11) bekezdéssel egészül ki:
„(6) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja, elhagyja az ülésvezetői széket és a képviselő-testület ülése csak a polgármester szóbeli összehívására folytatódik.
(7) A hallgatóság a képviselő-testület ülésén a részére kijelölt helyen foglal helyet és tetszést vagy nemtetszést nem nyilváníthat, az ülés rendjét nem zavarhatja.
(8) A napirendi pontok tárgyalása során az előadóhoz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak jogosultak kérdést intézni.
(9) A vita lezárását, a hozzászólások időtartamának korlátozását a képviselő-testület bármely tagja jogosult javasolni. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.
(10) A tárgyalt napirendi pontot érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor jogosult szót kérni és javaslatot tenni. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.
(11) Ha valamely képviselő felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét, vagy valamelyik képviselőt sértő kifejezést használ, vagy ha a tanácskozási rendre és a szavazásra vonatkozó szabályokat megszegi, a polgármester rendre utasítja. A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.”
38. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 19. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Bármelyik képviselő, illetve a napirend előterjesztője a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, elnapolását. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.”
39. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a következő 20/A. §-sal egészül ki:
„20/A. § A polgármester előbb a vitában elhangzott módosító javaslatokat, indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében szavaz a képviselő-testület, majd az esetleges módosítások ismeretében a határozati javaslatról, rendelet-tervezetről dönt.”
40. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 24. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A zárt ülés anyaga kizárólag a következő személyeknek adható át:)
41. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet „Döntéshozatal” címe helyébe a következő rendelkezés lép:
42. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele, azaz 4 fő jelen van. A betöltetlen önkormányzati képviselői helyet a határozatképesség szempontjából betöltöttnek kell tekinteni.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Ha az (1) bekezdésben meghatározott számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen.”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Határozatképtelenség esetén a polgármester
a) amennyiben legkésőbb 30 percen belül az ülés várhatóan határozatképessé válik, szünetet rendel el,
b) amennyiben az a) pontban leírt idő elteltével nem lesz határozatképes az ülés, berekeszti azt. ”
(4) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A határozatképtelen ülést 5 napon belüli időpontra ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. ”
(5) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon felül minősített többség szükséges az alábbi döntésekhez:
a) gazdasági program elfogadása,
b) 5 millió Ft-nál nagyobb összegű hitelfelvétel,
c) az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott önkormányzati tulajdonról való rendelkezés,
d) kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,
e) helyi népszavazás,
f) a képviselő-testület hatáskörének átruházása, átruházott hatáskör visszavonása,
g) rendkívüli közmeghallgatás elrendelése,
h) érintettség bejelentése elmulasztásának kimondása, jogkövetkezmény megállapítása.”
(6) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Ha a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, és az köztudomású, vagy a Képviselő-testület azt megállapítja, a Képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget. A képviselő-testület határozatát a Polgármesteri Hivatal Jenői Kirendeltségének hirdetőtábláján 15 napra ki kell függeszteni. E rendelkezés alkalmazása során a Képviselő-testület és a bizottsági munkában való részvétellel kapcsolatos mulasztás külön-külön értékelendő és vizsgálandó.”
43. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza. Szavazni „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” szavazattal lehet. A szavazás során a polgármester először az „igen” szavazatok, majd a „nem” szavazatok, végül a „tartózkodom” szavazatok számát állapítja meg számszerűen, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (1a)–(1c) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A határozati javaslatról, rendelet-tervezetről vagy egyéb javaslatról, indítványról történő szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, hogy tájékoztassa a képviselő-testületet arról, hogy:
a) a határozathozatalnak van-e előzetes jogi akadálya,
b) van-e kötelező előírás a szavazás módjára, vagy
c) a határozathozatalhoz egyszerű vagy minősített többségű szavazat szükséges.
(1b) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles azt jelezni a képviselő-testület felé.
(1c) A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, a levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és azt a polgármester, a levezető elnök vagy bármely képviselő kéri, a szavazást egy ízben meg kell ismételni.”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A Képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben egyszerű szótöbbséggel hozott döntéssel. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület esetenként dönt.
(4) A titkos szavazást a képviselő-testületi ülésen megválasztott szavazatszámláló bizottság ad hoc bizottságként bonyolítja le. A bizottság 3 képviselő tagból áll. A bizottság urna és szavazólapok segítségével összegyűjti, majd a szavazás után összeszámolja a szavazatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.”
(4) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (4a)–(4f) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A szavazólap tartalmát a képviselő-testület határozza meg az alábbiak szerint:
a) az eldöntendő kérdést és az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget, vagy
b) személyi döntés esetén a megválasztható személyek számát, a jelöltek nevét és jelöltenként az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget.
(4b) Érvényes a szavazat, ha:
a) a Bizottság által lepecsételt szavazólapon adták le, és
b) a (4a) bekezdés a) pontja szerinti esetben a szavazó egy választási lehetőséget jelölt meg,
c) a (4a) bekezdés b) pontja szerinti esetben a szavazó legfeljebb a megválasztható személyek számával megegyező számú jelölt neve mellett szavazott igennel.
(4c) Amennyiben valamennyi, az ülésen jelenlévő képviselő leadta a szavazatát, a Bizottság a szavazást lezárja, majd felbontja az urnát és megállapítja a szavazás eredményét. A szavazatszámlálásról – a jegyző közreműködésével - külön jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(4d) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a szavazás időpontját, helyszínét,
b) a Bizottság tagjainak nevét, aláírását,
c) a jegyzőkönyvvezető nevét, aláírását,
d) a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását, személyi döntés esetén a jelöltek nevét,
e) a szavazólapot átvett képviselők számát,
f) az urnában talált szavazólapok számát, ebből az érvényes, valamint az érvénytelen szavazatok számát,
g) az érvényes szavazatok közül az igen, a nem és a tartózkodom szavazatok számát, a titkos szavazás eredményét.
(4e) A szavazatszámlálás befejezését követően a jegyzőkönyvet a Bizottság átadja a polgármesternek. A polgármester a szavazás eredményét számszerűen ismerteti és kihirdeti a döntést.
(4f) A titkos szavazás szavazólapjai - rontott, érvényes, érvénytelen - a (4d) bekezdés szerinti jegyzőkönyv mellékletét képezik. ”
(5) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(7) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltakon túl azt:
a) a polgármester;
b) az alpolgármester vagy
c) a képviselő
kezdeményezi.
(8) A név szerinti szavazásnál a jegyző az írásos névsorról betűrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak nevét, akik nevük felolvasásakor „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak. A szavazás eredményét a jegyző írásban felvezeti a névsorra a képviselő neve mellé. A szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz mellékelni kell. ”
(6) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:
„(9) Név szerinti szavazás megkezdése előtt a polgármester szünetet köteles elrendelni annak érdekében, hogy a név szerinti szavazáshoz szükséges névsort (a továbbiakban: névsor) a jegyzőkönyvvezető előkészítse. A névsoron fel kell tüntetni az ülés időpontját, továbbá a napirendi pont címét. A névsort a szavazás lezárását követően a jegyző aláírásával hitelesíti és bélyegző lenyomattal látja el.
(10) A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, a levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és azt a polgármester, a levezető elnök vagy bármely képviselő kéri, a szavazást egy ízben meg kell ismételni.”
44. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a 28. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„Önkormányzati rendelet, határozat”
45. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat rendeleteit naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése a magyar közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerint történik. ”
46. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület határozatait naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni. A határozat megjelölése az IM rendelet 15. §-ában foglaltak szerint történik. ”
47. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 32. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén, az „Egyebek” napirend keretében, önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, kérdést tehet fel.
(2) A kérdés a Képviselő-testület (át nem ruházott, illetve átruházott) hatáskörébe tartozó, önkormányzati ügyre irányuló felvilágosítás iránti kérés, illetve felvetés megfogalmazása a polgármesterhez (alpolgármesterhez), a jegyzőhöz vagy a Képviselő-testület bizottságának elnökéhez.
(3) A kérdésre a Képviselő-testület ülésén – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – kell választ adni.
(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról vagy el nem fogadásáról a kérdést feltevő képviselő nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a Képviselő-testület a válasz elfogadásáról vita nélkül határoz.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 32. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Ha a kérdésre adott választ a Képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. A kérdés alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. A kérdés kivizsgálásába a kérdés feltevő képviselőt be kell vonni.”
48. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 35. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza:
a) a távol maradt képviselő nevét, a távollét igazoltságát vagy igazolatlanságát;
b) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket és az azokkal kapcsolatos válaszokat, határozatokat;
c) a képviselő külön kérése alapján véleményének szó szerinti rögzítését;
d) az önkormányzati bélyegző lenyomatát.
(2) A képviselő-testület ülésén készült jegyzőkönyv az ülésen elhangzottak lényegét tartalmazza.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 35. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A képviselő-testület ülésének egészéről, vagy egy-egy napirendjének tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni, ha azt a polgármester, vagy a jelen lévő képviselők több, mint fele kezdeményezi. ”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 35. § (3)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell
a) az ülés meghívóját,
b) a jelenléti ívet,
c) az írásos előterjesztések egy-egy példányát,
d) a bizottság javaslatait, véleményét,
e) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, határozatot,
f) a képviselők kérése alapján
fa) a képviselői indítványokat,
fb) a képviselői hozzászólásokat,
g) a név szerinti vagy a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.
(4) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző mellett a jegyzőkönyv hitelesítők írják alá. Amennyiben a testületi ülésen a jegyző akadályoztatása miatt az aljegyző vesz részt, a jegyzőkönyvet - mint a jegyzőkönyv tartalmáért felelős - az aljegyző is aláírja.
(5) A képviselő-testület üléséről kettő példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, melyből egy példányt a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egységnél kell elhelyezni, egy példányt pedig a községi könyvtárnak kell megküldeni.
(6) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározot betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát a Polgármesteri Hivatalban őrzött irattári példány átadásával csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.”
(4) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 35. §-a a következő (7)–(10) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Zárt ülésről készült jegyzőkönyv vezetése megegyezik az általános szabályokkal, de a zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.
(8) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egységnél kell zárt helyen tárolni.
(9) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit beköttetni nem szabad.
(10) A képviselő-testület tagja a testületi ülésen hozott döntések részletes szavazati eredményének írásbeli kiadását kezdeményezhezti. A kezdeményezést követő 5 napon belül a jegyző gondoskodik a kiadásról. ”
49. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati képviselőt - e megbízatásából eredően - az Mötv. 32. §-ában és e rendeletben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg és terhelik. ”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő - az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl - köteles:
a) előzetesen írásban vagy szóban a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, ha a Képviselő-testület vagy annak bizottsága ülésén nem tud megjelenni, vagy megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;
b) a Képviselő-testület, annak bizottsága vagy a polgármester megbízása alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban;
c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni.”
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 36. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A képviselő-testület rendes üléséről igazolt távollétnek minősül:
a) betegség,
b) kórházi ellátás,
c) közlekedési akadály,
d) időjárási akadály,
e) külszolgálat,
f) szabadság,
g) munkahelyi elfoglaltság,
h) külföldi tartózkodás.”
50. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„37. § (1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében előkészítő, véleményező, javaslattevő, egymással mellérendeltségi viszonyban álló bizottságokat hoz létre.
(2) A Bizottságok létrehozására, elnökének és tagjainak megválasztására, a bizottság személyi összetételének, létszámának megváltoztatására, a bizottság elnökének és tagjának lemondására az Mötv. 58. § (1)-(3) bekezdésében foglalt szabályok az irányadóak.
(3) A Képviselő-testület bizottsága az Ügyrendi Bizottság.
(4) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma: 3 fő.
(5) A bizottság aktuális névsorát a jegyző a hivatal hirdetőtábláján függeszti ki.
(6) [1]A (3) bekezdésben meghatározott bizottságon túl a képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre, meghatározott időre, vagy meghatározott feladat ellátására. Az ideiglenes bizottság a határozott idő lejártával vagy a meghatározott feladat teljesítésével automatikusan megszűnik.
(7) Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni, azzal, hogy a tagok létszáma legalább 3 fő képviselő.
(8) A bizottságok ügyviteli feldatait a Polgármesteri Hivatal Jenői Kirendeltége látja el.
(9) A bizottság szükség szerint, de legalább évente hat alkalommal ülésezik.
(10) A bizottsági üléseket a bizottsági elnök hívja össze és vezeti. A bizottsági elnök akadályoztatása vagy a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.
(11) A bizottság üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni e rendelet 13. §-ában felsoroltakat azzal, hogy a 13. § e) pontja esetén a polgármester helyett értelemszerűen a bizottság elnöke értendő
(12) A bizottságot az Mötv. 61. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl össze kell hívni
a) a képviselő-testület döntése alapján,
b) a bizottsági tagok 50 %-ának indítványára.
(13) A bizottság ülése nyilvános vagy zárt. A zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésekre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
(14) Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, alpolgármestert és a jegyzőt. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek meg kell küldeni.
(15) A bizottsági ülésre meghívottak közül a meghívót és az írásos előterjesztéseket a bizottság képviselő tagjaihoz a 13. § (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint kell eljuttatni.
(16) A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. §-a irányadó. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztására a 25. § (6) bekezdését kell megfelelően alkalmazni.
(17) A bizottság határozathozatalára, szavazati arányára a képviselő-testületre vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.
(18) A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottsági döntések kiadmányozója a bizottság elnöke.
(19) A bizottság minden esetben alakszerű határozatot hoz a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezések szerint.
(20) A bizottság üléséről - a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok szerint - jegyzőkönyvet kell készíteni, azzal, hogy a bizottsági jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság által az ülésen választott egy tagja írja alá. Amennyiben a bizottság ülését az elnök akadályoztatása miatt a korelnök hívja össze és vezeti, úgy a jegyzőkönyv aláírása az összehívó korelnök feladata.
(21) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(22) A képviselő-testület bizottságokra átruházott feladat- és hatásköreit a rendelet 4. melléklete, a Bizottságok feladat- és hatásköreit a rendelet 5. melléklete tartalmazza. ”
51. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 38. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A polgármester képviselő-testület által átruházott feladat és hatásköreit a rendelet 4. melléklete tartalmazza.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (5a) és (5b) bekezdéssel egészül ki:
„(5a) A polgármester a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási idejével megegyező időben tartja fogadóóráját.
(5b) A polgármester munkáját a képviselő-testület évenként egy alkalommal, szeptember hónapban értékeli. ”
52. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a tagjaiból egy alpolgármestert választ, aki a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 39. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok. ”
53. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:
a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról;
b) a polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;
c) rendszeresen tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek a Hivatal munkájáról;
d) gondoskodik a Képviselő-testület és a bizottságok üléseinek technikai, ügyviteli feltételeiről;
e) biztosítja a köztisztviselők rendszeres képzését, továbbképzését.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 40. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület jegyzőre átruházott feladat- és hatásköreit a rendelet 4. melléklete tartalmazza.”
54. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet VIII. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„Vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás
41/A. § (1) A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatát az Ügyrendi Bizottság végzi, mely bizottság gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
(2) A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárásra az Mötv. 39. §-ának rendelkezései az irányadók.”
55. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet IX. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
A képviselő-testület hivatala”
56. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 42. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Polgármesteri Hivatal működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és a Szervezeti és Működési Szabályzata szerint végzi.
(2) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadási rendjét a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(3) A Polgármesteri Hivatalon belüli kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző külön intézkedésben szabályozza.”
57. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet IX. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„Az önkormányzat társulásai
42/A. § (1) Az önkormányzat feladatai ellátása érdekében a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagja.
(2) A képviselő-testület önkormányzati társulásra átruházott feladat- és hatásköreit a rendelet 4. melléklete tartalmazza.”
58. § A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet IX. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„Együttes képviselő-testületi ülések szabályai
42/B. § (1) Az önkormányzati társulás tagjai a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladat- és hatásköröket érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselő-testületi ülést (a továbbiakban: együttes ülés) tartanak, amennyiben azt a társulási megállapodás előírja. Az együttes ülések tartásával kapcsolatban az érintett önkormányzatok polgármesterei és jegyzői együttműködnek.
(2) Az együttes ülés tartását a társulás tanácsa, vagy a társulás bármely tagja kezdeményezheti a polgármester útján. A polgármesterek egyeztetését követően a polgármester a képviselő-testületi ülést az egyeztetett helyre és időpontra hívja össze. Az együttes képviselő-testületi ülés esetén döntést igénylő előterjesztés csak írásban terjeszthető elő.
(3) Az együttes ülést a gesztor önkormányzat polgármestere, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén a gesztor önkormányzat alpolgármestere vezeti.
(4) Az együttes ülésen a határozatképességet településenként külön kell biztosítani, megállapítani és a jegyzőkönyvben rögzíteni.
(5) Az ülést vezető elnök tesz javaslatot a napirendi pontokra, megnyitja, vezeti és lezárja az egyes napirendi pontok feletti vitát, megadja a jogot a hozzászólásra, ismerteti a határozati javaslatot, a módosító javaslatokat, és a (6) bekezdésben foglaltak figyelembe vételével megállapítja a szavazás eredményét.
(6) Az együttes ülésen a szavazás eredményét külön-külön, képviselő-testületenként kell megállapítani. Az ülést vezető elnök megállapítja, hogy a határozatot mely testület fogadta el.
(7) Az együttes ülésről jegyzőkönyv készül, amelynek elkészítéséről a gesztor önkormányzat jegyzője gondoskodik.
(8) A jegyzőkönyvet az ülésen résztvevő önkormányzatok a szervezeti és működési szabályzatukban meghatározottak szerint írják alá.”
59. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 43. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület a tárgyévi költségvetését rendelettel állapítja meg.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti rendeletben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl milyen önként vállalt feladatot és azt milyen mértékben és módon lát el.”
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet 43. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az önkormányzat költségvetésében nevesített vagy nem nevesített 50 ezer Ft összeget meghaladó kifizetésekhez - kivéve élelmezési, közüzemi és telekommunikációs számlák és kiadások- a képviselő-testület tárgyévben hozott határozatával megbízott kettő képviselő hozzájárulása szükséges. ”
60. § (1) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.
(2) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.
(3) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.
(4) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
(5) A Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.
61. § Hatályát veszti a Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.31.) önkormányzati rendelet
1. „A rendelet hatálya” alcím címe,
2. „Hivatalos megnevezés” alcím címe,
3. 2. § (3) bekezdése,
4. „Kitüntetések” alcím címe,
5. II. Fejezet címe,
6. III. Fejezet címe,
7. 11. §-a,
8. 12. § (2) bekezdése,
9. 26. § (6) bekezdése,
10. 27. §-a,
11. 30. § (2) bekezdése,
12. 32. § (5)–(7) bekezdése,
13. „Közmeghallgatás” alcíme,
14. 36. § (2) bekezdése,
15. „AZ ÜGYRENDI BIZOTTSÁG” alcím címe,
16. 38. § (3) bekezdés k) pontja,
17. 38. § (6) bekezdése,
18. 42. § (4) bekezdése,
19. 43. § (5) bekezdése.
62. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2025. április 1-jén lép hatályba.
(2) A 60. § (3)–(5) bekezdése és az 1–3. melléklet az e rendelet kihirdetését követő második napon lép hatályba.
1. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez
1. települési elismerő és kitüntető címek adományozása,
2. egyházak, sport és civil szervezetek támogatása,
3. községi rendezvények megtartása,
4. köztéri alkotások elhelyezése
5. sport célú létesítmények fenntartásának támogatása
6. közbiztonság helyi feladatainak támogatása”
2. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez
1. Alaptevékenységi besorolás: Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
2. Kormányzati funkciók megnevezése, száma:
2.1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2.2. 011210 Az államháztartás igazgatása, ellenőrzése
2.3. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
2.4. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
2.5. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
2.6. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
2.7. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
2.8. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
2.9. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
2.10. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
2.11. 045120 Út, autópálya építése
2.12. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
2.13. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
2.14. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
2.15. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
2.16. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
2.17. 061020 Lakóépület építése
2.18. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
2.19. 064010 Közvilágítás
2.20. 066010 Zöldterület-kezelés
2.21. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
2.22. 072111 Háziorvosi alapellátás
2.23. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
2.24. 072311 Fogorvosi alapellátás
2.25. 072450 Fizikoterápiás szolgáltatás
2.26. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
2.27. 076062 Település-egészségügyi feladatok
2.28. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
2.29. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
2.30. 082010 Kultúra igazgatása
2.31. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
2.32. 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
2.33. 082044 Könyvtári szolgáltatások
2.34. 082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
2.35. 082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
2.36. 082093 Közművelődés-egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
2.37. 082094 Közművelődés-kulturális alapú gazdaságfejlesztés
2.38. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működési feladatai
2.39. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
2.40. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
2.41. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
2.42. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
2.43. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
2.44. 107052 Házi segítségnyújtás”
3. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez
1. A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítése
1.1. Jegyző
1.2. Aljegyző
1.3. Gazdálkodási-pénzügyi, adóügyi belső szervezeti egység
1.4. Igazgatási belső szervezeti egység
2. A Közös Önkormányzati Hivatal munkarendje:
2.1. A hivatal köztisztviselőinek, valamint fizikai alkalmazottainak munkaideje heti 40 óra.
2.2. A heti munkarend:
a) hétfőtől, kedd, csütörtök: 7.30-16.00 óráig 30 perc munkaközi szünettel,
b) szerda: 7.30-17.00 óráig 30 perc munkaközi szünettel
c) péntek: munkaközi szünet nélkül 7.30-12.30 óráig
3. Ügyfélfogadási rend: Közös Önkormányzati Hivatal Jenői Kirendeltsége:
a) hétfő: 8:00-12:00 óráig, 12:30-16:00 óráig
b) szerda: 13:00-17:00 óráig
c) péntek: 8:00-11:00 óráig.”
4. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület által a polgármesterre ruházott hatáskörök:
1.1. Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület használatról szóló 6/2017. (VI. 16.) önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlása.
1.2. A településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskörök gyakorlása.
1.3. A Képviselő-testület döntése alapján megkötendő szerződések aláírása.
2. A képviselő-testület által az Ügyrendi Bizottságra ruházott hatáskörök:
2.1. A települési támogatásokról szóló 9/2021. (X. 01.) önkormányzati rendeletében meghatározott rendkívüli települési támogatás, azon belül a pénzbeli ellátás, temetési támogatás és természetbeni támogatásként az étkeztetés megállapítása.
2.2. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. §-ában szabályozott köztemetési ügyekben fennálló hatáskör gyakorlása.
2.3. Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás alapjairól szóló önkormányzati rendelete alapján a helyi önkormányzat tulajdonában lévő utakkal összefüggésben a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. §-a, 39. § (1) bekezdése, valamint 41. § (2) bekezdése szerinti közútkezelői hozzájárulás megadására vonatkozó hatáskör gyakorlása.
3. A képviselő-testület a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulásra ruházza a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36. §-a alapján ugyanezen törvény 33. §, 34. §, 37. §, 90. § (8) bekezdésekben, a települési önkormányzatokra vonatkozó szabályokban meghatározott szilárdhulladék-gazdálkodási közfeladatuk ellátására vonatkozó feladat- és hatásköreit.
4. A képviselő-testület a jegyzőre ruházza Jenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 11/2022. (XII. 08) önkormányzati rendelete alapján a közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése miatti közigazgatási eljárás lefolytatásával és a közigazgatási szankció megállapításával kapcsolatos hatáskörét.”
5. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez
1. Az Ügyrendi Bizottság:
1.1. vizsgálja az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit, képviselő-testület elé terjeszti az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében készült előterjesztést,
1.2. ellátja a polgármester, az alpolgármester és a képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat, képviselő-testület elé terjeszti a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos előterjesztést,
1.3. javaslatot tesz rendeletek megalkotására, módosítására.
1.4. a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétellel kapcsolatos döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet,
1.5. véleményezi az önkormányzat gazdasági programját, stratégiai ellenőrzési tervét,
1.6. véleményezi az önkormányzat költségvetéséről szóló rendelet-tervezetet,
1.7. véleményezi az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet-tervezetet,
1.8. véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót, a normatív költségvetési hozzájárulásoknak a költségvetési törvény előírása szerinti elszámolását,
1.9. véleményezi a helyi adókról szóló rendelet-tervezetet,
1.10. véleményezi az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodásról szóló rendelet-tervezetet,
1.11. véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó hitelfelvételre, kötvénykibocsátásra szóló javaslatot,
1.12. véleményezi a költségvetési beszámolókat,
1.13. véleményezi a belső ellenőrzési tervet, a belső ellenőrzésről szóló beszámolót,
1.14. véleményezi a társadalmi- és civil szervezetek támogatására irányuló javaslatot,
1.15. véleményezi az államháztartáson kívüli forrás átvételére vagy átadására vonatkozó javaslatot.
1.16. véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó vagyongazdálkodással, vagyongyarapítással kapcsolatos javaslatokat,
1.17. az alakuló ülés kivételével javaslatot tesz a polgármester illetményének és költségtérítésének a megállapítására, módosítására
1.18. véleményezi az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, összevonásának és megszűnésének indokoltságát,
1.19. véleményezi önkormányzati alapítvány létrehozását, megszüntetését,
1.20. véleményezi a képviselő-testület tárgyévi munkatervét,
1.21. véleményt nyilvánít a képviselő-testület részéről történő önkéntes feladatvállalás előtt lefolytatásra kerülő előkészítő eljárásban,”