Söréd Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2013. (III.1.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 03. 01- 2013. 09. 30

Söréd Község Önkormányzati Képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya


1.§ A rendelet hatálya az önkormányzatra és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervekre terjed ki.

A költségvetés címrendje


2.§ Az önkormányzat költségvetésének címrendjét a 3. § (2)-(3) bekezdés szerint állapítja meg.

3.§ (1) A képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi költségvetésének kiadási és  bevételi főösszegét 62.890 ezer Ft-ban állapítja meg.

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó Söréd Községi Önkormányzat önálló címet alkot.

(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem költségvetési szerveket érintő előirányzatok külön-külön címet alkotnak.

A költségvetés bevételei és kiadásai


4.§  A képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi költségvetését 62.890 ezer Ft bevétellel és kiadással, ezen belül


   5.810 ezer Ft személyi juttatással,

   1.196 ezer Ft munkaadót terhelő járulékkal,

           10.185 ezer Ft dologi kiadással,

           17.206 ezer Ft átadott pénzeszköz, egyéb támogatással,

           28.424 ezer Ft felhalmozási kiadással

                 69 ezer Ft tartalékkal állapítja meg.

5.§ (1) Az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti részletezését az 1. melléklet tartalmazza, a saját bevételeket az 1/a melléklet.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat bevételeit feladatonként a 2. melléklet szerint tartalmazza.

6.§ (1) A képviselőtestület az önkormányzat költségvetési kiadásait feladatonként a 3. melléklet szerint állapítja meg. 

(2) A képviselőtestület a községben működő civil szervezetek támogatására 2.193 ezer Ft-ot állapít meg, melyre számadási kötelezettséget ír elő. A szervezetek támogatási összegét, a támogatás célját, a támogatás folyósításának ütemezését, a számadási kötelezettség határidejét a 4. melléklet tartalmazza.

(3) Amennyiben a támogatott szervezet számadási kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, a kötelezettség teljesítéséig a támogatás folyósítását fel kell függeszteni.

7.§ A képviselőtestület a költségvetésben szereplő felhalmozási és felújítási jellegű feladatainak kiadásait előirányzatonként a 5. melléklet szerint állapítja meg.

8.§ A képviselőtestület az önkormányzat tartalékát 69 ezer Ft összegben hagyja jóvá, melyből:


  • általános tartalék:        69 e Ft.

9.§ A képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi költségvetésében nem tervezett több éves kihatással járó feladatot.

10.§ A képviselőtestület az önkormányzat éves létszámkeretét 3 főben állapítja meg. Az önkormányzat  létszámkeretét a 6. melléklet tartalmazza.

11.§ A képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi előirányzat felhasználási és likviditási tervét a 7 melléklet szerint fogadja el.

12. § Az önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 8. melléklet tartalmazza.

13.§ (1) Az év közben engedélyezett pótelőirányzat felosztásáról, ha az érdemi döntést igényel, a képviselőtestület dönt, a polgármester előterjesztésében a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok az egyéb átcsoportosítások miatti költségvetési rendelet módosításáról a képviselőtestület negyedévenként dönt.

(3) Az OTP Bank  Nyrt Székesfehérvár Ősz u. 13. alatti fiókja által kezelt OPTIMA befektetési jegy 2012. december 31-i állapot szerinti értéke 11.323 eFt, mely a költségvetés pénzforgalmi bevételei között nem szerepel. Felhasználásáról, kezeléséről a képviselő-testülettel egyeztetve a polgármester dönt.

(4) Az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésének elrendelésére a polgármester jogosult.

14.§ (1) A település lakosai élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás illetőleg ezek következményeinek elhárítása érdekében a polgármester az önkormányzat költségvetése körében átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti és a költségvetésben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott átcsoportosítást elsősorban a felhalmozási és felújítási kiadások terhére kell megvalósítani. Amennyiben a vészhelyzet elhárítása a felhalmozási és felújítási kiadások terhére nem teljesíthető, úgy a személyi juttatások és az ehhez kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok előirányzatok kivételével más előirányzatok terhére is biztosítható.

(3) A polgármester a tett intézkedésről a képviselőtestület legközelebbi ülésén beszámol.

15.§ (1) A feladat elmaradásából származó - személyi és dologi - megtakarítások felhasználására csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

(2) A polgármester a költségvetési főösszegen belül az önkormányzat kiadásai valamint az általános tartalék terhére 300.000 Ft értékhatárig előirányzatot átcsoportosíthat, az átcsoportosításokról a képviselőtestületet legalább a féléves és az éves zárszámadás keretében tájékoztatja.

16.§ Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatainak mérlegszerű bemutatását a 9. melléklet, költségvetési egyenlegét a 10. melléklet  tartalmazza.

17.§ Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. §.(4) bekezdés szerinti tájékoztatás az alábbi tájékoztató táblák szerint valósul meg:


  • 1. számú tájékoztató tábla: kimutatás az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokról

A forráshiány finanszírozásának kezelése


18.§ (1) Amennyiben az önkormányzat működése során az év közben forráshiány lépne fel, a képviselőtestület a forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján működési célú rövid lejáratú felvételével gondoskodik.

(2) A működési célú rövid lejáratú hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos hatáskörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester jogosult.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


19.§ A költségvetés végrehajtását Söréd Községi Önkormányzat végzi. A pénzeszközök felhasználásának tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet tervezet előterjesztésekor köteles a képviselőtestületnek beszámolni.

Záró rendelkezések


20.§ Ez az önkormányzati rendelet 2013. március 1-én lép hatályba, de rendelkezéseit 2013. január 1-től kell alkalmazni.