Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 01- 2025. 03. 01Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) rendelet módosításáról
[1] A rendelet megalkotásának célja, hogy az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalt 2025. január 1. napjától érintő alapítói, fenntartói és szervezeti változások aktualizálása megtörténjen.
[2] Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 31. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. A jegyző, aljegyző”
2. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 83. és 84. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„83. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:
a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,
b) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről a tárgyévet követő év május 31-ig,
c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,
d) előkészíti a képviselő-testületi ülés és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,
e) ellátja a testület és a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
f) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.
(2) Az aljegyző feladata
a) a jegyző helyettesítése, a jegyző által meghatározott feladatok ellátása, ennek során a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 81. § (3) bekezdésében meghatározott jegyzői feladatok ellátása.
b) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltségének vezetése, a Kirendeltségeken a jegyző jogszabályban meghatározott feladat- és hatáskörének teljes körű gyakorlása és ellátása, a kirendeltség és az önkormányzat törvényes működésének biztosítása, képviselő-testületi üléseken való részvétel, igazgatási-szervezési feladatok ellátása.
84. § A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző, aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő igazgatási ügyintézője látja el.”
3. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 85. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Közös Önkormányzati Hivatal működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és az Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületi határozataival elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint végzi.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadási rendjét a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületei hagynak jóvá.”
4. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba, és 2025. március 2-án hatályát veszti.