Szentpéterszeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Szentpéterszeg Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (XI.27.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2020. 02. 15- 2020. 02. 15

Szentpéterszeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Szentpéterszeg Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (XI.27.) önkormányzati rendeletének módosításáról1

2020.02.15.

Szentpéterszeg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szentpéterszeg Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (XI.27.) önkormányzati rendeletének 3. melléklete helyébe jelen rendelet 1 melléklete lép.

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

3. melléklet
Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság
Elnöke: Balázs Zsigmond
Tagjai: Szabó László
Kovács Imre
Szociális Bizottság
Elnöke: Szabó László
Tagjai: Kovács Imre
Nagy Irma
A bizottságok általános és különös feladatai

I. A bizottságok általános feladata

-Javaslattétel az önkormányzat képviselő-testületének üléseinek napirendjeire.
- Közreműködés az éves költségvetés összeállításánál, önkormányzat költségvetésének és zárszámadásának véleményezése.
- Az önkormányzati jogalkotás és jogalkalmazás figyelemmel kísérése. Közreműködés az önkormányzati rendelet-tervezetek kidolgozásában, az elkészült rendelettervezetek véleményezésében.
- Állásfoglalás kialakítása az önkormányzat ciklus-, és egyéb szakirányú programjainak összeállításához. A programokban foglaltak végrehajtásának időszakos értékelése.
- Javaslattétel díszpolgári cím, helyi kitüntetések adományozására.
- Bizottsági ülés összehívása, levezetése, a határozatképesség folyamatos figyelemmel kísérése.
- Testületi ülésen bizottsági álláspont ismertetése.

II. A bizottságok különös feladatai

1) Ügyrendi Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság feladatai
- folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletekben foglaltak hatályosulását, szükség esetén kezdeményezi egyes rendeletek módosítását, új rendelet alkotását,
- jogi szempontból vizsgálja az önkormányzat működésével kapcsolatban jelentkező észrevételeket, kifogásokat, illetve ezzel összefüggő véleményéről tájékoztatja a képviselő – testületet,
- véleményezi a Hencidai Közös Önkormányzati Hivatal Szentpéterszegi Kirendeltsége létszámnövelésére, létszámcsökkentésére irányuló jegyzői javaslatot,
- vizsgálja és véleményezi az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi vonatkozású ügyeit,
- lebonyolítja a képviselő – testület működésével, feladatai ellátásával összefüggő titkos szavazást,
- lefolytatja a képviselői összeférhetetlenség vizsgálatára vonatkozó eljárást,
- kezeli és ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatokat,
- dönt hatáskörébe utalt ügyekben.
2) Szociális Bizottság
- ellátja az önkormányzat szociális rendeletében meghatározott feladatokat,
- véleményezi a képviselő – testület hatáskörébe tartozó kérelmeket, azokkal kapcsolatban javaslatokat tesz,
- ellátja azokat a feladatokat, amelyeket a képviselő – testületi döntés vagy jogszabály a bizottság hatáskörébe utal.”
1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. február 16. napjával.