Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011.(IX.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 07 17:30- 2024. 10. 08Demjén Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011.(IX.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Demjén Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIV. törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. § [12]A polgármester akadályoztatása vagy személyes érintettsége esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti az üléseket”
2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A képviselő-testület a következő bizottságot működteti:)
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet (1) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
(A képviselő-testület a következő bizottságot működteti:)
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet 9. alcíme a következő 20. §-sal egészül ki:
„20. § A Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság feladat-és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:
a) részletesen megtárgyalja az Önkormányzat költségvetési tervezeteit és beszámolóit,
b) vizsgálja a Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségének, valamint az önkormányzati intézmények gazdálkodását,
c) vizsgálja az önkormányzati fejlesztéseket és beruházásokat, valamint nyomon követi azok megvalósulását,
d) ellátja polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat,
e) a Pénzügyi Bizottság elnöke a Bizottság tagjaival történt előzetes egyeztetés alapján, javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,
f) jogosult a képviselők összeférhetetlenségének vizsgálatára,g) rendszeresen értékeli az Önkormányzat bevételeinek teljesítését, különös tekintettel a helyi adóból származó bevételekre”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet 20/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„20/A. § A Képviselő-testület a Kulturális és Turisztikai Bizottság feladat- és hatásköreit az alábbiak szerint állapítja meg:
a) javaslatot tesz a község kulturális és idegenforgalmi koncepciójára, a Közösségi Színtér program- és munkatervére,
b) értékeli a Közösségi Színtér és a település turisztikai tevékenységéről szóló beszámolóját, valamint javaslatot tesz ezen önkormányzati feladatok működése hatékonyabbá tételére,
c) értékeli és elemzi a település idegenforgalmi és kulturális helyzetét, közösségi helyszíneit, a településmarketing hatékonyságát, d) rendszeresen együtt működik az önkormányzat közművelődési és turisztikai feladatokat ellátó munkatársaival”
5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IX. 15.) önkormányzati rendelet 24. és 24/A. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„24. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.[33]
24/A. § [34]A társadalmi megbízatású alpolgármester a Községházán minden páros héten, pénteken 10-12 óráig fogadóórát tartanak, feladataikat a polgármester határozza meg.”
6. § Ez a rendelet 2024. október 7-én 17 óra 30 perckor lép hatályba, és 2024. október 8-án hatályát veszti.