Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 01. 01- 2021. 03. 20Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2011.(IX.15.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2020-01-01-tól 2021-02-28-ig
Demjén Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d, pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIV. törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
- Általános rendelkezések
1.§. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Demjén Község Önkormányzata
2.§. Az Önkormányzat székhelye: 3395. Demjén, Kossuth Lajos tér 1.
3.§.(1) Az Önkormányzat saját községi címerrel rendelkezik.
(2) [1]A községi címer leírása: Álló, csücsköstalpú tárcsapajzs, pólyával vágott, négy részre osztott. A pajzsfő vörös színű mezejében lebegő, ezüstszínű szőlőfürt, alatta zöld színű domb (pincesor), melyben három aranyszínű keretben kék színű ajtók. Ezek a szimbólumok utalnak a településen élő emberek szőlészeti és borászati tevékenységére.
Pajzsközépen vízszintesen húzódó ezüstszínű pólya utal a településen keresztül folyó Laskó-patakra.
A pajzsláb jobboldali zöld színű mezejében csúcsával lefelé mutató, jobbharánt irányú aranyszínű lebegő ekevas. Az ekevas szimbolizálja a településen élő emberek őstermelői tevékenységét, s egyben a község 1772. évi pecsétjének is címeralakja.
A pajzsláb baloldali zöld színű mezejében balharánt irányú, kettő lebegő aranyszínű búzakalász, amely utal a területen élők által évszázadok óta termesztett, kenyerüket biztosító fő terményre. A búza a községi pecsét címeralakja is.
A pajzstalpból a pólya vonaláig felnyúló ék kék színű mezejében egymást keresztező lebegő, ezüstszínű csákány, amely utal a szőlőhegy aljában, a volt kőbányában folyó kövek kitermelésére.
A pajzsot vörös és kék színű takaró fogja körül.
A címer alatt a település neve felírat.
- A Képviselő-testület működése
4.§. A települési képviselők száma 4 fő.
5.§.[2] [3] (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott időpontokban - ha a testület másként nem dönt - szerdai napon 16.00 órai kezdettel a Községházán (Demjén, Kossuth Lajos tér 1.) - tartja rendes üléseit évente legalább hat alkalommal.
(2) Rendkívüli ülést kell tartani a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben.
(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó, sürgős döntést igénylő ügyben.
(4) A rendkívüli ülést írásban vagy elektronikus formában lehet kezdeményezni a polgármesternél.
(5) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.
(6) [4]A Képviselő-testület üléseiről kép és/vagy hangfelvétel rögzítésére alkalmas felvétel készül. A tanácskozás lényegét és a hozott döntéseket szó szerint tartalmazó döntéseket, írásos jegyzőkönyvbe kell foglalni a Mötv.52.§-a alapján. [5],[6]
6.§ (1) A Képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.
(2) A polgármester a munkatervet minden év első testületi ülésén terjeszti a képviselők elé.
7.§ (1) A polgármester írásos meghívóval hívja össze a Képviselő-testület ülését. A meghívókat és az ülések napirendjéhez kapcsolódó írásos előterjesztéseket a képviselőknek az ülést megelőzően legalább öt nappal meg kell kapniuk. Indokolt esetben a testületi ülés telefonon vagy személyesen szóban is összehívható.
(2)[7] A polgármester a képviselők meghívásával egy időben - az Önkormányzat www.demjen.hu honlapján való közzététel útján - gondoskodik arról, hogy a község lakossága tudomást szerezzen az ülések időpontjáról, helyszínéről és napirendjéről.[8]
(3) [9]
(4) [10]Az üléseken tanácskozási joggal állandó meghívottként vesz részt a Demjéni Varázsóvoda vezetője és a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke.[11]
- Az ülés vezetése
8.§[12] A polgármester akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, amennyiben ő is akadályoztatva van, a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti az üléseket.
9.§ A polgármester és a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatását.
10.§ Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
11.§ (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
12.§ (1) A nyilvános ülésen, a képviselő-testület tagjain kívüli meghívott személyek és a hallgatóság a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.
(2) A képviselő-testületi ülés vezetője az ülésen tanácskozási joggal nem rendelkező résztvevőknek legfeljebb két perc időtartamú hozzászólási jogot adhat.
- A tanácskozás rendjének fenntartása
13. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekednie kell a vita ésszerű időhatárokon belüli, érdemi eldöntésére,
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
(2) [13]
- A szavazás módja
14. § (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatról történik szavazás.
(2) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet.
(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.[14]
(4) Titkos szavazást kell tartani az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében foglalt ügyekben, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a titkos szavazást egyszerű többséggel elrendeli.[15]
(5) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület az ülés vezetőjének javaslatára háromfős szavazatszámláló bizottságot választ. A titkos szavazás szavazófülke és urna igénybe vételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amit az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A titkos szavazás eredményét az ülés vezetője hirdeti ki.[16]
14/A.§ Az Mötv. 48.§ (3) bekezdésében foglalt eseten túl név szerinti szavazást kell tartani, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a név szerinti szavazást egyszerű többséggel elrendeli. A név szerinti szavazás során a képviselők a jelenléti íven szereplő sorrendben, egyenként, nevüket előmondva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal fennhangon szavaznak.[17]
- A rendelet kihirdetése
15.§ [18] (1) A jegyző az önkormányzati rendeleteket a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki. A rendeleteket – kihirdetésükkel egyidejűleg - az Önkormányzat honlapján (www.demjen.hu) is közzé kell tenni.
(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.
7. Közmeghallgatás, falugyűlés
16.§.[19] (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.
(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.
(3) A képviselő-testület falugyűlést tart:
a) a település lakosságának jelentős részét érintő beruházások,
b) helyi adók bevezetése előtt
c)[20]
(4) Egyes településrészeket vagy lakossági csoportokat érintő kérdésekben a Képviselő - testület rész-falugyűlést hívhat össze.
(5) A falugyűlés és a közmeghallgatás megszervezéséért a polgármester a felelős.
(6) A falugyűlések, közmeghallgatások és más lakossági fórumok időpontját a képviselő-testület az éves munkatervben határozza meg.
(7) Közmeghallgatás és falugyűlés összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás, illetve falugyűlés időpontja előtt legalább 5 nappal a következő helyeken:
a) az önkormányzat hirdetőtábláin,
b) az önkormányzat honlapján.
c) [21]
(8) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.
(9) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a kérdést a polgármester 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
8. A települési képviselő
17.§[22] A települési képviselő köteles
a) kapcsolatot tartani választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
b) előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
d) az üléseken pontosan megjelenni,
e) a testületi ülések anyagait az üléseket megelőzően megismerni,
f) a jelen szervezeti és működési szabályzatban a képviselők vonatkozásában meghatározott jogokat szabályszerűen gyakorolni.[23]
18.§[24],[25] A képviselők képviselői munkájukért tiszteletdíjban részesülnek.
18/A. § A képviselő személyes érintettsége bejelentésének elmulasztása esetén az érintett döntést a képviselő-testület megváltoztathatja, vagy hatályon kívül helyezheti. A személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselő tiszteletdíja egy hónapban legfeljebb 25 %-kal csökkenthető.[26]
9. A képviselő-testület bizottságai
19.§. A képviselő-testület a következő bizottságokat működteti:
(1)[27] Pénzügyi - valamint Kulturális és Turisztikai Bizottság
(2) Titkos szavazás lebonyolítására eseti bizottság
(3) Nagyobb jelentőségű ügyek tárgyalásának előkészítésére a képviselő-testület ad hoc bizottságot hozhat létre.
(4) [28]A bizottságok 3 főből állnak, az elnök és 1 tag képviselő, valamint 1fő külsős személy.
20.§. A képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság feladatait és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:
A Pénzügyi Bizottság:
a) részt vesz az éves költségvetés és zárszámadás előkészítésében
b) rendszeresen vizsgálja a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal, valamint az Önkormányzat gazdálkodását
c) előkészíti az önkormányzat vállalkozásokban való részvételét, valamint
d) az önkormányzati beruházásokat, és nyomon követi azok megvalósulását,
e) a Pénzügyi Bizottság elnöke a Bizottság tagjaival történt előzetes egyeztetés alapján javaslatot tesz a polgármester jutalmazására
f) ellátja polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket,
g) jogosult a képviselők összeférhetetlenségének vizsgálatára.[29]
20/A. §. [30]A képviselő-testület a Kulturális és Turisztika Bizottság feladatait és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:
a) javaslatot tesz a község kulturális és idegenforgalmi koncepciójára, a közművelődési intézmény és közösségi színterek program- és munkatervére,
b) részt vesz a nemzetközi- és testvértelepülési kapcsolatok kulturális programjainak tervezésében,
c) részt vesz az önkormányzat programjainak tervezésében és végrehajtásában,
d) együttműködik a nemzetiségi önkormányzattal és a községben működő civil szervezetekkel,
e) értékeli a közművelődési intézmény és a közösségi színterek valamint a TOURINFORM iroda tevékenységét, javaslatot dolgoz ki ezen intézmények működése hatékonyabbá tételére,
f) együttműködik az idegenforgalom és turisztika területén működő szervezetekkel, különösen a Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezettel, az önkormányzati intézményekkel és más szervezetekkel a feladatkörét érintő ügyekben,
g) együttműködik az idegenforgalom és turisztika területén tevékenykedő civil szervezetekkel,
h) rendszeresen értékeli és elemzi a község idegenforgalmi helyzetét, javaslatot tesz az illetékes szerveknek,
i) feladatkörébe tartozik az idegenforgalmat érintő javaslatok, kezdeményezések kidolgozása, ezzel kapcsolatos szervezési munka végzése és meghatározása; turisztikai kiadványok megjelentetése,
j) részt vesz a Demjéni Hírmondó rendszeres megjelentetésében,
k) felügyeli a községi honlapot (www.demjen.hu).
10. A polgármester és az alpolgármester
21.§ A polgármester tisztségét főállásban látja el.[31]
22.§[32]
23.§ A polgármester minden héten szerdán 13-16 óra között fogadónapot tart.
24. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.[33]
24./A § [34]A társadalmi megbízatású alpolgármester a Községházán minden páros héten, pénteken 10-12 óráig tart fogadóórát, feladatait a polgármester határozza meg.
11. Társulások
25.§[35],[36] (1) Az Önkormányzat az alábbi társulásokban vesz részt:
a) Egri Kistérség Többcélú Társulása
b) Heves Megyei Regionális Társulás.
(2) Az Önkormányzat a Kerecsend Község Önkormányzatával kötött feladat ellátási szerződés alapján látja el a gyermekjóléti és családsegítői feladatokat.
Az Önkormányzat Kerecsend Önkormányzatával közösen működteti a Kerecsend-Demjén Összevont Védőnői Szolgálatot.
12. A Közös Önkormányzati Hivatal
25/A §[37] (1) A helyi igazgatási feladatokat a Demjén Község Önkormányzatával kötött együttműködési megállapodás alapján a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.
(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatározhat. A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(3) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó szervezeti és működési szabályzatot - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a képviselő-testület határozattal fogadja el.
(4) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatának folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.
13. A jegyző
25/B §[38] (1) A jegyző jogállására és kinevezésére az Mötv. 81. § (1) bek., 82. § (2) bek. és 83. §-a bekezdését kell alkalmazni.
(2) A jegyzőnek az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai
a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,
d) az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,
e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,
f) a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,
g) rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,
h) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.
25/C § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónapra – a képesítési és az alkalmazási feltételeknek megfelelő, a Közös Önkormányzati Hivatal állományába tartozó köztisztviselő bízható meg a jegyzői feladatokkal.[39]
14. Az Önkormányzat gazdálkodása[40]
26.§[41] Az önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.
27.§[42] Az Mötv. 115 § (1) bekezdése alapján az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a képviselő-testület a felelős.
28.§[43] (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el, amelyben meghatározza főbb fejlesztési, beruházási, felújítási terveit, a gazdálkodás fő irányait és céljait.
(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
29.§[44] A Képviselő-testület a vagyonával történő gazdálkodás szabályairól rendeletet alkot, a vagyonával történő gazdálkodásról közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervet fogad el.
30. § A polgármester évente egy alkalommal a falugyűlésen tájékoztatja a lakosságot az önkormányzati vagyon alakulásáról.
15. Önkormányzati rendeletalkotás
31.§ Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti a polgármesternél:
- a települési képviselő
- a képviselő-testület bizottsága
- a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete
- a helyi társadalmi szervezet vezető testülete
- a jegyző
- az állampolgárok közösségei.
32.§ A rendelet alkotásának kezdeményezését a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti. A képviselő-testület dönt a rendeletalkotás szükségességéről.
33.§[45] A helyi rendeletek előkészítésében való társadalmi részvételt a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.
16. Helyi népszavazás
34.§ [46]
35.§. [47]
36.§[48]
17. A Nemzetiségi Önkormányzat[49]
37.§[50] A Képviselő-testület a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat tevékenységét az együttműködés területeit, feltételrendszerét és eszközeit meghatározó együttműködési megállapodás keretei között segíti. A segítségnyújtás főbb területei:
a) helyiség biztosítása a nemzetiségi önkormányzati ülések, fogadóórák és más rendezvények számára,
b) adminisztrációs és szervezési háttér biztosítása,
c) információnyújtás,
d) szakmai segítségnyújtás a nemzetiségi önkormányzati döntések előkészítéséhez, e) a Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi és gazdálkodási feladatait.
38.§[51]
39.§[52]
18. Az Önkormányzat társadalmi kapcsolatai
40. § (1) Az Önkormányzat a rendelkezésére álló szervezeti és pénzügyi eszközökkel segíti a demjéni polgárok önszerveződő kulturális, sport és érdekvédelmi közösségeinek létrejöttét, működését, velük, az Önkormányzattal közös céljaik megvalósítása érdekében együttműködik.
41. § [53]
41/A §[54],[55] Az Önkormányzat az idegenforgalmi feltételek javítása érdekében turisztikai információs irodát működtet, a 3395 Demjén, Petőfi út 18. szám alatt
19. Záró rendelkezések
42.§[56] A Szervezeti és Működési Szabályzat melléklete:
1. melléklet Kormányzati funkciók
2. melléklet Átruházott hatáskörök
43.§ A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:
1.függelék A képviselő-testület tagjai, a bizottságok felsorolása, névsora
44.§ A jegyző feladata, hogy gondoskodjon a Szervezeti és Működési Szabályzat mellékleteinek és függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről.
45.§[57]
46.§[58] A Szervezeti és Működési Szabályzatot a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén kell elhelyezni. Erről a jegyző gondoskodik.
47.§ (1) Ez a rendelet 2011. október 1-jén lép hatályba. A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 2/2005. (II.24.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Módosította: a 17/2019.(XII.19.) 1.§, hatályos: 2020. január 1.
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a
Módosította: 17/2019.(XII.19.) 2.§(2), hatályos: 2020. január 1.
Módosította a 10/2015. (VIII.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a
Hatályon kívül helyezte: 5/2018.(IV.26.) 2.§. Hatályos: 2018. április 27.
Módosította: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatályos: 2020. január 1.
Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet
Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§(2), hatálytalan: 2020. január 1.
Módosította: 17/2019.(XII.19.) 3.§, hatályos: 2020. január 1.
Módosította a .8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a
Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a
Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.
Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a
Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a
Módosította: 17/2019.(XII.19.) 4.§, hatályos: 2020. január 1.
beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 4.§-a
Módosította: 11/2019.(X.31.) 1.§ (1) Hatályos: 2019. november 1.
Módosította: 11/2019.(X.31.) 1.§ (2) Hatályos: 2019. november 1.
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 5.§-a
Módosította a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 6.§-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a
Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet
Megállapította: 17/2019.(XII.19.) 5. §, hatályos: 2020. január 1.
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a
Módosította: 17/2019.(XII.19.) 6.§, hatályos: 2020. január 1.
Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a
Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a
Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 7.§-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 9. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 11. §-a
Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a.
Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a.
Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet … §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 12. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 13. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a
Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.
Megállapította a 11/2016. (VIII.10.) önkormányzati rendelet
Módosította: 17/2019.(XII.19. 7.§, hatályos: 2020. január 1.
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a
Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 14. §-a