Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete
a településképi bejelentési eljárásról
Hatályos: 2017. 12. 15- 2019. 09. 19Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete
a településképi bejelentési eljárásról
2017-12-15-tól 2019-09-20-ig
Tarnazsadány Község Önkormányzat Képviselő-testületének
13/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete
a településképi bejelentési eljárásról
Tarnazsadány Község Önkormányzat Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12.§ (5) bekezdés felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A rendelet hatálya
1.§
(1) A rendelet hatálya kiterjed Tarnazsadány Község (a továbbiakban: a község) közigazgatási területére.
(2) Településképi bejelentési eljárást szükséges lefolytatni a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról szóló önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó reklámok, reklámhordozók, hirdető-berendezések elhelyezése tekintetében.
II. FEJEZET
A BEJELENTÉSI ELJÁRÁS SZABÁLYAI
2. A településképi bejelentési eljárás megindítása
2.§
(1) A településképi bejelentési eljárás a 1. mellékletben szereplő kérelem nyomtatványnak a Tarnazsadány Közös Önkormányzati Hivatalának Jegyzőjéhez történő benyújtását követően indul.
(2) A bejelentéshez papír alapú vagy digitális adathordozón tárolt dokumentációt kell mellékelni. A digitális adathordozón benyújtott dokumentáció PDF és JPG, JPEG formátumú lehet.
(3) A dokumentációból egyértelműen ki kell derüljön a reklám, reklámhordozó, hirdető-berendezés, tevékenység, stb. megjelenése (anyag, szín, méret, elhelyezés, rögzítés, stb.) tartalma és környezethez való illeszkedése. A fentiek bemutatására különösen alkalmas műszaki leírás, homlokzati rajz, látványterv, stb.
3. A településképi bejelentési eljárás lefolytatásának részletes szabályai
3.§
(1) Az eljárást a polgármester folytatja le, döntését a vonatkozó jogszabályi előírások alapján.
(2) A dokumentáció tartalmát a jegyző ellenőrzi.
(3) Amennyiben a benyújtott dokumentáció nem felel meg a 2.§-ban meghatározott tartalmi követelményeknek, a polgármester a tervezett tevékenységet megtiltja.
(4) Amennyiben a benyújtott dokumentáció hiánytalan, a polgármester a bejelentést tudomásul veszi vagy megtiltja, ha az nem felel meg a jogszabályi előírásoknak vagy nem illeszkedik a településképbe.
(5) A polgármester döntését a kérelem beérkezését követő 15 napon belül, hatósági határozatban veszi tudomásul vagy tiltja meg. A polgármester a tudomásul vételt feltételhez kötheti.
(6) Tiltó határozat esetén a döntést indokolni kell, továbbá a tiltó határozatban figyelmeztetni kell a bejelentőt a tevékenység bejelentés nélküli elkezdésének és folytatásának jogkövetkezményeire.
(7) A településképi bejelentési kötelezettség teljesítését és a bejelentett tevékenység folytatását a polgármester ellenőrzi.
(8) Amennyiben a polgármester a bejelentés elmulasztását vagy eltérő végrehajtást tapasztal, akkor településképi kötelezési eljárást folytat le, vagy reklám, reklámhordozó elhelyezése esetén 15 napon belül értesíti a megyei kormányhivatalt.
4. Vegyes és záró rendelkezések
4.§
(1) Amennyiben a településképi bejelentési eljárás lefolytatásához kötött tevékenység közterülethasználati engedélyhez is kötött, úgy annak kiadására csak a településképi bejelentési eljárás lefolytatását követően, a tudomásulvételi határozat birtokában és az abban meghatározott kikötések figyelembevételével kerülhet sor.
(2) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dobi István Ádám Zsuzsanna
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve a helyben szokásos módon 2017. december 14-én
Ádám Zsuzsanna
jegyző