Tarnaszentmiklós Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

Hatályos: 2023. 02. 08

Tarnaszentmiklós Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

2023.02.08.

Tarnaszentmiklós Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdése alapján a község működési feltételeinek megteremtésére, a településfejlesztési feladatok végrehajtására a 2023. évi költségvetésről a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezés

1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat Képviselő-testületére és annak bizottságaira, az Önkormányzatra, valamint annak költségvetési szerveire.

II. Fejezet

Az Önkormányzat összesített 2023. évi költségvetése

2. § A Képviselő-testület az Önkormányzat önkormányzati szinten összesített 2023. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 199 631 676 forintban állapítja meg.

3. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat – beleértve a költségvetési szerveit – 2023. évi költségvetésének

a) a finanszírozási műveletek bevételével csökkentett bevételi főösszegét 47 403 705 Ft- ban,

b) a finanszírozási kiadásokkal csökkentett kiadási főösszegét 152 227 971 Ft-ban állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat 2023. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:

a) önkormányzatok működési támogatása 91 154 144 Ft

b) önkormányzatok fejlesztési támogatása 0 Ft

c) működési és felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről Ft amelyből:

ca) működési célú támogatások 91 154 144 Ft

cb) felhalmozási célú támogatások 0 Ft

d) közhatalmi bevételek 27 164 827 Ft

e) működési bevételek 5 200 000 Ft

f) felhalmozási bevételek 0 Ft

g) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszközök 0 Ft

(3) Az Önkormányzat 2023. évi finanszírozási bevételeinek összege 47 403 705 Ft amelyből:

a) belföldi finanszírozás bevételei 0 Ft

b) külföldi finanszírozás bevételei 0 Ft

c) adóssághoz nem kapcsolódó származékos ügyletek bevételei 0 Ft

d) előző évi pénzmaradvány Ft

e) Államháztartáson belüli megelőlegezés 3 646 166 Ft

f) központi irányító szervi támogatás 43 757 539 Ft

(4) Az Önkormányzat összesített bevételeiből

a) a kötelező feladatok bevételei: 199 631 676 Ft

b) az önként vállalt feladatok bevételei: 0 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 0 Ft

4. § (1) Az Önkormányzat összevont 2023. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:

a) működési költségvetési kiadás 152 227 971 Ft

aa) személyi juttatások 87 649 500 Ft

ab) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó: 9 963 150 Ft

ac) dologi kiadások: 41 722 094 Ft

ad) ellátottak pénzbeli juttatásai: 11 396 227 Ft

ae) egyéb működésicélú kiadások: 1 500 000 Ft

b) felhalmozási költségvetési kiadás 0 Ft

ba) beruházások 0 Ft

bb) felújítások 0 Ft

bc) egyéb felhalmozási kiadások 0 Ft

c) finanszírozási kiadások 47 403 705 Ft amelyből:

ca) belföldi finanszírozás kiadásai államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése 3 646 166 Ft, Központi irányító szervi támogatás 43 757 539 Ft

cb) külföldi finanszírozás kiadásai 0 Ft

cc) adóssághoz nem kapcsolódó származékos ügyletek kiadásai 0 Ft

(2) Az Önkormányzat összesített kiadásaiból:

a) a kötelező feladatok kiadásai: 198 131 676 Ft

b) az önként vállalt feladatok kiadásai: 1 500 000 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok kiadásai: 0 Ft

(3) Az Önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai a társadalom, szociálpolitikai és egyéb juttatások támogatások: 11 396 227 Ft.

(4) A költségvetési évben az Önkormányzat nem határoz meg olyan fejlesztési célt, amely megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási Tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé. Az előirányzatok felhasználási terve a 17. melléklet szerint. Adóság keletkeztető ügyletek a 15. melléklet szerint. Működési célú bevételek és kiadások mérlege 13. melléklet szerint, a felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlege a 14. melléklet szerint.

5. § (1) A költségvetési egyenleg:

a) működési cél szerint 0 Ft többlet

b) felhalmozási cél szerint 0 Ft hiány

(2) Az Önkormányzat 2023. évi többletének felhasználása az alábbi finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel történik:

a) értékpapír vásárlása, visszavásárlása 0 Ft

aa) működési célú 0 Ft

ab) felhalmozási célú 0 Ft

b) hitel, kölcsön törlesztése 0 Ft

ba) működési célú 0 Ft

bb) felhalmozási célú 0 Ft

c) szabad pénzeszköz betétként való elhelyezése 0 Ft

ca) működési célú 0 Ft

cb) felhalmozási célú 0 Ft

(3) Az Önkormányzat 2023. évi hiányának finanszírozása az alábbiak szerint történik:

a) belső finanszírozással 0 Ft

b) külső finanszírozással 0 Ft

(4) A belső finanszírozáson belül

a) az előző évek pénzmaradványának, vállalkozási maradványának igénybevétele 0 Ft

aa) működési célú 0 Ft

ab) felhalmozási célú 0 Ft

b) korábban vásárolt értékpapír értékesítése 0 Ft

ba) működési célú 0 Ft

bb) felhalmozási célú 0 Ft

c) betétként elhelyezett szabad pénzeszköz visszavonása 0 Ft

ca) működési célú 0 Ft

cb) felhalmozási célú 0 Ft

(5) A külső finanszírozáson belül

a) értékpapír kibocsátása 0 Ft

aa) működési célú 0 Ft

ab) felhalmozási célú 0 Ft

b) hitel, kölcsön felvétele 0 Ft

ba) működési célú 0 Ft

bb) felhalmozási célú 0 Ft

6. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2023. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:

a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám –18 fő, melyből:

aa) közalkalmazott (önkormányzat) 3 fő

ab) közalkalmazottak ( Óvoda) 8 fő

ac) polgármester 1 fő

ad) választott tisztségviselők 4 fő

ae) munka törvénykönyves 2 fő

b) a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata 15 fő

(2) A Képviselő-testület a létszámkeretet a gazdasági szervezettel rendelkező, valamint a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervenkénti bontásban az 5. mellékletben, a 9. mellékletben feltüntetettek szerint állapítja meg.

(3) Létszámkeret emelésére kizárólag a Képviselő-testület jogosult.

(4) A megüresedett álláshelyek betöltésére csak a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

7. § (1) Az Önkormányzat címrendjét az I. melléklet, az önkormányzat költségvetési mérlegét az 1. melléklet, a kötelező vállalt feladatainak előirányzatait a 2. melléklet, az önként vállalt feladatainak előirányzatait a 3. melléklet tartalmazza, az államigazgatási feladatait 4. melléklet tartalmazza.

(2) Önkormányzat és költségvetési szervei 30 napot meghaladó tartozásállománnyal nem rendelkeznek 16. melléklet szerint.

(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szervek vezetőit és a polgármestert a 2023. évi költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a kiadások teljesítésére.

(4) Az értékpapír kibocsátása értékhatárra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.

(5) A hitel, kölcsön felvétele és törlesztése értékhatárra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.

(6) A szabad pénzeszközök betétben vagy értékpapírban való elhelyezésére a polgármester jogosult. A betét és az értékpapír elhelyezéséről az elhelyezést követő testületi ülésen tájékoztatni köteles a testületet.

8. § (1) Az Önkormányzat összevont költségvetésében a céltartalék 0 Ft.

(2) Az általános és céltartalék feletti rendelkezési jogát a Képviselő-testület nem ruházza át.

III. Fejezet

Az Önkormányzat, mint költségvetési szerv költségvetése

9. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Önkormányzat 2023. évi költségvetési főösszegét 199 631 676 forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület 2023. évi Önkormányzat kiadási – és ezen belül kiemelt – előirányzatait az 5. melléklet, a kötelező feladatainak előirányzatait a 6. melléklet, a 7. melléklet az önként vállalt feladatainak előirányzatait, az államigazgatási feladatait a 8. melléklet szerint állapítja meg.

(3) Az Önkormányzat, mint költségvetési szerv bevételeiből:

a) a kötelező feladatok bevételei: 199 631 676 Ft

b) az önként vállalt feladatok bevételei: 0 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 0 Ft

(4) Az Önkormányzat, mint költségvetési szerv kiadásaiból

a) a kötelező feladatok kiadásai: 198 131 676 Ft

b) az önként vállalt feladatok kiadásai: 1.500 000 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok kiadásai: 0 Ft

Az Önkormányzat Óvoda és konyha költségvetési szervének költségvetése

10. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete a Óvoda költségvetési szerv 2023. évi költségvetési főösszegét 43 757 539 forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület 2023. évi intézményi költségvetési bevételi és kiadási – és ezen belül kiemelt - előirányzatait a 9. melléklet, a kötelező feladatainak előirányzatait a 10. melléklet, a 11. melléklet az önként vállalt feladatainak előirányzatait, az államigazgatási feladatokat a 12. melléklet szerint állapítja meg.

(3) A Tarnaszentmiklósi Óvoda, mint költségvetési szerv bevételeiből

a) a kötelező feladatok bevételei 43.757.539. Ft

b) az önként vállalt feladatok bevételei: 0 Ft

c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 0 Ft

(4) A Tarnaszentmiklósi Óvoda, mint költségvetési szerv kiadásaiból

a) a kötelező feladatok kiadásai: 43 757 539 Ft

b) az önként vállalt feladatok kiadásai: 0 Ft

c) állami (államigazgatási)feladatok kiadásai: 0 Ft

Több éves kihatással járó feladatok

11. § A Képviselő-testület a 2023. évi, több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 18. melléklet és 19. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

IV. Fejezet

A 2023. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

12. § (1) Az éves költségvetés végrehajtását

a) az alapító okiratokban előírt, illetve engedélyezett, valamint az intézmények szervezeti és működési szabályzataiban részletezett feladatkörökben és kötelezettségek mellett,

b) a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata követelményeinek érvényesítésével,

c) a gazdálkodási és számviteli, továbbá belső ellenőrzési előírások betartásával kell biztosítani.

(2) Az Önkormányzat 2023. évi költségvetése az alábbi célok megvalósítását tűzte ki:

a) az Önkormányzat feladatát képező helyi közszolgáltatások biztosítását, ezen belül:

aa) az Önkormányzat által fenntartott intézmények üzemeltetését, működési feltételük biztosítását, figyelemmel az ésszerűen takarékos gazdálkodás követelményeire,

ab) az Önkormányzatra háruló szociálpolitikai feladatok ellátását, anyagi hátterének megteremtését, ezen belül a rászorultság elvének erősítését,

ac) a feladatellátás színvonalának emelése érdekében élni kell a különféle pályázatok adta pénzügyi lehetőségekkel.

b) az Önkormányzat felhalmozási tevékenységén belül:

ba) elsődlegesen az előző évről áthúzódó beruházások pénzügyi fedezetét szükséges biztosítani,

bb) a felújításoknál a fontossági sorrendet a műszaki szükségesség szerint kell meghatározni,

bc) a beruházási feladatok esetében is indokolt a pályázati lehetőségekkel élni, a tervezett feladatokhoz rendelt előirányzatok önrészének is lehet tekinteni.

(3) Az éves költségvetés végrehajtása során e rendelet hatálya alá tartozó szerveknek a közbeszerzésekről szóló törvény hatálya alá tartozó beszerzéseik megvalósítása során a közbeszerzésekről szóló törvényt és a vonatkozó helyi szabályzatot alkalmazni kell.

(4) A költségvetési szervek minden pénzmozgásról kötelesek elszámolni. A költségvetési szervek minden költségvetési bevétele és költségvetési kiadása költségvetésük részét képezi.

(5) A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magában.

(6) A költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig – a saját bevételek teljesülési ütemére figyelemmel – vállalható és kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve államigazgatási jogerős határozaton alapuló kötelezettségeket és járandóságokat, valamint ha törvényben, kormányrendeletben megállapított támogatásra, ellátásra vonatkozó jogosultság eredményezhet előirányzatot meghaladókiadást.

(7) A költségvetés végrehajtásakor kiemelt figyelmet kell fordítani az előirányzott bevételek beszedésére. A kötelezettségvállalások megtörténte előtt megkell győződni arról, hogy az időarányos működési és felhalmozási bevételek realizálódtak-e. Amennyiben a kiadások halaszthatók, csak későbbi időpontban – a bevételek teljesülése után – vállalható kötelezettség. A közüzemi számlák határidőben teljesítendők. A szigorú takarékos gazdálkodásról minden költségvetési szerv vezetőjének gondoskodnia kell.

(8) Tárgyéven túli fizetési kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható, kivéve a jogszabályon, jogerős bírósági, illetve közigazgatási döntésen alapuló kötelezettségeket.

(9) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen megállapítható a tényleges feladatmutató teljesülése.

(10) Az Önkormányzat által adott támogatások folyósítására kizárólag támogatói megállapodás alapján kerülhet sor. A megállapodásban rögzíteni kell a támogatás összegét, célját, a rendeltetésszerű felhasználás kötelezettségét, az éves elszámolási kötelezettséget, a támogató ellenőrzési kötelezettségét, az előírt számadási kötelezettséget, annak elmaradása és a nem cél szerinti felhasználás esetén a következményt. Atámogatás több ütemben történő folyósítása esetén a támogatott részszámadásra és végszámadásra köteles. A következő ütem folyósítása csak az előző ütem cél jellegű felhasználását igazoló részszámadás teljesítését követően történhet.

(11) Az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásának ellenőrzéséről, dokumentálásáról, a felhasználást igazoló bizonylatmásolatok őrzéséről a Közös Hivatal Pénzügyi ügyintézője gondoskodik. Az ellenőrzés főcélja annak megállapítása, hogy a támogatást a támogatói megállapodásban rögzítetteknek megfelelően használták-e fel. Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő szervezetek részére újabb támogatás 3 évig, illetve a visszafizetés időpontjáig nem folyósítható.

(12) Az Önkormányzatnál és az általa fenntartott intézményekben a kiadások készpénzben történő teljesítésének esetei: az 500.000 Ft értékhatár alatti kifizetések és a segélyekhez kapcsolódó kifizetések lehetnek.

13. § (1) A közszolgálati és államigazgatási feladatok folyamatos működése érdekében, valamint az Önkormányzat működési hiányának finanszírozásához a Képviselő-testület dönt a folyószámlahitel-keret igénybe vételéről, melyet a naptári éven belül vissza kell fizetni.

(2) Átmenetileg szabad pénzeszközök pénzintézetnél történő lekötéséről a polgármester gondoskodik.

14. § (1) A polgármester kötelezettséget vállalhat a költségvetésben biztosított működési bevételek kereten belül,

a) a beruházási előkészítő munkák, és a karbantartási munkák megrendelésénél, továbbá

b) közvetlen életveszély,

c) intézmény működésének akadályoztatása,

d) azonnali intézkedést igénylő ügyek esetén.

(2) A Képviselő-testület 500.000 forint keretösszeget biztosít a polgármester számára a saját hatáskörben történő felhasználásra.

(3) Az (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján tett intézkedések esetében a polgármester a Képviselő-testületet utólag tájékoztatni köteles.

15. § Az Önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben módosíthatóak.

16. § (1) A helyi előirányzat-változások tartalmuk szerint az alábbiak lehetnek:

a) pótelőirányzatok, előző évi pénzmaradványok és elrendelt zárolások esetén a költségvetés főösszegeinek módosítása,

b) ténylegesen elért többlet bevétel esetén a költségvetés főösszegeinek módosítása,

c) a jóváhagyott kiadási, bevételi, támogatási főösszeg változatlansága mellett - fejezetek, címek, alcímek, előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok közötti -átcsoportosítások.

(2) A bevételi előirányzatok csak azok túlteljesítése esetén növelhetők. A bevételek elmaradása esetén azokat csökkenteni kell. A költségvetési szerveknél, intézményeknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után az önkormányzati támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők.

(3) A helyi önkormányzat, valamint az általa irányított költségvetési szervek követeléséről lemondani csak törvényben vagy helyi önkormányzati rendeletben meghatározott esetekben és módon lehet.

17. § (1) A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetője előirányzat-módosítási hatáskörében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felül többletbevételének a 14. § (1) bekezdésében foglalt likviditási célú hitelállomány törlesztésére fordított összegén felüli részével a kiadási és bevételi előirányzatait megemelheti.

(2) Saját hatáskörű előirányzat-módosítás támogatás-többlet igénnyel sem a költségvetési évben, sem a következő években nem járhat.

(3) Az előző évi maradvány a felügyeleti szerv felülvizsgálatát követően az intézményi hatáskörű előirányzat-módosítás után használható fel.

(4) A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításról az intézmények az éves gazdálkodásról szóló beszámoló keretében adnak számot.

(5) A költségvetési szerv vezetője az évközi létszám mozgásokat a költségvetésben jóváhagyott személyi juttatási kereten belül kezelheti. Az illetmény-többlettel járó létszám cseréket egyeztetni köteles a felügyeleti szervvel.

(6) A jegyző év közben figyelemmel kíséri az önkormányzati költségvetési szervek létszám- és bérgazdálkodását, a törvényi előírások betartását.

(7) A költségvetési szerv saját döntésével a Képviselő-testület által meghatározott feladat-, illetékességi és működési körét nem változtathatja meg.

18. § Az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 2 számú tájékoztató szerint fogadja el a Képviselő-testület.

19. § Az Önkormányzat a költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportok szerinti bontásban a 6-9 számú tájékoztatók szerint határozza meg.

20. § (1) Az Önkormányzat intézményeinek nettósított költségvetési támogatását a Képviselő-testület havi 1/12 szerinti (vagy az intézmény-finanszírozási terv szerinti) ütemezésben biztosítja. Ettől eltérni csak beruházások és felújítások esetén lehet. Az intézményfinanszírozási tervet legkésőbb 2023. március 31-ig be kell nyújtani a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi ügyintézőjéhez.

(2) Az önkormányzati intézmények a részükre jóváhagyott költségvetési irányszámokra építve – havi lebontásban–likviditási tervet kötelesek készíteni, amelyet a Közös Hivatal Pénzügyi ügyintézőjénél kell leadni 2023. március 31-ig.

21. § (1) Az Önkormányzat költségvetési szerve a tartozásállományáról a jegyző által meghatározott formában és adattartalommal köteles adatszolgáltatást teljesíteni. Az adatszolgáltatást a költségvetési szerv havonta, egy alkalommal, az esedékesség hónapját követő hó 5. napjáig az általa elismert, lejárt határidejű tartozásállomány tekintetében (nemleges adat esetében is) a Közös Hivatal Pénzügyi ügyintézője részére teljesíti.

(2) Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az Önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozásállományának mértéke eléri éves előirányzatának 10 %-át vagy a 150 millió Ft-ot és e tartozását egy hónap alatt nem képes 30 nap alászorítani.

(3) Az önkormányzati biztos kijelölésével egyidejűleg a polgármester köteles vizsgálatot elrendelni a költségvetési szerv vezetője és gazdasági vezetője személyi felelősségének megállapítására a tartozásállomány létrejöttével összefüggésben.

(4) Az Önkormányzat és költségvetési szervei beszerzéseire a közbeszerzésekről szóló törvény értékhatára az irányadó.

(5) A Képviselő-testület feljogosítja a gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerveit a tárgyi eszköz felújítási pénzeszközökkel való önálló gazdálkodásra.

(6) A költségvetési szerv vezetője szakmailag és gazdaságilag felelős a feladatai ellátásához a költségvetési szerv vagyonkezelésébe, használatába adott vagyon rendeltetésszerű igénybevételéért, az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a költségvetési szerv gazdálkodásában a szakmai hatékonyságért, a gazdaságosságért és az eredményességért, követelményeinek érvényesítésért, annak teljességéért és hitelességéért, a gazdálkodási lehetőségek és a kötelezettségek összhangjáért, az intézményi számviteli rendért, a belső ellenőrzés és a belső kontrollok megszervezéséért és működéséért.

22. § (1) A közalkalmazottak garantált illetménye az éves költségvetési törvényben foglaltaknak megfelelő mértékű.

(2) A Képviselő-testület a 2023. évi köztisztviselői illetményalapot 46.350 Ft-ban állapítja meg.

(3) A költségvetésben teljesítmény ösztönzés céljából a köztisztviselői alapilletmény maximum 50%-os eltérítése került megtervezésre.

(4) A személyi juttatások keret terhére 1 havi illetmény kifizetését a Képviselő-testület engedélyezi.

(5) A közalkalmazottak és köztisztviselők részére minden hónap 5. napjáig esedékes az illetmény kifizetés.

(6) A köztisztviselőknek, a közalkalmazottaknak és a Közös Hivatalnál foglalkoztatott munkavállalóknak havonta a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott mértékű bankszámla-hozzájárulás jár, melynek kifizetése minden hónap 15. napjáig esedékes.

(7) A Képviselő-testület a 2023. évben a Cafetéria szabályzat alapján nyújt támogatást a köztisztviselők részére.

A közpénzek felhasználásával, átláthatóságával, nyilvánosságával kapcsolatos rendelkezések

23. § (1) Az államháztartás alrendszereiből nyújtott 300 ezer forintot meghaladó nem normatív, céljellegű, működési és fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére és a döntés idejére vonatkozó adatokat az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni, legkésőbb a döntésmeghozatalát követő 60 napon belül. Honlapon történő közzététel esetén az adatok hozzáférhetőségét legalább 5 évig biztosítani kell.

(2) Az intézmények vezetői a nettó 1 000 000 forintot elérő vagy azt meghaladó értékű beszerzések és közbeszerzések körében megkötött szerződésekre vonatkozó adatokat a Közös Hivatal Pénzügyi ügyintézőjének a szerződés létrejöttét követő 8 napon belül írásban kötelesek bejelenteni.

(3) Az értékesítésre kijelölt ingatlanok és 500 ezer forintot meghaladó értékű ingóságok listáját az (1) bekezdésben meghatározott módon közzé kell tenni. A közzétételről az intézményvezetők és a Közös Hivatal Pénzügyi ügyintézője gondoskodnak.

Záró rendelkezek

24. § (1) A rendelet rendelkezéseit 2023. január 01. napjától kell alkalmazni.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

25. § Ez a rendelet 2023. február 8-án lép hatályba.