Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 04. 27- 2019. 10. 31

Demjén Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d, pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIV. törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:



  1. Általános rendelkezések



1.§. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Demjén Község Önkormányzata


2.§. Az Önkormányzat székhelye: 3395. Demjén, Kossuth Lajos tér 1.


3.§.(1) Az Önkormányzat saját községi címerrel rendelkezik.

      (2) A községi címer leírása: Álló kerektalpú címerpajzs. A pajzsfőben felül felírat. A kerek talpú  pajzs piros és zöld mezejében behajló fekete sátor. A pajzsderék jobboldala, zöld mezőben 3 aranyszínű növekvő búzakalász, baloldalt vörös mezőben jobbra néző Kerecsensólyom. A sátorban fekete mezőben  zöld alapon  templomkép. A sátorcsúcson ezüst hatágú csillag. A pajzs körül szalagdísz.


  1. A Képviselő-testület működése


4.§. A települési képviselők száma 4 fő.


5.§.[1]     (1) A Képviselő-testület az üléstervben meghatározott időpontokban - ha a testület másként nem dönt - szerdai napon 16.00 órai kezdettel a Községházán (Demjén, Kossuth Lajos tér 1.) - tartja rendes üléseit évente legalább hat alkalommal.

(2) Rendkívüli ülést kell tartani a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben.

(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó, sürgős döntést igénylő ügyben.

(4) A rendkívüli ülést írásban vagy elektronikus formában lehet kezdeményezni a polgármesternél.

(5) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.  

(6) A képviselő-testület üléseiről a kép és/vagy hangfelvétel rögzítésére alkalmas eszközzel rögzített szószerinti és a tanácskozás lényegét, valamint a hozott döntéseket tartalmazó szerkesztett írásos jegyzőkönyvet kell készíteni. Az írásos jegyzőkönyv szabályait a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52.§-a tartalmazza.[2]

(7)[3],[4]



6.§       (1) A Képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.

(2) A polgármester a munkatervet minden év első testületi ülésén terjeszti a képviselők elé.


7.§       (1) A polgármester írásos meghívóval hívja össze a Képviselő-testület ülését.  A meghívókat és az ülések napirendjéhez kapcsolódó írásos előterjesztéseket a képviselőknek az ülést megelőzően legalább öt nappal meg kell kapniuk. Indokolt esetben a testületi ülés telefonon vagy személyesen szóban is összehívható.

            (2) A polgármester a képviselők meghívásával egy időben - a Demjéni Falutévé Képújságában és az Önkormányzat www.demjen.hu honlapján való közzététel útján - gondoskodik arról, hogy a község lakossága tudomást szerezzen az ülések időpontjáról, helyszínéről és napirendjéről.[5]

            (3) A Demjéni Falutévé a képviselő-testület nyilvános üléseit élő, egyenes adásban közvetíti.

            (4) Az üléseken tanácskozási joggal állandó meghívottként részt vesz a Berekerdő Óvoda Dongókert Tagóvodájának vezetője és a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke.[6]


  1. Az ülés vezetése


8.§[7] A polgármester akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, amennyiben ő is akadályoztatva van, a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti az üléseket.


9.§ A polgármester és a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatását.


10.§ Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

11.§     (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.


12.§     (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli meghívott személyek  és  a hallgatóság a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.

(2) A képviselő-testületi ülés vezetője az ülésen tanácskozási joggal nem rendelkező résztvevőknek legfeljebb két perc időtartamú hozzászólási jogot adhat.


  1. A tanácskozás rendjének fenntartása


13. §    (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében:

a, a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekednie kell a vita ésszerű időhatárokon belüli, érdemi eldöntésére,

b, figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától


(2) A Képviselő-testület ülésének ideje alatt az ülésteremben mobiltelefont használni nem lehet.


  1. A szavazás módja


14. §    (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatról történik szavazás.

            (2) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet.

(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.[8]

            (4) Titkos szavazást kell tartani az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében foglalt ügyekben, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a titkos szavazást egyszerű többséggel elrendeli.[9]

            (5) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület az ülés vezetőjének javaslatára háromfős szavazatszámláló bizottságot választ. A titkos szavazás szavazófülke és urna igénybe vételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amit az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A titkos szavazás eredményét az ülés vezetője hirdeti ki.[10]


14/A.§ Az Mötv. 48.§ (3) bekezdésében foglalt eseten túl név szerinti szavazást kell tartani, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a név szerinti szavazást egyszerű többséggel elrendeli. A név szerinti szavazás során a képviselők a jelenléti íven szereplő sorrendben, egyenként, nevüket előmondva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal fennhangon szavaznak.[11]

  1. A rendelet kihirdetése


15.§ [12] (1) A jegyző az önkormányzati rendeleteket a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki. A rendeleteket – kihirdetésükkel egyidejűleg - az Önkormányzat honlapján (www.demjen.hu) is közzé kell tenni.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.


                                                

7.  Közmeghallgatás, falugyűlés

16.§.[13]   (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.

(3) A képviselő-testület falugyűlést tart:

                        a, a település lakosságának jelentős részét érintő beruházások,

                        b, helyi adók bevezetése, valamint

                        c, az éves költségvetés elfogadása előtt.

            (4) Egyes településrészeket vagy lakossági csoportokat érintő kérdésekben a Képviselő - testület rész-falugyűlést hívhat össze.

            (5) A falugyűlés és a közmeghallgatás megszervezéséért a polgármester a felelős.

            (6) A falugyűlések, közmeghallgatások és más lakossági     fórumok időpontját a képviselő-testület az éves munkatervben határozza meg.

(7) Közmeghallgatás és falugyűlés összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás, illetve falugyűlés időpontja előtt legalább 5 nappal a következő helyeken:

a, az önkormányzat hirdetőtábláin,

b, az önkormányzat honlapján, és

c, a Falutévé Képújságában .

            (8) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(9) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a kérdést a polgármester 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

                      


8. A települési képviselő


17.§[14] A települési képviselő köteles

a, kapcsolatot tartani választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b, előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c, képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d, az üléseken pontosan megjelenni,

e, a testületi ülések anyagait az üléseket megelőzően megismerni,

f, a jelen szervezeti és működési szabályzatban a képviselők vonatkozásában meghatározott jogokat szabályszerűen gyakorolni.[15]


18.§[16] A képviselők képviselői munkájukért tiszteletdíjban részesülnek. A tiszteletdíj összegét a Képviselő-testület az Önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletben állapítja meg. Ugyancsak a költségvetési rendelet rendelkezik a bizottsági elnökök és az alpolgármesterek tiszteletdíjának összegéről.


18/A. § A képviselő személyes érintettsége bejelentésének elmulasztása esetén az érintett döntést a képviselő-testület megváltoztathatja, vagy hatályon kívül helyezheti. A személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselő tiszteletdíja egy hónapban legfeljebb 25 %-kal csökkenthető.[17]


9. A képviselő-testület bizottságai


19.§. A képviselő-testület a következő bizottságokat működteti:

                        (1) Pénzügyi Bizottság

                        (2) Titkos szavazás lebonyolítására eseti bizottság

                        (3) Nagyobb jelentőségű ügyek tárgyalásának előkészítésére a képviselő-testület ad hoc bizottságot hozhat létre.


20.§. A képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság feladatait és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:

                        (1) A pénzügyi bizottság

a, részt vesz  az éves költségvetés és zárszámadás előkészítésében

b, rendszeresen vizsgálja a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal, valamint az Önkormányzat gazdálkodását

                        c, előkészíti az önkormányzat vállalkozásokban való részvételét, valamint

                        d, az önkormányzati beruházásokat, és nyomon követi azok                                               megvalósulását,

                        e, a Pénzügyi Bizottság elnöke a Bizottság   tagjaival történt előzetes egyeztetés alapján javaslatot tesz a polgármester jutalmazására

f, ellátja polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket,

g, jogosult a képviselők összeférhetetlenségének vizsgálatára.[18]


10. A polgármester és az alpolgármester


21.§ A polgármester tisztségét főállásban látja el.[19]


22.§[20]


23.§  A polgármester minden héten szerdán 13-16 óra között fogadónapot tart.


24. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.[21]


11. Társulások


25.§[22] Az Önkormányzat tagja az Eger Körzeti Többcélú Kistérségi Társulásnak, valamint a Kerecsend-Demjén-Egerszalók-Egerszólát Óvodafenntartó Társulásnak. Az Önkormányzat a Kerecsend Önkormányzatával kötött feladatellátási szerződés alapján látja el a gyermekjóléti és családsegítői feladatokat. A helyi igazgatási feladatokat a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. Az Önkormányzat Kerecsend Önkormányzatával közösen működteti a Kerecsend-Demjén Összevont Védőnői Szolgálatot. A belső ellenőrzésről az Önkormányzat vállalkozói szerződés alapján gondoskodik.

  

12. A Közös Önkormányzati Hivatal


25/A §[23] (1) A helyi igazgatási feladatokat a Demjén Község Önkormányzatával kötött együttműködési megállapodás alapján a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.

(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatározhat. A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(3) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó szervezeti és működési szabályzatot - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a képviselő-testület határozattal fogadja el.

(4) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatának folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.


13. A jegyző


25/B §[24]          (1) A jegyző jogállására és kinevezésére az Mötv. 81. § (1) bek., 82. § (2) bek. és 83. §-a bekezdését kell alkalmazni.

(2) A jegyzőnek az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai

a, tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b, tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

c, gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,

d, az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,

e, a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,

f, a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,

g, rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,

h, gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.


25/C § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónapra – a képesítési és az alkalmazási feltételeknek megfelelő, a Közös Önkormányzati Hivatal állományába tartozó köztisztviselő bízható meg a jegyzői feladatokkal.[25]

14. Az Önkormányzat gazdálkodása[26]


26.§[27]  Az önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.


27.§[28] Az Mötv. 115 § (1) bekezdése alapján az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a képviselő-testület a felelős.


28.§[29]  (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el, amelyben meghatározza főbb fejlesztési, beruházási, felújítási terveit, a gazdálkodás fő irányait és céljait.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


29.§[30] A Képviselő-testület a vagyonával történő gazdálkodás szabályairól rendeletet alkot, a vagyonával történő gazdálkodásról közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervet fogad el.


30. § A polgármester évente egy alkalommal a falugyűlésen tájékoztatja a lakosságot az önkormányzati vagyon alakulásáról.


15. Önkormányzati rendeletalkotás


31.§ Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti a polgármesternél:

  1. a települési képviselő
  2. a képviselő-testület bizottsága
  3. a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete
  4. a helyi társadalmi szervezet vezető testülete
  5. a jegyző
  6. az állampolgárok közösségei.


32.§ A rendelet alkotásának kezdeményezését a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti. A képviselő-testület dönt a rendeletalkotás szükségességéről.


33.§[31]  A helyi rendeletek előkészítésében való társadalmi részvételt a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.


16. Helyi népszavazás


34.§ [32]


35.§. [33]


36.§[34]


17. A Nemzetiségi Önkormányzat[35]


37.§[36] A Képviselő-testület a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat tevékenységét az együttműködés területeit, feltételrendszerét és eszközeit meghatározó együttműködési megállapodás keretei között segíti. A segítségnyújtás főbb területei:

            a, helyiség biztosítása a nemzetiségi önkormányzati ülések, fogadóórák és más rendezvények számára,

            b, adminisztrációs és szervezési háttér biztosítása,

            c, információnyújtás,

d, szakmai segítségnyújtás a nemzetiségi önkormányzati döntések előkészítéséhez,            e, a Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi és gazdálkodási feladatait.


38.§[37]


39.§[38]


18. Az Önkormányzat társadalmi kapcsolatai


40. §    (1) Az Önkormányzat a rendelkezésére álló szervezeti és pénzügyi eszközökkel segíti a demjéni polgárok önszerveződő kulturális, sport és érdekvédelmi közösségeinek létrejöttét, működését, velük, az Önkormányzattal közös céljaik megvalósítása érdekében együttműködik.


41. §    (1) Az Önkormányzat a helyi nyilvánosság erősítése érdekében működteti a Demjéni Falutévét.

            (2) Demjén község, a helyi szervezetek, valamint az Önkormányzat tevékenységének szélesebb körű bemutatása, ismertté tétele érdekében az Önkormányzat gondoskodik a www.demjen.hu önkormányzati portál működtetéséről, folyamatos aktualizálásáról, karbantartásáról. 


41/A §[39] Az Önkormányzat az idegenforgalom feltételeinek javítása érdekében telephelyet működtet turisztikai információs irodai feladatok ellátására „Gyógyvizek Völgye Info Pont” elnevezéssel. A telephely címe: 3395 Demjén, Petőfi u. 18. sz.



19. Záró rendelkezések


42.§[40] A Szervezeti és Működési Szabályzat melléklete:

                        1. sz. melléklet Kormányzati funkciók


43.§ A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:

                        1.sz. függelék A képviselő-testület tagjai, a bizottságok felsorolása, névsora

                       

44.§ A jegyző feladata, hogy gondoskodjon a Szervezeti és Működési Szabályzat mellékleteinek és függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről.


45.§[41]


46.§[42] A Szervezeti és Működési Szabályzatot a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén kell elhelyezni. Erről a jegyző gondoskodik.


47.§     (1) Ez a rendelet 2011. október 1-jén lép hatályba. A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított  2/2005. (II.24.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

(2) A kihirdetés napja: 2011. szeptember 15.

[1]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a

[2]

Módosította a 17/2016. (XI.17.) önkormányzati rendelet 1. §-a.

[3]

Módosította a 10/2015. (VIII.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a

[4]

Hatályon kívül helyezte: 5/2018.(IV.26.) 2.§. Hatályos: 2018. április 27.

[5]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[6]

Módosította a .8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[7]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a

[8]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[9]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[10]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[11]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[12]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a

[13]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a

[14]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a

[15]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[16]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a

[17]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 4.§-a

[18]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 5.§-a

[19]

módosította a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 6.§-a

[20]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[21]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[22]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a

[23]

Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a

[24]

Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a

[25]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 7.§-a

[26]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 9. §-a

[27]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[28]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[29]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[30]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[31]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 11. §-a

[32]

Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a.

[33]

Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a.

[34]

Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet … §-a

[35]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 12. §-a

[36]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 13. §-a

[37]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[38]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[39]

Megállapította a 11/2016. (VIII.10.) önkormányzati rendelet 

[40]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[41]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[42]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 14. §-a