Egerbocs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete
Egerbocs Községi Önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodásáról
Hatályos: 2025. 03. 29Egerbocs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete
Egerbocs Községi Önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodásáról
[1] Egerbocs Községi Önkormányzat a vagyonnal való felelős gazdálkodás rendjének átláthatóbb, eredményesebb és hatékonyabb megteremtése, az önként vállalt és kötelező feladatok ellátásnak biztosítása, valamint a vagyonának gazdálkodására vonatkozó szabályainak, az önkormányzati vagyon feletti rendelkezés korlátainak és feltételeinek magasabb szintű jogszabályokkal való összehangolása érdekében,
[2] Egerbocs Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat – és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, figyelemmel a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben foglaltakra, Egerbocs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 11/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 5. melléklete 1.4. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szociális, Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság véleményére tekintettel a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Egerbocs Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő és tulajdonába kerülő
a) ingatlanokra,
b) ingó vagyontárgyakra,
c) vagyoni értékű jogokra,
d) értékpapírokra,
e) társasági részesedésekre.
(2) A rendeletet a lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére és elidegenítésének kérdéseiben is alkalmazni kell.
(3) Nem terjed ki a rendelet hatálya a közterületek tulajdonjogot nem érintő hasznosítására. Ezek használatának engedélyezésére és a közterületek használatba adására az e tárgykört szabályozó külön önkormányzati rendeletet kell alkalmazni.
Tulajdonosi joggyakorlás
2. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó vagyon tulajdonosi joggyakorlója Egerbocs Községi Önkormányzat Képviselő-testülete.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyon működtetésének feladatát – ha jogszabály vagy a képviselő-testület döntése alapján kötött szerződés másként nem rendelkezik – az Egercsehi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
(3) A (2) bekezdés szerinti feladatellátás során a hasznok szedéséből származó bevételek az önkormányzatot illetik meg.
3. § (1) A Képviselő-testület kizárólagosan jogosult az 500.000, - Ft egyedi összeghatárt meghaladó, polgári jogi jogviszonyból származó követelés elengedésére, az egy évet meghaladó időtartamú részletfizetés vagy fizetési halasztás engedélyezésére és ehhez kapcsolódóan a kamat, illetve költség címén fennálló követelések elengedésére.
(2) A képviselő-testület az alább felsorolt tulajdonosi jogok és kötelezettségek tulajdonosi joggyakorlására a polgármestert hatalmazza fel:
a) a képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződések aláírása,
b) a képviselő-testület szerződéskötésről szóló döntése alapján, amennyiben a testület a szerződést nem szövegszerűen fogadta el, az önkormányzati határozat keretei között a szerződés szövegének megállapítása, elfogadása, a szerződés aláírása,
c) ellenőrzi a szerződésben foglaltak teljesítését és indokolt esetben megteszi azokat a jognyilatkozatokat, amelyek szerződés felbontására vagy megszüntetésére irányulnak,
d) az önkormányzati igények érvényesítése, az önkormányzat jogvédelme érdekében közigazgatási, peres, vagy nemperes eljárás megindítása,
e) közműszolgáltatók részére közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, szolgalmi jogot vagy használati jogot önkormányzati ingatlanokon olyan mértékig biztosíthat, amelyek az érintett ingatlanok rendeltetés szerinti felhasználását nem befolyásolják,
f) az önkormányzat, mint jogosult javára vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződések megkötése,
g) az 500.000, - Ft egyedi összeghatárt nem meghaladó, polgári jogi jogviszonyból származó követelés elengedésére, az egy év időtartamon belüli részletfizetés vagy fizetési halasztás engedélyezésére és ehhez kapcsolódóan a kamat és költség címén fennálló követelések elengedésére,
h) ingó vagyontárgy elidegenítésére nettó 500.000, - Ft egyedi értékhatárig,
i) bármely vagyontárgy és vagyoni értékű jog tulajdonjoga ingyenes vagy kedvezményes felajánlásának elfogadása, amelynek ismert terhei nem érik el vagy haladják meg a felajánlott vagyontárgy értékét,
j) ingatlan, ingatlanrész bérbeadásáról legfeljebb egy év időtartamra.
Intézményi joggyakorlás
4. § (1) Az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények a feladatellátás céljára rendelkezésükre bocsátott törzsvagyon felett használati jogot gyakorolnak.
(2) Az önkormányzati költségvetési szerv vezetője az intézmény tulajdonában lévő és használatába adott vagyontárgyakat nem hasznosíthatja.
(3) Az önkormányzat költségvetési szervei kötelesek a rájuk bízott vagyont megőrizni és a rendes gazdálkodás szabályai szerint használni, hasznosítani és gyarapítani, a vagyontárgyak fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatos feladatokat ellátni.
(4) Az költségvetési szerv az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségeit, valamint a használatában lévő működésükhöz rendelt vagyontárgy esetében a beruházást, felújítást az önkormányzat által jóváhagyott éves költségvetésének keretei között látja el.
Követelésről lemondás
5. § Az önkormányzat követeléseiről csak akkor lehet lemondani, ha
a) az nem veszélyezteti az önkormányzat likviditását,
b) a követelés érvényesítése érdekében indított eljárás során a követelést részben vagy egészben nem lehet behajtani, és az eljárás előreláthatóan a későbbiekben sem vezetne eredményre,
c) a követelés érvényesítése, behajtása bizonyítottan a követelés összegét meghaladó költségekkel jár,
d) a bíróság bevonásával történő behajtás során a követelésről való lemondásról bírói egyezség történt,
e) a felszámolási eljárás vagy a csődeljárás során a követelést részben vagy egészben nagy valószínűséggel pénzügyileg nem lehet realizálni, vagy a csődeljárás során csődegyezségi megállapodást kötöttek.
Az önkormányzati vagyon
6. § (1) A forgalomképtelen törzsvagyon körébe tartozó vagyontárgyak körét a kizárólagos önkormányzati tulajdonban lévő, nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben (továbbiakban: Nvtv.) meghatározott vagyontárgyak alkotják, melyek jegyzékét a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat az önkormányzati vagyonból nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonná vagyonelemet nem minősít.
7. § (1) Korlátozottan forgalomképes vagyon körébe tartozik az Nvtv. 5. § (5) bekezdése szerinti vagyon, valamint mindazon vagyontárgy, amelyet a Képviselő-testület korlátozottan forgalomképesnek nyilvánít ezen rendeletében. A rendelet szerint korlátozottan forgalomképes vagyonelemeket a 2. melléklet tartalmazza.
(2) A korlátozottan forgalomképes vagyonelemek hasznosítása rendeltetésük sérelmét nem eredményezheti, elidegenítésükre e rendelet keretei között akkor van lehetőség, ha a vagyonelem a közfeladat ellátásához feleslegessé válik, vagy megszűnik a közfeladat ellátásának kötelezettsége, amelyre tekintettel a jogszabály vagy a tulajdonosi joggyakorló a vagyonelem korlátozott forgalomképességét megállapította.
(3) A (2) bekezdésben foglalt tényállás megállapítása a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
8. § (1) A tulajdonosi jogokat gyakorló Képviselő-testület – ha magasabb szintű jogszabály eltérően nem rendelkezik – indokolt esetben dönthet a vagyontárgy forgalomképességének megváltoztatásáról, átminősítéséről. A döntést az átsorolandó vagyontárgy – átminősítést megelőző állapot szerinti – forgalomképessége alapján annak értékétől függetlenül hozza meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti átminősítésre azzal a feltétellel kerülhet sor, ha az adott önkormányzati vagyontárgy közszolgáltatási jellege, illetve közcélú funkciója már megszűnt, vagy az a jövőben önkormányzati közszolgáltatási, illetve közcélú feladatellátást nem szolgál, továbbá ingatlan vagyon estén az átminősítés összhangban áll az adott ingatlanra vonatkozó érvényes szabályozási tervben foglaltakkal.
9. § (1) Az önkormányzat üzleti vagyona mindaz a vagyon, amely nem tartozik az 6–7. §-ok szerinti törzsvagyonba.
(2) A rendelet szerint forgalomképes vagyonelemeket a 3. melléklet tartalmazza.
Az önkormányzati vagyon nyilvántartása
10. § Önkormányzati vagyon megszerzése esetén az Önkormányzatnak a tulajdonba vétellel egyidejűleg döntenie kell a vagyontárgy forgalomképesség szerinti besorolásáról e rendelet megfelelő módosításával egyidejűleg.
11. § (1) Önkormányzati vagyont értékesíteni egyedi bruttó 25 millió forint forgalmi értékhatártól csak versenyeztetés útján, a 4. mellékletben foglalt szabályok betartásával lehetséges.
(2) Az egyedi bruttó 25 millió forint forgalmi értékhatár alatti vagyon értékesítése a képviselő-testület döntése szerint pályázati eljárás mellőzésével is történhet.
(3) Az önkormányzat vagyonát ingyenesen átruházni az Nvtv-ben meghatározottak szerint lehet.
Az önkormányzati vagyon nyilvántartása
12. § (1) Az önkormányzat vagyonát az Egercsehi Közös Önkormányzati Hivatal tartja nyilván valamennyi, a tárgyban hatályos jogszabályi előírás figyelembevételével.
(2) Az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanvagyon és annak változásai a hatályos jogszabály szerint vezetett ingatlanvagyon kataszterben kerül nyilvántartásra, feltüntetve annak elsődleges rendeltetése szerinti megjelölését is.
(3) A kataszter elkészítéséről, folyamatos vezetéséről, továbbá az önkormányzat tulajdonába kerülő ingatlanok tulajdonjogi vagy az ingatlanok jogi helyzetének változásával összefüggő intézkedések megtételéről az Egercsehi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője gondoskodik.
13. § Hatályát veszti Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 17/2020. (XII.15.) önkormányzati rendelet.
14. § Ez a rendelet 2025. március 29-én lép hatályba.
1. melléklet a 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelethez
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 34 |
34/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 65 |
65/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 69 |
69/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 78 |
78/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 107 |
107/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 123 |
123/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 134 |
134/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Béke utca |
136/1// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Béke utca |
136/2// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Béke utca |
136/3// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 150 |
150/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 178 |
178/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Alkotmány út |
195/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Iskola utca |
209/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 223 |
223/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 232 |
232/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 237 |
237/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Petőfi utca |
256/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 306 |
306/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 332 |
332/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Dózsa utca |
340/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Kinizsi utca |
359/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Szabadság út |
414/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Szabadság út |
428/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Szabadság út |
449/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közút 463/2 |
463/2// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Anna út |
536/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 14/2 |
14/2// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 72 |
72/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 114/1 |
114/1// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Mocsolyás patak |
156/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 288 |
288/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Mocsolyás patak |
290/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 292 |
292/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 297 |
297/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 303 |
303/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 322 |
322/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 341 |
341/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 377 |
377/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 383 |
383/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 436/2 |
436/2// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 515/1 |
515/1// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 97/1 |
97/1// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Szennyvízcsatorna hálózat |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Ivóvíz átadó-átvételi aknák |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Ivóvíz hálózat |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Vízmű 045 |
045/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Vízmű 152 |
152/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közterület 84/3 |
84/3// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közterület 114/2 |
114/2// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Közterület 463/1 |
463/1// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Internet hálózat |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Térfigyelő kamerák |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Szennyvíz bekötés |
78/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Hevesaranyosi földút |
080/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Buszöböl, megálló |
289/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN HELYI DÖNTÉS ALAPJÁN |
Temető ivóvízbekötés |
0/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 384 |
384/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 415 |
415/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 429 |
429/// |
|
FORGALOMKÉPTELEN TÖRVÉNY ALAPJÁN |
Árok 244/2 |
244/2// |
2. melléklet a 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelethez
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES TÖRVÉNY A. |
Beépítetlen terület 153 |
153/// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES A HELYI DÖNT. |
Kultúrház |
84/1// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES TÖRVÉNY A. |
Polgármesteri Hivatal |
174/// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES TÖRVÉNY A. |
Óvoda |
211/1// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES TÖRVÉNY A. |
Általános iskola |
291/// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES A HELYI DÖNT. |
Sport öltöző |
537/11// |
|
KORLÁT. FORGALOMKÉPES TÖRVÉNY A. |
Posta |
179/// |
|
KORLÁT.FORGALOMKÉPES A HELYI DÖNT. |
Sporttelep |
064/// |
|
KORLÁT.FORGALOMKÉPES A HELYI DÖNT. |
Sporttelep |
539/// |
3. melléklet a 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelethez
|
FORGALOMKÉPES |
Beépítetlen terület 19 |
19/// |
|
FORGALOMKÉPES |
Beépítetlen terület 177 |
177/// |
|
FORGALOMKÉPES |
Beépítetlen terület 375 |
375/// |
|
FORGALOMKÉPES |
Szántó 051/23 |
051/23// |
|
FORGALOMKÉPES |
Szántó 049/6 |
049/6// |
|
FORGALOMKÉPES |
Szántó 051/12 |
051/12// |
|
FORGALOMKÉPES |
Beépítetlen terület 361 |
361/// |
4. melléklet a 3/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelethez
1. Az önkormányzati vagyon értékesítése, a vagyon feletti vagyonkezelés jogának, a vagyon használatának, valamint a hasznosítás jogának átengedése - ha törvény eltérően nem rendelkezik - a bruttó 25 millió forint forgalmi értékű, vagy azt meghaladó vagyon tekintetében csak nyilvános - indokolt esetben zártkörű - versenyeztetés alkalmazásával, a legjobb ajánlattevő részére történik.
2. A versenyeztetés módjáról, típusáról, főbb feltételeiről és annak eredményéről a tulajdonosi jogokat gyakorló szerv, kiíró dönt.
3. A versenyeztetési eljárás típusai:
a) nyilvános vagy
b) zártkörű pályázati eljárás.
4. Pályázati eljárás esetén a pályázati felhívás tartalmát a kiíró a vagyontárgy jellegétől és a tervezett hasznosítás egyéb körülményeitől függően állapítja meg és hozza nyilvánosságra.
5. A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell
a) az érintett vagyonelem megjelölését, szükség szerint annak értékét, vagy minimálárát,
b) a kiíró megnevezését, székhelyét,
c) a pályázat célját, módját és típusát - nyilvános vagy zártkörű -, a fordulók számát,
d) a pályázat elbírálása során a pályázatok rangsorolásakor alkalmazandó értékelési szempontokat,
e) a megkötendő szerződés típusát, a hasznosításra vagy értékesítésre vonatkozó fontosabb feltételeket, a fizetés módjára, biztosítékára vonatkozó előírásokat,
f) szükség esetén a részletes tájékoztató rendelkezésre bocsátásának helyét, idejét és költségét,
g) a pályázati ajánlatok benyújtásának helyét, módját és határidejét,
h) az ajánlati biztosítékkal összefüggő kiírói igényt,
i) az ajánlati kötöttség időtartamát, valamint esetleges meghosszabbítására vonatkozó előírásokat,
j) a pályázati ajánlatok elbírálási időpontját, az ajánlattevők értesítésének módját,
k) a kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot - előre meghatározott okból és esetekben - eredménytelennek nyilvánítsa, vagy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kössön,
l) a pályázati ajánlat érvényességének feltételeit.
6. A nyilvános pályázati felhívást a kiíró a vagyontárgy megtekintésének helyén, a helyben szokásos módon közzéteszi, annak érdekében, hogy az a lehetséges érdeklődök minél szélesebb köréhez jusson el.
7. Zártkörű pályázat esetén egyidejűleg, közvetlenül és azonos módon - a pályázati felhívás nyilvánosságra hozatala nélkül - legalább három egymástól független érdekeltet írásban kell felhívni ajánlattételre azzal, hogy az ajánlattételi határidőig legalább 15 napot kell biztosítani.
8. Zártkörű pályázat esetén csak az ajánlatkérés tényét kell a nyilvános pályázatra irányadó módon nyilvánosságra hozni. A zártkörű pályázatra egyebekben a nyilvános pályázatra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
9. A kiíró a versenyeztetési eljárás során valamennyi ajánlattevő számára egyenlő esélyt köteles biztosítani az ajánlat megtételéhez szükséges információhoz hozzáférés és az alkalmazott versenyfeltételek megismerése tekintetében. A kiíró a versenyeztetés feltételeit úgy köteles meghatározni, hogy annak alapján az ajánlattevők megfelelő ajánlatot tehessenek és a szabályszerűen, időben benyújtott ajánlatok összehasonlíthatók legyenek.
10. Minden ajánlattevőnek joga van a kiíró által rendelkezésre bocsátott valamennyi információhoz hozzáférni. Ennek keretében az ajánlattevő számára hozzáférhetővé kell tenni minden olyan adatot, amely nem sért üzleti titkot, és amely az üzleti életben szokásos és szükséges ahhoz, hogy az ajánlattevőnek lehetősége nyíljék megalapozott ajánlattételre.
11. A versenyeztetési eljárás nyertese az, aki a kiírásban foglalt szempontoknak, valamint az Önkormányzat tulajdonosi érdekeinek figyelembevételével összességében a legmegfelelőbb ajánlatot tette (legjobb ajánlattevő).
12. A versenyeztetési eljárás eredményére vonatkozó döntést, az elbírálást követő 30 napon belül kell meghozni, és azt követő legfeljebb 15 napon belül írásban kell közölni valamennyi ajánlattevővel.
13. A versenyeztetési eljárás alapján megkötendő szerződés tartalmát a közzétett feltételek, valamint a legjobb ajánlattevő ajánlata alapján kell kialakítani. A szerződést az ajánlat elbírálásáról történt értesítéstől számított lehető legrövidebb időn belül, az ajánlati kötöttség időtartama alatt kell megkötni.
14. Ha a versenyeztetési eljárás nyertesével a szerződés megkötése a szerződéskötésre nyitva álló határidőben meghiúsul, vagy a szerződés aláírása után a legjobb ajánlattevő a szerződés létrejöttéhez, vagy hatálybalépéséhez szükséges feltételeket - az előírt módon és időben - nem teljesíti, - amennyiben a kiírás erre lehetőséget adott - a kiíró jogosult a soron következő helyre rangsorolt ajánlattevővel azonos feltételek mellett szerződést kötni, ha a versenyeztetési eljárás eredményéről hozott döntéstől számított 3 hónap még nem telt el.