Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(XII.20.) önkormányzati rendelete

szervezeti és működési szabályzat

Hatályos: 2013. 12. 21- 2016. 02. 29

Bakonykúti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában kapott feladatkörében eljárva és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

I. FEJEZET


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK



1. §     (1)       Az önkormányzat megnevezése: Bakonykúti Község Önkormányzatának                 Képviselő-testülete

                     Az önkormányzat székhelye: 8046. Bakonykúti, Szabadság utca 41.

(2)       Az önkormányzat jelképei: címer, zászló, bélyegző (leírását az 1.  melléklet tartalmazza).

II. FEJEZET


Önkormányzat, hatáskörök


2. §      (1)      Az önkormányzat jogi személy, az önkormányzati jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

            (2)      A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

  (3)      A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, amelyből 1 fő polgármester és 4 fő képviselő (a képviselő-testületi

           tagok névsorát a Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) 1. függeléke tartalmazza).

  (4)     Az önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladat-rend szerinti besorolását a 2. függelék

           tartalmazza.


3.§      A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

           (1)    Az esetenként nyújtott önkormányzati segély és a temetési céllal nyújtott

                    önkormányzati segély megállapítása. 

           (2)   Közterület-használati engedélyek elbírálása.

 III. FEJEZET


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET


A képviselő-testület működésének szabályai


4. §     (1)       A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

           (2)       A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén

a képviselő-testület üléseit a korelnök hívja össze és vezeti.

 (3)       A képviselő-testület éves munkatervet készít a tárgyévet megelőző év december 31-ig az előre látható

feladatok meghatározására, amelyhez a települési képviselőktől előzetesen véleményt kér.

           (4)        Az elfogadott munkaterv megküldésre kerül a települési képviselőknek, valamint közzé kell tenni a   

www.bakonykuti.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon.


A képviselő-testület összehívásának rendje


5. §     (1)       A polgármester a képviselő-testület üléseit az ülés helyének és napjának, a kezdés időpontjának megjelölését és a javasolt napirendet       és az előterjesztőt   tartalmazó írásbeli meghívóval hívja össze.

           (2)       A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 naptári nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig egy naptári nappal előbb kell az érdekelteknek megküldeni.

           (3)       Rendkívül indokolt esetben meghívó nélkül, elsősorban telefonon, SMS, vagy e-mail küldésével is összehívható a képviselő-testület.

           (4)       A képviselő-testület ülésének időpontjáról a nyilvánosságot – a település lakosságát – a meghívó hirdetőtáblára való kifüggesztésével és a www.bakonykuti.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon való megjelentetésével biztosítja.

Az előterjesztések


6. §    (1)        A meghívóhoz az előterjesztéseket és a rendelet-tervezeteket     mellékelni kell. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület rendes, vagy rendkívüli ülése elé kerülő rendeleti javaslat, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.


          (2)    A képviselő-testülethez előterjesztést jogosult benyújtani – amennyiben          az adott kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges – a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület bizottsága, a jegyző.



(3)        Rendelet-tervezet csak írásban terjeszthető be.


          (4)        Az írásbeli előterjesztés tartalmazza a tárgyat és a tényállást, a lehetséges döntési             alternatívákat és azok indokolását, a rendeleti, vagy határozati javaslatot, szükség             szerint a határidő megjelölését, jogszabályi hivatkozást és a felelős nevét.

(5)        Az előterjesztéshez csatolni kell az illetékes bizottság véleményét és javaslatát, amennyiben van ilyen.

          (6)        Az írásbeli előterjesztéseket az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőzően legalább 10 naptári nappal kell a jegyzőnél leadni.

          (7)   A meghívót és az írásos előterjesztéseket  a képviselőknek az általuk megadott kézbesítési címre kell megküldeni, ennek hiányában papíralapon megküldeni.

          (8)  A zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést papír alapon, zárt borítékban csak a képviselők és a jegyző kapják kézhez.

          (9)        Az előterjesztéseket a testületi ülés előtt közzé kell tenni a www.bakonykuti.hu ,valamint a www.iszkasznetgyorgyikozoshivatal.huhonlapon.


Rendes ülés


7. §   (1)       A képviselő-testület szükség szerint,de évente legalább  8 rendes ülést tart.

         (2)       A rendes, nyílt ülés kötelező napirendi pontja a polgármester írásos beszámolója a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző rendes ülést követő fontosabb eseményekről.

Rendkívüli ülés


8. §     A polgármester- a képviselő-testület döntését igénylő- indokolt esetben  -   rendkívüli ülést hív össze. Az összehívás indokát a rendkívüli ülésen ismertetni kell.


Az ülések nyilvánosságának biztosítása


9. §     (1)       A képviselő-testület nyilvános ülésein bárki részt vehet.

 (2)      A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a rendes képviselő- testületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait  a www.bakonykuti.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapon  közzé kell tenni.

Az ülés rendjének fenntartásáról és az annak érdekében

hozható intézkedésekről


10. §   (1)       A polgármester biztosítja a tanácskozás rendjét:

a)        megadja a szót,                   

b)        felszólítja azt, aki eltért a tárgytól, ennek eredménytelensége esetén megvonja a szót,

c)         szükség esetén javasolja a képviselő-testületi ülés félbeszakítását,

d)        tárgyalási szünetet rendelhet el.

          (2)        A nyilvános ülésen résztvevő hallgatóság részére a polgármester a napirendek tárgyalását követően hozzászólási jogot adhat. A képviselő kezdeményezheti a hozzászólási jog megadását, megvonását. A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel – vita nélkül – a hozzászólási jogot megvonhatja.

          (3)        Ha a testületi ülésen rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbségű szavazással szünetet rendel el. Ha az ülés félbeszakad, csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.

Zárt ülés


11. §   (1)       A zárt ülés megtartását a polgármester, bármelyik települési képviselő és a jegyző indítványozhatja. A zárt ülés elrendeléséről a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

          (2)      Zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, aljegyző és a jegyzőkönyvvezető, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesznek részt.

(3)      Aki zárt ülésen jogtalanul tartózkodik, azt az ülés elnöke az ülésről való távozásra szólítja fel.

Az ülés tanácskozási rendje, az ülés vezetése


12. §   (1)       A polgármester

a)        az ülést megnyitja, illetőleg berekeszti,

b)        az igazoltan, illetve igazolatlanul távollévők nevének felsorolásával megállapítja az ülés határozatképességét,

c)         tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követő fontosabb eseményekről,

d)        javaslatot tesz az ülés napirendjére, az önkormányzati bizottságok, a polgármester, valamint a települési képviselők szóban, a napirend elfogadása előtt indítványozhatják valamely kérdés napirendre tűzését. A napirend felett a testület vita nélkül határoz.

e)        napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát, az előadókhoz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.

f)          szót ad a szavazás előtt a jegyzőnek, amennyiben  törvényességi észrevételt kíván tenni. A jegyző megalapozott válaszadása érdekében kérheti a döntés elhalasztását.

g)        az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról dönt előbb a testület és ezek figyelembe vételével az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról

h)         megállapítja a szavazás eredményét,

i)          a zárt ülésen hozott határozatokat kihirdeti.

Határozatképesség


13. §   (1)       Amennyiben az ülést határozatképtelenség miatt el kell halasztani, annak 5 naptári napon belül – az előzetesen kitűzött napirend szerinti – ismételt összehívásáról a polgármester gondoskodik.

          (2)        Az ülésről igazoltan van távol az a települési képviselő, aki, bármely okból akadályoztatva van és ezt a tényt a polgármesternek előzetesen bejelentette.

Döntéshozatali eljárás


14. §   Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a tudomás szerzést követő első ülésen felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére. A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

A szavazás módja


15. §   (1)       A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyilt szavazással hozza.

(2)        A nyílt szavazás történhet:

                      a) kézfelemeléssel ,

                      b) név szerinti szavazással.

(3)        Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármely képviselő azt kéri, a polgármester köteles a szavazást megismételtetni.

 (4)       A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

16.§    (1)       Név szerint kell szavazni, ha azt a jelenlévő képviselők egynegyede kéri.

          (2)      A név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor „igen”-nel, vagy „nem”-mel, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

          (3)    A jegyző a szavazatokat a névsoron – az elhangzottak szerint -feltünteti, összeszámlálja és a szavazás eredményét átadja a polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

A kihirdetett névsort a jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

17.§   (1)  Törvényben meghatározott esetekben a képviselő-testület titkos szavazást tarthat. A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.          

         (2) A tikos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik

         (3)  A titkos szavazást 3 tagú ideiglenes szavazatszámláló bizottság bonyolítja, melynek megbízatása a szavazás eredményének ismertetéséig szól.

(4) A bizottság tagjaira a képviselő-testületi ülést vezető személy tesz javaslatot, elnökét és tagjait a képviselő-testület minősített többséggel választja meg.

          (5)  A titkos szavazás eredményét az erre létrehozott szavazatszámláló bizottság átadja a  polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

          (6)       A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

                        a)        a szavazás helyét, idejét,

                        b)        a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét,

                        c)         a szavazás során felmerült körülményeket,

                        d)        a szavazás eredményét.

          (7) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság elnöke és a jegyzőkönyvvezető köztisztviselő írja alá, amelyet az ülésről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

Az önkormányzat rendelet alkotása, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége


18. §   (1)       Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

                        a)        a polgármester

                        b)        a képviselő,

                        c)         a képviselő-testület bizottsága és

                        d)        a jegyző.

(2)       A rendelet tervezetét a tárgy szerint illetékes bizottság előzetesen megtárgyalja és állásfoglalását, javaslatait a képviselő-testület elé terjeszti.

A polgármester javaslatot tesz arra, hogy a rendelet megalkotása egy, vagy két fordulóban történjen. A két fordulóban történő rendeletalkotásról a képviselő-testület dönt.

           (3)  A rendeleti javaslat kidolgozásához a jegyző segítséget nyújt.

19. § A rendelet-tervezeteket és azok indokolását a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

20. §  (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.

         (2) Ha a rendeleti javaslathoz módosító javaslat érkezik, a szavazás során módosító indítványról kell először szavazni.

         (3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

21. §  Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni. A kihirdetés tekintetében a közzététel az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztést jelenti. Az önkormányzati rendelet a kifüggesztés napján tekinthető kihirdetettnek.

22. § Törvényben meghatározott esetekben túl a határozat hozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben

a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,

b) titkos szavazás elrendeléshez, amennyiben az nem kötelező,

c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

d) településrendezési tervek jóváhagyásához, területi-felhasználáshoz,

e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

23.§       Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértést követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelenteni a Képviselő-tetület felé:

24.§                                       A rendelet megjelölése:


„Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületének

…/20… (hónap, nap) önkormányzati rendelete

a rendelet tárgya”

25.§ (1)   Az önkormányzati rendeletet a jegyző az önkormányzat hirdetőtábláján történő  elhelyezéssel kihirdeti, valamint a .bakonykuti.hu, és az iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapon is közzéteszi.

26. §  (1)        A jegyző köteles biztosítani, hogy a kihirdetett rendeleteket a Közös Hivatalban bárki ügyfélfogadási időben megtekinthesse.

         (2)       A rendeletek nyilvántartásáról és naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.

27. §   (1)       A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal kell ellátni.

          (2)       A határozat jelölése:


„Bakonykuti Község Önkormányzata Képviselő-testületének

…/20… (hónap, nap) önkormányzati határozata

a határozat tárgya


                        Felelős:

                        Határidő:”


          (3)    A képviselő-testület  határozathozatal nélkül dönt:

                        a)        a napirend elfogadásáról,

                        b)        a jegyzőkönyvvezető személyéről,

                        c)         ügyrendi kérdésekről.

Interpellációk


28. §   (1)       A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármestertől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 munkanapon belül írásban – érdemi választ kell kapnia.

         (2)       Az interpellációkkal a képviselő-testület a napirendi pontok tárgyalását követően foglalkozik.

         (3)       Az interpellációt az ülés napját megelőzően, legalább 2 naptári nappal korábban kell a polgármesternél írásban bejelenteni.

         (4)       A bejelentésnek tartalmaznia kell: az interpelláló nevét, az interpelláció tárgyát, illetve azt, hogy az interpellációját szóban is elő kívánja-e adni.

         (5)       Az interpelláció írásos bejelentésétől el lehet tekinteni, de ilyen esetben az ülésen szóban elhangzó interpellációval is foglalkozni kell.

         (6)       Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és erről vita nélkül, külön dönt a képviselő-testület is.

         (7)       Az írásban adott választ az interpelláló képviselőnek, a válasz másolatát pedig egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. A válasz elfogadásáról a soron következő rendes ülésen kell dönteni.

         (8)       A képviselő-testület az interpelláció alapján – bizottság bevonásával és az interpelláló részvételének lehetőségével – részletes vizsgálatot is elrendelhet.

A vizsgálat eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén, de legalább 30 naptári napon belül számot kell adni.

A vizsgálat eredményének elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

Jegyzőkönyv


29. §   (1)       A képviselő-testületi ülésekről hangfelvétel alapján, 2 példányban jegyzőkönyv készül.

A jegyzőkönyvhöz csatolandó a jelenléti ív, a meghívó, az írásos előterjesztések és a határozati javaslatok, valamint az elfogadott rendeletek, továbbá az írásban benyújtott interpelláció.

                    A nyílt ülés jegyzőkönyvét aláírás után a www.bakonykuti.hu, valamint a   www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapon is közzé kell tenni.


            (2)       A jegyzőkönyv tartalmazza:

                        a)        az ülés helyét és időpontját,

    b)         a megjelent képviselők és tanácskozási joggal meghívottak nevét,

                        c)         az egyéb résztvevők jelenlétét,

                        d)        az igazoltan és igazolatlanul távollévő képviselők nevét,

                        e)        a napirend előtti felszólalások lényegét,

                         f)          az elfogadott napirendet, a napirendek előadóit,

    g)         napirendenként az előterjesztés lényegét, írásos előterjesztés esetén a napirendi előadó esetleges kiegészítőjét, a felszólalók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólások, kérdések lényegét és az azokra adott válaszokat, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat,

                        h)         a szavazás eredményét,

                        i)          a kihirdetett határozatok, rendeletek szövegét,

                        j)          az interpellációkat és az azokra adott válaszokat,

                        k)         a napirend utáni bejelentéseket és válaszokat,

    l)          az ülés elnökének esetleges intézkedéseit és a testületi ülés fontosabb eseményeit.

    (3)       A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző aláírja.

              (4)       A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit (a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével) hivatali idő alatt az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalban, illetve a Bakonykúti Polgármesteri Hivatalban ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.


Közmeghallgatás


30. §   (1)       A képviselő-testület legalább évente egy alkalommal – az általa külön meghatározott és 15 naptári nappal megelőzően meghirdetett időpontban – közmeghallgatást tart.

          (2)       A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról a település lakosságát a képviselő-testületi ülések összehívására vonatkozó szabályok szerint kell értesíteni.

          (3)       Közmeghallgatást kell tartani, ha

- a települési képviselők egynegyede,

- a képviselő-testület bármely bizottsága,

- népi kezdeményezés indítványozza.

          (4)       A közmeghallgatáson az állampolgárok kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a jelenlévő települési képviselőkhöz, illetve közérdekű bejelentéseket, javaslatokat tehetnek.

          (5)       A közérdekű bejelentéseket, javaslatokat a képviselő-testület értékeli, majd meghatározza azt a személyt (bizottságot), aki (amely) a vizsgálat után a szükséges intézkedést kezdeményezheti. Az intézkedés eredményéről a polgármester az érintettet, vagy érintetteket köteles tájékoztatni.

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés


31.§ A helyi népszavazás, népi kezdeményezés szabályait külön rendelet tartalmazza.

IV. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI




Polgármester



32. §   (1)       A polgármester feladatát társadalmi megbízatásként látja el.

          (2)       A polgármester minden hét keddi napján 8 - 12 óra között ügyfélfogadást tart.

          (3)A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.

          (4)  Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás tényére.

          (3)       A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen beszámol.

33. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennálása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) ivóvízellátás,

b) önkormányzati út felújítása.

34. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) közvilágításról való gondoskodás,

b) környezeti –egészségügyi ( köztisztasági, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);

c) szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,

d) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,

e) honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás,

f) település közbiztonság

35. § (1) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízásban látja el feladatait.

        (2) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester látja el az ügyfélfogadást.

A képviselő-testület bizottsága


36. §   (1)       A képviselő-testület létrehozza az alábbi bizottságot:

a)  Ügyrendi és vagyonnyilatkozat- kezelő Bizottság:

                                   Tagjainak száma: 3 fő, ebből 3 fő képviselő.

                       

          (2)       A bizottság feladat- és hatáskörét jogszabály, valamint e rendelet állapítja meg.

                        A bizottság tagjainak nevét az SZMSZ 3. függelék tartalmazza.

          (3)       Az esetenként felmerülő feladatok ellátása érdekében ideiglenes bizottság is létrehozható, de ekkor is be kell tartani e rendeletben meghatározott szabályokat.

          (4)       A bizottság javaslattevő, véleményező, ellenőrző, összehangoló munkát végez, melynek keretében különösen:

a)        előkészítik, illetve véleményezik a képviselő-testület elé kerülő fontosabb előterjesztéseket,

b)        javaslatot tesznek az önkormányzat feladat- és működési körébe tartozó ügyekben,

c)         feladataik körében vizsgálatot folytatnak.

          (5)       A bizottság feladatait az SZMSZ  2. melléklete tartalmazza.


37. §   (1)       A bizottsági tagokat és a bizottság elnökét a képviselő-testület minősített szótöbbséggel választja meg. A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a települési képviselők közül kell megválasztani.

          (2)       A bizottság tagjaira bármelyik települési képviselő javaslatot tehet.

          (3)       A bizottság, feladatainak ellátásához munkájába bármikor bevonhat nem bizottsági tagot (külső szakértőt) is. A bizottság munkájában közreműködő résztvevőket esetenként az elnök kéri fel.

38. §   (1)       A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

          (2)       A bizottság ügyrendet alkot és annak megfelelően tartja üléseit.

          (3)       A bizottság ülésein bármelyik települési képviselő és a jegyző tanácskozási joggal részt vesz.

          (4)       Bármelyik települési képviselő javaslatot tehet a bizottság hatáskörébe tartozó ügy megtárgyalására. A javaslatot tárgyaló bizottsági ülésre a képviselőt meg kell hívni.

          (5)       A bizottság ülése határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van. A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.

          (6)       A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a jelenlévők nevét, a tárgyalt témák megnevezését, a felszólalások lényegét és a hozott döntéseket.

          (7)       A bizottság ügyviteli teendőit a Iszkaszentgyörgy Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal



39. §   (1)       Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata, Csór Község Önkormányzata, Bakonykúti Község Önkormányzata közös hivatala, „Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal” elnevezéssel, (továbbiakban: Hivatal). A Hivatal jogállását, feladatait az Alapító Okirat tartalmazza, amely az SZMSZ 5. függeléke.

(2)       A Hivatal belső szervezetét, ügyrendjét, hivatali munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét az SZMSZ 4. függeléke tartalmazza.


Jegyző, aljegyző


40. §   (1) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője köteles a jogszabálysértő döntéseket, jogszabálysértő működést jelezni.

          (2)    A jegyző:

a)        döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

b)        a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

c)         ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

d)        dönt a hatáskörébe tartozó hatósági ügyekben, valamint előkészíti azokat az önkormányzati és államigazgatási hatósági ügyeket, amelyekben a polgármester dönt.

e)        rendszeres tájékoztatást ad az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

f)          végzi az önkormányzati rendelet előkészítésével kapcsolatos szakmai munkát,

                                    g)jogi felvilágosítást végez, rendszeres ügyfélfogadást tart.

          (3)     A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.


A települési képviselők


41. §   (1)       A települési képviselőket a polgármester, a jegyző és a Hivatal ügyintézői – képviselői jogkörük gyakorlásakor – soron kívül fogadni kötelesek.

          (2)       A települési képviselők e tevékenységük során ténylegesen felmerülő költségeit (például: utazás) a mindenkor hatályos jogszabályok alapján téríti meg az önkormányzat.

          (3)  A (2) bekezdésben foglalt költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.

VI. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE



42. §   (1)       A költségvetés tárgyalása a jegyző által összeállított tervezet alapján, polgármester előterjesztésében kerül a képviselő-testület elé. .

          (2)       Az első fordulóban a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján a Hivatal gazdasági koncepciót állít össze, melyben:

a)        számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítési lehetőségeit,

b)        meghatározni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

c)         egyeztetni az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel,

d)        megfogalmazható a szükségletek kielégítésének sorrendje.

          (3)       A második fordulóban a költségvetési törvény által előírt részletezésben a költségvetési rendelet tervezetét tárgyalja a képviselő-testület.

          (4)       A tervezetben elsődlegesen a törvényben előírt kötelező önkormányzati feladatok megvalósítását kell szerepeltetni, ezek után a bevételek függvényében, a biztonságos gazdálkodás elveit figyelembe véve a további, még vállalható önkormányzati feladatokat. A költségvetés bevételeit a források, kiadásait a célok szerint tartalmazza.




VII. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA



43. § (1)     Az önkormányzat törzsvagyonával és üzleti vagyonának vagyontárgyaival, vagyoni értékű jogaival a hatályos jogszabályok alapján, a jó gazda gondosságával gazdálkodik.

        (2) Az önkormányzati vagyon hasznosításával, vagyongazdálkodással összefüggő szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.    

VIII. FEJEZET


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK



44. §   (1)       Ez a rendelet 2013. december 21. napján lép hatályba.

          (2)       Hatályát veszíti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007.(IV.1.) önkormányzati rendelet, az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának módosításáról szóló 10/2007 (VII.15.), 2/2008(II.16.), 5/2008(IV.9.), 11/2009.(XI.30.) önkormányzati rendelet.






            Marics József                                                                                   Parajdi Cecília

           polgármester                                                                                       jegyző




A rendelet 2013. december 20-án kihirdetésre került.





                                                                                                          Parajdi Cecília

                                                                                                                  jegyző


Az SZMSZ mellékletei



1.  melléklete:                        Az önkormányzat jelképei, címer, zászló, bélyegző leírása


2.  melléklete:                        A bizottság feladatai.





Az SZMSZ függelékei




1. függeléke: Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének névsora.

                                                          

2. függeléke: Az önkormányzat szakfeladat-rendje


3. függeléke  Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének bizottsági tagjai.


4. függeléke: Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (Jóváhagyta:

Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a ____/2013. (____) határozata,

Csór Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az ___/2013. (____) határozatával,

Bakonykúti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a ___/2013. (_____) határozatával.

Az SZMSZ 1. melléklete




AZ ÖNKORMÁNYZAT JELKÉPEI




1.) Címer leírása.


A címer, álló helyzetű csücskös talpú tárcsapajzs. Az osztatban kék pajzsmező alján, hegyes csúcsokban végződő természetes ábrázolású sziklából: kék színű forrás fakad. A kövek közül kibukkanó forrásvíz jobb haránt irányban folyik le a pajzs aljáig.


A címerpajzs közepén: a fehér szikla tetejéből kinövő, természetes ábrázolású barna színű tölgyfa látható – két sárga makkal és három zöld tölgyfalevéllel.


Alul, a tölgyfa törzsének két oldalán egy-egy levágott ágcsonk látható, míg a fa csúcsa egy nagy karéjos zöld levélben végződik. A tölgy csúcsi-, ill. a két-két oldalágának közepén: egy-egy párosan szárnyalt, kisebb, zöld levélke van. A fa jobb oldalán az alsó oldalág egy nagy, zöld kupacsú, sárga makkban – míg a felső oldalág egy nagy karéjos, zöld levélben végződik. A fa két baloldali ágánál ez pont fordítva van.



2.)       Zászló leírása.


A község zászlaja hosszában osztott, színei zöld - fehér - zöld 1/4-2/4-1/4 arányban. A fehér mező közepén a község címere látható eredeti színeiben.


A zászló színei közül a fehér szín: részben a Bakony hg. dolomit és mészkő szikláit; részben a tiszta levegőt és a tiszta környezetet jelképezi, amely a község legfőbb értékei közé tartozik. A zászló zöld színei – amelyek a fehéret közrefogják -, a Bakony hg. környező erdeit és egyben a község tájképi szépségét, védett természeti értékeit jelképezik.




3.)       Bélyegző lenyomata.





Az SZMSZ 2. melléklete




A BIZOTTSÁG FELADATAI




Az Ügyrendi Bizottság feladatai:



Az Ügyrendi Bizottság feladatai


  1. Összeférhetetlenség vizsgálata

Az önkormányzati képviselők vonatkozásában,

A polgármester vonatkozásában.


  1. A képviselői vagyonnyilatkozat vizsgálata, a vagyonnyilatkozat nyilvántartása és ellenőrzése

Az önkormányzati képviselők vonatkozásában,

A polgármester vonatkozásában.


  1. Javaslatot tesz a polgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítására, emelésére.


  1. Folyamatosan figyelemmel kíséri az SZMSZ hatályosulását. Szükség esetén javaslatot tesz annak kiegészítésére, módosítására. Az önkormányzat SZMSZ –a kizárólag a bizottság állásfoglalásával nyújtható be.


  1. Alkalmanként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát, és javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére, vagy hatályon kívül helyezésére.


  1. Véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, megállapodásokat, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.


  1. A Képviselő- testületi ülésen elhangzott képviselői indítványok kivizsgálása.


  1. Véleményezheti az önkormányzati rendelet-tervezeteket.


Az SZMSZ 1.  függeléke








Sor-szám

Tisztség megnevezése

Név

Lakcím

1.

Polgármester

Marics József

8046 Bakonykúti, Petőfi u. 7.

2.

Alpolgármester

Kasza Jánosné

Budapest, Emőd utca

3.

Képviselő

Szalmási Tamás Ferencné

8046 Bakonykúti, Szabadság u. 8.

4.

Képviselő

Törjék György

8000 Székesfehérvár, Ady E. u. 18.

5.

Képviselő

Dr. Fülöp Gyula

8046 Bakonykúti, Gagarin u. 11.











Az SZMSZ 2. függeléke


Bakonykúti KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZAKFELADATRENDJE




Szakfeladat megnevezése

Szakfeladat száma

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

370000

Út, autópálya építése

421100

Egyéb pénzügyi tevékenység

660002

Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002

Építményüzemeltetés

811000

Zöldterület-kezelés

813000

Önkormányzati jogalkotás

841112

Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841114

Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841115

Európai parlamenti képviselő választáshoz kapcsolódó tevékenységek

841117

Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek

841118

Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tev.

841126

Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés

841133

M.n.s. egyéb kiegészítő szolgáltatások

841169

Nemzeti ünnepek programjai

841191

Közvilágítás

841401

Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841402

Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai

841901

Központi költségvetési befizetések

841902

Finanszírozási műveletek

841906

Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel

841907

Fejezeti és általános tartalékok elszámolása

841908

Szociális ösztöndíjak

854314

Pedagógiai szakmai szolgáltatások

856020

Háziorvosi alapellátás

862101

Háziorvosi ügyeleti ellátás

862102

Járóbetegek gyógyító szakellátása

862211

Járóbetegek rehabilitációs szakellátása

862212

Foglalkozás- egészségügyi alapellátás

862231

Fogorvosi alapellátás

862301

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

869041

Település- egészségügyi feladatok

869052

Rendszeres szociális segély

882111

Időskorúak járadéka

882112

Lakásfenntartási támogatás normatív alapon

882113

Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás

882114

Ápolási díj alanyi jogon

882115

Ápolási díj méltányossági alapon

882116

Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás

882117

Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás

882118

Óvodáztatási támogatás

882119

Helyi eseti lakásfenntartási támogatás

882121

Átmeneti segély

882122

Temetési segély

882123

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882124

Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása

882125

Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882129

Közgyógyellátás

882202

Köztemetés

882203

Gyermekjóléti szolgáltatás

889201

Szociális étkeztetés

889921

Házi segítségnyújtás

889922

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

889923

Családsegítés

889924

Idősügyi önkormányzati kezdeményezések, programok, valamint támogatásuk

890222

Civil szervezetek működési támogatása

890301

Civil szervezetek program- és egyéb támogatása

890302

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890441

Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

890442

Egyéb közfoglalkoztatás

890443

Könyvtári szolgáltatások

910123

Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése

910502

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése

931102

Köztemető-fenntartás és működtetés

960302



     Az SZMSZ 3. függeléke



Bakonykúti KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

 ÜGYRENDI BIZOTTSÁGI TAGJAI






Sor- szám

Tisztség megnevezése

N é v

1.

elnök

. Szalmási Tamás Ferencné

2.

tag

Dr. Fülöp Gyula

3.

tag

Törjék György