Szilvásvárad Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete

Szilvásvárad Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2022. 10. 01- 2022. 11. 16

Szilvásvárad Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete

Szilvásvárad Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

2022.10.01.

Szilvásvárad Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szilvásvárad Község Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye: Szilvásvárad, Miskolci út 1.

(3) Az önkormányzati illetékességi területe: Szilvásvárad község közigazgatási területe.

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önkormányzati rendelet állapítja meg.

2. A képviselő-testület feladat- és hatásköre

3. § (1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályban meghatározott és az általa vállalt feladat- és hatásköröket.

(2) Az önkormányzat az alábbi feladat- és hatáskörök ellátását önként vállalja:

a) fogorvosi ellátás,

b) társulás keretében a nappali szociális ellátás biztosítása.

(3) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez. Az Önkormányzat kormányzati funkciók szerinti alaptevékenységeit az 2. melléklet, alaptevékenységen kívül ellátott feladatait kormányzati funkciók szerint a 1. melléklet tartalmazza. Az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételét a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

4. § A képviselő-testület tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt önkormányzati céljait az önkormányzat gazdasági programja tartalmazza, amely négy évre szól.

5. § A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljáró szerv a képviselő-testület munkatervében meghatározott testületi ülésen beszámol az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

3. A képviselő-testület működése

6. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma - a polgármesterrel együtt - 7 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület évente a munkatervében meghatározott számú, de legalább hat ülést tart. Rendkívüli esetben soron kívül össze kell hívni a képviselő-testület ülését.

(3) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni a képviselőket és a jegyzőt.

(4) Tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan - a zárt ülésre vonatkozó szabályok megtartása mellett -

a) meghívása esetén az illetékes országgyűlési képviselőt,

b) a jegyzőt, továbbá

c) akit a tervezett napirendi pontokhoz kapcsolódóan a polgármester szükségesnek tart.

(5) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti. Akadályoztatása esetén az alpolgármester, együttes akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a testületi ülést.

(6) A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontok előterjesztéseit - a zárt ülés előterjesztéseinek kivételével - a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok az ülés előtt legalább három nappal megkapják. A meghívók és testületei előterjesztések megküldésére e-mail címmel rendelkezők részre elektronikus úton kerül sor.

(7) A képviselő-testületi ülések időpontjáról a lakosságot a meghívó hivatali hirdetőtáblán való, továbbá az önkormányzat honlapján történő közzététele útján kell tájékoztatni.

(8) A polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) foglaltak szerint rendkívüli testületi ülést köteles összehívni a képviselők legalább 1/4-ének, bizottságának, továbbá a kormányhivatal vezetőjének a napirendet is tartalmazó indítványára.

(9) (9) A Képviselő-testület a községben működő valamennyi önszerveződő közösség egy-egy képviselője részére tanácskozási jogot biztosít azok tevékenységi körében a Képviselő-testület és bizottságok ülésein, így különösen:

a) Szilvásváradi Sportegyesület,

b) Önkéntes Tűzoltó Egyesület Szilvásvárad,

c) IRISZ Művészeti, Sport, Természetvédelmi Alapítvány,

d) Szilvásváradi Polgárőr Egyesület

számára.

7. § (1) A képviselő-testület saját, tevékenységének fontosabb kérdéseiről, prioritásairól, a fejlesztési céljairól az alakuló ülést követő 6 hónapon belül jelen rendelet 5. §-ában meghatározott önkormányzati gazdasági programmal egységes programot alkot. A program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.

(2) A program tervezetének előkészítéséről és a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

8. § (1) A képviselő-testület a programon alapuló, valamint a jogszabályokban meghatározottak figyelembevételével jóváhagyott munkaterv szerint végzi éves munkáját.

(2) A munkatervet tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester állítja össze.

(3) A program végrehajtásának munkatervére javaslatot tehetnek:

a) a települési képviselők,

b) a bizottságok,

c) az alpolgármester,

d) a jegyző.

(4) A munkaterv-javaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.

(5) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét,

b) a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét.

4. A képviselő-testület ülése

9. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.

(2) A képviselő-testület

a) zárt ülést tart a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott esetekben,

b) zárt ülést rendelhet el a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetekben.

(3) A Képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés b) pontjában foglaltak esetén az érintett nyilatkozatát a jelenlévő érintett esetén szóban, távollévő érintett esetén előzetesen írásban kéri.

(4) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését milyen minőségben (alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatás) hívták össze,

b) megállapítja az ülés határozatképességét,

c) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére,

d) előterjeszti az ülés napirendjét.

(5) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül, külön határozat meghozatala nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

5. Az előterjesztés

10. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) minden, a munkatervbe felvett és új, – tervezett napirenden kívüli – anyag,

b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

a) Az előterjesztés első része tartalmazza:

aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetését,

ab) a tárgykört érintő jogszabályokat,

ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják.

b) Az előterjesztés második része tartalmazza:

ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot

bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét, részhatáridejét.

c) Írásos előterjesztést kell készíteni az alábbi témakörökben:

ca) gazdálkodással, költségvetéssel kapcsolatos előterjesztések,

cb) az önkormányzat rendelet-tervezetei,

cc) önkormányzati társulás létrehozása, külföldi önkormányzattal történő megállapodás,

cd) intézményalapítás,

ce) Alkotmánybíróság eljárásának kezdeményezése.

(4) A bizottság hatáskörébe egyébként nem tartozó testületi előterjesztések bizottság előtti megtárgyalását a polgármester, valamint bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület kezdeményezheti.

6. A sürgősségi indítvány

11. § (1) A képviselő-testület – a polgármester javaslatára – a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról, vagy elvetéséről egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt.

(2) A sürgősségi indítvány benyújtásának a feltételei:

a) Sürgősségi indítványt - a sürgősség tényének rövid indokolásával - legkésőbb az ülést megelőző nap 16.00 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be: a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a képviselők, a jegyző.

b) Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.

c) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják.

7. A napirendek vitája, döntéshozatal

12. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b) az előterjesztés előadójához a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.

(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(4) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.

(5) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.

(6) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(7) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után, a jegyző törvényességi észrevételt tehet.

(8) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd a végleges határozat meghozataláról.

(9) A javaslat elfogadásához a jelenlévő önkormányzati képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

(10) A képviselő-testület döntéshozatalából való kizárásra a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 49. § rendelkezéseit kell alkalmazni. Amennyiben a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének a képviselő nem tett eleget, és ennek felmerülésekor a Képviselő-testület úgy dönt, hogy az adott képviselőt a döntéshozatalból kizárja, úgy a korábbi határozathozatalt meg kell ismételni.

(11) Minősített többség, a megválasztott önkormányzati képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges az alábbi esetekben:

a) a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 50. §-ában meghatározott döntéseknél,

b) jogszabályban előírt egyéb döntések meghozatalánál.

(12) A képviselő-testület a döntéseit - az e rendelet 13. §-ában foglalt kivételtől eltekintve - nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik, amelynek módja, hogy a polgármester szavazásra teszi fel a döntési javaslatot oly módon, hogy megkéri a képviselőket, hogy kézfelnyújtással jelezze, aki a javaslattal egyetért, nem ért egyet, tartózkodik.

(13) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha:

a) törvény írja elő, vagy

b) a polgármester, vagy

c) a bizottsági elnökök többsége indítványozza.

(14) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a jegyző felolvassa a képviselő-testületi tagok nevét, a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor érthetően az „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” szavak használatával szavaznak.

(15) A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

13. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazást tarthat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdésben foglalt ügyekben. A képviselő-testület tagjait titoktartási kötelezettség terheli a tudomásukra jutott személyes adatok és információk tekintetében.

(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik. A titkos szavazás körülményeinek és eredményének rögzítése a jegyzőkönyvvezető feladata.

(3) A titkos szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata.

8. Interpelláció, tájékoztatás

14. § (1) A Képviselő-testület tagjai szóban vagy írásban az önkormányzat és szervezetei feladat- és hatáskörébe tartozó, intézkedést igénylő kérdésben interpellációt terjeszthetnek elő.

(2) Az interpellációra az érdemi választ a Képviselő-testület ülésén - előkészítést igénylő esetekben az ülést követő 30 napon belül írásban - kell megadni. Az adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és ha nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) Természetes személy, állami, társadalmi vagy önkormányzati szerv képviselője - felkérésre vagy önként - tájékoztatást adhat a Képviselő-testületnek.

(4) A tájékoztató elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

9. A tanácskozás rendje

15. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester - illetve a mindenkori levezető elnök - gondoskodik.

(2) A rend és az ülés méltóságának fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ;

b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja;

c) ismétlődő rendzavarás esetén - figyelmeztetést követően - a polgármester szünetet rendel el.

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

16. § A képviselő-testület egy már eldöntött kérdésre abban az esetben térhet vissza, s tárgyalhatja újra, s szavazhat ismételten, ha azt

a) polgármester, vagy

b) a képviselő-testület tagjainak több mint 50 %-a kéri, vagy

c) a bizottsági elnökök többsége indítványozza.

10. A jegyzőkönyv

17. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túlmenően tartalmazza:

a) külön indítványra a kisebbségi véleményt,

b) a polgármester intézkedéseit a rend fenntartására,

c) az ülés bezárásának az időpontját.

(2) A testületi ülésről 1 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, amelyet a jegyző által megbízott személy kezel, s biztosítja a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára. A jegyzőkönyv aláírt elektronikus másolatát, mellékleteivel együtt meg kell küldeni a kormányhivatalnak és – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével – ezzel egyidejűleg gondoskodni kell annak az önkormányzat honlapján történő közzétételéről. A jegyzőkönyv eredeti – mellékletekkel ellátott – példányának őrzéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtotta be, azt mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

(3) A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző, valamint a testületi ülésenként kijelölt jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

11. A képviselő-testület döntései (határozat, rendelet)

18. § (1) A képviselő-testület ülésein - beleértve más önkormányzat képviselő-testületével megtartott együttes üléseken - hozott határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a határozat keltének napjával kell ellátni az alábbi minta szerint: Szilvásvárad Község Önkormányzata Képviselő-testületének ...../20... (... [hó] ... [nap]) határozata.

(2) A testületi határozatokról a jegyző sorszám szerinti nyilvántartást vezet.

(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 5 munkanapon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(4) A képviselő-testület normatív határozatát a 19. § (4) bekezdésben foglaltak megfelelő alkalmazásával közzé kell tenni.

(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a határozatban megjelölt felelős személy készíti elő és terjeszti a képviselő-testület elé.

19. § (1) Az önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezhetik:

a) a települési képviselők,

b) az önkormányzat bizottságai,

c) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző.

(2) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata, aki - a polgármester véleményének kikérése után - külső segítséget is igénybe vehet.

(3) A rendelet tervezet elkészítése, elfogadása:

a) A jegyző a rendelet-tervezetet indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti. Tájékoztatni kell a testületet az előkészítés és véleményeztetés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokairól

b) A rendeletek előkészítése során - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a rendelet-tervezetek társadalmi egyeztetésre bocsátására kizárólag a képviselők több mint 50 %-ának indítványára, a testület előzetes döntése alapján kerül sor. Ebben az esetben a társadalmi egyeztetés során a rendelet-tervezetet a hivatali hirdetőtáblán kell közzétenni, de gondoskodni kell annak az önkormányzat honlapján való közzétételéről is. A közzétett tervezetről bárki véleményt nyilváníthat akár szóban, akár írásban.

c) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

(4) Az önkormányzati rendeletet kihirdetésének módja: Az önkormányzati rendeletet a jogszabályban meghatározott elektronikus felületen történő közzététel útján kell kihirdetni. Ezen felül a - szükség szerint egységes szerkezetbe foglalt - rendeleteket az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

(5) A képviselő-testület rendeleteit évenként – folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a rendelet kihirdetésének hónapjával és napjával kell ellátni az alábbi minta szerint: Szilvásvárad Község Önkormányzata Képviselő-testületének ...../20... (... [hó] ... [nap]) önkormányzati rendelete.

(6) A rendeletekről a jegyző sorszám szerinti nyilvántartást vezet. A hatályban lévő rendeletek folyamatos felülvizsgálata a jegyző feladata.

12. A települési képviselő

20. § A képviselőt a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, e rendeletben, valamint egyéb jogszabályokban rögzített jogok illetik meg, illetve kötelezettségek terhelik.

13. A képviselő-testület bizottságai

21. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő,

b) Szociális és Egészségügyi Bizottság: 5 fő.

(3) Az Ügyrendi Bizottság által ellátandó feladatok különösen:

a) a polgármester, valamint képviselők vagyonnyilatkozatainak – vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás során történő – ellenőrzése, valamint nyilvántartása,

b) képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása és javaslattétel,

c) a képviselők az alpolgármester tiszteletdíjának emelésére vonatkozó javaslattétel,

d) titkos szavazás lebonyolítása.

(4) A Szociális és Egészségügyi Bizottság által ellátandó feladatok különösen: az önkormányzat szociális rendeletében rendszeres és eseti jellegű szociális ellátások, támogatások véleményezése, elbírálása, megállapítása.

(5) A (3) bekezdés a) pontjában meghatározott feladat részletes szabályait e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(6) A bizottság a belső működési szabályait - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és e rendelet keretei között - maga állapítja meg.

(7) A képviselő-testület ideiglenes jelleggel – meghatározott szakmai feladat ellátására – ad hoc bizottságot alakíthat. Az ad hoc bizottság belső működési szabályait az érdekelt bizottság állapítja meg.

14. A bizottságok működése

22. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.

(2) Bármely képviselő javaslatot tehet a bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(3) A bizottság ülése nyilvános, zárt ülést a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint tarthat. A bizottság döntéseiről annak elnöke adhat tájékoztatást.

(4) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott szolgálati titkot és személyes adatot megőrizni.

(5) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint a kisebbségi véleményeket tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(6) A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

(7) A bizottság a tevékenységéről évenként - a testület munkatervében meghatározott időpontban - beszámol a képviselő-testületnek.

15. A polgármester

23. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester illetményét a képviselő-testület első alkalommal az alakuló ülésen állapítja meg a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint. Ezt követően - szükség szerint - jogszabály változást követően gondoskodik az illetmény összegének felülvizsgálatáról.

(3) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:

a) összehívja és vezeti a testület üléseit,

b) képviseli az önkormányzatot.

(4) A polgármester a jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túlmenően:

a) fogadja az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai képviselőit és

b) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

c) nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek,

d) meghatározott munkáltatói jogok tekintetében egyetértési jogot gyakorol,

e) irányítja az önkormányzat nemzetközi tevékenységét,

f) ellátja a törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat,

16. Az alpolgármester

24. § (1) A képviselő-testület - a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára - a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítségére egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásában látja el feladatait.

(3) Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok.

(4) Az alpolgármester feladatai - jellegüket, tartalmukat tekintve, a polgármester utasításainak megfelelően - előkészítő, összehangoló jellegűek.

17. Polgármester, alpolgármester helyettesítése

25. § (1) Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg nincs betöltve, illetve tartósan akadályozva vannak tisztségük ellátásában, ez esetben a képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozóan a hatáskört az Ügyrendi Bizottság elnöke gyakorolja.

(2) Az ülés vezetésére a 6. § (5) bekezdésben foglalt szabályokat kell alkalmazni.

18. A közös önkormányzati hivatal

26. § (1) A képviselő-testület Szilvásváradi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hozott létre, melynek feladata – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 84. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátása.

(2) A hivatalt a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében a polgármester irányítja.

(3) A közös önkormányzati hivatalt a jegyző vezeti.

(4) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján meghatározza az egységes hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munka- és ügyfélfogadásának rendjét.

(5) A polgármester a (4) bekezdésre vonatkozó előterjesztését a jegyző ajánlásainak, javaslatának figyelembevételével teszi meg.

(6) A hivatal a jegyző által elkészített és a Képviselő-testületek által jóváhagyott szervezeti és működési szabályzat szerint működik, amely a hivatal feladatait és belső szervezetét, valamint a dolgozók közötti munkamegosztás részletes szabályait tartalmazza.

(7) A hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével kapcsolatos, a képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat.

(8) A Közös Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.

(9) A polgármester és a jegyző ügyfélfogadási rendje:

a) polgármester: hétfői napokon 13.00 - 16.00,

b) jegyző: hétfői napokon 13.00 - 16.00.

(10) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátása érdekében a közös hivatal székhelye szerinti polgármester a társönkormányzat polgármesterével egyetértésben – a Szilvásváradi Közös Önkormányzati Hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel.

19. Az önkormányzati társulás

27. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésre álló (szellemi és anyagi) eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok (közügyek) megoldására irányulnak.

(2) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési, munkamegosztási megállapodások kezeléséről a jegyző gondoskodik.

20. Helyi népszavazás, lakossági fórumok

28. § A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás rendjét.

29. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart, az alábbi szempontok szerint:

a) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezeteknek kérdéseket intézhetnek, valamint közérdekű javaslatokat tehetnek.

b) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről a helyben szokásos módon kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 15 nappal.

c) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

d) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.

(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű ügyben, valamint a jelentősebb döntések előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása céljából falugyűlést hívhat össze. Fontosabb szabályai:

a) A falugyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a hivatal hirdetőtábláján való közzététel útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 15 nappal.

b) A falugyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.

30. § A képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról, a vagyona feletti rendelkezésről rendeletet alkot.

21. Az önkormányzat költségvetése

31. § (1) A képviselő-testület a költségvetését, zárszámadását a vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően önkormányzati rendeletben határozza meg.

(2) A költségvetési, illetve zárszámadási rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti el, a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(3) A költségvetés végrehajtására szolgáló fizetési számlával kapcsolatos adatok:

a) a számlavezető pénzintézet neve: Takarékbank Zrt.,

b) a számlavezető pénzintézet címe: 1117 Budapest, Magyar Tudósok Körútja 9.

22. Záró rendelkezések

32. §1

33. § Ez a rendelet 2022. február 24-én lép hatályba.

1. melléklet

Gazdasági társaságban való részvétel

Gazdasági társaság megnevezése

Gazdasági társaság adószáma, székhelye

Tulajdoni hányad

Bélkő Nonprofit Területfejlesztési Kft.

21195493-2-10
3346 Bélapátfalva, IV. Béla út 1.

9,42 %

BÜKK HAJTÁNY Nonprofit Kft.

13453161-2-10
3348 Szilvásvárad, Miskolci út 7.

40 %

2. melléklet

Szilvásvárad Község Önkormányzata által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerint

Önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkció száma

Az önkormányzat által ellátott feladatok (kormányzati funkció) megnevezése

Alaptevékenységre vonatkozó főbb jogszabályok

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

Mötv. 84. § (1) bekezdés

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 13. pont

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont , A temetőkről és temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. tv. 5. § (3) bekezdés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. tv. 23–24. §

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

Mötv. 13. § (1) bekezdés 7.pont

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont a foglakoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. tv. (a továbbiakban: Flt) 8. § (4) bekezdés a) pont

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont , Flt. 8. § (4) bekezdés a) pont

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont , Flt. 8. § (4) bekezdés a) pont

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

Mötv. 13. § (1) bekezdés 12. pont , Flt. 8. § (4) bekezdés a) pont

042180

Állat-egészségügy

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. tv. 19. § (2) bekezdés

042220

Erdőgazdálkodás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

045120

Út, autópálya építése

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

045150

Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 8. § (1) bekezdés , 34. § (2)-(3) és (5) bekezdés

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

047310

Turizmus igazgatása és támogatása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 13.pont

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

Mötv. 13. § (1) bekezdés 13.pont

051020

Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pont

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pont

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pont

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

A vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. tv. 4. §

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pont

064010

Közvilágítás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

066010

Zöldterület-kezelés

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pont

072111

Háziorvosi alapellátás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 4. pont az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. tv. (továbbiakban: Eatv.) 5. § (1) bekezdés a) pont

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 4. pont Eatv. 5. § (1) bekezdés c) pont

072311

Fogorvosi alapellátás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 4. pont Eatv. 5. § (1) bekezdés b) pont

076062

Település-egészségügyi feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 4. pont

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pont

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

082044

Könyvtári szolgáltatások

A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (továbbiakban: Közművelődési tv.) 64. § (1) bekezdés Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pont

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pont , A kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. tv. (a továbbiakban: Kulttv.) 5. § (1) bekezdés

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pont , Kulttv. 5. § (1) bekezdés

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pont , Közművelődési tv. 76. § (1) bekezdés

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

Mötv. , 13. § (1) bekezdés 7. pont, Közművelődési tv. 76. § (1) bekezdés

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

Közművelődési tv. ) 76. § (1) bekezdés Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pont

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

Gyvt. 21/A. (3) bekezdés

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont

102025

Időskorúak átmeneti ellátása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont

102031

Idősek nappali ellátása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont , a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Sztv.) 86. § (1) bekezdés és (2) bekezdés b) pont ja

104031 2

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

Gyvt. 94. § (3) a) pont

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

Gyvt. 21/A. (3) bekezdés

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a.pont

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont

107052

Házi segítségnyújtás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont , Sztv. 86. § (1) bekezdés

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 8a. pont , Sztv. 86. § (1) bekezdés

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

3. melléklet

Az Önkormányzat által ellátott - könyvelésben szereplő - kormányzati funkciók

Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezése

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018020

Központi költségvetési befizetések

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

061030

Lakáshoz jutást segítő támogatások

072190

Általános orvosi szolgáltatások finanszírozása és támogatása

072390

Fogorvosi ellátás finanszírozása és támogatása

076090

Egyéb egészségügyi szolgáltatások finanszírozása és támogatása

084031

Civil szervezetek működési támogatása

084032

Civil szervezetek programtámogatása

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

101231

Fogyatékossággal összefüggő pénzbeli ellátások, támogatások

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

105010

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

4. melléklet

A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás szabályai

1. Szilvásvárad Község Önkormányzatának Képviselő- testülete a polgármester, alpolgármester és a helyi önkormányzati képviselők (a továbbiakban együtt: képviselő) vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárást a következők szerint szabályozza:

I. A vagyonnyilatkozatok leadása, átvétele

2. A Szilvásváradi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) a képviselő saját, valamint a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának és gyermekének vagyonnyilatkozat-nyomtatványait köteles a nyilatkozat-tételi kötelezettség határidejét megelőzően legalább 30 nappal az érintett részére átadni.

3. A képviselő a vagyonnyilatkozatok 1-1 példányát még le nem zárt borítékban az Ügyrendi Bizottság elnökének előre egyeztetett időpontban átadja, aki a borítékok tartalmát, a vagyonnyilatkozatok meglétét formai szempontból ellenőrzi. A borítékot az Ügyrendi Bizottság elnöke az ellenőrzést követően lezárja. A borítékra fel kell írni a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett nevét. Az Ügyrendi Bizottság elnöke rávezeti a borítékra a lezárás dátumát, aláírásával és bélyegzőlenyomattal igazolja a vagyonnyilatkozatok meglétét, ezt követően igazolást ad ki a vagyonnyilatkozatok átvételéről.

4. Az Ügyrendi Bizottság elnöke vagyonnyilatkozatával kapcsolatosan az Ügyrendi Bizottság idősebb tagja jár el.

II. A vagyonnyilatkozatok tárolása, az adatvédelem szabályai, a nyilvánosság biztosítása

5. A vagyonnyilatkozatokat a Hivatal hivatali helyiségében, elkülönítetten kell tárolni.

6. Az Ügyrendi Bizottság és a jegyző együttesen felelős azért, hogy a vagyonnyilatkozatokat az adatvédelmi szabályok szerint őrizzék, kezeljék, és az abban foglaltakat - a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével - más ne ismerhesse meg. A nem nyilvános vagyonnyilatkozatokba ellenőrzés, vizsgálati eljárás céljából csak az Ügyrendi Bizottság tekinthet be.

7. A nyilvános vagyonnyilatkozatokat bárki megtekintheti. A betekintés iránti igényt az Ügyrendi Bizottság elnöke felé közvetlenül, vagy a Hivatalon keresztül kell jelezni. Az Ügyrendi Bizottság elnöke a jelzéstől számított 3 munkanapon belül az Ügyrendi Bizottság egy tagjának a jelenlétében, az azonosító adatok kivételével nyilvánosságra hozza az érintett vagyonnyilatkozatot az igénylőnek. A betekintésre a Hivatal hivatalos helyiségében, munkaidőben kerülhet sor. A vagyonnyilatkozat megtekintésének tényét, időpontját a borítékra fel kell jegyezni, majd a boríték újbóli lezárását az Ügyrendi Bizottság elnökének és tagjának aláírásával igazolni kell. A lezárás igazolását bélyegzőlenyomattal kell ellátni.

III. A vagyonnyilatkozatok vizsgálatának eljárása

8. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Az eljárás kezdeményezésére csak írásban kerülhet sor, melyben meg kell jelölni a vizsgálatot kérő személy nevét, címét, a vizsgálattal érintett személyt, a konkrét tényállítást, valamint a vizsgálatot kérő személy aláírását. Az írásbeli kezdeményezést az Ügyrendi Bizottság elnöke részére közvetlenül, vagy a Hivatalhoz lehet benyújtani.

9. Amennyiben az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, az Ügyrendi Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Abban az esetben, ha a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, az Ügyrendi Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést. Erre a hiánypótlásban fel kell hívni a kezdeményező figyelmét.

10. Az Ügyrendi Bizottság az 7. pontban foglaltaknak megfelelően benyújtott kezdeményezés alapján vizsgálatot indít az állított tényállás tisztázására. A vizsgálat során meghallgathatja az érintettet, valamint azon személyeket, akik az ügyben érdemi felvilágosítással tudnak szolgálni. Az Ügyrendi Bizottság felhívására a képviselő a saját, illetve a hozzátartozója vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat köteles 8 napon belül írásban bejelenteni. Ezeket az azonosító adatokat csak az Ügyrendi Bizottság tagjai ismerhetik meg, azokat az eljárás lezárását követően 8 napon belül törölni kell. Az Ügyrendi Bizottság köteles az eljárás megindításától számított 30 napon belül a vizsgálati eljárást lefolytatni, az ellenőrzést lezáró határozatot hozni.

11. Az Ügyrendi Bizottság a vizsgálati eljárás során megállapítottakat összegzi, és az eljárás eredményét határozatban rögzíti. Az Ügyrendi Bizottság elnöke az eljárás eredményéről a soron következő testületi ülésen tájékoztatást ad a Képviselő- testületnek. A Képviselő- testület - át nem ruházható hatáskörében - a vizsgálati eljárás eredményének függvényében deklarálja a képviselő elmarasztalását, jogai gyakorlásának felfüggesztését, vagy megállapítja a kezdeményezésben megjelölt tényállítás valótlanságát.

12. A képviselő elmarasztalása esetén képviselői jogait addig nem gyakorolhatja, amíg eleget nem tesz a határozatban foglalt vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének. A kötelezettség pótlását az Ügyrendi Bizottság elnöke a polgármester felé haladéktalanul jelzi, majd ennek tényéről a polgármester a képviselő- testületet a soron következő testületi ülésen tájékoztatja.

13. A vizsgálati eljárással érintett képviselő részére a 10. pontban foglalt testületi határozat hiteles kivonatát külön kézbesíteni kell.

14. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos vizsgálati eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. A vizsgálati eljárásra irányuló - új tényállás nélküli - ismételt kezdeményezést az Ügyrendi Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

15. A Képviselő- testület és az Ügyrendi Bizottság vagyonnyilatkozat vizsgálati eljárására vonatkozóan a zárt ülés szabályait kell alkalmazni.

16. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos vizsgálati eljárás kezdeményezése esetén, az Ügyrendi Bizottság elnöke az Ügyrendi Bizottság ülését a kezdeményezés vagy a hiánypótlás beérkezését követően 3 munkanapon belüli időpontra köteles összehívni. Az Ügyrendi Bizottság jogosult dönteni a kezdeményezés elutasításáról, vagy a vizsgálati eljárás megindításáról. Az Ügyrendi Bizottság a kezdeményező részére csak a kezdeményezés elutasításáról küld határozatot. A Képviselő- testület 4. pontban meghatározott döntéséről az Ügyrendi Bizottság elnöke csak a nyilvános vagyonnyilatkozatok esetében küld tájékoztatást a kezdeményező részére, figyelemmel a személyi és az azonosító adatok adatvédelmére tekintettel.

1

A 32. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 2. mellékletben foglalt táblázat 104031. sorát a Szilvásvárad Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.