Ravazd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (III. 13.) önkormányzati rendelete

Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI.27.) rendeletének módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 14- 2025. 03. 14

Ravazd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (III. 13.) önkormányzati rendelete

Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI.27.) rendeletének módosításáról

2025.03.14.

[1] Ravazd Község Önkormányzata a törvények keretei között, saját felelősségére, önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, ehhez szükséges a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása. Ravazd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az alpolgármesteri tisztség betöltésének részletszabályait megjelenítve, illetve a szervezeti változás következményeit figyelembe véve alkotja rendeletét.

[2] Ravazd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Képviselő-testület hivatalának neve:Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal”

2. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. Ravazd Község Önkormányzata Képviselő-testületének szervei:)

„c) a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal,”

3. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 7. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A képviselő-testület ülésének helyéről, időpontjáról, napirendjéről a jegyző tájékoztatja a lakosságot a meghívónak a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével. Egyidejűleg a község honlapján közzéteszi.”

4. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 9. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívás esetén a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.”

5. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre és tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal (9091 Ravazd, Országút utca 119/A) hirdetőtábláján, az Önkormányzat honlapján (www.ravazd.hu) és az önkormányzat hirdetőtábláin kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 10 nappal.”

6. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével – a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal (9091 Ravazd, Országút utca 119/A) Jegyzői Irodáján betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe.”

7. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 20. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az önkormányzati rendeletekről és határozatokról a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal számítógépes nyilvántartást vezet.”

8. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 21. § (3)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A rendelet-tervezetet a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal tárgy szerint érintett ügyintézője – a jegyzővel együttműködve - készíti el. A képviselő-testület által megbízható az előkészítéssel ideiglenes bizottság és külső szakértő is. Szakértő bevonására a jegyző tesz javaslatot.

(4) A Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet ideiglenes bizottság vagy szakértő készíti el.

(5) A rendelet-tervezetet a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjéhez kell benyújtani.”

9. § (1) A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ. A képviselő-testület az alpolgármestert saját tagjai közül választja meg.”

(2) A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.”

10. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 28. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel hivatalt hoz létre, amely önálló jogi személyiséggel rendelkező költségvetési szerv.

(2) A Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szervezet, melynek feladata az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása.

(3) A Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez, fenntartásához szükséges költségvetési előirányzatokat és létszámkereteket a rendelkezési jogosultságokat az éves költségvetési rendelet szabályozza. A rendeletalkotás előtt a társulás tagjai együttes ülésen, határozattal hagyják jóvá a közös hivatal költségvetését. ”

11. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 31. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az önkormányzat gazdálkodásának feladatait a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(2) Az önkormányzat által alapított és fenntartott önállóan működő intézmények a működési kiadásokra biztosított pénzeszközeiket a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal által meghatározott ütemben és mértékben használhatják fel. Az intézmény részére biztosított éves költségvetési keretet csak a képviselő-testület módosíthatja.”

12. § A Ravazd Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az önkormányzat a költségvetési, a költségvetés teljesítési és szakmai tevékenységének bemutatására, értékelésére vonatkozó adatainak külön jogszabályban meghatározott körét évente a Ravazdi Közös Önkormányzati Hivatal (9091 Ravazd, Országút u. 119/A) hirdetőtábláján közzéteszi.”

13. § E rendelet rendelkezéseit 2025. január 1. napjától kell alkalmazni.

14. § Ez a rendelet 2025. március 14-én lép hatályba.