Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete

Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 01- 2025. 03. 01

Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete

Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) rendelet módosításáról

2025.03.01.

[1] A rendelet megalkotásának célja, hogy az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalt 2025. január 1. napjától érintő alapítói, fenntartói és szervezeti változások aktualizálása megtörténjen.

[2] Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 31. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„31. A jegyző, aljegyző”

2. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 83. és 84. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„83. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,

b) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről a tárgyévet követő év május 31-ig,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) előkészíti a képviselő-testületi ülés és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,

e) ellátja a testület és a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

f) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.

(2) Az aljegyző feladata

a) a jegyző helyettesítése, a jegyző által meghatározott feladatok ellátása, ennek során a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 81. § (3) bekezdésében meghatározott jegyzői feladatok ellátása.

b) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltségének vezetése, a Kirendeltségeken a jegyző jogszabályban meghatározott feladat- és hatáskörének teljes körű gyakorlása és ellátása, a kirendeltség és az önkormányzat törvényes működésének biztosítása, képviselő-testületi üléseken való részvétel, igazgatási-szervezési feladatok ellátása.

84. § A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző, aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő igazgatási ügyintézője látja el.”

3. § A Bakonykúti Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 5.) önkormányzati rendelet 85. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Közös Önkormányzati Hivatal működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és az Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületi határozataival elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint végzi.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadási rendjét a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületei hagynak jóvá.”

4. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba, és 2025. március 2-án hatályát veszti.

Marics József
polgármester

Kovács Edit
jegyző