Tarnazsadány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete

a településképi bejelentési eljárásról

Hatályos: 2017. 12. 15- 2019. 09. 19

Tarnazsadány Község Önkormányzat Képviselő-testületének

13/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelete

a településképi bejelentési eljárásról


Tarnazsadány Község Önkormányzat Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12.§ (5) bekezdés felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya


1.§


(1) A rendelet hatálya kiterjed Tarnazsadány Község (a továbbiakban: a község) közigazgatási területére.

(2) Településképi bejelentési eljárást szükséges lefolytatni a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról szóló önkormányzati rendelet hatálya alá       tartozó reklámok, reklámhordozók, hirdető-berendezések elhelyezése tekintetében.



II. FEJEZET

A BEJELENTÉSI ELJÁRÁS SZABÁLYAI

2. A településképi bejelentési eljárás megindítása


2.§


(1) A településképi bejelentési eljárás a 1. mellékletben szereplő kérelem nyomtatványnak a Tarnazsadány Közös Önkormányzati Hivatalának Jegyzőjéhez történő benyújtását követően indul.

(2) A bejelentéshez papír alapú vagy digitális adathordozón tárolt dokumentációt kell mellékelni. A digitális adathordozón benyújtott dokumentáció PDF és JPG, JPEG formátumú lehet.

(3) A dokumentációból egyértelműen ki kell derüljön a reklám, reklámhordozó, hirdető-berendezés, tevékenység, stb. megjelenése (anyag, szín, méret, elhelyezés, rögzítés, stb.) tartalma és környezethez való illeszkedése. A fentiek bemutatására különösen alkalmas műszaki leírás, homlokzati rajz, látványterv, stb.



3. A településképi bejelentési eljárás lefolytatásának részletes szabályai


3.§


(1) Az eljárást a polgármester folytatja le, döntését a vonatkozó jogszabályi előírások alapján.

(2) A dokumentáció tartalmát a jegyző ellenőrzi.

(3) Amennyiben a benyújtott dokumentáció nem felel meg a 2.§-ban meghatározott tartalmi követelményeknek, a polgármester a tervezett tevékenységet megtiltja.

(4) Amennyiben a benyújtott dokumentáció hiánytalan, a polgármester a bejelentést tudomásul veszi vagy megtiltja, ha az nem felel meg a jogszabályi előírásoknak vagy nem illeszkedik a településképbe.

(5) A polgármester döntését a kérelem beérkezését követő 15 napon belül, hatósági határozatban veszi tudomásul vagy tiltja meg. A polgármester a tudomásul vételt feltételhez kötheti.

(6) Tiltó határozat esetén a döntést indokolni kell, továbbá a tiltó határozatban figyelmeztetni kell a bejelentőt a tevékenység bejelentés nélküli elkezdésének és folytatásának jogkövetkezményeire.

(7) A településképi bejelentési kötelezettség teljesítését és a bejelentett tevékenység folytatását a polgármester ellenőrzi.

(8) Amennyiben a polgármester a bejelentés elmulasztását vagy eltérő végrehajtást tapasztal, akkor településképi kötelezési eljárást folytat le, vagy reklám, reklámhordozó elhelyezése esetén 15 napon belül értesíti a megyei kormányhivatalt.

4. Vegyes és záró rendelkezések


4.§


(1) Amennyiben a településképi bejelentési eljárás lefolytatásához kötött tevékenység közterülethasználati engedélyhez is kötött, úgy annak kiadására csak a településképi bejelentési eljárás lefolytatását követően, a tudomásulvételi határozat birtokában és az abban meghatározott kikötések figyelembevételével kerülhet sor.


(2) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.




                       Dobi István                                                                    Ádám Zsuzsanna 

                       polgármester                                                                        jegyző


A rendelet kihirdetve a helyben szokásos módon 2017. december 14-én



Ádám Zsuzsanna

jegyző






Mellékletek