Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelete

8/2019. (XI.14.) számú rendelete Újrónafő Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2015 (X.5.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 15- 2019. 11. 15

Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelete

8/2019. (XI.14.) számú rendelete Újrónafő Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2015 (X.5.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2019.11.15.

Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2015. (X. 5.) rendelet (továbbiakban Rendelet) 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(1) A képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő.

2. § A Rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(3) A testületi ülést általában minden hónap negyedik hetének csütörtöki napjára kell összehívni. Határozatképtelensége esetén a képviselő-testületet 15 napon belül ismételten össze kell hívni.

3. § A Rendelet 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról – nyilvánosság biztosításának érdekében – a település lakosságát értesi a Hivatal a meghívónak az önkormányzat hirdetőtábláján valamint az önkormányzat honlapján történő megjelenítésével.

4. § A Rendelet 5. § (9) bekezdése c.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

c.) Újrónafői Általános Iskoláért és Óvodáért Egyesület, Újrónafői Sportegyesület, „Baráti Kör Újrónafőért”, Újrónafői Polgárőr Egyesület képviselőjét tevékenységi körében,

5. § A Rendelet 7. § (4) bekezdése b.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

b.) képviselő-testület tagja

6. § A Rendelet 8. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

d.) az előző testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, egyúttal lehetőséget biztosít a kérdések, interpellációk felvetésére, tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről és beszámol a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról.

7. § A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

(1) A képviselő-testület munkáját a meghívóban feltüntetett és a kiküldött előterjesztések alapján végzi. Az előterjesztések tartalmi és formai követelményeire az alábbi rendelkezések az irányadók:

1. A képviselő-testületi ülésre készülő előterjesztésnek két fő részből kell állnia:
a) az első rész a tárgy ismertetését, az előterjesztés célját tartalmazza,
b) a második rész a határozati javaslatot (javaslatokat) foglalja magában.
2. Az előterjesztés első részének tartalmaznia kell:
a) a képviselő-testület foglalkozott-e korábban az adott tárgykörrel, és milyen feladatokat határozott meg;
b) az előterjesztés tárgyára vonatkozó jogi szabályozást, önkormányzati rendelkezéseket;
c) a tárggyal kapcsolatos értékelést, elemzést és mindazon körülményeket, melyeknek szerepe jelentős a döntésben;
3. Az előterjesztés második részébe kell foglalni a szabatosan, egyértelműen, tömören, lényegre törően, az előterjesztés első részével összhangban megfogalmazott - egy vagy több - határozati javaslatot.
4. A határozati javaslat:
a) a feladatokat indokolás nélkül tartalmazza;
b) ha a határozat jellege megkívánja, pontonként tartalmazza a határozat végrehajtásáért felelős személy (személyek), vagy szervezet megnevezését, valamint a végrehajtás határidejét naptári év, hó, nap megjelöléssel;
c) "folyamatos" jelzésű határidőt csak kivételesen tartalmazhat.
5. Egyedi ügyek előterjesztésénél a felosztás elhagyható, amennyiben a döntés minden lényeges elemét a határozati javaslat magában foglalja.
6. Az előterjesztések alaki követelményei:
Az előterjesztés fedőlapja tartalmazza:
a) baloldalon felül az előterjesztő szerv megnevezését;
b) középen az "ELŐTERJESZTÉS" feliratot, alatta a képviselő-testületi ülés időpontját;
c) baloldalon alul, egymás alatt: a tárgy megnevezését, az előterjesztő nevét.
(2) Napirendi pont előterjesztője - a rendeletalkotásra vonatkozó előterjesztések kivételével - lehet:
- a polgármester;
- a képviselő-testület tagja;
- a jegyző;
- a képviselő-testület által felkért szervezet vezetője;

8. § A Rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(1) A 9. § (2) bekezdésben szereplő előterjesztésre jogosultak javasolhatják valamely előterjesztés sürgősségi tárgyalását. Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző nap 16 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

(3) A sürgősség kérdésében a képviselő-testület napirend előtt minősített többséggel határoz.

(4) A polgármester visszautasítja azt a sürgősségi indítványt, amit az (1) bekezdésekben előírtak figyelmen kívül hagyásával nyújtottak be. A visszautasításról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

(5) A sürgősség elfogadása esetén az előterjesztést a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja. Ha képviselő-testület nem fogadja el a sürgősséget, úgy a napirendi pontok meghatározásakor dönti el, hogy az ügyet mikor, hányadik pontként tárgyalja.

9. § A Rendelet 12. § (1) – (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(1) A képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:

Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének…/201.. (…hó….nap) kt. határozata
(2) A testületi határozatokról a Hivatal a meghozatal sorrendjében határidő nyilvántartást vezet.

10. § Hatályát veszti a Rendelet 12. § (5) bekezdése.

11. § A Rendelet 13. § (1) bekezdése a.) pontja az alábbiak szerint módosul:

a.) képviselő-testület tagja,

12. § A Rendelet 13. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(3) Az elkészítést követően a rendelet-tervezetet az előterjesztésre jogosult indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.

13. § A Rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) A jegyző által kezelt példányt évente le kell fűzni, és el kell helyezni a Kirendeltség irattárában, a zárt ülésről készült jegyzőkönyveket külön kell fűzni.

14. § A Rendelet 16. § (3) bekezdése h.) pontja hatályon kívül kerül.

15. § A Rendelet 16. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

a) a jelenléti ívet,

b) a meghívót,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a rendeleteket,

e) képviselő-testület tagjának kérésére írásban is benyújtott hozzászólását, interpellációját,

f) az érintett nyilatkozatát személyi ügyének tárgyalási formájáról,

g) a jegyző törvényességi észrevételét,

h) a név szerinti szavazásról készült névsort,

i) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.

16. § A Rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(3) A képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő.

17. § A Rendelet 17. § (4) bekezdése c.) pontjába a következő rendelkezés lép:

c.) lebonyolítja a titkos szavazásokat.

18. § A Rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) A polgármester jutalmazására az alpolgármester tesz javaslatot.

19. § A Rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(5) A polgármester a közigazgatási hatáskörébe tartozó feladatait a Hivatal közreműködésével látja el.

20. § A Rendelet 23. § (4) – (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(4) A jegyzői feladatok Kirendeltségen történő ellátásáról a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.

(5) A jegyző és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat - legfeljebb hat hónap időtartamra - a munkaügyi ügyintéző látja el.

21. § A Rendelet 24. § (4) bekezdése hatályon kívül kerül.

22. § A Rendelet 2. melléklete jelen Rendelet 2. melléklete szerint módosul.

23. § A Rendelet 3. melléklete jelen Rendelet 3. melléklete szerint módosul.

24. § E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

2. melléklet

Önkormányzat által létrehozott társulások jegyzéke
1) Közös önkormányzati hivatal: Jánossomorjai Közös Önkormányzati Hivatal
2) Intézményfenntartó Társulás: Aranykapu Óvoda Intézményfenntartói Társulás
3) Hulladékgazdálkodással kapcsolatos Társulás:
Mosonmagyaróvári Nagytérségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás
4) Mosonmagyaróvári Térségi Társulás

3. melléklet

Önkormányzat által használt kormányzati funkciók
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és
általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz
kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
064010 Közvilágítás
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082093 Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. november 16. napjával.