Kisbodak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017.(IV.24.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjakról

Hatályos: 2017. 04. 25- 2017. 05. 28

Kisbodak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el


1.§

A rendelet hatálya


A rendelet hatálya Kisbodak Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő anyakönyvi eseményre terjed ki.

2.§

Értelmező rendelkezések

  1. Alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a munkaideje alatt az anyakönyvi esemény jogszabályban rögzített eljárása és szövege.
  2. Családi esemény: névadó, házasságkötés
  3. Hivatali helyiség: Kisbodaki Közösségi Ház
  4. Külső helyszín: a hivatali helyiségen kívüli szertartásra engedélyezett helyszín.
  5. Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket

 - Hétfő-csütörtök 16 és 19 óra között,

 - Pénteken 14 és 19 óra között,

 - Szombaton 10 és 19 óra között lehet lebonyolítani.


3.§

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.


(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli megkötését a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet írásban kell előterjeszteni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.


4.§

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény esetén közreműködés díjazása

(1) Az alapszolgáltatás nyújtása díjmentes.

(2) A hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül az anyakönyvi esemény lebonyolításának igazgatási szolgáltatási díja bruttó 25.000,- Ft.

(3) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának igazgatási szolgáltatási díja egységesen bruttó 30.000,- Ft.

(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

(5) A szolgáltatási díjat az esemény megrendezése előtt legalább 10 nappal, az Önkormányzata költségvetési elszámolási számlája javára kell megfizetni.

(6) Amennyiben az anyakönyvi eseményre nem kerül sor, a befizetett szolgáltatási díjat a kérelmezők írásbeli kérelmére a hivatal akkor fizeti vissza, ha az anyakönyvi esemény lemondására a tervezett időpontot megelőzően legalább 3 nappal korábban sor kerül.

(7) Amennyiben a lemondásra a tervezett időpontot megelőzően kevesebb, mint 3 napon belül kerül sor, vagy az anyakönyvi esemény írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett szolgáltatási díj 50%-át fizeti vissza a hivatal.

5.§

Az anyakönyvvezető díjazása


(1) A hivatali helyiségben és munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény esetén közreműködő anyakönyvvezető eseményeként bruttó 20.000,- Ft díjazásban részesül.

(2) A hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény esetén közreműködő anyakönyvvezető eseményenként bruttó 25.000,- Ft díjazásban részesül.


6.§

Záró rendelkezések


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, azonban a rendelet szabályait a már bejelentett, de a hatálybalépés napját követően sorra kerülő anyakönyvi események tekintetében nem kell alkalmazni.

(2) Ezzel egyidejűleg az anyakönyvi eljárás egyes díjairól szóló 1/2011. (II.14.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.