Újkér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

Újkér Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 27- 2025. 11. 27

Újkér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

Újkér Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.27.

[1] A rendelet célja, hogy Újkér Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi közügyek intézését, a képviselő-testület szervezetének és működésének részletes szabályait a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban állapítsa meg.

[2] Újkér Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Az ülés rendjének fenntartása

30/A. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester (az ülést vezető elnök) gondoskodik.

a) figyelmezteti a hozzászólót, aki a tárgyalt témától eltér, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja tőle a szót,

b) rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,

c) tartós rendzavarás esetén tárgyalási szünetet rendelhet el, - amelyet bármely képviselő is indítványozhat -, felfüggesztheti az ülést, vagy határozott időre félbeszakíthatja. Félbeszakítás esetében az ülés csak újabb összehívással folytatható.

(2) A nyilvános ülésen megjelent hallgatóságot –ha a tanácskozás rendjét megzavarja- a polgármester (ülés elnöke) rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet”

2. § Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet a következő 59/A. §-sal egészül ki:

„59/A. § (1) A Képviselő-testület- saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással a Képviselő-testület megbízásának időtartamára -, a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére egy fő alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatát”

3. § Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet a következő 61/A. §-sal egészül ki:

„61/A. § (1) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Ideiglenes Bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésének a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(2) A bizottság belső működési szabályait az Mötv. és az SZMSZ keretei között maga állapítja meg.

(3) Az ideiglenes bizottság működésére az ügyrendi bizottság működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.”

4. § (1) Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 63. §-a a következő (2a)–(2e) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A bizottság ülését az elnök - akadályoztatása esetén az általa meghatalmazott bizottsági tag - hívja össze és vezeti.

(2b) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(2c) A bizottság soros üléseit az elnök az ülést megelőzően legalább három nappal előbb – írásbeli meghívó megküldésével, a napirendi pontok megjelölésével, az írásbeli előterjesztések egyidejű kiküldésével – hívja össze.

(2d) A bizottság azokban az esetekben tart zárt ülést, amelyekben azt az Mötv. a Képviselő-testület üléseinél kötelezővé teszi vagy megengedi. Döntéseiről csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.

(2e) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyre formailag és tartalmilag is a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok az irányadóak. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyzőkönyvvezető írja alá.”

(2) Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 63. § (5) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(Az ügyrendi bizottság feladat- és hatásköre)

„e) nyilvántartja és ellenőrzi a helyi önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatait, valamint lefolytatja a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével kapcsolatos eljárást.”

5. § (1) Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2)1

6. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 5. § (2) bekezdése és a 2. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez

1. Az ÚJKÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 6/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 7a. ponttal egészül ki:

„7a. 041140 Területfejlesztés igazgatása”

2. melléklet a 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez2

1

Az 5. § (2) bekezdése a 6. § (2) bekezdése alapján 2026. január 1-jén lép hatályba.

2

A 2. melléklet a 6. § (2) bekezdése alapján 2026. január 1-jén lép hatályba.