Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2020. 01. 01- 2021. 03. 20

Demjén Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d, pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIV. törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:



  1. Általános rendelkezések



1.§. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Demjén Község Önkormányzata


2.§. Az Önkormányzat székhelye: 3395. Demjén, Kossuth Lajos tér 1.


3.§.(1) Az Önkormányzat saját községi címerrel rendelkezik.

      (2) [1]A községi címer leírása: Álló, csücsköstalpú tárcsapajzs, pólyával vágott, négy részre osztott. A pajzsfő vörös színű mezejében lebegő, ezüstszínű szőlőfürt, alatta zöld színű domb (pincesor), melyben három aranyszínű keretben kék színű ajtók. Ezek a szimbólumok utalnak a településen élő emberek szőlészeti és borászati tevékenységére.

Pajzsközépen vízszintesen húzódó ezüstszínű pólya utal a településen keresztül folyó Laskó-patakra.

A pajzsláb jobboldali zöld színű mezejében csúcsával lefelé mutató, jobbharánt irányú aranyszínű lebegő ekevas. Az ekevas szimbolizálja a településen élő emberek őstermelői tevékenységét, s egyben a község 1772. évi pecsétjének is címeralakja.

A pajzsláb baloldali zöld színű mezejében balharánt irányú, kettő lebegő aranyszínű búzakalász, amely utal a területen élők által évszázadok óta termesztett, kenyerüket biztosító fő terményre. A búza a községi pecsét címeralakja is.

A pajzstalpból a pólya vonaláig felnyúló ék kék színű mezejében egymást keresztező lebegő, ezüstszínű csákány, amely utal a szőlőhegy aljában, a volt kőbányában folyó kövek kitermelésére.

A pajzsot vörös és kék színű takaró fogja körül.

A címer alatt a település neve felírat.


  1. A Képviselő-testület működése


4.§. A települési képviselők száma 4 fő.


5.§.[2] [3]  (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott időpontokban - ha a testület másként nem dönt - szerdai napon 16.00 órai kezdettel a Községházán (Demjén, Kossuth Lajos tér 1.) - tartja rendes üléseit évente legalább hat alkalommal.

(2) Rendkívüli ülést kell tartani a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben.

(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó, sürgős döntést igénylő ügyben.

(4) A rendkívüli ülést írásban vagy elektronikus formában lehet kezdeményezni a polgármesternél.

(5) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.  

(6) [4]A Képviselő-testület üléseiről kép és/vagy hangfelvétel rögzítésére alkalmas felvétel készül. A tanácskozás lényegét és a hozott döntéseket szó szerint tartalmazó döntéseket, írásos jegyzőkönyvbe kell foglalni a Mötv.52.§-a alapján. [5],[6]


6.§       (1) A Képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.

(2) A polgármester a munkatervet minden év első testületi ülésén terjeszti a képviselők elé.


7.§       (1) A polgármester írásos meghívóval hívja össze a Képviselő-testület ülését.  A meghívókat és az ülések napirendjéhez kapcsolódó írásos előterjesztéseket a képviselőknek az ülést megelőzően legalább öt nappal meg kell kapniuk. Indokolt esetben a testületi ülés telefonon vagy személyesen szóban is összehívható.

            (2)[7] A polgármester a képviselők meghívásával egy időben - az Önkormányzat www.demjen.hu honlapján való közzététel útján - gondoskodik arról, hogy a község lakossága tudomást szerezzen az ülések időpontjáról, helyszínéről és napirendjéről.[8]

            (3) [9]

            (4) [10]Az üléseken tanácskozási joggal állandó meghívottként vesz részt a Demjéni Varázsóvoda vezetője és a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke.[11]


  1. Az ülés vezetése


8.§[12] A polgármester akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, amennyiben ő is akadályoztatva van, a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti az üléseket.


9.§ A polgármester és a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatását.


10.§ Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

11.§     (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.


12.§     (1) A nyilvános ülésen, a képviselő-testület tagjain kívüli meghívott személyek  és  a hallgatóság a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.

(2) A képviselő-testületi ülés vezetője az ülésen tanácskozási joggal nem rendelkező résztvevőknek legfeljebb két perc időtartamú hozzászólási jogot adhat.


  1. A tanácskozás rendjének fenntartása


13. §    (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekednie kell a vita ésszerű időhatárokon belüli, érdemi eldöntésére,

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.


(2) [13]


  1. A szavazás módja


14. §    (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatról történik szavazás.

            (2) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet.

(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.[14]

            (4) Titkos szavazást kell tartani az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében foglalt ügyekben, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a titkos szavazást egyszerű többséggel elrendeli.[15]

            (5) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület az ülés vezetőjének javaslatára háromfős szavazatszámláló bizottságot választ. A titkos szavazás szavazófülke és urna igénybe vételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amit az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A titkos szavazás eredményét az ülés vezetője hirdeti ki.[16]


14/A.§ Az Mötv. 48.§ (3) bekezdésében foglalt eseten túl név szerinti szavazást kell tartani, ha a polgármester vagy bizottság ezt indítványozta és a Képviselő-testület a név szerinti szavazást egyszerű többséggel elrendeli. A név szerinti szavazás során a képviselők a jelenléti íven szereplő sorrendben, egyenként, nevüket előmondva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal fennhangon szavaznak.[17]

  1. A rendelet kihirdetése


15.§ [18] (1) A jegyző az önkormányzati rendeleteket a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki. A rendeleteket – kihirdetésükkel egyidejűleg - az Önkormányzat honlapján (www.demjen.hu) is közzé kell tenni.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.


                                                

7.  Közmeghallgatás, falugyűlés

16.§.[19] (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.

(3) A képviselő-testület falugyűlést tart:

                        a) a település lakosságának jelentős részét érintő beruházások,

                        b) helyi adók bevezetése előtt

                        c)[20]

            (4) Egyes településrészeket vagy lakossági csoportokat érintő kérdésekben a Képviselő - testület rész-falugyűlést hívhat össze.

            (5) A falugyűlés és a közmeghallgatás megszervezéséért a polgármester a felelős.

            (6) A falugyűlések, közmeghallgatások és más lakossági     fórumok időpontját a képviselő-testület az éves munkatervben határozza meg.

(7) Közmeghallgatás és falugyűlés összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás, illetve falugyűlés időpontja előtt legalább 5 nappal a következő helyeken:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin,

b) az önkormányzat honlapján.

c) [21]

            (8) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(9) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a kérdést a polgármester 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

                      


8. A települési képviselő


17.§[22] A települési képviselő köteles

a) kapcsolatot tartani választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d) az üléseken pontosan megjelenni,

e) a testületi ülések anyagait az üléseket megelőzően megismerni,

f) a jelen szervezeti és működési szabályzatban a képviselők vonatkozásában meghatározott jogokat szabályszerűen gyakorolni.[23]


18.§[24],[25] A képviselők képviselői munkájukért tiszteletdíjban részesülnek.


18/A. § A képviselő személyes érintettsége bejelentésének elmulasztása esetén az érintett döntést a képviselő-testület megváltoztathatja, vagy hatályon kívül helyezheti. A személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselő tiszteletdíja egy hónapban legfeljebb 25 %-kal csökkenthető.[26]


9. A képviselő-testület bizottságai


19.§. A képviselő-testület a következő bizottságokat működteti:

            (1)[27] Pénzügyi - valamint Kulturális és Turisztikai Bizottság

            (2) Titkos szavazás lebonyolítására eseti bizottság

(3) Nagyobb jelentőségű ügyek tárgyalásának előkészítésére a képviselő-testület ad hoc bizottságot hozhat létre.

(4) [28]A bizottságok 3 főből állnak, az elnök és 1 tag képviselő, valamint 1fő külsős személy.


20.§. A képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság feladatait és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:

A Pénzügyi Bizottság:

a) részt vesz  az éves költségvetés és zárszámadás előkészítésében

b) rendszeresen vizsgálja a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal, valamint az Önkormányzat gazdálkodását

            c) előkészíti az önkormányzat vállalkozásokban való részvételét, valamint

            d) az önkormányzati beruházásokat, és nyomon követi azok                                              megvalósulását,

e) a Pénzügyi Bizottság elnöke a Bizottság tagjaival történt előzetes egyeztetés alapján javaslatot tesz a polgármester jutalmazására

f) ellátja polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket,

g) jogosult a képviselők összeférhetetlenségének vizsgálatára.[29]


20/A. §. [30]A képviselő-testület a Kulturális és Turisztika Bizottság feladatait és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:

a) javaslatot tesz a község kulturális és idegenforgalmi koncepciójára, a közművelődési intézmény és közösségi színterek program- és munkatervére,

b) részt vesz a nemzetközi- és testvértelepülési kapcsolatok kulturális programjainak tervezésében,

c) részt vesz az önkormányzat programjainak tervezésében és végrehajtásában,

d) együttműködik a nemzetiségi önkormányzattal és a községben működő civil szervezetekkel,

e) értékeli a közművelődési intézmény és a közösségi színterek valamint a TOURINFORM iroda tevékenységét, javaslatot dolgoz ki ezen intézmények működése hatékonyabbá tételére,

f) együttműködik az idegenforgalom és turisztika területén működő szervezetekkel, különösen a Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezettel, az önkormányzati intézményekkel és más szervezetekkel a feladatkörét érintő ügyekben,

g) együttműködik az idegenforgalom és turisztika területén tevékenykedő civil szervezetekkel,

h) rendszeresen értékeli és elemzi a község idegenforgalmi helyzetét, javaslatot tesz az illetékes szerveknek,

i) feladatkörébe tartozik az idegenforgalmat érintő javaslatok, kezdeményezések kidolgozása, ezzel kapcsolatos szervezési munka végzése és meghatározása; turisztikai kiadványok megjelentetése,

j) részt vesz a Demjéni Hírmondó rendszeres megjelentetésében,

k) felügyeli a községi honlapot (www.demjen.hu).



10. A polgármester és az alpolgármester


21.§ A polgármester tisztségét főállásban látja el.[31]


22.§[32]


23.§  A polgármester minden héten szerdán 13-16 óra között fogadónapot tart.


24. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.[33]


24./A § [34]A társadalmi megbízatású alpolgármester a Községházán minden páros héten, pénteken 10-12 óráig tart fogadóórát, feladatait a polgármester határozza meg.


11. Társulások


25.§[35],[36] (1) Az Önkormányzat az alábbi társulásokban vesz részt:

a) Egri Kistérség Többcélú Társulása

b) Heves Megyei Regionális Társulás.

(2) Az Önkormányzat a Kerecsend Község Önkormányzatával kötött feladat ellátási szerződés alapján látja el a gyermekjóléti és családsegítői feladatokat.

Az Önkormányzat Kerecsend Önkormányzatával közösen működteti a Kerecsend-Demjén Összevont Védőnői Szolgálatot.

  



12. A Közös Önkormányzati Hivatal


25/A §[37] (1) A helyi igazgatási feladatokat a Demjén Község Önkormányzatával kötött együttműködési megállapodás alapján a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.

(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatározhat. A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(3) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó szervezeti és működési szabályzatot - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a képviselő-testület határozattal fogadja el.

(4) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatának folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.


13. A jegyző


25/B §[38] (1) A jegyző jogállására és kinevezésére az Mötv. 81. § (1) bek., 82. § (2) bek. és 83. §-a bekezdését kell alkalmazni.

(2) A jegyzőnek az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,

d) az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,

e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,

f) a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,

g) rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,

h) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.


25/C § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónapra – a képesítési és az alkalmazási feltételeknek megfelelő, a Közös Önkormányzati Hivatal állományába tartozó köztisztviselő bízható meg a jegyzői feladatokkal.[39]







14. Az Önkormányzat gazdálkodása[40]


26.§[41]  Az önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.


27.§[42] Az Mötv. 115 § (1) bekezdése alapján az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a képviselő-testület a felelős.


28.§[43]  (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el, amelyben meghatározza főbb fejlesztési, beruházási, felújítási terveit, a gazdálkodás fő irányait és céljait.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


29.§[44] A Képviselő-testület a vagyonával történő gazdálkodás szabályairól rendeletet alkot, a vagyonával történő gazdálkodásról közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervet fogad el.


30. § A polgármester évente egy alkalommal a falugyűlésen tájékoztatja a lakosságot az önkormányzati vagyon alakulásáról.


15. Önkormányzati rendeletalkotás


31.§ Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti a polgármesternél:

  1. a települési képviselő
  2. a képviselő-testület bizottsága
  3. a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete
  4. a helyi társadalmi szervezet vezető testülete
  5. a jegyző
  6. az állampolgárok közösségei.


32.§ A rendelet alkotásának kezdeményezését a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti. A képviselő-testület dönt a rendeletalkotás szükségességéről.


33.§[45]  A helyi rendeletek előkészítésében való társadalmi részvételt a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.


16. Helyi népszavazás


34.§ [46]


35.§. [47]


36.§[48]


17. A Nemzetiségi Önkormányzat[49]


37.§[50] A Képviselő-testület a Demjéni Roma Nemzetiségi Önkormányzat tevékenységét az együttműködés területeit, feltételrendszerét és eszközeit meghatározó együttműködési megállapodás keretei között segíti. A segítségnyújtás főbb területei:

            a) helyiség biztosítása a nemzetiségi önkormányzati ülések, fogadóórák és más rendezvények számára,

            b) adminisztrációs és szervezési háttér biztosítása,

            c) információnyújtás,

d) szakmai segítségnyújtás a nemzetiségi önkormányzati döntések előkészítéséhez,            e) a Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi és gazdálkodási feladatait.


38.§[51]


39.§[52]


18. Az Önkormányzat társadalmi kapcsolatai


40. §    (1) Az Önkormányzat a rendelkezésére álló szervezeti és pénzügyi eszközökkel segíti a demjéni polgárok önszerveződő kulturális, sport és érdekvédelmi közösségeinek létrejöttét, működését, velük, az Önkormányzattal közös céljaik megvalósítása érdekében együttműködik.


41. §    [53]


41/A §[54],[55] Az Önkormányzat az idegenforgalmi feltételek javítása érdekében turisztikai információs irodát működtet, a 3395 Demjén, Petőfi út 18. szám alatt


19. Záró rendelkezések


42.§[56] A Szervezeti és Működési Szabályzat melléklete:

                        1. melléklet Kormányzati funkciók

                        2. melléklet Átruházott hatáskörök


43.§ A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:

                        1.függelék A képviselő-testület tagjai, a bizottságok felsorolása, névsora

                       

44.§ A jegyző feladata, hogy gondoskodjon a Szervezeti és Működési Szabályzat mellékleteinek és függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről.


45.§[57]


46.§[58] A Szervezeti és Működési Szabályzatot a Kerecsendi Közös Önkormányzati Hivatal Demjéni Kirendeltségén kell elhelyezni. Erről a jegyző gondoskodik.


47.§     (1) Ez a rendelet 2011. október 1-jén lép hatályba. A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 2/2005. (II.24.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.



[1]

Módosította: a 17/2019.(XII.19.) 1.§, hatályos: 2020. január 1.

[2]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a

[3]

Módosította: a 17/2019.(XII.19).2.§(1), hatályos: 2020. január 1.


[4]

Módosította: 17/2019.(XII.19.) 2.§(2), hatályos: 2020. január 1.

[5]

Módosította a 10/2015. (VIII.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a

[6]

Hatályon kívül helyezte: 5/2018.(IV.26.) 2.§. Hatályos: 2018. április 27.

[7]

Módosította: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatályos: 2020. január 1.

[8]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[9]

Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§(2), hatálytalan: 2020. január 1.

[10]

Módosította: 17/2019.(XII.19.) 3.§, hatályos: 2020. január 1.

[11]

Módosította a .8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[12]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a

[13]

Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.

[14]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[15]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[16]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[17]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet

[18]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a

[19]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a

[20]

Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.

[21]

Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.

[22]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a

[23]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[24]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a

[25]

Módosította: 17/2019.(XII.19.) 4.§, hatályos: 2020. január 1.

[26]

beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 4.§-a

[27]

Módosította: 11/2019.(X.31.) 1.§ (1) Hatályos: 2019. november 1.

[28]

Módosította: 11/2019.(X.31.) 1.§ (2) Hatályos: 2019. november 1.

[29]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 5.§-a

[30]

Megállapította: 11/2019.(X.31.) 2.§ Hatályos: 2019. november 1.


[31]

Módosította a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 6.§-a

[32]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[33]

Módosította a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet

[34]

Megállapította: 17/2019.(XII.19.) 5. §, hatályos: 2020. január 1.

[35]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a

[36]

Módosította: 17/2019.(XII.19.) 6.§, hatályos: 2020. január 1.

[37]

Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a

[38]

Beépítette a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a

[39]

Beiktatta a 10/2015.(VIII.13.) önkormányzati rendelet 7.§-a

[40]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 9. §-a

[41]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[42]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[43]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[44]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 10. §-a

[45]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 11. §-a

[46]

Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a.

[47]

Hatályon kívül helyezte a 16/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a.

[48]

Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XII.9.) önkormányzati rendelet … §-a

[49]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 12. §-a

[50]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 13. §-a

[51]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[52]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[53]

Hatályon kívül helyezte: 17/2019.(XII.19.) 9.§ (2), hatálytalan: 2020. január 1.

[54]

Megállapította a 11/2016. (VIII.10.) önkormányzati rendelet 

[55]

Módosította: 17/2019.(XII.19. 7.§, hatályos: 2020. január 1.

[56]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[57]

Hatályon kívül helyezte a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 15. §-a

[58]

Módosította a 7/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 14. §-a